Az Eötvös József Collegium Társadalomtudományi Műhelye

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
GANZ ÁBRAHÁM KÉT TANÍTÁSI NYELVŰ SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Tehetségpont létrehozása
NJSZT Közgyűlés május 13. NJSZT KÖZGYŰLÉS május 13.
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
Gábor Dénes Tehetségpont
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
VILÁGJÁRÓ NAP TANULMÁNYUTAK A SEMMELWEIS EGYETEMEN EOK Budapest, 2012.március 21. Dr. Lőrincz M. Ákos Semmelweis Közösség – Semmelweis Világ TÁMOP-4.1.1/A-10/2/KMR
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Magyar Nyelv oktatása Kínai Állampolgároknak
A Selye János Egyetem Gazdaságtudományi Karán folyó kutatások Szabó Ingrid Szabó Ingrid dékánhelyettes dékánhelyettes.
Pécsi Tudományegyetem Szociológia Tanszék Bölcsészettudományi Kar.
Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,
Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
Debrecen május 29. Prof. Dr. Szabó Ildikó Szocializáció az egyetemi csoportok és csoportkultúrák világában Egyetemi élethelyzetek. Campus-lét a Debreceni.
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
ERASMUS: Nagy lépésekkel Európába Külföldi tanulmányok szerepe az életpálya-tervezésben ERASMUS Információs Nap - NYME SEK december 7.
1 Előadó: Tóth Anikó (Szabad bölcsészet szak, II. évfolyam) Kommunikáció az egyetemen Kommunikáció az egyetemen A Kommunikáció az egyetemen c. kurzus Kommunikáció.
Társadalom – politika – média Komplex digitális tananyag- és taneszköz- fejlesztés a társadalomtudományi képzés számára (TÁMOP /1/A )
ERASMUS tájékoztató E 542.
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
ELNÖKI BESZÁMOLÓ A ÉVI KÖZGYŰLÉSEN Rechnitzer János MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
A kisebbségi (magyar) felsőoktatás kialakulása és perspektívái Szatmárnémetiben Készült a Debreceni Egyetem Nevelés – és Művelődéstudományi Doktori Program.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
Amit a TDK-ról tudni kell…
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar A vidék fejlesztésének titka, a sikeres vidéki térségek és települések Nyugat-Magyarországon.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia Balatonalmádi, szeptember 26.
A révkomáromi Selye János Egyetem működése. Az egyetemről általánosságban, annak rövid bemutatása 1918-ban Csehszlovákia megalakulása A felvidéki felsőoktatási.
INFORMATIKA SZAK 2013 Antal Margit. Áttekintés Elhelyezkedés és továbbtanulás Oktatott tantárgyak Egyebek.
A külhoni tehetséggondozás szervezete az EDUTUS Főiskolán a Bethlen Gábor Alap támogatásával.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
. Hallgatói kiválóság – Tehetséggondozás – TDK dr. Princzinger Péter október 27.
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
A pécsi EKF a magyar politikai diszkurzív térben Dr. Tarrósy István, egyetemi adjunktus, PTE BTK Politikai Tanulmányok Tanszék MTA PAB, december.
BEMUTATKOZÓ. A SZAKKOLLÉGIUMRÓL A KommON 2012-ben alakult a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, elődszervezetei, a Mesterhallgatók Tanszéki.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
GANZ ÁBRAHÁM KÉT TANÍTÁSI NYELVŰ SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA
barátok és kollegák-itthon és külföldön-, határokon átívelő kapcsolatok és utazások, csereprogramok szakmai tudást támogató szövetség, továbbképzések,
Eszterházy Károly Főiskola 3300 Eger, Eszterházy tér. 1 TÁMOP D-12/2/KONV Az Eszterházy Károly Főiskola Roma Szakkollégiumának.
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Szakkollégiumi Műhelymunka: Helyzetkép a szakkollégiumi tehetséggondozásról Benkó Marcell - Széchenyi István Szakkollégium / Szakkollégiumok Egyeztető.
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Eötvös József Collegium Társadalomtudományi Műhely „Szabadon szolgál a szellem”
Micheal Foucault.
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
Bemutatkozik az Informatikai Műhely Lócsi Levente, Kovács Máté.
Eötvös Loránd élete és munkássága ( Pest, július 27. – Budapest, április 8.)
Szabó Éva DE IEAS anglisztika MA II április 20. Jelentkezési határidő: május 6. (péntek) 12:00
Biztosítási matematika és kockázatelemzés I. Egészségbiztosítási szakirány Előadó és gyakorlatvezető: Vályi Sándor Fogadóóra: kedd 14-15, 208/4. szoba.
Ösztöndíj-lehetőségek
Romák a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Határon túli magyar társadalmi adatok elemzése
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
MIÉRT éppen a BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar?
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Milyen idő lesz holnap? Időjárás-előrejelzés az ELTE-n
Előadás másolata:

Az Eötvös József Collegium Társadalomtudományi Műhelye „Szabadon szolgál a szellem”

A Collegium megalapítása alapítója: Eötvös Loránd. anyaintézménye: École Normale Supérieure (Franciaország). épülete: 1910: tervezője: Alpár Ignác.

A Collegium szervezete szervezeti önállóság az ELTE-n belül Eötvös József Collegium bölcsészettudományi műhelyek (pl. Angol–Amerikai Műhely) – 12 db természettudományi műhelyek (pl. Matematika–Fizika Műhely) – 3 db. Társadalomtudományi Műhely Informatika Műhely 250 tag (≈120 bentlakó) belső demokrácia

Az EJC – „ahol a maximum a minimum” célja: tudós- és tanárképzés. 3 lépcsős felvételi eljárás, műhelyórák („hatékonyabb tudás-elsajátítás”), ingyenes, magas szintű idegen nyelvi képzés. publikálási lehetőség, konferenciák. kapcsolatépítés. multi- és interdiszciplinaritás. egyéni fejlődés (műhelytársak, tutorálás). egyéniség („ne csak EHA-kódnak érezd magad”). Végső cél: elitképzés.

