Veszélyes áruk vízi szállítása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

A nemzetközi közúti árufuvarozás
A veszélyes áru szállítás szabályainak hazai alkalmazása
EMCS RENDSZER JOGSZABÁLYI HÁTTERE
Az NSR-rendszer tervezett fejlesztései Magyarországon
Az esemény vagy eseménysorozat katasztrófává minősítése Jogszabályi háttér § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról, szervezetéről.
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
katasztrófa-veszélyeztetettsége Dr. Tóth Ferenc tű. dandártábornok
BM OKF Országos Iparbiztonsági Főfelügyelőség
EURÓPAI VESZÉLYESÁRU BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK SZAKMAI TALÁLKOZÓJA BONN / GGVD – NÉMETORSZÁG (1) BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK NEMZETKÖZI SZAKMAI EGYESÜLETE – BTE.
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
A kritikus infrastruktúra védelem nemzetközi háttere és a magyar nemzeti program kialakítása, az ebből fakadó szakmai feladatok Balatonföldvár, március.
A polgári védelmi tervezés Jogszabályi háttér § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről.
Az Önkéntes Tűzoltó Egyesületek szerepe
PannonRIS üzemeltetési tapasztalatok
RIVER INFORMATION SERVICES
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
Budapest, Szervezeti sajátosságok Tevékenység Elvárások BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság.
Állam munkavédelmi feladatai
Szakmai találkozó KBSZ Siófok 2008 április 9.. Irányítási jogkörök  Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium ↓  Országos Rendőr- főkapitányság ↓  Budapesti.
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
NELI-projekt bemutatása
A hajózás és az AIS Szalma Botond MAHOSZ
1 A KBSZ BEMUTATÁSA év eseményei KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Orosz Dalma főosztályvezető.
Dunai Vízirendészeti Rendőrkapitányság
Tűz-, polgári védelmi és katasztrófavédelmi igazgatás
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
INTERNETES – SZÁMÍTÓGÉPES BŰNÜLDÖZÉSSEL FOGLALKOZÓ HAZAI HATÓSÁGOK AKTUÁLIS BEMUTATÁSA Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra II., Budapest.
megújuló hatósági felügyelete
Az erdők megelőző tűzvédelme Magyarországon (aktualitások, tervek)
Lakosságriasztás a médiaszolgáltatók közreműködésével
Új kihívások a katasztrófavédelemben
Kibertér-biztonság és iparbiztonság Kossa György tű. dandártábornok
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT A KATASZTRÓFAVÉDELEMNÉL
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
Katasztrófavédelem válaszai a globális klímaváltozás
A veszélyhelyzet kihirdetésének körülményei és tartalma Jogszabályi háttér: § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII.
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL FOGYASZTÓVÉDELMI FELÜGYELŐSÉGE Közösen a fogyasztókért: a békéltető testületek és a fogyasztóvédelmi hatóság együttműködésének.
A veszélyes áruk vasúti szállításának szabályozása
Vízi fuvarozási okmányok
Problémák az interoperábilis közlekedésre alkalmas vontatójárműveknél Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
Az AQUAPOL együttműködési hálózatot 2003-ban, az Európai Unió támogatásával hozták létre Hollandia, Belgium és Németország.
A Duna-régió fejlesztése Dávid János. Vízlépcsők a Dunán.
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
Dr. Farkas Klára r. őrnagy
A rendészet szervei.
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
-1- Együttműködés, veszélyes üzemek – iparfelügyeleti tevékenység Országos Rendőr-főkapitányság, megyei (fővárosi) Rendőr-főkapitányságai és helyi Rendőr-kapitányságai.
dr. Nagy Ádám főosztályvezető Ipari és Építésgazdasági Főosztály
Szabados László tű. alezredes kiemelt főreferens
„Erős pillérek – Javuló közlekedésbiztonság” Budapest, október 20. Horváth Zsolt Csaba elnök Az NKH szerepe a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramban.
Elmúlt évek eredményei, tapasztalatai
A tűz-, a polgári- és a katasztrófavédelem kérdései Hoffmann Imre tű. ddtbk. Hatósági Főigazgató-helyettes.
Hajózási útvonalak műszaki biztosítása
A víz hiánya és többlete, mint potenciális veszélyforrás Nemzetközi tudományos-szakmai konferencia Nemzetközi tudományos-szakmai konferencia
Nemzetközi folyamatok a globális vízgazdálkodás terén Baranyai Gábor Igazságügyi Minisztérium.
Nemzetközi feladatok Kovács Péter
A nemzeti programokon kívüli szakmai kihívások
Hulladékgazdálkodás – veszélyes hulladékok szállítása
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
Viharjelzés hazánk tavain Biztonságban tavainkon.
Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti.
Budapest, március 24. A húsvéti ünnepi időszak rendőri feladatai Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály.
Magyar Rendvédelmi Kar Büntetés-végrehajtási Tagozat
ADR 2017.
Az állami támogatások versenyszempontú ellenőrzése Magyarországon
Az integritás szerepe a jó kormányzás megvalósításában
ADR: kit érint, kinek kell foglalkoztatnia biztonsági tanácsadót?
1/15/2019 Az uniós bel- és igazságügyi informatikai rendszerekkel és az interoperabilitással kapcsolatos jogharmonizációs kérdések október 10. Belügyminisztérium.
Előadás másolata:

