Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1
Mit értünk közösségi médián? Csatornák: alkalmas vagy nem alkalmas? Blogok Twitter Facebook Google+ LinkedIn Instagram Pinterest SnapChat Iwiw Videó megosztó oldalak A legtöbb embernek először a FB jut eszébe a közösségi médiáról, holott a közösségi média nem csupán egyetlen weboldalt jelent. Nekünk kell kideríteni azt, hogy a célpiacunk hol érhető el a leghatékonyabban. FB – mert a legnépszerűbb itthon, és a legtöbb országban G+ - inaktív LinkedIN- ez B2B vonalon lehet jó Két érdekességet hagytam az ábrán: Iwiw – amiből jól látszik, hogy egy-egy közösségi oldal bizony nem örökéletű (pár éve nem gondoltuk volna, hogy ez lesz) SnapChat – ami egy egyszerű képmegosztó alkalmazásnak indult, ahol is a képek pár másodperc után törlődnek, ami aztán elment erotikus irányba, majd USA-ban a webáruház tulajok rájöttek, hogy ezt akár ők is tudnák hasznosítani … kuponozásra!! Mert mi lenne annál motiválóbb, hogy pár mp múlva már nem látod a kuponkódot.
Közösségi oldalak áttekintése Regisztrált vs aktív felhasználók Ebből is látszik, hogy a Google kicsit előnyben volt a GMAIL miatt. Illetve látszik, hogy milyen hasonló utat járnak be az oldalak Mivel a trendeket nem mi diktáljuk, hanem tőlünk nyugatabbról érkeznek, ezért onnan hoztam pár példát, újdonságot. Külön a FB és Adwords hirdetésekre, remarketingre már nem térnék ki, mert egyrészt nem újdonság, másrészt mert lesz róla szó később. VISZONT AZT MONDHATOM, HOGY EGYRE TÖBB KÖZÖSSÉGI OLDAL VAN, ÉS EGYRE TÖBB CÉG ISMERI FEL A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN REJLŐ LEHETŐSÉGEKET. EZT PEDIG MAGUK AZ OLDALAK IS HASONLÓAN LÁTJÁK, MERT SORRA JELENTIK BE A HIRDETÉSI LEHETŐSÉGEIKET (.. És mivel ez egy üzleti jellegű szeminárium, ezért elsősorban a hirdetési és értékesítési lehetőségekre koncentrálnék)
Facebook: Mit érdemes tudni róla? <- világszinten > 3,5 millió felhasználó > 2 millió napi mobil elérés > 45 perc átlagos időtöltés 52% nő – férfi 48%
Facebook: Mit érdemes tudni róla? Életkor szerinti megoszlás 25-34 with total of 1 066 940 users További statisztikák: http://www.socialbakers.com/resources/reports/regional/hungary/2014/december/
Lehetőségek a „Google +„ -ban Mire használhatjuk? Plusz kommunikációs csatorna Személyes kapcsolat a Hangout segítségével Személyre szabott üzenetek küldése a Körök segítségével „+1” –ezhető az oldal A Google+ oldalak megjelenése a találati listán A találati oldal átalakulása Összekapcsolása Adwords-el Keresőoptimalizálásra (!)
Lehetőségek a „Google +„ -ban SEO rangsorolási faktorok http://www.searchmetrics.com/media/images/ranking-faktoren/us-ranking-factors-2013.png
Hirdetések az Instagramon Nem olyan régi a hír, mely szerint újít az Instagram. megjelentek ugyanis a kattintható hirdetések a felületen. A mechanizmus lényege hogy a hirdetésekent slidehow-ként, jobbra és balra lapozva lehet tovább nézni. Az Instagram az újfajta hirdetési típusokat fokozatosan, és korlátozott számmal gördíti ki a következő hetekben. Persze hozzátették, hogy még akármi változhat a megjelenésen, attól függően, milyenek a visszajelzések. Instagramot itthon még kevesen használják.
