Az új csendes generáció Székely Levente

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A mai tízen- és huszonévesek értékeiről A közügyek fogyasztói konferencia február 17. Ságvári Bence.
Advertisements

Békéscsabai középiskolások világa 2010.
Egy innováció nyomában
GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
A sportszocializáció.
A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
Kétharmad, háromnegyed, négyötöd: mindenki olvas újságot
Az első házasság felbomlása
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
Szenvedélyek fogságában - a drogok
Család – munka Dr. Ternovszky Ferenc.
Egyéb prevenció, civilek, iskolán kívüli szervezetek.
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
2003. január Tanulói munkaterhek. A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk.
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Ahány ház, annyi szabály Székely Levente
Család.
Deviancia Minden tünet kialakulásánál szerepet játszik:
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
GYERMEKBÁNTALMAZÁSOK A TABULA RASA ALAPÍTVÁNY TEVÉKENYSÉGE Kovácsné Duró Andrea ME BTK Tanárképző Intézet
MMIK LOGO Ifjúsági Szolgálata egy komplex ifjúsági szolgáltató rendszer egy eleme a kortárssegítés Ifjúsági iroda, közösségi tér Felkereső ifjúsági munka.
a szülői elégedettségmérés legfontosabb eredményeiről
NEMZETKÖZI KITERJEDÉS, HAZAI DATFELVÉTELEK
SZÜLŐI KÉRDŐÍV Az intézményi minőségfejlesztési keretében között kitöltött szülői kérdőívek kiértékelése (A kérdőív kitöltésére.
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Copyright © 1998 Child Evangelism Fellowship. All rights reserved. G y ermekek E vangéliumi T anítása - 2.
Készítette: Soós Kitti. A téma bemutatása Önkéntesség A téma aktualitását az adja, hogy az Európai Unió a 2011-es évet, az aktív polgárságot előmozdító.
Az animáció Kurzusvezető: Készítette: Dr. Tóth András Palla Melinda
A tételek eljuttatása az iskolákba
A számítógép veszélyei és káros hatásai
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
Szocializáció Dr. Szabó-Tóth Kinga.
Gyermekkor és gyermekkortörténet a kezdetektől napjainkig,különös tekintettel a középkór és reneszánsz gyermekképére.
A GYERMEKVÁLLALÁS HATÁSA A CSALÁDI JÖVEDELEMRE MAGYARORSZÁGON Reizer Balázs Béla és Seres Gyula Szociális munka, szociálpolitika szekció április.
KÖSZÖNTÜNK TÁJÉKOZTATÓNKON ! Supreme2x2.
Tiltják? Tűrik? Támogatják? Hogyan viszonyulnak a szülők gyermekük internethasználatához?
Médiapolisz lakói III. Dr. Antalóczy Tímea Dr. Szabó Andrea VII. Nemzetközi Médiakonferencia, IX. 25. Közélet, közérzet.
Kósa Éva : VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Médiapolisz lakói I. Közvetítő faktorok.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
Életközép - krízis Tóth Sándor Pécs,
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Az élettársi kapcsolatban élők házasságkötése - az értékek és beállítódások szerepe a párkapcsolatok (ki)alakulásában Spéder Zsolt Kapitány Balázs KSH.
ÁRVÁK A szülőktől kapott „uticsomag” tartalma: A biztonság érzése
Fiatalok politikai szocializációja - közösségekben való részvétel Bognár Adrienn PTE - BTK Szociológia Tanszék.
Kissné Bencze Katalin Nemzeti Erőforrás Minisztérium június 18.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Csoport, egyszemélyes csoport, család
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
TÁRSADALOMSTATISZTIKA Sztochasztikus kapcsolatok II.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
DIGITÁLIS KULTÚRA ÉS MÉDIAOKTATÁS – Amit a TÁMOP kutatási eredményei üzennek Készítette: Jakab György Budapest december 6.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
Internet a családban Székely Levente –
 Információs társadalom – a fogalom és ami mögötte van  Másvilág – fiatalok az információs társadalomban  Útikalauz stopposoknak – ifjúsági munka virtuális.
A kamaszok és mi Dr. Gyenge Eszter. Történeti szempontok Archaikus társadalmak Felnőttéválás beavatási rítusok: Átmenet a gyermeki – profán- világból.
Munkaerőpiaci kihívások Az új generációk elvárásainak megjelenése a kiválasztásban Készítette: Farkas Edit közvetítési üzletág vezető.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Erőszakos médiatartalmak fiatal fogyasztói Székely Levente.
A tévés főműsoridő a célkeresztben Látogatottsági adatok után már nézettségi adatok?! Mester Sándor [origo] értékesítési igazgató T-Online Magyarország.
TUDÁSÁTADÁS – GENERÁCIÓK ÖSSZEFOGÁSA A CSALÁDBAN ÉS A MUNKAHELYEN Nemzetközi konferencia Budapest, november 16. Kőváriné Vida Ildikó előadó (panel)
Főnix – me Megújuló Egyetem Felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében.
A konfliktusok hátterében fennálló családi problémák
Előadás másolata:

Az új csendes generáció Székely Levente

Miről lesz szó? Mire számítottunk, milyenek lesznek a mai fiatalok? Milyennek látjuk most a mai fiatalokat és milyennek látják ők magukat? Mit várhatunk tőlük?