A Collegium mint közösség „gondolati tolerancia”: interdiszciplináris képzés, kooperáció egymással és más műhelyekkel, közösségi programok collegiumi (pl. prágai, kárpátaljai, erdélyi utazás) és műhelyszinten. „egy biztos, tradíciókból, anekdotákból, legendákból felépített szellemi és mentális miliő” demokráciára nevelés + civil tevékenység. egymás ösztönzése a megismerésre + haladásra.

Alumnusaink Kodály Zoltán, Keresztury Dezső, Ritoók Zsigmond, Hankiss Elemér, Hiller István, … és még számosan.

A Collegium külső kapcsolatai alumnusaink (a Baráti Kör szerepe). nyitottság más szakkollégiumok és érdeklődő (ELTE-s) hallgatók felé. határon túli magyar oktatási intézmények. együttműködés az École Normale Supérieure- rel és leányintézeteivel. Karls Ruprecht Egyetem (Heidelberg). Beloit College (USA).

A Társadalomtudományi Műhely története 1970, ELTE–BTK: Szociológia Tanszék. 2003: ELTE–TáTK. 2006. szeptember: első felvételi. 2007. április: megalakulás. 2007. szeptember: első műhelykurzus. 2007–2012: kurzusszám emelkedése, hallgatói és oktatói diverzifikáció, tevékenységi körünk bővülése.

A Társadalomtudományi Műhely felépítése Műhelyvezető (dr. Bozsonyi Károly) [óraadók] Műhelytitkár (Ditzendy Orsolya) alapképzéses hallgatók (9) mesterképzéses hallgatók (3) alumnusok 2011-2012/2. félév: 13 fő

multi- és inter-diszciplinaritás A Társadalomtudományi Műhely kurzusai (I.) multi- és inter-diszciplinaritás 2006–2007: a Filozófia Műhely kurzusai. 2007–2008: 1) Kulturális antropológia, 2) Bevezetés az SPSS program használatába I–II. 2008–2009: Valószínűség és matematikai statisztika I–II. 2009–2010: 1) Valószínűség és matematikai statisztika I–II.; 2) Betekintés a hálózatkutatás alapjaiba, 3) R statisztika, 4) Bevezetés a piac- és közvélemény-kutatásba.

multi- és inter-diszciplinaritás A Társadalomtudományi Műhely kurzusai (II.) multi- és inter-diszciplinaritás 2010–2011: Médiaszociológia, Statisztikai adatok térbeli megjelenítése, Piackutatás és prezentációk, A társadalomelmélet interdiszciplináris megközelítései. 2011–2012: „Megtalálni a szabadság rendjét” – Eszmék és hitek a politikai cselekvésben, Médiakutatási perspektívák, Statisztika, Bibliaismeret és európai gondolkodás, Számítógépes adatelemzés (SPSS), Média kutatószeminárium, Orál história/Memória kutatószeminárium.

A Társadalomtudományi Műhely további tevékenységei rezümé- /recenzióírás, műhelydolgozat-írás, neves vendégelőadók (Megadja Gábor, Baranyi Márton, Szilvay Gergely, Lányi András). 2009. szeptember: Network-konferencia + tanulmánykötet. 2011. november: Eötvös Vitakör elindítása. 2011. december: Eötvös József Tanulmányi Verseny.

Eredményeink 5 köztársasági ösztöndíj, 3 OTDK-ra továbbjuttatott tudományos dolgozat (2011–2012), konferenciaszereplések (Eötvös Konferencia, ELTE Össz-szakkollégiumi Konferencia) számos sikeresen megpályázott külföldi ösztöndíj (Németország, Franciaország, Norvégia, USA, Ausztrália), ígéretes alumnusi karrierek (Magyarország Kormánya, MTA, Európai Unió, MOL).

Jövőbeli céljaink külső kapcsolataink elmélyítése (szakkollégiumok, közéleti szereplők), a kurzuskínálat gazdagságának megőrzése, társadalomtudományi konferencia – racionális társadalmi cselekvés (2012. október), konferenciakötet megjelentetése, Eötvös József Tanulmányi Verseny.

Egy személyes vallomás „… ahol az ember az élete egy jelentős részét tölti, olyan intimitással kezd bírni számára, mely intimitás megragadására nehezen talál szavakat. […] jelenti a műhelytagokat, jelenti azokat, akikkel együtt gyűrjük a közös nyelvórákat, jelenti azokat az órákat, amikre olyan sokat készülök, azt az örömet, amit akkor érzek, amikor a szemekben megcsillan valami, valami olyasmi, amit közösen érthettünk meg az együtt tanulás során. Jelent […] rengeteg munkát. […] Jelenti a tudományos fejlődés egy nagyon fontos terepét számomra, mert itt minden adott ahhoz, hogy tanuljak, értsek, gyakoroljak. Jelent egy olyan közösséget, mely nagyon a szívemhez nőtt az elmúlt idők során, mert annyi mindent csináltunk végig együtt, s annyit beszélgettünk a feledhetetlen Estikék, vagy kerti grillezések során. A Collegium egy olyan sziget nekem, ahol másképp veszek levegőt, mert ha a collegákra gondolok, mindig valami jóleső érzés fog el, mert közösek a céljaink. […] Collegistának lenni tehát nemcsak szakma, annál több: hivatás.” 

Köszönöm a figyelmet.