HEFOP 3.3.1 és 3.3.2 projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Advertisements

Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
„Ezt egy életen át kell játszani”
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Felsőoktatási változások hallgatói szemmel Miskolczi Norbert.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Fontosabb fogalmak Képesség :
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
A gyakorlatvezető mentor
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Hatékonyság – Esély - IntegrációHatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C SZEPTEMBER 30.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
Dr Sediviné Balassa Ildikó: JUBILEUM UTÁN A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE Munkakultúra – Szakképzési Modellek OKTÁV RÁCIÓ február 4-6.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
Kiválóság és verseny a felsőoktatásban. Globális folyamatok Prof. Dr. Hrubos Ildikó Budapesti Corvinus Egyetem „Fókuszban a tudományos műhelymunka” – harmadik.
1 A Calderoni Program és a FEMIP kapcsolódási pontjai - felsőoktatási és minőségfejlesztői szemmel Zellei László főiskolai docens Eötvös József Főiskola.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben)
A HEFOP e-taneszközeinek és anyagainak disszeminációs feladatai Rozványi Dávid OKM Támogatáskezelő.
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
A Calderoni Program megvalósítása az OKMT nézőpontjából Rozványi Dávid OKM Támogatáskezelő.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Calderoni-referens képzés március 20. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon: (06-1) ; Fax: (06-1) 235.
A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
1 AEMA – Hálózat Adult Education Made Accessible Projektcélok és megvalósítás - Információs nap Miskolc, március 19.
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
1. Európai uniós pályázati lehetőségek az oktatás területén március 25.
TÁMOP /2/A SZOCIÁLIS KÉPZÉSEK FEJLESZTÉSE, SZAKEMBEREK ÉS ÖNKÉNTESEK KÉPZÉSE, TOVÁBBKÉPZÉSE ÉS KÉSZSÉGFEJLESZTÉSE, VALAMINT A HELYI FEJLESZTÉSI.
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Lorem ipsum.
A képesítési keretrendszer a felsőoktatás szempontjából
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd

HEFOP : 1. komponens: Felsőoktatási intézmények képzési kínálatának fejlesztése, bővítése. 2. komponens: Felsőfokú végzettséggel rendelkezők át- és továbbképzése. 3. komponens: Felsőoktatási intézmények minőségközpontú működésének támogatása.

HEFOP : Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógus- képzésben.

1. komponens: Curriculum BA programokhoz Képzési anyagok (pl. tankönyv, CD) Weboldal

2. komponens: Tematikák rövid kompetencia kurzusokhoz Képzési anyagok (pl. tankönyv, CD) Tanulmányok (pl. a munkaerő-piaci helyzetről) Weboldal

3. komponens: Önértékelési modellek Képzési anyagok Tanulmányok ( pl. folyamatátvilágítások) TIR, VIR Weboldal

HEFOP : Képzési modulok Képzési anyagok, gyakorlatorientált képzési formák Internetes felületek

Egy felmérés eredményei: Pályázati kiírás néhány nehezebben mérhető és számonkérhető elemet tartalmazott. Pályázók eltérő céljai. Valódi fenntarthatósági elképzelések hiánya. Forrás: Intézmények minőségközpontú működésének támogatása, OMAI Értékelési füzetek 1. Budapest, 2006

Ami eltérő: Fogalmak értelmezése Irányok megjelölése A célok elérésének módja A született eredmények Költségek

Ami közös: Szakemberek Felhalmozott tudás, tapasztalat Jó minőségben készített anyagok Megfelelő intézményi háttér Pénzügyi támogatás volt a megvalósításhoz

Felsőoktatási intézmények száma Magyarországon: Összesen 69 intézmény, ebből: 24 egyetem: 18 állami 5 egyházi 1 magán 45 főiskola: 13 állami 21 egyházi 11 magán

Területek: Egészségügy Gazdasági területek Pedagógia Színház- és filmművészet Mezőgazdaság Élelmiszeripar IT

Networking: A hálózatépítés a leghatásosabb módja annak, hogy felgyorsítsuk és fenntartsuk az egyén vagy egy szervezet sikerét, a tartós és kölcsönös előnyökön nyugvó kapcsolatok kiépítésén keresztül.

Előnyök: Széleskörű szakmai, szakértői kapcsolatok kialakulása Tudástranszfer lehetősége Erőforrások bővítése Minőségi munka erősítése Időhatékonyság Költséghatékonyság

Középpontban: Munkaerő-piaci igények Fogyasztó (a hallgató) Verseny

Idézet a : Intézmények minőségközpontú működésének támogatása c. tanulmányból OMAI Értékelési füzetek 1. „Ebben a pályázati körben kidolgozásra került képzési tananyagok és jó gyakorlatok („Best Practice”) kellő alapot szolgálhatnak egy felsőoktatási minőségfejlesztési adat- és tudásbázis létrehozásához, ennek megfontolását javasoljuk.”