PROGIK Pályázati Rendszerben Oktató Gyakorlat – Információs Központ.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Saját magunkat mindig arról próbáljuk meggyőzni, hogy mennyivel boldogabb lesz az életünk majd, ha megházasodunk, megszületik az első gyermekünk, majd.
Advertisements

Hogyan tanuljunk? ….és egyáltalán miért?
EGÉSZSÉGKULTÚRA Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
Sikeres emberek.
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
2006. február 17. Valószínűségszámítás és statisztika II. Telefonos feladat Egy kalapban van két korong, az egyiknek mindkét oldala piros, a másiknak.
Digitális technika, digitális áramkörök
HELLER ÁGNES: FILOZÓFIA MINT LUXUS
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
Németországi beszámoló  Fontos információkról  Érdekes kirándulásokról  Színvonalas képzőhelyekről  Kedves emberekről  Szokatlan dolgokról  Precíz.
KOOPERÁCIÓ ÉS VERSENGÉS
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Nem számít!. Nem számít! Lezárás Lényegi Részei HATÁRIDŐ BEMUTATKOZÁS JÓ STRATÉGIA, ÉS TAKTIKA TERMÉKLÉTRA KIFOGÁSKEZELÉS.
KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT.
Nem számít!. Nem számít! A jó sorrend a konzultációkhoz: 1. Vágyak. 2. Problémák. 3. A félelmek eltávolítása átbeszéléssel! 4. Következő havi terv.
Készítette: a Dalai Láma
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Fent vagy valamelyik közösségi portálon?. A közösségi weboldalak, mint amilyen a Facebook, a MySpace vagy az iwiw, az oldalukon megjelenő reklámokból.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetenciafejlesztés – ahogy a diákok látják Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Feltétel nélküli szeretet
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
 2 egér  Sorozat feladatok: 80 pénz érme 4 mérés  Egymásután következő számok és csak a szembelévőét látja 5-ször mondják, hogy nem tudom utána tudom.
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Comenius Comenius programokról általában Az egész életen át tartó tanulás Európai Uniós program egyik pályázati egysége: 1.Iskolai Együttműködések.
Mit tennél, ha minden egyes alkalommal, amikor szerelmes leszel valakibe... el kellene tőle búcsúznod?
A TORNATANÍTÁS, TANULÁS TESTNEVELÉS-ELMÉLETI KÉRDÉSEI
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Dr. Szakács Tamás BGK kari Erasmus koordinátor
Prezentáció KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT.
A DÖNTÉSHOZATAL METODIKÁJA.
A BOLDOGSÁG TITKA.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Az iskola az én szememmel Iskolánk diákjai a fent említett pályázatra készítettek diafilmeket, melyek közül a következőt véltük a legjobbnak.
Érettségi tájékoztató 2013/2014-es tanév. Az érettségi vizsga menete Írásbeli időszak: május –Az érettségi időpontokat külön táblázatban olvashatják.
Key To Success DUPLIKÁCIÓ 3 Résztvevős Hívás /3-way/ A Duplikáció Egyik Alapja Ez!!! Mikor lehet használni? /IDŐZÍTÉS/ Legjobban működik amikor a jelölt.
Pozitív gondolatok.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Szoftverfejlesztés az Informatikus Szakigazgatási Agrármérnök szakon Bakó Mária Várallyai László DE, Gazdaságtudományi Kar.
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
mint ami mások szerint szükséges!
Énekel: Zdenka Lorencová
Saját magunkat mindig arról próbáljuk meggyőzni, hogy mennyivel boldogabb lesz az életünk majd, ha megházasodunk, megszületik az első gyermekünk, majd.
Feltétel nélküli szeretet
Három hetet meghaladó projekt-hét Neked, rólad, hozzád szól a dal
Szemben az árakkal … Mottó: Addig nyújtózkodj, amíg jól esik! A takaród majd nő az igényeiddel.
Van egy rossz hírem, máshogy nem megy!
HARSÁNYI NAP április 3.. A Harsányi díj átadása A napot, az Igazgatónő által levezényelt, Harsányi-díj átadásával kezdtük. Harsányi Nap április.
VIDEÓ I.. Tisztelt Érdeklődő! Az alábbiakban egy új, kiegészítő jövedelemforrásról szeretnélek tájékoztatni. Amennyiben előfordult már, hogy:
Tájékoztató 10. osztályosoknak Az érettségi vizsga Kötelező tárgyak: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv + 1 választott tárgy.
PROJEKT-TERV Youth 2 Youth Innovációs Verseny Keretében Megvalósítandó Közösségi Készítette: Harmati Katalin, Lázi Alexandra, Perge Gábor /Sorsfordítók.
Pályázatok értékelésének tapasztalatai Hoffmann Miklós független szakértő.
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
Az eszközök áttekintése 5/15. Előkészület – tanár A kérdőív kiértékelése Jegyzetlapok a nevekkel a játékhoz Készítette: Sági Lajos2.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Gyakorló óra 5/12.
Segítő külső körülmények 5/13. Előkészület – tanár A páros munkához szükséges szöveget kinyomtatni Készítette: Sági Lajos2.
Tanórai szokásaim 5/14.
A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos.
Biztosan tapasztaltátok már, hogy manapság 2010-ben a számítógép elengedhetetlen az életben a tanulásban és a tanárok munkájában is. Nos mai beszámolóm.
Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Felnőttképzési Intézmény E – /2014 A „rossz osztály” Iskolai mediációs eset bemutatása 2015 október.
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
Jelentkezés Érettségire jelentkezés határideje: február 15. Helye: Tiszakécskei Református Általános Iskola és Gimnázium.
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Barcsák Marianna KPSZTI
Előadás másolata:

PROGIK Pályázati Rendszerben Oktató Gyakorlat – Információs Központ

A PROGIK céljai: A szükséges ismeretek elsajátítása a hasznosíthatóság jegyében Rendszerszemlélet fejlesztése Kooperáció, kommunikáció Öntevékenység, felelősségérzet Nyitottság, problémamegoldó készség, -képesség Az EU-s pályázati, programalkotó gondolkodás természetessé válása

Pályázati útmutató Miért? Mit? Hogyan? Mikor? Mivel? Kivel? KAPTÁR Mennyi? Miből?

Miért? Ez az alapkérdés. Miért tanuljak meg valamit? Mi a célom vele? A tanulásnak különböző céljai lehetnek. Fontossági sorrendben a következők:.Szükséges az életcélodra felkészüléshez.Kíváncsi vagy rá.Érdekel.Tetszik.Hiányzik.Szükséged van rá.Ajánlott.Kötelező

Minden feladatnak az Életben megvan a maga “Miért”-je. Oka, vagy célja. Az első 4 felsorolt cél a jövőbe mutat, - Cél, a második 4 kényszer jellegű, - Ok. Te döntöd el, miért tanulsz meg valamit. Természetesen a tanulásod eredményessége a választásodtól függ. A tanár 1 ember. Kiteheti a lelkét, de nem tud féle igénynek eleget tenni. Könnyítsd meg a dolgát, segítsd, hogy ő is tudjon Neked segíteni. Ha csak azért vagy az órán, mert kötelező, nem érdekel, nem látod a célját, hasznát, nem fogod megtanulni, amit ő át tud adni Neked. Miért?(2)

Mit? Pályázati kiírásaink a céljaid elérését szolgálják. Manapság, az Európai Unióban szinte minden támogatáshoz pályázattal lehet hozzájutni. Mivel szűkösek a lehetőségek, többen kérnek, mint ahányan kapnak támogatást. Jól pályázni, érdemes megtanulni. Már a Te korodban érdemes elkezdeni. Ahhoz, hogy a céljaidat elérd, tenned kell valamit. Valamilyen programot végrehajtanod, amihez szükséges a megszerzendő tudás, ismeret, készség. Önmagában, hogy leülsz a tankönyv elé, és párszor elolvasod, nem érted meg, legfeljebb szó szerint bemagolni tudod. A feladatok megoldása sem érdekes, fontos, csak az osztályzat befolyásol, és nem valami Számodra fontos elérendő cél.

Hogyan? A programok végrehajtásának sok módja lehetséges. Ezért adunk ki különböző pályázati kiírásokat. Mindenki más. Mást szeretne, másképp tud tanulni is. A PROGIK várja pályázati ötleteiteket. Amit, csak lehet, úgy tanuljatok, hogy azt hasznosnak, szükségesnek érezzétek! Akár játék, akár munka igényelheti a tudnivalókat.

Hogyan?(2) Egy program végrehajtásához nem csak egyfajta ismeret kell. Az igazi az, ha tanáraitok vállalják, hogy a szükséges tudnivalókkal segítik a pályázat kidolgozását, a program végrehajtását. A tanáron és a tankönyvön kívül még sok lehetőségetek van az ismeretek megszerzésére. Ezek közül négyet említünk, fontossági sorrend nélkül:.Kortársaid, barátaid.Felnőtt rokonok, ismerősök,.Könyvtár.Internet Most vegyetek elő egy papírt, és írjátok fel, kikre számíthattok!