Veszélyes áruk vízi szállítása BELÜGYMINISZTÉRIUM ORSZÁGOS KATASZTRÓFAVÉDELMI FŐIGAZGATÓSÁG ORSZÁGOS IPARBIZTONSÁGI FŐFELÜGYELŐSÉG Veszélyes Szállítmányok Főosztály Veszélyes áruk vízi szállítása Kozma Sándor tű. ezredes főosztályvezető „A víz hiánya és többlete, mint potenciális veszélyforrás” nemzetközi tudományos-szakmai konferencia 2014. november 6.

Folyami veszélyes áru szállítás jellemzői, kockázata Magyarországon a Duna folyón (a többi folyón nemzetközi veszélyes áru szállítás nem engedélyezett, belföldi nem számottevő) veszélyes áruk szűkebb spektruma a közúti és a vasúti szállításhoz képest (~ 80%-ban kőolaj származék, főként üzemanyag) túlnyomórészt tartályhajóval történő szállítás (kisebb számban küldeménydarabos illetve ömlesztett módon) 2

Folyami veszélyes áru szállítás jellemzői, kockázata egy vízi jármű nagyságrenddel több veszélyes árut képes szállítani (4-5000 tonna) mint a közúti vagy vasúti járművek 3

Folyami veszélyes áru szállítás jellemzői, kockázata vízi környezetre, élővilágra a nagy mennyiségű veszélyes anyag kiszabadulása jelentős kockázattal bír komoly szennyezés esetén a Duna, mint ivóvízbázis sérülhet -> veszélybe kerülhet a lakossági ivóvízellátás ipari vízellátás nehézségekbe ütközhet 4

A veszélyes áruk belvízi szállításának irányadó szabályozásai 2008/68/EK irányelv a veszélyes áruk szárazföldi szállításáról 2005/44/EK irányelv a közösségi belvízi közlekedésre vonatkozó harmonizált folyami információs szolgáltatásokról (RIS) 2000. évi XLII. törvény a víziközlekedésről 2013. évi CXI. törvény a Genfben, 2000. május 26. napján kelt, a Veszélyes Áruk Nemzetközi Belvízi Szállításáról szóló Európai Megállapodáshoz (ADN) csatolt Szabályzat kihirdetéséről és belföldi alkalmazásáról miniszteri rendeletek, a hajózási hatóság hirdetményei 5

A veszélyes áru szállítás hatósági ellenőrzése víziközlekedési hatóság (NKH központi szerve) vízirendészet (BRFK) katasztrófavédelmi hatóság (BM OKF helyi szervei) 6

Katasztrófavédelmi hatósági ellenőrzés a közlekedő vízi járművek menetben történő ellenőrzése 7

Katasztrófavédelmi hatósági ellenőrzés a schengeni határkikötőben (Mohács) 24 órás állandó ellenőri szolgálat 8

Katasztrófavédelmi hatósági ellenőrzés szállításban érintett telephelyeken, kikötőkben 9

10

11

Három társhatóság részvételével 2013. évben „DISASTER-ADN” elnevezésű ellenőrzési akció 2 alkalommal került megrendezésre Három társhatóság részvételével (a Nemzeti Közlekedési Hatóság, a Nemzeti Adó és Vámhivatal és az Országos Rendőr-főkapitányság) Az akciók eredménye: 90 vízi járművet vizsgáltak meg, 20 vízi jármű tartozott az ADN hatálya alá, 2 esetben állapítottak meg szabálytalanságot. 12

Rendkívüli események Dunaföldvár 2012. október 13

Rendkívüli események Dunaföldvár 2013. október 14

Nemzetközi fórum Dunai Folyami Fórum struktúrájának létrehozása „Setting up the structure of a Danube River Forum” (DARIF) Célja: a Duna-régió országainak együttműködése a Duna vízbiztonságának növelése érdekében Projekt eseményei: Közös Műveletek (2 végrehajtva) minden tagállam hatóságai a saját országukban egyidejűleg ellenőriznek a Duna folyamon és környezetében Mohácsi koordinációs központban összekötő tisztek minden országból eredmények közös kiértékelése 15

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!