Personalization and privacy: a survey of privacy risks and remedies in personalization-based systems Eran Toch · Yang Wang · Lorrie Faith Cranor.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Google személyes adatainkat kezelő gyakorlata Változások, amelyek érzékenyen érintenek bennünket.
Advertisements

VisiScanner TM Beltéri látogatóelemző szoftver A vállalatról…  2005-ben alapították magyar szakemberek.
Adatvédelmi elvek és gyakorlat – január Készítette: Dr. Detrekői Zsuzsa.
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
Intellio VisiScanner™
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Személyes adatok védelme a világhálón
Közösségi portálok használata
Közösségi média és a könyvtár Trendek Közösségi média és a könyvtárak Trendek
2007 ISP TANFOLYAM ÉSZAKNET, LH COM. USER AUTHENTIKÁCIÓ •MAC – IP •MAC – DHCP •MAC – IP – RADIUS •PPPoE – RADIUS.
Tectia MobileID Express – Kétfaktoros erős autentikáció – 5 percen belül üzemkészen! január 16.
Készítette: Kotymán Arnold PS ÁMK Társulás Cserkeszőlő
Az információs jogok.
Keresők & Brandek A keresőoptimalizálás fontossága.
Családi vállalkozás.
Adatvédelmi fogalmak.
Közösségi portálok ajánlott használata
Közösségi portálok használata
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
Online közösségi hálózatok: új eszköz az innováció terjedésének és rendszereinek feltérképezésére új eszköz az innováció terjedésének és rendszereinek.
A személyes adatok védelme és a közérdekű adatok nyilvánossága
Virtuális jelenlét a Facebook-on avagy adalékok az egészségügy számára Egészségtelen emberek egészséges profilja a Facebook-on.
Közösségi oldalak használata
ISMERETALAPÚ RENDSZEREK SZAKÉRTŐ RENDSZEREK
Közösségi weboldalak és az alumni szervezetek DPR Szakmai Klub I. Hain Ferenc - DPR Szakmai Klub http./
Adatkezelési, Adatvédelmi ismertető az Új szabályok tükrében
1 Gyermekek adatainak védelme az internet világában Adatvédelmi Biztos Irodája Balatonalmádi szeptember 26.
Köszöntő avagy néhány mondat a felsőoktatásról. Adatkezelés a felsőoktatási intézményekben Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal.
Szemantikus keresők.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
A vásárlási döntési folyamat Alternatívák értékelése
ADATVÉDELEM – JOG évi LXIII. tv. a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról.
valós-idejű helymeghatározás WLAN-nal
A múlt megismerhetősége, mint a közérdekű és személyes adatok kapcsolódási pontjai C SINK L ÓRÁNT főosztályvezető (KIM) egyetemi adjunktus (KRE)
Lábnyomok a világhálón Arató Bence, szakmai igazgató
Budai Péter Szakmai és biztonsági vezető Microsoft Magyarország.
Internettel kapcsolatos adatvédelmi kérdések Szabó Endre Győző Adatvédelmi Biztos Irodája november 20.
WEB 2.0. Amiről szó lesz… Web átalakulóban, a WEB 2.0 –Újszerű weboldalak… –Első a tartalom! –A felhasználók hatalomátvétele?! –A Web mint platform –

Személyes adat Bármely meghatározott (azonosított vagy azonosítható) természetes személlyel (a továbbiakban: érintett) kapcsolatba hozható adat, az adatból.
Információs hatalom –mindent tud az egyénről, átlát másokat –róla alig tudni valamit, átláthatatlan Az információs szabadságjogok célja az egyént átláthatatlanná,
Alapfogalmak.
Alkotmányos jogi védelem
OKOSTELEFON KÖZÉPRÉTEG, VALÓS IDEJŰ TELJESEN ELOSZTOTT ADATFELDOLGOZÁS
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
Keresőmarketing nap Birkás Dávid november 20.
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Okostelefon felhő Prof. Dr. Gyimóthy Tibor Szegedi Tudományegyetem.
A web site minősítése Források: Bokor Péter szakdolgozata (2002) és a benne megadott hivatkozások: Dotkom Internet Consulting: Üzleti weboldalak elemzése,
Miért érdemes egy cégvezetőnek regisztrálni a …………… közösségi oldalra? Hogyan használjuk ki hatékonyan a jelenlétet a világ legnagyobb szakmai hálózatán?
Az adatvédelem szabályozása
Felsőoktatás és a közösségi hálózatok
Paulik Tamás Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem A Web 2.0 veszélyei és hatásai a privát szférára XLII. Hétpecsét Szakmai Fórum.
Készítette: Gál Imola.
Jogi informatika1 INFORMATIKA III. alkalom szeptember ELŐADÓ.
A rendezvény az Emberi Erőforrás Minisztérium megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Wekerle.
Lojalitásprogramok és az adatvédelem Dr. Soós Andrea Klára szeptember.
Chapter 24 Collaboration Technologies. Kollaborációs technológiák Kommunikációs technológiák fejlődése IT -> ICT TV/rádió -> telefon -> computer supported.
Personalization and privacy: a survey of privacy risks and remedies in personalization-based systems Eran Toch · Yang Wang · Lorrie Faith Cranor.
Mennyit ér az adatbázisod?. Amennyit kihozol belőle…
Kiszervezett authentikáció
European Distance and E-Learning Network
. A Big Data emberi arca.
ADATVÉDELEM – JOG évi LXIII. tv. a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról.
A GDPR alkalmazása Dr. Bokros Attila LL.M.
A GDPR jogi vonatkozásai
Önnek egy új üzenete érkezett – Tárgy: adatigénylés
This is the first level bullet for notes 12 point Arial Regular
Polgári társulások 2019 tények, tévhitek és a gyakorlat
Előadás másolata:

