A Mozgásjavító „nemzetköziesedési” folyamata 2014. november 26.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A határmenti együttműködés „iskolapéldája” Előadó: Kiss Gábor projektvezető.
A projekt menedzsment lépéseinek bemutatása konkrét példán keresztül
A projekt-előkészítés lépéseinek bemutatása: esettanulmány
A Socrates / Grundtvig program pályázati lehetőségei.
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
REFERENCIAINTÉZMÉNYI MENTOR SZOLGÁLTATÓ SZEREPBEN Bedőné Fatér Tímea tréner Felkészülés a mentorálás mesterségére.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Comenius Comenius programokról általában Az egész életen át tartó tanulás Európai Uniós program egyik pályázati egysége: 1.Iskolai Együttműködések.
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
„Szemléletváltás az oktatásban” Az Igazgyöngy Alapítvány pályázata.
Valorizáció a Leonardo programban Muradin Eszter december 2. Leonardo Nemzeti Iroda.
A pedagógus.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
LLP program - Comenius Tempus Közalapítvány LLP Nemzeti iroda Kiss Tímea, Comenius asszisztens november 24.
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
Iskolánk futó projektjei
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A Grundtvig akció pályázati lehetőségei Grundtvig 2 és 3.
Az Ifjúság Program. Az ifjúsági projektek meghatározása Nemzetközi ifjúsági projekt: olyan projekt, amely a résztvevők személyiségfejlődését.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Az alapvető művelődési igények meghatározói
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
1 A szegedi Hansági a nemzetközi együttműködésért.
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
Határtalanul Együtt egymásért a zene és a tánc világában HA /14 Premier Művészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
TÁMOP B-14/ Az elnyert összeg: 17 millió forint
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Innovatív felsőoktatási módszerek
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
EURÓPAI PARTNERSÉG A BEFOGADÓ ÉS ÖKOTUDATOS VENDÉGLÁTÓ-IPARI ÉS IDEGENFORGALMI SZAKKÉPZÉS JÓ GYAKORLATAINAK CSERÉJÉRE Együd János Lászlóné nemzetközi.
„Nemzetköziesítés az oktatásban és a képzésben” Az Egész életen át tartó tanulás program ( ) eredményei és a tapasztalatok hasznosítása az Erasmus+
A sportpedagógia a személyiségfejlesztés szolgálatában Dr. Poór Zoltán a neveléstudomány kandidátusa Triatlon-edzők szakmai továbbképzése Balatonboglár,
Az UNESCO Asszociált Iskolák Mintaiskolájaként végzett jó gyakorlatok.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Uniós pályázati lehetőségek a szakmai együttműködés, tapasztalatcsere és a vállalkozásfejlesztés elősegítésére Pataky Zsanett Tempus Közalapítvány.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
NEMZETKÖZI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK I. Kereskedelmi Vámkedvezmények Szabadkereskedelmi övezet Vámunió Közös piac II. Gazdasági Közös gazdaságpolitika III. Oktatás.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
Barcsák Marianna - KPSZTI
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
DARUS a gyermekekért.
Erasmus+ tapasztalatok
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Tervezési folyamat.
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Tét - TANULÓI ÉLETÚT TÁMOGATÁSA AZ ÓVODÁTÓL A FELSŐOKTATÁSIG a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében Hujber Tamásné kovács Gabriella Kaposvári Klebelsberg.
Az érzelmi és az értelmi szabályozás egyensúlya a kisgyermek fejlődésében  (Az iskolai életre való felkészülés érzelmi társas meghatározói) A játék, mint.
Projektindító találkozó Október
Szent László Középiskola Szekszárd
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Előadás másolata:

A Mozgásjavító „nemzetköziesedési” folyamata november 26.

Miről is lesz szó? Kik vagyunk mi? Életciklusok Erickson szerint Életciklusok a nemzetköziesedés folyamatában Passzív részvételtől a tudatos aktivitásig

Kik vagyunk mi?

Remény 0-2 év Akarat 2-3 év Szándék 3-5 év Hatékony- ság 5-11 Hűség év Szeretet év Gondos- kodás Integritás /kétségbe- esés - 60+Életciklusok A személyiségfejlődés folyamata Kihívások, krízisek  a fejlődés kulcsa a megoldásban van Hogyan értelmezhető ez a a vizsgált folyamatra?

SONNENZUG – Napvonat 1975 – 1994 között Európa mozgáskorlátozottjainak találkozója Magyarország képviselete Fő cél: utazás A kezdetek… Remény 0-2 év

Eurointegration Week – Játék Határok Nélkül 1992-től, több állandó ország speciális intézményeinek együttműködésében Fő cél: közös játék- és sporttevékenység Célcsoport: tanulók Akarat… Remény 0-2 év Akarat 2-3 év

EUROKANS program 1993 – 1996 Fő cél: szakmai - pedagógiai technológiák átvétele Célcsoport: pedagógusok Hozadék: szakmai kapcsolatok kialakítása Szándék Remény 0-2 év Akarat 2-3 év Szándék 3-5 év

Szoros szakmai együttműködés egy német és egy belga intézménnyel (pályázati keret nélkül) Fő cél: pedagógiai jó gyakorlatok átvétele Célcsoport: tanulók, pedagógusok Hozadék: biztonságos eligazodás nemzetközi szinten Hatékonyság Remény 0-2 év Akarat 2-3 év Szándék 3-5 év Hatékony- ság 5-11

Socrates, Comenius programok Hatékonyság-érzés megerősödése nemzetközi szinten is – pozitív visszajelzések Fő cél: szakmai együttműködés, nemzetközi kapcsolatok bővítése Célcsoport: tanulók, pedagógusok Hozadék: identitás elérése + projekteken túlmutató együttműködések Hűség, hitelesség Remény 0-2 év Akarat 2-3 év Szándék 3-5 év Hatékony- ság 5-11 Hűség év

Comenius – Nívódíjas projekt Mozgásjavító: ötletgazda, koordinátor szerep Fő cél: aktív irányítás a szakmai együttműködésben Célcsoport: tágabb partneri kör - szülők Kezdeményezés nemzetközi szinten Remény 0-2 év Akarat 2-3 év Szándék 3-5 év Hatékony- ság 5-11 Hűség év Szeretet év

Kiteljesedés és produktivitás nemzetközi szinten is A nemzetközi együttműködés az intézmény fő stratégiai célkitűzései között A nemzetköziesedés a mindennapok része (Erasmus diákok, testvériskolai kapcsolatok, Erasmus+ …) Ami kellett hozzá: ◦ indíték és/vagy szándék ◦ kreatív ötletek ◦ ismeret – készségek-képességek - attitűd ◦ szervezett, folyamatba ágyazott tevékenység ◦ a fenntarthatóság szándéka ◦ tulajdonosi szemlélet A jelen Remény 0-2 év Akarat 2-3 év Szándék 3-5 év Hatékony- ság 5-11 Hűség év Szeretet év Gondos- kodás 40-60

Köszönöm a figyelmet! Révész Rita Az előadás anyagához forrásként felhasználásra kerültek Nádas Pál címzetes igazgató gondolatai, amelyek elhangzottak a Mozgásjavító Általános Iskola március 11-én tartott konferenciáján.