Hogyan?(3) A pályázatokban nagyon fontos az, hogy megindokoljátok, miért van szükség a programra. Itt van lehetőségetek tanulni, a programhoz szükséges ismereteiteket megszerezni. Egy lovagi torna tervezésénél is tudni kell, mikor (történelem), hol (földrajz, nyelv), milyen eszközökkel, ruhában (technika, rajz, művészettörténet, fizika, matematika, kémia), hogyan vívtak (testnevelés), hogyan beszéltek (irodalom, nyelvtan, ének). Maradt ki valamilyen tantárgy?

Mikor? Minden cselekvésnek van valamilyen aktualitása, időszerűsége. Akár fontossági sorrend, akár a tankönyv diktálta tananyag, akár valamilyen eseményhez, nevezetes időponthoz kötődés. Lehet életkor kérdése is, adott időben mit, miért csinálunk. Még rendkívüli események, pl. időjárás-változás is beleszólhat. Van, amit párhuzamosan végezhetünk, van, amivel ki kell várni az előző feladat befejezését.

Mikor?(2) A pályázatkészítés elsősorban logikai levezetés. Kell egy főcél, ezen belül a programban teljesítendő részcélok. Ezekre tudjuk megfogalmazni, milyen feladatok várnak ránk. A feladatok megoldására kiválasztott módszerek határozzák meg, mikor, mivel, kivel, mennyi, miből, valósíthatóak meg. A program tervezésénél ezért fontos az időterv készítése.

Mikor?(3) Alapvetően 3 fő része van egy programnak (természetesen egy pályázat elkészítése is egy program):.Előkészítés: Az előkészítés idején kell a szükséges ismereteket, eszközöket, anyagokat, embereket, összegyűjteni..Lebonyolítás: A program alapvető, lényegi része. Itt dől el, jó volt-e az elképzelésetek, jó kitaláltátok-e, jól végrehajtottátok-e. Azért a legtartalmasabb leírást is ronthatja néhány helyesírási, külalaki hiba. A helyesírás nem a nyelvtantanár hobbyja. A külalak, meg Rólatok mutat képet. Feldobja a pályázatot, ha fotókat, képeket csatoltok hozzá. Mindez igaz a végrehajtandó programnál is.

Mikor?(4).Lezárás: Egy program nem teljesíti a főcélt. Meg kell tudnotok fogalmazni a folytatás irányát, módját, esélyeit. Ha sikeres, érdemes másoknak is ajánlani. Minden lehetséges eszközt felhasználni a népszerűsítésére, terjesztésére. A pályáztatók tartalmi beszámolót kérnek a lezáráskor. Ebben érdemes bemutatni a a pályázatban tervezett programhoz képest felmerült problémákat, szükséges eltéréseket. Nem azért, hogy magyarázzátok a bizonyítványt, hanem, hogy legközelebb tudjátok, mire kell jobban odafigyelnetek.

Mikor?(5) A pályázat támogatása – a helyi lehetőségekhez és szükségletekhez mérten – pénzben is lehetséges. Az ilyen pénz furcsa jószág. Arra kell elkölteni, amire adták (amire kértétek), és minden fillérrel el kell számolnotok. Az elszámoláshoz számlát kell kérnetek már a fizetéskor. Úgy hívják, “ÁFÁ-s számla”. A pályáztató megmondja, milyen névre kell a számlát kérnetek.

Mivel? Minden tevékenységhez szükség van valamire. Eszközre, anyagra, emberre, ismeretre. Ezeket a pályázatírás során kell megfogalmaznotok, úgy, hogy világos legyen, a programhoz van rájuk szükség. Nem tervezhettek munkadíjat, és az eszközigény sem lehet új, a programot “túlélő” nagy értékű eszköz.

Kivel? Egyedül nem megy. Különbözőek vagyunk, mindenkinek más erőssége lehet hasznos a pályázó csapatban. Az osztályban, a barátok, ismerősök között megtaláljátok a szükséges társaitokat. Segítségként a B3-as melléklet tartalmaz egy tesztet. Ebben 6 féle beállítottságú, hajlamú ember hajt végre egy programot. Mindenki tízszer szólal meg. Ha a felkérendő csapattag-jelölt kiválasztja, melyik mondatok állnak közel az ő személyiségéhez, akár ő is mondhatta volna, a kiértékelés a szereplők neveihez kötődő bejelölések száma alapján történhet. Próbáljuk is ki! A listátokon jelöljétek be a kezdőbetűvel, akit az éppen olvasott tevékenységre alkalmasnak találtok!

