FELKÉSZÍTÉS AZ ORSZÁGGYŰLÉSI VÁLASZTÁSOKRA Down Alapítvány Az Értelmi Fogyatékosok Fejlődését Szolgáló Magyar Down Alapítvány TÁMOGATOTT ÜGYINTÉZÉS 1145 Budapest, Amerikai út 14. Tel.: A Támogatott Ügyintézés Projektet támogatja a Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közhasznú Nonprofit Kft. Kódszám: 41321/ 185, Szerződésszám: 2497/5/2013
2. Oktatási Program MOTE projekt kidolgozott egy saját oktatási programot, mellyel tréningek formájában igyekszik állampolgári és politikai ismereteket oktatni értelmi fogyatékosoknak. Ennek tematikáját követjük az Országgyűlési Választásokra való felkészítés folyamán. MOTE projekt kidolgozott egy saját oktatási programot, mellyel tréningek formájában igyekszik állampolgári és politikai ismereteket oktatni értelmi fogyatékosoknak. Ennek tematikáját követjük az Országgyűlési Választásokra való felkészítés folyamán. Cél: biztosítani számukra azt a tudást, amivel megalapozott véleményt tudnak formálni közéleti, az ő életüket is érintő politikai kérdésekről, ennek adott esetben, szándékuk szerint hangot is tudnak adni a Választásokon Cél: biztosítani számukra azt a tudást, amivel megalapozott véleményt tudnak formálni közéleti, az ő életüket is érintő politikai kérdésekről, ennek adott esetben, szándékuk szerint hangot is tudnak adni a Választásokon Ezek az ismeretek az integrációjukat és a minél önállóbb életüket is nagyban elősegítik. Ezek az ismeretek az integrációjukat és a minél önállóbb életüket is nagyban elősegítik. 2 modul, összesen 10 fejezet
A tréning projekt egyik alappillére/elve: semmit nem csinálhatunk értelmi fogyatékosok számára az ő aktív bevonásuk nélkül a most készülő oktatási programot a Down Alapítvány 20 fős csoportja nemcsak tanulta, hanem egyúttal ki is próbálta és véleményezte is. Az elkészült oktatási programot más hasonló területen működő szervezetekkel is megosztjuk, hozzáférhetővé tesszük.
Várható eredmények: a tréningen résztvevő értelmi fogyatékosok állampolgári és politikai ismereteinek bővülése->önállóság, integráció a tréningen résztvevő értelmi fogyatékosok állampolgári és politikai ismereteinek bővülése->önállóság, integráció a téma iránti érdeklődésük pozitív irányba történő elmozdulása-> erősödhet bennük az a tudat, hogy ugyanolyan értékű állampolgárai az országnak, ahol élnek, mint nem fogyatékos társaik a téma iránti érdeklődésük pozitív irányba történő elmozdulása-> erősödhet bennük az a tudat, hogy ugyanolyan értékű állampolgárai az országnak, ahol élnek, mint nem fogyatékos társaik Eszközt adunk a kezükbe, mellyel szándékuk szerint élhetnek-> kivédjük azt a vádat, hogy „ugyan, ők mit értenek a politikához, ügyintézéshez” Eszközt adunk a kezükbe, mellyel szándékuk szerint élhetnek-> kivédjük azt a vádat, hogy „ugyan, ők mit értenek a politikához, ügyintézéshez”
Módszer A tréning során interaktív szerepjátékok, szituációs játékok segítségével ismertetjük meg a résztvevőket a tréning témájával A tréning során interaktív szerepjátékok, szituációs játékok segítségével ismertetjük meg a résztvevőket a tréning témájával Kerüljük a frontális tanítás módszerét Kerüljük a frontális tanítás módszerét ügyelünk arra, hogy jogaik mellett kötelességeik is nagy hangsúlyt kapjanak ügyelünk arra, hogy jogaik mellett kötelességeik is nagy hangsúlyt kapjanak 3 alkalommal interjút készítünk velük->ismereteik, érdeklődésük hogyan változott
Köszönöm a figyelmet!