Kiket vártunk? akik alkotnak, kezdeményeznek akik tudnak, akik választ adnak a kérdésekre akik fejéről a talpára állítják a világot

GEN Napjaink generációi Csendes generáció (II. VH előtt születtek) Baby boom (II. VH után, kb. 60-as évek közepéig) X-gen (kb. 60-as évek közepétől a 70-es évek végéig) Napjaink generációi GEN Y-gen (70-es évek végétől a 2000-es évek elejéig) Z-gen (90-es évektől napjainkig) „Alfa” generáció (2000-es évektől)

Generációs ciklusok Strauss és Howe (1991) által alkotott modell szerint a generációk (karakterükben) ciklikusan váltják egymást A ciklikusság alapja a társadalom, vagy a hangulat változásainak megfelelően a csúcsidőszakok, ébredések, felbomlások és krízisek (High, Awakening, Unraveling, Chrisis) sorozata A 2000-es évek elejétől születettek karakterükben hasonlatosak a csendes generációra, azaz egy új csendes generációként azonosíthatók Magyarországon ugyanakkor volt egy rendszerváltás… High Awakening Unraveling Chrisis

Szocializációs közegek elsődleges szocializációs közeg: család és családi értékek másodlagos szocializációs közegek: iskola és munkahely harmadlagos szocializációs közegek: szabadidős terek és tevékenységek, ezen belül média- és kultúrafogyasztás, digitális terek és tevékenységek, sport és kockázati magatartások, civil aktivitás

Az új csendes generáció a szocializációs közegekben Elsődleges 42 százalék egyedülálló (partnerkapcsolata nincs); 85 százaléknak nincs gyermeke 18 százalék nem tudja, hogy szeretne-e házasságot kötni; 15 százalék nem tudja hány gyermeket szeretne 46 százalék teljes mértékben elfogadja azt, amilyen elvek szerint szülei élnek 41 százalék nem tervez költözést a szülői házból Másodlagos 30-70 százalék között számítanak a munkaerőpiaci és képzettségi változatlansággal és további 6-10 százalék bizonytalan 69 százalék bizonytalan vagy nem kíván (tovább)tanulni 58 százalék nem keres munkát, holott nem dolgozik Harmadlagos 72 százalék hétköznap és hétvégén is jellemzően otthon tölti a szabadidejét 40-80 százalék (szinte) sohasem látogatja a különböző kulturális tereket 42 százalék hétköznap és hétvégén is jellemzően tévét néz szabadidejében 49 százalék hétköznap és hétvégén is jellemzően számítógépezik, internetezik szabadidejében 64 százalék egyáltalán nem sportol az esetlegesen kötelező testnevelésórákon kívül 64 százalék nem dohányzik 67 százalék nem rúgott még be 91 százalék nem fogyasztott illegális kábítószert 78 százalék nem kapcsolódik semmilyen módon szervezethez

123 Három fő jellemző konformitás nem akarja megdönteni a status quo-t elfogadja a szülei életeszményét általánosan tapasztalható bizonytalanság elkötelezettség hiánya céltalanság befelé figyelés a rendezettség iránti vágy passzivitás civil aktivitás hiánya apolitikus, visszahúzódó attitűd otthon, képernyők előtt töltött szabadidő stagnáló, mozgásszegény életmód stagnáló deviáns magatartások

Mit várhatunk tőlük?

Úgy csinálnak forradalmat, hogy nem is akarnak… rengeteg médiát fogyasztanak, az információkat gyorsan és párhuzamosan dolgozzák fel, tevékenységeiket szimultán végzik, előnyben részesítik a játékot a „komoly” munka helyett, vágyaik azonnali és gyakori kielégítésére törekszenek, igénylik a folyamatos jutalmazást.

Köszönöm a figyelmet! www.kutatopont.hu szekely@kutatopont.hu Székely Levente - kutatási igazgató, KUTATÓPONT www.kutatopont.hu szekely@kutatopont.hu http://hu.linkedin.com/in/szekelylevente Képek: Dombóvári Judit, Lakatos Dániel, Index