Kivel?(2) A 6 szereplő nevének kezdőbetűi a KAPTÁR szót adják ki: Mit jelentenek az egyes kezdőbetűk? K(ati) – Kapcsolat-teremtőMi kell hozzá? Ő gondoskodik az eszközök anyagok emberek, ismeretek beszerzéséről. A programcsapatban ő a beszerző, toborzó, a félfogadó, a beruházó. A(ndi) - AlkotóMit csináljunk? Ő találja ki az új termékeket, technológiákat, programokat, -elemeket. Nem ismer lehetetlent, fantáziája korlátlan. A programcsapatban a program ötletgazdája, tervezője. A munka menetében a cél szerinti működést vizsgálja, biztosítja, szükség esetén helyreigazít.

Kivel?(3) P(eti) – Pontosító, PrecízMennyibe kerül? Ő tudja, mi mennyibe kerül, milyen számlát kell kérni, folyamatosan figyeli a költségeket. De ő kíváncsi a részletekre, finomságokra is, hiszen ezek is ráfordításokat okoznak. A programcsapatban a pénzügyi gazdálkodás, a pénzszerzés, -elszámolás a feladata. Arról kell gondoskodnia, hogy a rendelkezésre álló eszközökkel a program lebonyolítható legyen. T(omi) - TevékenyMit csinálunk? Terméknél a gyártó, elvontabban, aki csinálja(csinálni fogja), az az ember, aki megfelelő instrukciók alapján képes és hajlandó elvegezni a feladatot. A programcsapatban a szervező, aki gondoskodik a program lebonyolításáról, kapott, tanult ismeretet átad, tanít, részfeladatot végrehajt.

Kivel?(4) Á(gi) – Árusító, ÁtérzőKinek csináljuk? Ő ismeri, vagy képes megismerni a vevők, felhasználók igényeit, problémait, véleményét. A programcsapatban az elérendő célt tudja megfogalmazni, a program hatásosságát tudja lemérni, ő végzi a PR munkát is. R(udi) – Rendező, RámenősKi csinálja? Ő tudja a csapatot integrálni, együttműködtetni a cél érdekében. A programcsapatban a programmenedzser. Fő feladata az integrálás, a konfliktusok elsimítása, de megértéssel kell rendelkeznie mindegyik tevékenységi kör, ezen belül különösen az alkotás iránt. Mivel kíváncsi, ő tud meg mindent, ő tudja képviselni kifelé is az ügyet.

Kivel?(5) Megvan a listátok? Sikerült megtalálnotok mind a hat betűt? Kész a csapat-tervetek? Mint látjátok, mindegyik képességre szükség van egy jó csapatban. Természetesen vannak csodák is. Lehet, hogy valaki egyedül akar pályázni, mert ő mindenhez ért. Semmi akadálya. A minőség a fontos, nem a mennyiség! Még nem volt szó a tanárokról. Pedig az ő segítségük nagyon hasznos lehet. Elvégre az egész pályázat célja, a tanulás. Mindenképpen fontos, hogy a pályázatban meg tudjátok magyarázni, kire miért van szükség.

KAPTÁR Tomi - Csináljunk valamit! Kati - Ha van miből? Peti - Az az én dolgom! Andi - Nekem van egy ötletem. Ági - Hát, ideje lenne! Rudi - No halljuk azt az ötletet! Tomi - Már egészen berozsdásodtam Kati - A kapcsolataim is. Peti - Pontosan mire gondoltál? Andi -... Hát, erről volna szó. Ági - Ezt el lehet adni. Rudi - Akkor beszéljük meg!

KAPTÁR(2) Tomi - Csináljuk! Kati - Erre könnyű lesz szervezni. Peti - Mekkorára gondoltad? Andi - Világrengetőre. Ági - Annyit nem érdekel, talán százan eljönnek. Rudi - Gondoljuk át közösen! Tomi - Már tudom is, hogyan fogom megcsinálni! Kati - Fogalmazom a plakátot. Peti - Mennyibe fog ez kerülni? Andi - Erre lehet szponzort is találni. Ági – Szólok a srácoknak. Rudi - Dolgozzuk ki részletesen!

