MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest, 2004. 09. 29.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ ESZMECSERÉKRŐL "A kormány szakképzés-fejlesztési koncepciója az új szakképzési törvény”
Advertisements

Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
A november 18-i workshop napirendje
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
A felnőttképzés jövőképe (Érdemes-e intézményi stratégiát alkotni?) Akkreditált Felnőttképzési Intézmények Országos Egyesülete – országos konferencia (2008.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
1 Kormányszóvivői tájékoztató Az új felsőoktatási törvény március 9. Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
„ A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának.
Bemutatkozik a Georgikon
A ZRÍNYI MIKLÓS NEMZETVÉDELMI EGYETEM - A MAGYAR FELSŐOKTATÁS INTEGRÁNS RÉSZE 1 MPV előadás.
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS május 4.
Sapientia-EMTE informatikai rendszerének kialakítása és fejlesztése Dr. Dávid László Dr. Györfi Jenő Budapest, November 11.
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Erdőmérnöki Kar QUO VADIS ERDÉSZETI OKTATÁS? Mészáros Károly dékán.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
____________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________ Debreceni.
Szakfordító és tolmácsképzések Csillebérc augusztus 29. Dr. Sárvári Judit OKM Felsőoktatási Főosztály
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
V á rosi Intézményi Központ Remenyik Zsigmond Gimn á zium és Szakközépiskola Érettségi ut á ni szakképzések.
Gaál Zoltán MFRFK Budapest, szeptember 29..
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
Oktatás, tudomány Korreferátum
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
A BKF tudástranszfer modellje a
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
NYME KTK Nyílt nap Pénzügy és számviteli BA Pénzügyes modulok MA képzésben Pénzügyi szakügyintéző FSZ Számviteli szakügyintéző FSZ Banki szakügyintéző.
Korszerű és innovatív mérnökképzés!. Képzéseink rt itt kedvedre választhatsz! BSc 11 alapszak MSc 6 mesterszak PhD 2 Doktori Iskola.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
Előadó: Dr. Bujdosó Zoltán A „Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről” c. rendezvénysorozat.
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
BUDAPESTI MŰSZAKI ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNY I EGYETEM MŰSZAKI MENEDZSER SZAK KIG Pályaválasztási Napok Papp Gabriella (KIG )
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Köszöntjük a Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar nevében!
DUÁLIS KÉPZÉS felépítése
Élelmiszertudományi Kar Szakmai Konzultáció október 25.
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Mérnökinformatikus szak
Agrár- és Gazdaságtudományi Kar
MMK Oktatási bizottságának elnöke
Előadás másolata:

MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,

Milyen ismeretanyaggal rendelkező mérnökökre van szüksége Európának és Magyarországnak a XXI. században - a gazdasági szakemberek szerint? megalapozott szakmai tudás (jó minőségű képzés eredményeként), probléma megoldási készség, önálló tanulásra való készség, kommunikációs-, jogi-, pénzügyi-, menedzsment ismeretek, nyelvtudás.

Eltérő igények nagyvállalat - kisvállalat, gyártó cég - kereskedő cég, multinacionális cég - hazai cég, közszféra - versenyszféra,...

Lineáris képzés - duális intézményrendszer lehetséges, egy szakmában ne adjanak ki sokféle diplomát egy időben, intézményi együttműködés lehetséges, példa: műszaki informatika, BME VIK - BMF NIK.

A főiskolai, egyetemi és a BSc képzés egymáshoz való viszonya

A BME képzései egyetem főiskola BSc MSc

Terhelésváltozás a BME-n Hallgató (csak nappali) /főállású oktató a BME-n forrás: BME Oktatási Igazgatóság

Aktuális teendőink a mérnökképzésben az új képzésekről a társadalom tájékoz- tatása, az új struktúra népszerűsítése, szakértői szinten, az intézmények együtt- működésével keressünk megoldást:  gyakorlati képzés,  elitképzés a tömegoktatásban,  tehetséggondozás lehetőségei, az „egyszerű oktatók” megnyerése.

A Műegyetemen a meglevő értékeket át kell menteni, a változtatás ne menjen a minőség rovására, a hallgatóktól elvárt önálló munka mértékét növelni kell, az idegen nyelven jelenleg is tartott képzéseket ki kell terjeszteni.

Az új felsőoktatási törvény nyújtotta lehetőségek I. Kedvezőbb gazdálkodási feltételek: 1.Hitelfelvétel lehetősége a likviditási problémák kezelésére. 2.Szervezési, kiegészítő feladatokra gazdasági társaság szabadon, engedély nélkül alapítható. 3.Beruházások biztonságos tervezéséhez- megvalósításához hosszú távú intézményi kezességvállalás lehetősége. 4.Maradványok nem vonhatók el, viszont állampapírba fektethetők.

Az új felsőoktatási törvény nyújtotta lehetőségek II. Kedvezőbb szervezeti és működési forma az Irányító Testület megjelenésével: 1.Mód nyílik rugalmasabb szervezeti felépítés kialakítására, amely a korábbiaknál könnyebben képes követni a piac diktálta változásokat. 2.Piaci igényeknek megfelelő intézményi stratégia kidolgozásának lehetősége. 3.Differenciált, a teljesítményt jobban elismerő bérezési rendszer kialakításának esélye. 4.Gazdálkodási, stratégiai kérdések összegyetemi szemléletű kezelését-megoldását segíti.

Az új felsőoktatási törvény nyújtotta lehetőségek III. Nő az egyetem autonómiája: 1.A karalapítás intézményi hatáskörbe kerül, nem kormányrendelet szabályozza. 2.Az Intézményfejlesztési Tervet az Egyetem – az Irányító Testület – fogadja el, hagyja jóvá, a miniszter helyett. 3.A korábbiaknál egyszerűbbé válik szakirányú továbbképzési szakok és felsőfokú szakképzési programok indítása.