Twitter hirdetések már Magyarországon is Három hete jelent meg a hír, mely szerint a Httpool öt újabb piacra terjeszti ki a Twitter-hirdetések értékesítését, köztük Magyarországra. Így már akár mi is hirdethetünk a Twitteren. A Httpool 2014 augusztusában kezdte meg a Twitter-hirdetések értékesítését Ausztriában, Svájcban és kilenc közép-kelet-európai piacon. Csehország, a délszláv országok, Románia, Bulgária és Ukrajna után tavaly novemberben Oroszországban is megjelent a Httpool. https://biz.twitter.com/smallbiz
Pinterest 70+ millió aktív felhasználó világszerte A nemek aránya 20% vs 80% A trendek kapcsán szót kell ejtenünk a Pinterestről is, amely itthon is egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Adatok: …. Főleg US felhasználó van, ott használják leginkább De a nemek aránya itthon is hasonló. A két ábra pedig a közösségi megosztásokat mutatja, Ha a megosztásokat összességében nézzük, hogy abszolút a FB vezet. Ha viszont kivesszük az e-commerce szektort, akkor az US felhasználók esetén már a legtöbb megosztás a Pinteresten történik. A Pinterest esetén viszont elengedhetetlen a fotók tömkelege. http://www.pinterest.com
Facebook újdonságok Buy gomb Facebook webáruházak Facebook Pay Új csoportok Újdonságok a közelmúlt eseményeiből: Kamu profilok törlése Videó fül megjelenése BUY gomb - augusztus óta várjuk, elvileg még mindig csak tesztelik Ettől talán újra feléledhetnek a FB webáruházak is, amik itthon nem lettek olyan népszerűek, mint külföldön. És bár itthon kissé hanyatlanak, de a világ egyik legismertebb webáruház készítő cége (a Shopify) még rendszeresen ezzel kampányol, hogy a FB-on hozd létre saját webáruházadat, azaz hozz létre egy FB webáruházat. Mivel ők diktálják és nem követik a webáruházas trendeket, ezért szerintünk lehet nekik hinni. FB ÚJ csoportok az adás-vételre: Ennek a lényege, hogy létre lehet hozni kifejezetten adásvételre szánt csoportokat, ahol egyszerűbben lehet posztolni az eladni kívánt termékekről, vagy akár nézelődhetünk mások, eladásra szánt tárgyai között. Az eladni kívánt termékeinket úgy tudjuk meghirdetni, mintha egy szimpla állapotmegosztás lenne, csak a megfelelő helyekre be tudjuk majd írni az árat, vagy a termék leírását. Az eladók azt is megjelölhetik utólag, hogy már eladták-e az adott dolgot. A Facebook blogja kiemeli példaként, hogy egy brazíliai, zenészeknek szánt adásvételi csoport már elindult, de egy floridai hobbi eladó csoportot is a figyelmünkbe ajánl. Videók a FB-on: Egyes statisztikák szerint már több videótartalmat játszanak le a FB felületén, mint a Youtube-on, illetve nagyon fej-fej mellett halad a két oldal. Annak érdekében, hogy még több felhasználót szedjen el a Googletől a FB bevezette nemrég a Videó fület is, ahol tartalmainkat oszthatjuk meg. Facebook Pay: annyira friss, hogy mai hír: a Facebook kijött a saját payment gateway-ével
Összeköthető a Facebook-al Facebook Webáruház Összeköthető a Facebook-al
Külföldi példák Facebook webáruházkra JCPenney
Külföldi példák Facebook webáruházkra Tide
Ello – a reklámmentes közösségi oldal A VÉGÉRE ÉRDEKESSÉG - ha már szinte csak hirdetésekről beszéltem. Egy új, születőben lévő közösség van kialakulóban, az Ello.com-on. Amelyről azt mondják, hogy ez lesz majd az anti-FB, mert nincsenek rajta reklámok, csak az ismerőseink. Ello offers a forever ad-free experience and promises to never sell its users’ information to third parties.
Köszönöm a figyelmet! Page 16