KAPTÁR(3) Tomi - Mikor mehetek ragasztani a plakátokat? Kati - Még ki kell választanom a nyomdát! Peti - Legalább 5 céget meg kellene kérdezni. Andi - A plakáton ez lenne. Ági - Igen, erre tódulnak a srácok. Rudi - Tudjuk meg, hogy mennyibe fog kerülni! Tomi - Kezdhetünk, mindent megszerveztem! Kati - Minden a helyén! Peti - Egyelőre a pénzünknél vagyunk. Andi - Ahogy elképzeltem. Ági - Menő lesz! Rudi - Hadd szóljon!

KAPTÁR(4) Tomi - Ott van egy kis morgás, odamegyek. Kati - Csak nem fogyott el valami? Peti - Nincs több pénzünk, oldjátok meg másként! Andi - Úgy látszik, kevés a sör! Ági - A lányoktól elvihetitek. Rudi - Na gyerünk fiúk, munkára fel! Tomi - Hulla fáradt vagyok. Kati - Nem volt panasz, minden elég volt. Peti - Minden számla megvan. Andi - Így képzeltem. Ági - Még a Kábel TV is itt volt. Rudi – Kértek tőlem interjút.

KAPTÁR(5) Tomi - Mi meg rendet rakunk. Kati - Az üvegeket visszavisszük. Peti - Megcsinálom az elszámolást. Andi - A célt elértük. Ági - Jól érezték magukat. Rudi - Mára eleget dolgoztunk, holnap befejezzük. Tomi - Legközelebb kétszer ennyien is jöhetnének. Kati - A hírverést a TV és a srácok megcsinálják. Peti - A kétszeres létszám nem jelent kétszeres kiadást. Andi - Én megspékelnem egy kis kultúrával. Ági - Kössük össze a Költészet Napjával! Rudi - Dolgozzuk ki!

Mennyi? A program tervezésének minden pontján felmerül ez a kérdés. A főcél “nagysága”, nehézségi foka, a részcélok mértéke, a feladatok mértékei, fontosságuk, a választott megoldások mértékei, és értékelésük, a szükséges eszközök, anyagok, az érintett célcsoport (szereplők, nézők, támogatottak, stb.) mennyisége mind fontos úgy az értékeléshez, mint a várható, tervezett, felmerült költségek tervezéséhez, felhasználásához, elszámolásához.

Mennyi?(2) Meghatározzák a program életképességét, megvalósíthatóságát, bemutatják a csapat alkalmasságát a végrehajtásban, szerzett ismereteiteket mértékét. Természetesen, nem kívánunk lehetetlent. Különböző korcsoportokra kiírandó pályázataink figyelembe veszik a matematikai tudás elvárható szintjét is. Mindemellett az értékelés egyik fő célja lesz a csapat tagjainak tanulmányi értékelése is. Az érdemjegyet, osztályzatot az értékelő-lap alapján állapítják meg a pályáztatók.

Miből? A klasszikus kérdés, mely szokatlan módon, nem az első, hanem az utolsó helyen kerül elő. Miből lehet a pályázatot támogatni, illetve miből lehet a programot lebonyolítani? “Elvégre, minden pénzbe kerül!” Vagy mégsem? Elnézést, az ismétlésért: “Minden tevékenységhez szükség van valamire. Eszközre, anyagra, emberre, ismeretre.” Ezek között nem szerepel a pénz. Az alapkérdés az, hogy mivel rendelkeztek, mit tudtok használni, kölcsönkérni?

Miből?(2) Mennyire vonzó a programotok ahhoz, hogy találjatok támogatókat hozzá? Ezeket a kérdéseket minden egyes szükségesnek gondolt hozzávalónál fel kell tennetek magatoknak, már a pályázat készítésekor. Lehet, hogy a csapat valamelyik tagja tudja előteremteni, rendelkezésre bocsátani lehet, hogy egy szimpatizáns. Végső soron, ha jó, vonzó a pályázat, az iskola, az önkormányzat de akár egy helyi vállalkozó is adhat támogatást. Természetben, vagy pénzben.

Miből?(3) Meggyőződésünk, hogy a pályázók nem a pénzszerzést tekintik elsődleges céljuknak. A céljaik érdekében meg szeretnék valósítani a programjukat. Személyi költség, munkadíj nem számolható el, tehát jövedelem nem várható belőle. A pályázók haszna a szerzett tudás, tapasztalat, a program sikere. A jó osztályzat, a népszerűség. És ezek többet érnek minden pénznél. Majd felnőttként kamatozhat a pályázat-készítési tapasztalat pénzben is. Busásan! Jó pályázást, sikeres programokat kívánunk! PROGIK