Oktatás, tudomány Korreferátum

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gazdaság és az oktatás együttműködése
Advertisements

Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Szakterületi trendek, kilátások, jellemző foglalkozások és munkaerő- piaci igények Dzubay László Május 03. Pécs.
Vízgazdálkodás- Duna stratégia
A víz mint magyar EU-elnökségi prioritás
Szabó Pál ELTE TTK Regionális Tudományi Tanszék Budapest.
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
A vállalkozások PhD szintű munkaerőigénye Magyarországon
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
A HUNAGI lehetséges szerepvállalása a térinformatikai oktatás terén Térinformatikai Konferencia és Szakkiállítás „ Az elmélet és gyakorlat találkozása”
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM
Környezeti elemek védelme III. Vízvédelem
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
Az oktatás az EU-ban Lisszaboni statégia: Célmeghatározás –mit –mikorra –ki által –milyen minőségben Az eszközök között kiemelt helyen az egész életen.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Biomérnök alapszak (BSc)
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
Műszaki és Közgazdaságtudományi Kar mkk. ejf
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
Éves Konferencia- Annual Report Irányító Bizottság: Elnök: D. Terdik György DE IK dékán Tagok: Dr. Kardon Béla EMMI Dr. Sallai Gyula BME, FIRCC Nagy Miklós.
Felszín alatti vizek minősítése
Felszín alatti vizek védelme Felszín alatti vizek védelme védelem bekövetkezett védelem bekövetkezett szennyezések esetén szennyezések esetén Simonffy.
Felszín alatti vizek védelme Felszín alatti vizek védelme A HASZNOSÍTÁS ALAPELVEI A HASZNOSÍTÁS ALAPELVEI Felszín alatti vizek védelme Felszín alatti vizek.
TELEPÜLÉSI VÍZGAZDÁLKODÁS ÉS VÍZMINŐSÉGVÉDELEM (BMEEOVK AKM2)
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Magyar Útügyi Társaság
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Ellenálláshegesztés 2014 Ankét Miskolc, Miskolci Egyetem
Péter Katalin December 2. Aszód.  Hol dolgozik?  Hogyan?  Kikkel?  Milyen tevékenységeket végez?  Milyen eszközöket használ?  Mit szeret csinálni?
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
Nemzetközi folyamatok a globális vízgazdálkodás terén Baranyai Gábor Igazságügyi Minisztérium.
Társadalom bevonás stratégia és módszertan Ereifej Laurice vizes élőhelyek programvezető Siófok, november for a living planet© ÖKO ZRt. vezette.
MONITORING FELADATOK A 2. VÍZGYŰJTŐ-GAZDÁLKODÁSI TERVBEN ORSZÁGOS FÓRUM KONZULTÁCIÓS KÉRDÉSEK.
A VÍZGYŰJTŐ-GAZDÁLKODÁSI TERV FELÜLVIZSGÁLATÁNAK ELŐZMÉNYEI A VÍZGYŰJTŐ - GAZDÁLKODÁSI TERV FELÜLVIZSGÁLATA SZAKMAI FÓRUM A VÍZGYŰJTŐ-GAZDÁLKODÁSI TERV.
Innovációs programok a Szent István Egyetemen Regionalitás és együttműködés Figler Kálmán, kancellár Dr. Szabó István, külkapcsolati igazgató, dékán.
11 Smart City Tagozat ülése BME EIT Neumann Tárgyaló, május óra 1111 Budapest, Egry J. u. 18. V1 ép. C213 Dr. Kovács Kálmán tagozati elnök.
Innováció-átok vagy lehetőség a felsőoktatásban? Dr. Urbányi Béla Egyetemi tanár.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
A GWP KKE régió aszálykezelési útmutatója Dr. Gayer József GWP Magyarország „Dr. Szalai György kerekasztal beszélgetés” - Új utak a hazai aszálykezelés.
Köszöntjük a Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar nevében!
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Magyar Útügyi Társaság
A VÍZGYŰJTŐ - GAZDÁLKODÁSI TERV FELÜLVIZSGÁLATA szakmai FÓRUM
KÜM – NEFE – GTF 2007 – EDF Program szemináriuma
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Darabos Enikő tanársegéd MFK, KGI Név.
Készítette: Szabó Tamás
A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztériumhoz tartozó szakképzések jelenlegi helyzete Bazsáné Dr. Szabó Marianne osztályvezető Kutatási, Oktatási és.
Agrár- és Gazdaságtudományi Kar
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Andragógusok a pályán, miben segíthet a múzeumandragógia?
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Jövő Internet Nemzeti Technológiai Platform Záróülés
Új lendülettel az európai kutatóegyetemek élvonalába
Előadás másolata:

Oktatás, tudomány Korreferátum Dr. Bakonyi Péter VITUKI ny. igazgató

A víz többlete és hiánya Tartalmi vázlat Oktatás Képző intézmények Szakember igények Feladatok Kutatás Kutatási igények Kutatóhelyek 2014.11.05-06. A víz többlete és hiánya

Oktatás Képző intézmények Felsőfokú (BSc, MSc, PhD) BME SZIE Ybl Miklós Építéstud. Kar. EJF Műszaki és Közgazd. Tud. Kar PTE Pollack M. Műszaki és Informatikai Kar Vizes vonatkozású oktatás ME Műszaki Földtud. Kar SZIE Műszaki Tud. Kar SZIE Mezőgazd. És Környezettud. Kar DE Műszaki Kar DE Mezőgazdasági-, Élelmiszer-tud és Környezetgazd. Kar ELTE Természettud. Kar (meteorológus) 2014.11.05-06. A víz többlete és hiánya

Oktatás Képző intézmények Középfokú Vízügyi technikumok Felnőttképzés Szakmérnöki képzés OKJ (vízkárelhárító, gátőr, csatornaőr, mederőr, tározóőr, gépkezelők, stb.) Közfoglalkoztatottak képzése (időkeret!) „Életen át történő tanulás” MMK továbbképzés (5 éves ciklus) 2014.11.05-06. A víz többlete és hiánya

Oktatás Szakember igények (MMK felmérés) A hiány 2018-ban = 178 fő 2014.11.05-06. A víz többlete és hiánya

A víz többlete és hiánya Oktatás Feladatok Vonzóvá tenni a „vizes” mérnöki munkát (PR) „Vizes” életpályamodell Növelni kell a „vizes” mérnökök, technikusok számát Növelni kell az idegen nyelveken beszélők számát Tudás- és szolgáltatásexport növelése (terjeszkedés külföldön, ki kell használni a szakma elismertségét) Ágazati humánerőforrás-menedzsment felélesztése 2014.11.05-06. A víz többlete és hiánya

Kutatás Kutatási igények Vízügyi feladatok Felszíni és felszín alatti vizek mennyisége és minősége Kutatási feladatok Alapkutatás (10-20%) Alkalmazott kutatás (80-90%) Kutatás finanszírozás Pályázati pénzek (OP, EU) Kutatás koordináció K+F stratégia? 2014.11.05-06. A víz többlete és hiánya

Kutatás Kutatási igények (Nemzeti Vízstratégia) Mennyiségi és minőségi jó állapot (VGT) Klímaváltozás hatásának mérséklése Egészséges ivóvíz Víztározási lehetőségek Árvizek és belvizek megelőzése (ÁKT) Hordalékmozgás, morfológia Klímaváltozás hatása a víz körforgásának elemeire A víz ára (VKI) Vízkészleteink meghatározása 2014.11.05-06. A víz többlete és hiánya

A víz többlete és hiánya Kutatás Kutatóhelyek Egyetemek, főiskolák MTA (nem vizes) kutatóhelyei, tud. bizottságai MTA-BME Vízgazdálkodási Kutatócsoport Tervező, tanácsadó cégek, VIZIG-ek Dunaszigeti hidraulikai labor Mi hiányzik? Ágazati, alkalmazott kutatással foglalkozó intézet 2014.11.05-06. A víz többlete és hiánya

A víz többlete és hiánya Kutatás Feladatok Vízügyi K+F stratégia kidolgozása (célok; 5-20 év) Kutatások koordinálása Kutatási eredmények elterjesztése Kutatóhálózatok létrehozása Pályázati lehetőségek kihasználása Ágazati kutatási háttér felélesztése/létrehozása 2014.11.05-06. A víz többlete és hiánya

A víz többlete és hiánya Köszönöm a figyelmet! 2014.11.05-06. A víz többlete és hiánya