A film mint dokumentum a fikciósfilm, a dokumentumfilm, a fikciós dokumentumfilm, a cinema verité, az antropológiai film és a privát filmezés kategóriái.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Objektumok a Word-ben Pék Ágnes © 2009.
Advertisements

Sipos Mária – Várnai Zsuzsa MTA NytI Szombathely,
ALKALMAZOTT KOMMUNIKÁCIÓ
EGÉSZSÉGKULTÚRA Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
Environmental Compliance Inspection Course 1 Bíróság előtt védhető bizonyítékok összegyűjtése.
A diskurzusok alatt lezajló tudati folyamatokról Kántor Gyöngyi PTE, Alkalmazott Nyelvészeti Doktori Iskola.
Palantír Film Vizuális Antropológiai Alapítvány Idegenek a kertemben – filmgyűjtemény fejlesztése Előadó: Füredi Zoltán AZ EURÓPAI INTEGRÁCIÓS ALAP KEDVEZMÉNYEZETTJEINEK.
A képkészítő nemcsak rögzíti, de mindig ábrázolja is, amit felvesz…
A normalizálás az adatbázis-tervezés egyik módszere
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 2. konferencia.
A fotográfia különböző megjelenési formái a filmben Készítette: Hrivnák Anita Szegedi Tudományegyetem, 2011.
Készítette: Maros Gábor 1 Videó utómunkálatok A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.
Kamerakezelés.
A mentori munka kihívásai a mentorképzés tapasztalatai alapján
Retusálás régen és ma.
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
Képességszintek.
Informatika eszközei Makra Csaba.
Elektronikus vezetési karton
Novellaelemzési szempontok
Kihallgatási taktika I.
Készítette: Fergéné Mészáros Éva Törökné Beke Ida
ARISZTOTELÉSZ (Kr. e ).
Kifejezési eszközök a filmművészetben A képkivágások.
2011. szeptember Az információtechnológia menedzselése Az információs rendszer fejlesztése Image of the slide: www2.raritanval.edu/departments/busadmin/.../Ch07-IntrotoBusiness.ppt.
Büntetőeljárás-jog.
Albert Einstein idézetek.
Feladatírói tréning Történelem. Dr. Dárdai Ágnes, PhD pte
Identitás – csomópontok Domonkos István: YU-HU-RAP c. szövegében, különös tekintettel a Kormányeltörésben identitására Szerző: Roginer Oszkár Mentor: Dr.
Az érvelés.
Adatvédelmi fogalmak.
Halmazelmélet és matematikai logika
Döntéselőkészítés, döntéstámogatás
A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin.
„Nagyító alatt” A GrafoKom - projektek során használt írásvizsgálati metódusról.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
Change blindness Változás -vakság.
A digitális tananyagtartalom használatának lehetőségei a matematika kompetenciaterületeken.
A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZER
1. Bevezetés a tárgy célja: azoknak az eszközöknek és módszereknek a megismertetése és begyakoroltatása, melyek az érvelések megértéséhez, elemzéséhez,
2. Argumentációs szabályok (É 50−55) argumentációs szabályok meghatározzák, hogy mi mellett és mivel kell érvelni 1. a feleknek érveléssel indokolniuk.
A történelmi tanulás sajátosságai
Biztosítások : Kárigény érvényesítése. Mi a biztosítási kárigény?
TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR KECSKEMÉTI FŐISKOLA A GYERMEKIRODALOM ÉS A KORTÁRS GYERMEKILLUSZTRÁCIÓK KAPCSOLATA Kovács Hajnalka.
A szövegszerkesztés menete
A korai avantgárd és a film
műelemzés ELJÁRÁSOK, MÓDSZEREK
Készítette: Jon A. Palmer
Miért nem valóságos az idő?
A rendészet szervei.
Mozgókép - Alapfogalmak
Jelek, jelrendszerek.
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
Tényekre alapozott oktatáspolitika és gyakorlat ONK 2011, Szimpózium a tények, bizonyítékok természetéről, szerepéről az oktatásban Evidence Based Education.
DigiKom Többfelhasználós, hálózatos környezet Grafikus felhasználói felület Iratok, határozatok generálása, tárolása Kapcsolódás a digitális.
VIDEOTECHNIKA/formanyelv
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
Vezető nélküli autók az utakon 2015-től? Számítógépes alapismeretek, első beadandó feladat.
ELBESZÉLÉS ÉS TÖRTÉNET
Bölcsességek, aforizmák
Gyurkó György. Az állapotmodellezés célja Általánosságban ugyanaz, mint a többi dinamikus modellezési technikáé: Jobban megismerni a problémát. Finomítani.
4. A FILM formanyelvi eszközei
7. NÉMET EXPRESSZIONIZMUS
Antenna Hungária Rt. Átalakítási Bizottság, Külső Szakértői Munkacsoport Előadás 02:52:15, június június június 26.
a kubizmus kubus = kocka
Információelmélet 8. 1 Eszterházy Károly Főiskola, Eger Médiainformatika intézet Információs Társadalom Oktató-
Filmezés alapjai, ötlet-forgatókönyv 6. témakör. A forgatókönyv játékfilmek és dokumentumfilmek írásban rögzített anyaga. Hasonló a szövegkönyv, amely.
A történelem forrásai Mindaz forrás, ami információt, adatot hordoz a múltról, a múltból.
„Nem a papírra van szükség, hanem a rajta lévő információra!”
SZFP II Kompetenciamérés
Előadás másolata:

A film mint dokumentum a fikciósfilm, a dokumentumfilm, a fikciós dokumentumfilm, a cinema verité, az antropológiai film és a privát filmezés kategóriái

Ferrara - Nürnbergi Krónika (1493)

Damaszkusz - Nürnbergi Krónika (1493)

Pádua- Nürnbergi Krónika (1493)

Ispánia - Nürnbergi Krónika (1493)

A római Sant Angelo kastély

A hiteles bizonyíték ismérvei (1) dolognak, tárgynak kell lennie; (2) szimbolikusnak kell lennie, tehát valami olyannak, ami egy megfelelő kontextusban önmagán kívül valami másra is vonatkoztatható (a fénykép például csak a fényképnézés kontextusában lehet dokumentum, hiszen egyébként jelölő és jelölt viszonya és így a jelölt – a dokumentált tárgy léte nem megállapított), ahol a vonatkoztatásban a bizonyítás, igazolás, tanúsítás intenciójának is bennfoglaltnak kell lennie; (3) hitelesnek kell lennie, vagyis e vonatkozásnak külső igazolását kell adnia

Milyen esetekben tudja teljesíteni a film a hitelességgel kapcsolatos harmadik feltételt? 1. A kép a transzparencia eszközének minősül, vagyis a képen nem a bizonyíték képét, hanem magát a bizonyítékot látjuk, ez az elgondolás a hitelességet a képekkel eredendően összefüggőként kezeli. (hétköznapi médiumdefiníciók)

Milyen esetekben tudja teljesíteni a film a hitelességgel kapcsolatos harmadik feltételt? Képen kívüli konvenciók alapján. Hitelesítő kontextusok: például ismertek a létrehozásának a körülményei és intenciói. Ide tartoznak például a helyszínen elkészülő igazolványfotók, amikor egy kép elkészültének minden fázisa tudatos és ellenőrizhető.

Milyen esetekben tudja teljesíteni a film a hitelességgel kapcsolatos harmadik feltételt? Képen belüli konvenciók alapján. Olyan konvenciók, markerek tartoznak ide, melyek a képen belül hivatottak a hitelesség látszatát kelteni. Ilyen jel pl. a tudatos komponálást kizáró, esetleges látvány, vagy a szintén véletlenszerűségre utaló, a kép témájához csak mellékesen tartozó elemek jelenléte.

A fotografikus kép mint bizonyíték jogi eljárásokban Igazolni kell, hogy a képen nem végeztek semmilyen utómunkálatokat digitális, nagyítás, retusálás A képet egy tanúvallomás kell hitelesítse: a kép készítője, vagy bárki, aki igazolni, hogy a felvétel pontos rögzítése az eseménynek Információkat kell felsorakoztatni a készítés körülményeiről: dátum, jelenlevők, a nyersanyag és a kamera típusa stb.

Hogyan építi fel a valóságot a dokumentumfilm? milyen dokumentumfilmes eszközökkel él (narrátorhang, megrendezett jelenetek, újrajátszott események, interjú, lefilmezett szituáció, feliratok, asszociatív montázs, archív anyagok, információs anyagok (térképek, táblázatok), illusztrációk stb.) mennyire mindentudó a narrátor, mennyire tekintélyparancsoló? Milyen nézőpontokat különböztethetünk meg? milyen tudást közvetít a néző számára (egyértelmű kijelentések, a szituáció megmutatása, több nézőpontból történő bemutatással elbizonytalanítás stb.) narratív, retorikai, kategorikus vagy költői struktúrába rendezi el az anyagot? milyen dramaturgiai eszközökkel él? milyen retorikai eszközökkel él, hogy meggyőzzön (ha meg akar győzni valamiről)? van-e főhőse(i) a filmnek, vagy sokszereplős, vagy azonosítható arcok nélküli? ezzel összefüggésben mennyire igyekszik érzelmileg bevonni a nézőt vagy inkább kritikai jellegű távolságtartást irányoz elő? Tudunk-e azonosulni a szereplőkkel? milyen a film stílusa (képkompozíciók, világítás, zenehasználat)?