FASORI LABORGYAKORLATOK Benkőné Di Giovanni Rita laborvezető
A labor működtetése Felkészülés, tervezés Tananyagírás megszervezése (fizika, kémia, földrajz, biológia tantárgygondozók, minta) Adatok összegyűjtése (e-mail, telefon iskolák, tanárok, igazgatók) 12 partner iskola óráinak beosztása, ütemezése (táblázatok) Felkészülés, tervezés
Egyeztetés, szervezés, módosítás A labor működtetése Előzetes időpont egyeztetés (nap, óraszám, tantárgyak, diáklétszám) Kísérletek egyeztetése (anyag és eszköz szükséglet igénylése, megtervezése) Egyeztetés, szervezés, módosítás „újratervezés”
A labor működtetése A megvalósítás Adminisztráció (labornapló, eszközátadás, jelenléti ívek) Előkészítés (laboránsok, laborvezető) Kísérleti nap (csütörtök, péntek, balesetvédelem, laboránsok) A megvalósítás
A labor helye az iskolában Órarend készítés – igh. Laborórák és az iskolai rendezvények összehangolása Laboránsok egyéb beosztása (helyettesítés, ügyelet) Versenyek, érettségi, szakmai napok, táborok stb. Beszerzések, javítások,szerződések Sok új feladat, tapasztalatok értékelése kreatív megoldások
A labor helye az iskolában A labor szerepe a munkaközösségben Saját óráink a laborban (Kinek hol van órája? Ki kinek készít elő? Mi a laboráns feladata?) Laboreszközök, anyagok (ki, mikor, hova vigye? Ki felel érte?) A laborvezető és a laboránsok helye a tantestületben Kompetenciák, felelősségi körök Folyamatos közös tanulás
A kialakított rendszer további működtetése Tervek, indikátorok Projekt időszak: 2013. február Versenyek, konferencia, munkafüzetek Jól állunk! - Minden a tervek szerint halad A kialakított rendszer további működtetése
Képek a labor életéből földrajz
Képek a labor életéből földrajz
Képek a labor életéből biológia
Képek a labor életéből biológia
Képek a labor életéből fizika
Képek a labor életéből fizika
Képek a labor életéből kémia
Képek a labor életéből kémia
Amikor az „építőkockák” összeállnak TÁMOP 3.1.3 Amikor az „építőkockák” összeállnak