Debreceni Egyetem Gyakorló Óvodája. Tehetségpontunk Humán erőforrás Speciális képesítések Tehetségműhelyeink: -Borsószem bábcsoport -Kismesterségek -Gyermektorna.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP-3.4.3/08-/ ZÁRÓKONFERENCIA
Advertisements

A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
Magyar Tehetséggondozó Társaság
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Tehetségazonosítás gyakorlata
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
prizma tárház-projekt
Széchenyi tehetségműhely
Tehetségnevelés, tehetségpontok és az alapfokú művészetoktatás Művészeti Nevelés – Kultúra – Társadalom; jelen és jövő Budapest, E február 27.
Tehetségpont létrehozása
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
TEHETSÉGÍGÉRETEK GONDOZÓI RENDSZERÉNEK KIÉPÍTÉSE INTÉZMÉNYÜNKBEN.
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont
A „jó gyakorlatok” Ötlettől a minősítésig
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
A tehetségfejlesztés mint a stratégia része
Látható hangok Esztétikai foglalkozások 3-8 éves gyermekek
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Korai tehetségnevelés
A TEHETSÉGGONDOZÁS KRITIKUS PONTJAI I
ERŐSSÉGEK ÉS GYENGE PONTOK A TEHETSÉGGONDOZÁSBAN Nyíregyháza, 2010
„Vásárhelyi Tehetségpont”
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
A komplex tehetségfejlesztő program
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
„ Ha fölgyújtjuk a gyermekben a veleszületett szikrát, azzal mindig olyan magaslatok felé nyitunk utat, amilyenekről álmodni sem mertünk volna.” Kristine.
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Óvodai tehetséggondozó program kialakítása
„Olvasási és digitális kompetenciák fejlesztése könyvtári szolgáltatásokkal. A PTE Egyetemi Könyvtár a minőségi oktatás és hatékony tanulás szolgálatában”
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
SZÜLŐI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS ÓVODAI FEJLESZTÉS 2011/2012
Gazdagító programpárok Logikai-matematikai tehetséggondozás.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A néphagyományok, jeles napok, ünnepi szokások szerepe az óvodai nevelésben
Gazdagodjunk az idei tanévben is!. Csoportos tehetségfejlesztő programok – 7. alprojekt Tervezett 250 millió forintos keret A korábbi Tehetséghidak három.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 éves Jubileumi Konferenciájára
Tehetségpont Akkreditációs eljárás
Tehetségfejlesztő munka a Vénkerti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában Akkreditált Kiváló Tehetségpont.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
Tehetséggondozás Mezőkovácsházán
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
RÁCZ ANDREA DEBRECENI EGYETEM, SZOCIOLÓGIA ÉS SZOCIÁLPOLITIKA TANSZÉK Hatékonyságmérések a gyermekvédelmi szakellátásban.
Családoknak szóló, helyi szemléletformáló programok támogatása „Tehetséges vagyok a családom támogat” NTP-CSSZP-M –
TEHETSÉG MENTORÁLÁS A PEDAGÓGIA MAGASABB SZINTJÉN HUJBER TAMÁSNÉ KOVÁCS GABRIELLA KAPOSVÁRI KLEBELSBERG KÖZÉPISKOLAI KOLLÉGIUM.
171 KLIK fenntartású intézmény kiválasztása Szempontok:  HH és HHH gyermekek aránya  Tanuló létszám  LHH, leghátrányosabb helyzetű kistérségek  Kompetencia.
Az Arany János Tehetséggondozó Program szerepe a Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium tehetséggondozó munkájának pedagógiai, módszertani fejlesztésében.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Tehetségpont - Akkreditációs eljárás
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
„Esély és ösztönzés” tehetséggondozó modell
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Debreceni Egyetem Gyakorló Óvodája

Tehetségpontunk Humán erőforrás Speciális képesítések Tehetségműhelyeink: -Borsószem bábcsoport -Kismesterségek -Gyermektorna -”Tücsökzene” zeneóvoda -Icinke picinke néptánccsoport -”Sziporka „tehetségműhely -Játékos angol -Sakk -Ovifoci

Céljaink, alapelveink Legfontosabb célkitűzéseink: a kiemelkedő képességű, tehetséggyanús gyerekek felfedezése és fejlesztése a gyermeki kreativitás kibontakoztatása a személyiség optimális fejlesztése a tehetségígéretek gondozása gazdagító program keretében projekt módszer alkalmazásával A programunk sikerességét meghatározó alapelvek: a gyermek erős oldalának támogatása a gyermek tehetségével összefüggő gyenge területek fejlesztése az egész személyiség támogatása elfogadó, a személyiségfejlődést segítő légkör biztosítása pihenés-relaxálás lehetőségének biztosítása

Azonosítás A csoport óvodapedagógusainak jellemzése tulajdonságlista alapján Szülői kérdőív feldolgozása Megfigyelés Tehetségfejlesztő szakember jellemzése Beválogatás A részvételt a gyerekek érdeklődése határozza meg Mérés Kreativitás teszttel A tulajdonságlista eredményeinek változásai

Eredményeink: Regisztrált tehetségpont lettünk Eszközbeszerzési pályázat: -zenei képességet fejlesztő hangszerek, eszközök -megismerési folyamatot fejlesztő játékok, eszközök Akkreditált kiváló tehetségpont cím elnyerése „Felfedezettjeink 2014”–részvétel Tehetségkönyvtár gazdagítása Gazdagító programpár II. „Jó gyakorlat”

Gazdagító programpár II. pályázat bemutatása I. modul: HÓ-VÍZ-JÉG -Tapasztalatszerzések a vízasztalon -Játék a homokterepasztalon -Mit tud a víz?

-Játékok a vízzel, vízből -Havas játékok -Élet a déli sarkon -Lazító program

II. mogul: „Rég volt, tán igaz sem volt…” -Lazító program -Gabonafélék -”Kemenceverés”

-Terepasztal építés -Farsang idején -Népi játékok készítése -Záró lazító program

Köszönöm a figyelmet!