Personalization and privacy: a survey of privacy risks and remedies in personalization-based systems Eran Toch · Yang Wang · Lorrie Faith Cranor

Motiváció szociális web – igazi névvel (kommunikáció családdal stb.) szociális hálózat hozzáférhető alkalmazások számára mobil web -> új típusú információk Perszonalizáció – hirdetések, ajánlások – keresési eredmények

Chapter 29 Privacy, Security and Trust in HCI

Fogalmak (HCIben) Biztonság: tudjuk, hogy ki van a másik oldalon és pontosan kihez jut el az információ Privacy: a rendszer(üzemeltető) mit kezd az információval (tárolás, megosztás, felhasználás) Bizalom: mennyire működik úgy a rendszer ahogy a felhasználó elképzeli HCI: biztonság vs. elérhetőség

Privacy Személyes adat bármely meghatározott (azonosított vagy azonosítható) természetes személlyel (a továbbiakban: érintett) kapcsolatba hozható adat, az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés. A személyes adat az adatkezelés során mindaddig megőrzi e minőségét, amíg kapcsolata az érintettel helyreállítható. A személy különösen akkor tekinthető azonosíthatónak, ha őt – közvetlenül vagy közvetve – név, azonosító jel, illetőleg egy vagy több, fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző tényező alapján azonosítani lehet Felhasználót megilleti a rendelkezés jogai a személyes adatai felett Anonimizálás

(Alexin, 2013)

Bizalom

Personalization and privacy: a survey of privacy risks and remedies in personalization-based systems Eran Toch · Yang Wang · Lorrie Faith Cranor

Perszonalizáció és privacy Ki fér hozzá a személyes adataimhoz: – third party (cégek) – ismerőseim: ajánlott tartalmak láthatóak az ismerősöknek implicit információk: lokalizáció megismerhető akár az ajánlások alapján (Turow et al. 2009): az amerikaiak 66%-a nem akar perszonalizált tartalmakat

Szociális-alapú perszonalizáció Facebook, twitter, linkedIn… (~1Mrd user) igazi név, kontakt, ismerősök, demográfiai infók, képek, likeok stb igazán érzékeny információk (pl. privát beszélgetések) ha a perszonalizáció az ismerősök adatait is felhasználja akkor az ismerősök privacyja is sérül

Szociális-alapú perszonalizáció Facebook – Beacon (2007 nov) Beacon – Instant Personalization (2010 ápr) Google Buzz szociális háló APIk

Szociális-háló alapú keresők Google+ ismerősök tartalmai a Google Searchben Bing facebook és twitter tartalmak szociális távolsággal súlyozva Veszélyes (eredeti kontextust nem veszi figyelembe) ha rák-ra keresünk megláthatjuk, hogy egy ismerősünk is keresett rá

Viselkedés alapú profilok longitudinális adatgyűjtés (cookie) – oldallátogatások, vásárlás, kommentek stb hirdetések, keresés, vásárlás/ajánlás a felhasználó nem tudja mit gyűjtenek róla – megfigyelve érzi magát a felhasználó egy gépnél több felhasználó (pl. másiknak szóló reklám)

Az adatok központi helyen gyűlnek – kollaboratív szűrők – eredeti környezet elveszik (különösen a kereszt- rendszer ajánlásoknál) átlagos felhasználó nem ismeri a folyamatokat privacy kérdések kezelése befolyásolja a felhasználók és szolgáltatók viselkedését is Viselkedés alapú profilok

Lokáció alapú perszonalizáció GPS, wifi (+állandó netkapcs jó sávszélesség) APIval támogatott keresés, hírdetés, kereskedelem, időjárás, hírek, ismerkedés stb veszélyek: lakóhely azonosíthatósága, főnök megfigyel, kormányzat megfigyel főleg a ritkán látogatott helyeket érzik veszélyesnek a userek

Megoldások privacy megőrzésére pszeudonimiátás (psudonymous) – több személyiséget hozhatunk létre egy alkalmazáshoz különböző adatkezelési elvekkel kliens-oldali perszonalizáció – az adat a klienseken marad – peer-to-peer algoritmusok – perszonalizációs algoritmusokat ki kell adni

Megoldások privacy megőrzésére adatok korrupciója – perturbáció (zaj) vagy néhány adat véletlenre cseréje felhasználó kontrolálhatja az adatait – régi adatok törlése – tömörítés – felhasználók nem értik a folyamatokat (felhasználói preferenciák gépi tanulása)

Trendek adatgyűjtés: pl. arcfelismerés profilozás: aggregáció egyre magasabb szinteken (pl. Google) adaptáció: perszonalizáció eredménye a konkrét felhasználón kívül is elérhető