Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Advertisements

Marketing terv Készítették: Fekete Szilvia Guganovich Réka
Az üzleti terv.
Vállalati cél és küldetés
Vállalati cél és küldetés
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
Jogi és menedzsment ismeretek 5.. Az üzleti vállalkozás alapvető célja •Fogyasztói igények kielégítése nyereség elérése mellett •Sokszor képes igényt.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 9.
Üzleti terv.
Új szolgáltatások bevezetése, térítéses szolgáltatások
Jogi és menedzsment ismeretek 6.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
Műszaki ellenőrképzés
2. A marketing kommunikáció társtudományai és azok marketing kommunikációban hasznosítható eredményei Pszichológia Szociológia Esztétika.
Becker Pál - Turner Anna – Varsányi Judit - Virág Miklós
Vállalkozások pénzügyi-számviteli mutatói
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Alapfogalmak.
Marketing menedzsment elmélet és gyakorlat JATE közgazdász képzés Susányi Tamás II. félév.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Vállalkozások pénzügyi-számviteli mutatói
Kérdések a ZH-hoz.
Pénzügyi-számviteli mutatók
A vállalat küldetése (misszió)
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Reklámozás, Public Relations
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
A marketingkommunikáció
A marketing piac tartalma
Vállalatérték-élet pálya szakaszok
Kérdések a második zh-hoz
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Pénzügyi mutatószámok!
A controlling és vezetői számviteli rendszer architektúrája
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Stratégia célrendszer
Vállalatgazdaságtan VII
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A MARKETING FOLYAMATA.
Pénzügyi-számviteli mutatók
A vállalkozás környezete március március március 28.
Marketing alapok Kopcsay László.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
A termék mindazon fizikai és egyéb tulajdonságok összessége, amelyek alkalmasak a fogyasztói igények kielégítésére. A termék konkrét fizikai alkotórészeket,
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Sági Sándor (Kontroll Pont ‘91 Kft). Üzleti terv Üzleti koncepció„Pénzügyi” terv Befektető tájékoztatása, pótlólagos pénzügyi forrás szerzése Folyamatos.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Vállalkozások pénzügyi-számviteli mutatói. 1. Likviditási mutatók Arányszámok, amelyek a rövid lejáratú kötelezettségek likvid eszközökkel való fedezettségét.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Marketing I. 7. előadás Árpolitika
2/18/2018 Marketingterv Név.
Üzleti terv bemutatása
Kérdések a második zh-hoz
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez?
Üzleti terv.
Üzleti terv.
Előadás másolata:

Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz

1.Likviditási mutatók: arányszámok, amelyek a rövid lejáratú kötelezettségek likvid eszközökkel fedezettségét mérik. 2. Tőkeszerkezeti (eladósodottsági) mutatók: az összes eszköz/jövedelem/ cash flow és adósság arányát mutatják 3.Működési mutatók: a menedzsment eredményességét mérő mutatók, amelyeknek két fajtája 3.1. Jövedelmezőségi mutatók 3.2. Hatékonysági mutatók Pénzügyi-számviteli mutatók

A vállalat céljai és küldetése A küldetés főbb területei Vállalati célok Vállalatok érintettjeiVállalatok érintettjei Az ösztönzési rendszer, Maslow-piramisAz ösztönzési rendszer, Maslow-piramis

Marketing Marketing stratégia Alapvető feladatai, célja A marketing mix elemei

Marketingstratégia elemei és feladata Piaci szegmentáció feladata, célpiac kiválasztása

Termékpolitika A fogyasztói igények kielégítésére szolgáló termékek körének és tulajdonságainak meghatározására, valamint a fogyasztónak való bemutatására vonatkozó elvek és módszerek összessége Összetevői: a) termékszerkezet megválasztása b) termékéletciklus kezelése c) termék bemutatása

A TERMÉKÉLETCIKLUS ELMÉLET FŐBB JELLEMZŐI Célja, bemutatása (rajz – értelmezés) Tipikus marketingjellemzői az egyes szakaszokban 1. bevezetés, 2. növekedés, 3. érettség, 4. hanyatlás Termékfejlesztés feladatai

Árpolitikai stratégia készítésének lépései Árpolitikai célok kiválasztása A kereslet meghatározása Költségek becslése Versenytársak ármagatartásának elemzése Árképzési módszerek Promóciós árképzés

Értékesítési politika Célja Feladata Lépései Főbb értékesítési csatornák

Kommunikációs politika Elemei Reklám fogalma, alapvető jellemzői, alaptipusai Lehetséges reklámcélok (sorrend)

Eladásösztönzés Lényege, eszközei, feladata Közönségkapcsolatok PR Lényege, feladata és az imázs Külső és belső PR Eszközei