Helyzetkép a differenciálásról. Differenciált házi feladat előző órai következő órai Gyakoriság%Gyakoriság% igen 11,7610,2 nem 3661,04271,2 nem válaszolt.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Advertisements

AZ EPICT TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS HATÁSVIZSGÁLATA IKT-METRIA FELVÉTELEK ALAPJÁN Az IKT-metria mérőeszköz.
Az olvasástanítás módszere:
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2006.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
AMIT FELTÉTLENÜL TUDNI KELL AZ ÉRETTSÉGI VIZSGÁKRÓL 2014.
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
a szülői elégedettségmérés legfontosabb eredményeiről
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
Méltányossági elvek a közoktatásban
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
A TORNATANÍTÁS, TANULÁS TESTNEVELÉS-ELMÉLETI KÉRDÉSEI
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.
szakmérnök hallgatók számára
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
FELVÉTELI 2008 Berzsenyi Dániel Gimnázium ISKOLÁNKRÓL …  2008-ban ünnepeljük iskolánk alapításának 150. évfordulóját  ‘Minőségi nevelési-oktatási.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
Tanulói lemorzsolódás 2009/2010. tanév. A 2008/2009. tanévben tanulóink közül 42 fő bukott meg (tavaly 45). Közülük 2 tanuló bukott 3 vagy több tárgyból,
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
1 Érettségi tájékoztató 2008 Érettségi tájékoztató február 8.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2007 Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
A Jókai Mór Református Általános Iskola és AMI Miskolc 4. évfolyamos tanulóinak a 2011-es Országos Kompetenciamérésen elért eredményei Készítette: Bánné.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Kompetensek lettünk? június 27..
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
Érettségi tájékoztató 2013/2014-es tanév. Az érettségi vizsga menete Írásbeli időszak: május –Az érettségi időpontokat külön táblázatban olvashatják.
Kétszintű érettségi.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Célja: - az utolsó két évfolyamon heti plusz két órában az emelt szintű érettségihez szükséges többletismeretek.
PROJEKT OKTATÁS.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
A prezentációban – ahol rendelkezésre álltak - kis betűvel vagy külön utalással a évi, a évi, a évi és a évi május-júniusi vizsgaidőszak.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
Tovább együtt eredményesen … A FELSŐ TAGOZAT ÍGY.
2016. november 12..
A 2007/2008. tanév bemeneti kompetenciamérés tapasztalatai
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Általános iskola eredménye, értékelése
Szent László Középiskola Szekszárd
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
Előadás másolata:

Helyzetkép a differenciálásról

Differenciált házi feladat előző órai következő órai Gyakoriság%Gyakoriság% igen 11,7610,2 nem 3661,04271,2 nem válaszolt 2237,31118,6 Összesen 59100,059100,0

Munkaformák

Szervezés (tanári tevékenység)

Feladat tartalma azonos felada t szintbeli különbség tartalmi különbség, azonos nehézség mennyiségi különbség 1-5 perc 1-5 perc 84,3%0%15,7%0% 6-10 perc 6-10 perc% 90,0%6,7%3,3%0% perc % 85,7%2,9%11,4%0% perc perc% 89,2%2,7%8,1%0% perc % 66,7%6,7%23,3%3,3% perc % 83,3%6,7%10,0%0% perc % 78,8%6,1%12,1%3,0% perc % 80,8%7,7%11,5%0% perc % 87,5%6,3%0%6,3%

Tanulói aktivitás

Együttműködés

Minősítés

Javaslatok 1. A kisebb létszámú osztályokban is szükséges a tanulók differenciált foglalkoztatása, az egyénre szabott fejlesztés szisztematikus alkalmazása. 2. Kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a differenciált házi feladatok adásában, illetve a különböző szintű feladatsorok tanórai használatában. Néhány tantárgy (matematika, biológia, idegen nyelv) esetében hasznosítható gyakorlati megoldások állnak rendelkezésre, más tárgyaknál mindez csak szaktanári fejlesztő munkával valósítható meg. 3. A közvetlen tanár-diák viszony megléte, a tanórák nyugodt légköre megfelelő alapot teremt a célirányosabb, személyre irányulóbb fejlesztésekre a tanórákon és a tanórákon kívül. 4. A lemorzsolódás veszélyének kitett gyerekek nevelése-oktatása során kiemelt jelentősége van a különböző tárgyakat tanító tanáruk, valamint az osztályfőnök rendszeres eszmecseréjének. Szorgalmazni kellene ezen szervezeti formák működtetését. 5. A hátránykompenzáció során sem feltétlenül szükséges a folyamatos direkt irányítás és ellenőrzés alkalmazása. Következetesen és fokozatosan célszerű teret adni az indirekt irányítási formáknak, valamint az önirányításnak, önellenőrzésnek.

Köszönöm a figyelmet