A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
A DEXTER FELNŐTTKÉPZÉSI ADMINISZTRÁCIÓT ÉS TUDÁSÁTADÁST TÁMOGATÓ MEGOLDÁSAI.
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
„ÚTRAVALÓK” Molnár Mónika DUF. •Tuning Tervezési Formanyomtatvány –Modulprogram –Fejlesztendő kompetenciák –Tanulási eredmények –Oktatási-tanulási tevékenységek.
HACCP oktatás Modul 05 - lecke 01
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
A kutatási program rövid bemutatása
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Pécs, április 19.. „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2-C/ „A TANANYAGTARTALMAK FEJLESZTÉSE EREDMÉNYEINEK.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Tudományos eredmények tudástranszfere a „Life long learning” szellemében - Alapkutatások eredményei a tudástranszferben - Dr. Gálfi Márta.
Hunya Márta módszertani szakértő
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
A szervezeti problémák kezelése
Szervezetfejlesztési Program
E-learning Kovácspál Eszter.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP /09 Az önkéntesség elterjesztése Az elszámolhatóság feltételei.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
PROJEKT-TERV Youth 2 Youth Innovációs Verseny Keretében Megvalósítandó Közösségi Készítette: Harmati Katalin, Lázi Alexandra, Perge Gábor /Sorsfordítók.
Pedagógus értékelési rendszer
Andragógia Kraiciné Dr. Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest Összeállította: Marton Eszter.
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Oktatói és módszertani megújulás a felsőoktatásban Dr. Balázs László főiskolai docens.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
ROAD SHOW SZERVEZÉSE Kőváriné Vida Ildikó PR vezető, kamarai tanácsos
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
A konszekutív tolmácsolás oktatásának módszertani kérdései
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Pedagógiai kísérés és reflexió az iskolai közösségi szolgálatban Szontagh Katalin Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium és Kollégium, Esztergom.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Előadás másolata:

A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter

Szervezeti keret, forma Iskolarendszerben: osztály Felnőttoktatásban: tanulmányokat együttvégzők csoportja – kényszerképződmény ◦Csoportok létszáma: fő, csoportbontás esetén fő körül Tanítási óra – 45 perces Órarend

Levelező oktatás ◦Lazán irányított ◦Kimeneti követelmények megadása ◦Személyes konzultációk biztosítása Távoktatás ◦Valódi levelező oktatás („postán” küldi szét; CD, videó anyagok, nyomtatott anyagok…) ◦Olcsó ◦Személyes kommunikáció hiánya ◦Nincs árnyalt visszacsatolás E-Learning – számítógéppel segített tanulás ◦Interakciók folyamatos lehetősége ◦Hálózati tanulás

Felnőttoktatási formák (Rogers, 1987) 1. Előadó – központú formák 2. Résztvevő – központú formák Közös munka Tanár/facilitátor 3. Értékelésen alapuló tanulási forma Résztvevők egyénileg v. csoportosan megtanulják az előírt anyagot Tesztek, kérdőívek, gyakorlatok, önértékelési eljárások

A felnőttképzés tervezésekor felmerülő kérdések 1. KIKNEK? Potenciális résztvevők köre Célcsoport ismertetőjegyeinek a figyelembevétele Célcsoport = rendezvényen részt vevők csoportja 2. KI? Vezető/vezetés személye, team Aktuális feltételek elemzése Módszerek kiválasztása Harmónia a vezetési stílus és a kiválasztott módszer között Módszertani tudás: gyakorlati jellegű ismeretek és kompetenciák együttese Önreflexió Team munka végzésének biztonsága, szervezőmunka „csapat magával ragadása”

3. MIÉRT? A célokat képzési célokká kell átformálni: elérendő magatartásra, tevékenységre, az ismeretek gazdagítására, kompetenciák bővülésére…stb. 4. MIT ÉS HOGYAN? Tartalom + módszer (nagyon különböző) 5. MIBŐL? Megvalósíthatóság – pénzügyi háttér Állami – szponzori támogatások, pályázatok

Szerződéskötés Mindenki számára egyértelmű, elfogadható, világos célok, tartalmak, kimenet.

Idő - helyszín Résztvevő feladatai Trénerek feladatai Eszközök 20 perc plenáris terem Aktív figyelem jegyzetelés kérdések megfogalmazása Prezentáció, fogalmak, összefüggések, feladatok meghatározása, motiválás ProjektorSzámítógépPpt. 10 perc plenáris terem Kis csoportok létrehozása Kiscsoportok munkaidejének és munkamódjának ismertetése Azonos hosszúságú fonal módszerrel 10 perc plenáris terem Feladat elolvasása, értelmezése, kérdések felvetése Tájékoztató feladatlapok kiosztása Fénymásolatok, 10 db különböző színű kártya kiosztása 20 perc csoport termek Értelmezés, vita, konszenzusteremtés, kártyák megírása, prezentáló kiválasztása, felkészítése Figyelmeztetés az idő múlásáról Csomagolópapír ragacs, filctollak