Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák név titulus eLearning Igazgatóság Educatio KHT.
Tartalom Az IKT mentorálási és folyamat-szaktanácsadói tevékenység fő célja IKT folyamat-szaktanácsadó IKT mentor-szaktanácsadó Intézményi fejlesztés vertikális és horizontális vetülete Horizontális fejlesztési célok, feladatok Vertikális fejlesztési célok, feladatok A sikeres megvalósítás alapja a kommunikáció és a partnerség Kapcsolati háló
Az IKT mentorálási és folyamat-szaktanácsadói tevékenység fő célja Az új típusú eszközök bevezetését, használatát és fejlesztését támogató, a már kidolgozott IKT oktatási programokat alkalmazó oktatási intézmények többszintű, horizontális és vertikális támogatása Fontos kitérni arra, mit jelent a horizontális és vertikális fejlesztés!!! Az előadás a 3.6. mellékletre épül.
IKT folyamat-szaktanácsadó Az IKT folyamat-szaktanácsadók az intézményvezetés számára nyújtanak tanácsadói szolgáltatást: a pedagógiai program, informatikai stratégiájának és informatikai fejlesztéseinek összehangolása a kapcsolódó kompetenciák fejlesztésével, valamint az együttnevelés célkitűzéseivel. A tanácsadó az IKT mentortanácsadóval együttműködve részt vesz az IKT módszertan és eszközhasználat (pl.: aktív tábla) alkalmazásának elterjesztésében a feladatellátási helyen
IKT mentor-szaktanácsadó Az IKT mentor-szaktanácsadó segíti az IKT oktatási programcsomag helyi viszonyokra történő adaptálását. Továbbá támogatja az egyéb kompetenciaterület mentorok törekvéseit arra vonatkozóan, hogy a bevont tanulócsoportok éves tanulói összóraszámának 25%-ban digitális taneszközök kerüljenek alkalmazásra. A mentorálási feladat része a kereszttantervi együttműködések támogatása. A taneszközök tanórai/kollégiumi használatán túl a mentor támogatja a helyi tantervfejlesztés/ kollégiumi nevelési programfejlesztés és az innováció összhangjának megteremtését, a kompetenciaterülethez kapcsolódó mérő- és értékelő eszközök alkalmazását. Együttműködik a folyamat-tanácsadókkal
Horizontális fejlesztési célok, feladatok Meglévő intézményrendszer átalakítása Ehhez idő és erőforrásterv készítése A projekt folyamatos nyomon követése. Folyamatos interaktív tanácsadói háttér megszervezése Olyan IKT stratégiák kidolgozása és végrehajtása, amely megkerülhetetlenül integrálja az IKT elemeit az oktatásba Átfogó módon E-learning módszerek bevezetése és elterjesztése az oktatásban Támogatni kell az intézmény menedzsmentjét annak érdekében, hogy az IKT alapú változásokat rögzítsék a tantervükben, pedagógiai programjukban Nem csak a motiváltakra kell alapozni, mozgósítani kell a kevésbé motivált résztvevőket is
Vertikális fejlesztési célok, feladatok Folyamatos interaktív tanácsadói háttér megszervezése Képzési, tájékoztatási, tanácsadói feladatok meghatározása, egyeztetése a az projektmenedzsmenttel, pedagógusokkal A pályázat megvalósítására alkalmas IKT munkacsoportok kialakítása, mozgósítva a meglévő erőforrásokat Emberi erőforrások felkészítésének segítése az IKT alkalmazására Az egyenlőtlenségek mérséklésében a pedagógiai együttműködés támogatása, erősítése. Pedagógusok közötti munkacsoportok, együttműködő mentorpárok kialakítása Korszerű IKT-ra alapozott módszerek meghonosítása az iskolába Az IKT felhasználása az oktatás színvonalának emelésére olyan gyakorlatokat kell támogatni, ahol az IKT jó hatással van a tanításra és a tanulásra Fontos, hogy olyan tanulóközpontú módszerek kerüljenek be az oktatási rendszerekbe, amelyek maximálisan figyelembe veszik a diákok eltérő tanulási stílusait, illetve a különböző pedagógiai követelményeket
KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! név Educatio KHT eLearning Igazgatóság Sulinet eTanulás Módszertani és Kompetencia Központ http://ikt.sulinet.hu http://sdt.sulinet.hu https://lms.sulinet.hu