HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd
HEFOP : 1. komponens: Felsőoktatási intézmények képzési kínálatának fejlesztése, bővítése. 2. komponens: Felsőfokú végzettséggel rendelkezők át- és továbbképzése. 3. komponens: Felsőoktatási intézmények minőségközpontú működésének támogatása.
HEFOP : Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógus- képzésben.
1. komponens: Curriculum BA programokhoz Képzési anyagok (pl. tankönyv, CD) Weboldal
2. komponens: Tematikák rövid kompetencia kurzusokhoz Képzési anyagok (pl. tankönyv, CD) Tanulmányok (pl. a munkaerő-piaci helyzetről) Weboldal
3. komponens: Önértékelési modellek Képzési anyagok Tanulmányok ( pl. folyamatátvilágítások) TIR, VIR Weboldal
HEFOP : Képzési modulok Képzési anyagok, gyakorlatorientált képzési formák Internetes felületek
Egy felmérés eredményei: Pályázati kiírás néhány nehezebben mérhető és számonkérhető elemet tartalmazott. Pályázók eltérő céljai. Valódi fenntarthatósági elképzelések hiánya. Forrás: Intézmények minőségközpontú működésének támogatása, OMAI Értékelési füzetek 1. Budapest, 2006
Ami eltérő: Fogalmak értelmezése Irányok megjelölése A célok elérésének módja A született eredmények Költségek
Ami közös: Szakemberek Felhalmozott tudás, tapasztalat Jó minőségben készített anyagok Megfelelő intézményi háttér Pénzügyi támogatás volt a megvalósításhoz
Felsőoktatási intézmények száma Magyarországon: Összesen 69 intézmény, ebből: 24 egyetem: 18 állami 5 egyházi 1 magán 45 főiskola: 13 állami 21 egyházi 11 magán
Területek: Egészségügy Gazdasági területek Pedagógia Színház- és filmművészet Mezőgazdaság Élelmiszeripar IT
Networking: A hálózatépítés a leghatásosabb módja annak, hogy felgyorsítsuk és fenntartsuk az egyén vagy egy szervezet sikerét, a tartós és kölcsönös előnyökön nyugvó kapcsolatok kiépítésén keresztül.
Előnyök: Széleskörű szakmai, szakértői kapcsolatok kialakulása Tudástranszfer lehetősége Erőforrások bővítése Minőségi munka erősítése Időhatékonyság Költséghatékonyság
Középpontban: Munkaerő-piaci igények Fogyasztó (a hallgató) Verseny
Idézet a : Intézmények minőségközpontú működésének támogatása c. tanulmányból OMAI Értékelési füzetek 1. „Ebben a pályázati körben kidolgozásra került képzési tananyagok és jó gyakorlatok („Best Practice”) kellő alapot szolgálhatnak egy felsőoktatási minőségfejlesztési adat- és tudásbázis létrehozásához, ennek megfontolását javasoljuk.”