AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni.
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
A piac Szakiskola.
Vállalati Gazdaságtan
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
A piaci alapfogalmak - Piac, kereslet, kínálat, ár - A kereslet
Fogalma, összefüggések
Minőségmenedzsment alapelvek
Alapfogalmak.
A külső környezet elemzése
A marketing alapkoncepciói
A marketing alapkoncepciói
Az RTM kialakulása és koncepciójának lényege
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A marketingkoncepció.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Stratégiai menedzsment
Marketing alapismeret
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
Marketing alapfogalmak
Bauer András – Berács József
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Az értékesítési rendszer
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A marketingkörnyezet elemzése
Marketing alapfogalmak
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
Nemzetközi kereskedelem
Tantárgy teljesítésének feltételei:  Tankönyv nincs. Tananyag: prezik+elmondottak.  Katalógus van  Hiányozni 3 X 2 óráról lehet.  Több hiányzás esetén.
Marketing alapok Kopcsay László.
Készletgazdálkodás és logisztika
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
A pénz története.
Az üzleti vállalkozások környezete A gazdaság kettős funkciója: Anyagi szükségletek kielégítése Alapot teremt, hogy működjenek a közszolgáltatások (egészségügy,
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Vállalkozásmenedzsment I.
A PIAC.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Marketing, marketingkommunikáció. Mi is az a marketing? Eszme Attitűd Magatartásforma Technika Vállalati alapfunkció Módszertan Szervezeti egység.
Operatív menedzsment és versenyképesség
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
A piac és a piacgazdaság
Marketing I. előadás Kovács István
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
A marketinginformációs rendszer
Előadás másolata:

AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA Az ellátás szintje: hiány (keresleti piac) kereslet > kínálat viszonylagos egyensúly kínálati piac kínálat > kereslet A fejlesztés iránya: termésátlag- és/vagy kapacitás növelés a minőség és az ellátottság javítása termékhasznosság növelés, ár- és/vagy költségcsökkentés A termékstratégia: mennyiségi minőségi választéki A szemlélet: termeléscentrikus termékcentrikus fogyasztócentrikus A tevékenység jellege: KÖZELLÁTÁS (elosztás, hiánygazdálkodás) KERESKEDELEM (lebonyolító kereskedelem) MARKETING (piac- és termelésszervezés)

ELSŐ SZAKASZ: A VÁLLALAT FŐ FELADATA A TERMELÉS Gépesítés, modern munkamegosztás Városiasodás, keresetek, kereslet növekedése termelés növekedése

MÁSODIK SZAKASZ: A PIACOK TELÍTETTSÉGE FELVETI AZ ELADÁS MINT TEVÉKENYSÉG FELÉRTÉKELÉSÉT Termelés másodlagossá válik, eladni csak piaci részesedés növelése révén lehet Kereskedelmi vállalatok fejlődésnek indulnak Támadó értékesítési stratégiák

HARMADIK SZAKASZ: A LEHETSÉGES VÁSÁRLÓ ÉS IGÉNYEI KERÜLNEK A MARKETING KÖZÉPPONTJÁBA A marketing célja a vevők megismerése, igényeik kielégítése, a marketing elemeinek egységes kezelése

NEGYEDIK SZAKASZ: FIGYELD A VETÉLYTÁRSADAT, ÉS ÉREZD A TÁRSADALMI FELELŐSSÉG SÚLYÁT A fogyasztó mellett a vetélytársak nyomon követése is fontos: marketing-orientált szemlélet Figyelembe kell venni a társadalom általános igényeit is: fogyasztói érdekvédelem

A VÁLLALATI PIACORIENTÁCIÓ TÍPUSAI 1. A termelési koncepció: A termelési koncepció szerint a fogyasztók az olcsó és széles körben hozzáférhető termékeket részesítik előnyben. A termelésorientált szervezetek menedzserei a fő hangsúlyt a magas szintű termelékenységre és a széles elosztásra helyezik.

A VÁLLALATI PIACORIENTÁCIÓ TÍPUSAI 2. A termékkoncepció: A termékkoncepció szerint a fogyasztók a legjobb minőségű, teljesítményű és tulajdonságú termékeket részesítik előnyben. A termékorientációjú szervezetek menedzserei energiájukat minőségi termékek előállítására és azok folyamatos tökéletesítésére összpontosítják.

” Honnan is tudhatná a vásárlóközönség, hogy milyen terméket szeretne, amíg mi ki nem találtuk ? ” Marketing rövidlátás

A VÁLLALATI PIACORIENTÁCIÓ TÍPUSAI 3. Az értékesítési koncepció: Az értékesítési koncepció szerint a fogyasztó ha magára hagyják általában nem vásárol eleget a vállalat termékeiből. A vállalatnak emiatt rámenős értékesítési és reklámtevékenységet kell folytatnia.

Azt akarják eladni, amit előállítanak, ahelyett, hogy azt állítanák elő, amit el tudnak adni. A marketingnek viszont az a célja, hogy az értékesítés már feleslegessé váljon.

4. A marketingkoncepció: A marketingkoncepció szerint a szervezeti célok elérésének kulcsa az, hogy meg kell határozni a célpiacok szükségleteit és igényeit, s ezeket a konkurrenciánál hatásosabban és hatékonyabban kell kielégíteni.

”Ne a terméket szeresd, hanem a fogyasztót!” Az értékesítés az eladó, a marketing a vevő szükségleteire összpontosít. Az értékesítés fő törekvése a termék készpénzzé konvertálása, a marketingé viszont a fogyasztói szükségletek kielégítése.

Konkurencia centrikus konkurencia-orientáció Fogyasztócentrikus nem igen Konkurencia centrikus termékorientáció fogyasztóorientáció konkurencia-orientáció marketingorientáció

A termék- és marketingorientált gondolkodás összehasonlítása K+F → Gyártás → Pénzügy → Marketing Marketing →Pénzügy →K+F → Gyártás