3. Technika és életvitel a kerettantervben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MINŐSÉGMENEDZSMENT 2. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Advertisements

Lépések, végrehajtás, portfólió Marksteinné Molnár Julianna
Gazdaság és technika I - Tóth Attiláné dr. Gazdaság és technika I Tóth Attiláné dr.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő közreműködésével a Nemzeti.
Cserháti Sándor Műszaki Szakképző Iskola és Kollégium Nagykanizsa
Életvitel és gyakorlati ismeretek. Célok  Tanításának fő célja hogy olyan ismereteket adjon, mely megalapozza a tanulókban a technikának.
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Külső tantárgyi koncentráció Technika évfolyam
A turizmus rendszer környezete
Az Y generáció „laptoposítása”,avagy szociális kompetenciafejlesztés másként Dr. Buri Antalné kollégiumvezető.
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
1872 : 1. nemzeti park megalakítása Yellowstone
TÁMOP /A – RÉV projekt ORSZÁGOS MUNKAERŐ-PIACI SZOLGÁLTATÓ ÉS SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT III. ORSZÁGOS HÁLÓZATI TALÁLKOZÓ Budapest
Ferenczi Sándor.
Informatika.
Természeti erőforrások védelme
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
2. AZ ENERGETIKA ALAPJAI.
Agrár-környezetvédelmi Modul Vízgazdálkodási ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Az OKNT-adhoc bizottság kerettanterve „Természettudományt mindenkinek” 2009.
A KÜLSŐ TANTÁRGYI KONCENTRÁCIÓ LEHETŐSÉGEI AZ INFORMATIKAÓRÁN
Gazdasági modellezés,döntési modellek
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
További vektor, mátrix algoritmusok
A kerettantervek fejlesztése
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
Összeállítója: Farkas István
14. Technikai ismeretszerzést segítő oktatóeszközök bemutatása: építőelemek Ujhelyiné dr. Pető Éva.
See-Reuse Tananyagok. P1. OKJ-s technikus tananyag Megújulóenergetikai technikus képzés szakmai tananyagának kidolgozása –Szakképesítés megnevezése: Megújulóenergetikai.
Székesfehérvári Belvárosi I. István Középiskola
A fenntartható fejlődés
A TECHNIKA TANTÁRGY TÖRTÉNETI ELŐZMÉNYEI
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
A sporttudomány helye a tudományok rendszerében
A tanítási órára való közvetlen előkészületek
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
TÁMOP /1-2F Környezetvédelmi gyakorlatok 11. évfolyam Környezeti hatástanulmány készítése egy gyakorlati példán keresztül Fürchtné Mayer.
Az önkormányzatok településfejlesztési
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
Varga Zoltán ügyvezető AGRIAPIPE Kft.. Agriapipe Kft. főbb tevékenységei: Szaktanácsadás Csővezetékek mechanikus tisztítása Csővezeték hálózatok vizsgálata.
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből Rozner Gábor.
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
Szent Imre Szakgimnázium Esztergom Szakmatérkép 2016/2017.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
Berettyóújfalu Város Polgármesteri Hivatal Műszaki iroda bemutatása.
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
PARADIGMAVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN ÁDÁM PÉTER NEMZETI PEDAGÓGUS KAR SZEPTEMBER 21.
OKM osztályJudit osztálya 8. osztályOlga és Kata osztálya 10.A (négyévfolyamos)U. Ági osztálya (!) 10.B (nyolcévfolyamos)F. Andrea osztálya.
Gyakorlati életre nevelés a Debreceni Gönczy Pál Általános Iskolában
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
Móricz Pál – ügyvezető igazgató Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
Szociokulturális és identitáselemek a versenyképességben
Felkészítés szakmai vizsgára, informatika területre modulhoz II/14. évfolyam Szóbeli feladatsor témaköreinek áttekintése, tipikus feladatok megoldásának.
A programozás tanulási-tanítási folyamata
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Környezetvédelem a II/14. GL osztály részére
Ingatlan fogalma december 27..
LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN
3. osztályban.
BME VBK tájékoztató 1.
Előadás másolata:

3. Technika és életvitel a kerettantervben

TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL Célok és feladatok 1-4. évfolyamon: rendszerelméletű gondolkodási mód kialakítása (természeti – társadalmi – technikai környezet kapcsolatrendszere) technikai környezettel való együttélés (nem csak kézműves intelligencia) környezeti károsodás bemutatása és megelőzése

évi óraszám: 37 Belépő tevékenységformák- tartalmak Fogalmak A továbbhaladás feltételei

1.osztály anyagok- az anyag felhasználása, kézművesség Mérés közlekedési ismeretek

2-4. osztály az ember és környezete anyagok, megmunkálásuk és felhasználásuk tervezés, építés mérés, műszaki ábrázolás (3- 4. oszt.) közlekedési ismeretek háztartástan, életvitel- épített környezet (csak 4. oszt.)