Bérek, foglalkoztatás Siófok, 2014. szeptember 29. Herczog László.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kormányszóvivői tájékoztató NYUGDÍJ-INTÉZKEDÉSEK 2006.
Advertisements

Az önkormányzatok feladata a közfoglalkoztatási programban
A rehabilitációs járadékban részesülő személyek (re)integrációs esélyeinek növelése a munkaügyi központok segítségével Vincze Györgyné Pécs, április.
GKI Zrt., Bér- és bérteher-reform Akar László vezérigazgató március 10.
„Létrehozzuk a magyar vállalkozások bankját.” Gyurcsány Ferenc, január 30.
„Első munkahely garancia” központi munkaerő-piaci program Munkáltatói Fórum március Vas Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központ.
A Kormány intézkedései és tervei
MTA Regionális Kutatások Központja Vidéki alternatívák – segély és/vagy munka? Dr. Balcsók István tudományos munkatárs MTA RKK ATI Debreceni Osztály.
MUNKAÜGYI POLITKA  Alkotmányos jogokra épül  Kollektív autonómia  A foglalkozás és a munkahely szabad megválasztása  A munkahely védelme  Az igazságos.
Pécsi Regionális Informatikai Szakképzési Fórum Pécs, szeptember 10.
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
A TAO támogatási rendszer Magyar Labdarúgás Fóruma
Válságkezelés A válság természete Mérete Mérete Oka: a világ pénzügyi rendszere Oka: a világ pénzügyi rendszere Az export piacokon keresztül.
a Nyugat-dunántúli Operatív Program
Tanulmányi eredmények Bornemisza Péter Gimnázium
A szakképzetlen, szociálisan hátrányos helyzetű, munkanélküli emberek (fiatalok) munkaerő-piaci és társadalmi (re)integrációjának elősegítése integrált.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Új dolgozóval bővül szalonja. Milyen járulékfizetési kötelezettségei vannak? Hasonlítsa össze a mellékletek segítségével egy START kártyás foglalkoztatott.
MAKROÖKONÓMIA GTK Gazdálkodási és menedzsment,
Borbély-Pecze Tibor Bors Szakmai tanácsadó ÁFSZ-FSZH A jelenlegi magyar munkaerő- piaci helyzet Borbély-Pecze Tibor Bors, Ph.D. Szakmai tanácsadó ÁFSZ-FSZH.
Borbély-Pecze Tibor Bors Szakmai tanácsadó ÁFSZ-FSZH Az ÁFSZ felépítése, a jelenlegi magyar munkaerő-piaci helyzet Borbély-Pecze Tibor Bors Szakmai tanácsadó.
Munkaerő-közvetítés recesszió idején Munkaerő-piaci ismeretek EURES hazai tréning 2009 Borbély-Pecze Tibor Bors, FSZH.
Munkáltatói Fórum, A foglalkozási rehabilitációs ügyintézők tevékenységének bemutatása Előadó: Kissné Kovács Marianna foglalkozási rehabilitációs.
Munkanélküliség.
A minimálbér költségvetési hatásai HALPERN LÁSZLÓ, KOREN MIKLÓS, KŐRÖSI GÁBOR és VINCZE JÁNOS MTA Közgazdaságtudományi Intézet.
GKI Zrt., Öngólok után – kell egy gazdaságpolitika Szeged, október 1. Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt.
Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.
Észak-magyarországi Operatív Program ( ) Foglalkoztatás Oktatás - nevelés.
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Sajtótájékoztató augusztus 7.
Lakónépesség*: Lakónépesség*: ezer fő Foglalkoztatottak: Foglalkoztatottak: ezer fő Munkanélküliek száma: Munkanélküliek száma: ezer fő Gazdaságilag.
A Magyar Köztársaság kormánya. A recesszió foglalkoztatásra gyakorolt hatásának kezelésével kapcsolatos munkaerő-piaci intézkedések Simon Gábor államtitkár.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Sajtótájékoztató december 4.
GKI Zrt., A válság: veszély és esély Balatonfüred, október 8. EGVE Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt.
Az egészségügyben, gazdasági – műszaki területen dolgozók foglalkoztatási adatainak felmérése Készítette az Egészségügyi Gazdasági Vezetők Egyesülete.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
Kormányszóvivői tájékoztató ELSZÁMOLÁS Biztonságosabb időskor – felzárkózó nyugdíjak.
Kormányszóvivői tájékoztató Közmegbecsülés a köz szolgálatáért.
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon
Közmunkaprogram kórházaknak Budapest, április. 27 SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM KÖZMUNKA TANÁCS KÖZMUNKA TANÁCS.
A nők foglalkoztatása, családi napközi, atipikus foglalkozatás,
Társadalom- és foglalkoztatáspolitikai stratégiák hatása és hatékonysága Scharle Ágota Budapest Szakpolitikai Elemző Intézet Budapest, november 12.
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon.
Munkaerő-piaci helyzetkép Borsod-Abaúj-Zemplén megyében
Kutatási eredmények és fehér foltok a migránsok munkaerő-piaci beilleszkedésének kutatásában Kováts András MTAKI.
Kőszeg, Foglalkoztatási helyzet a Kőszegi Kirendeltség vonzáskörzetében Kőszeg,
Közfoglalkoztatás a közép- magyarországi régióban 2010 Vass István főigazgató Tel: Fax: Közép-magyarországi Regionális.
1 TÁJÉKOZTATÓ A START, A START PLUSZ ÉS A START EXTRA KÁRTYA SZABÁLYAINAK VÁLTOZÁSÁRÓL ÉS EGY ÚJ JÁRULÉKKEDVEZMÉNY BEVEZETÉSÉRŐL  A START PLUSZ, illetve.
KORÓZS LAJOS ÁLLAMTITKÁR SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM A Nyugdíjasokat érintő kérdésekről (2009)
turizmusért felelős helyettes államtitkár
Modell program a szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására Dunaújvárosban TÁMOP / Kedvezményezett:
A NYUGAT-DUNÁNTÚLI RÉGIÓ MUNKAERŐPIACI HELYZETE, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A DIPLOMÁSOK ELHELYEZKEDÉSÉRE SOPRON, december 11.
Ágazati GDP előrejelző modell Foglalkoztatási és makro előrejelzés Vincze János Szirák, november 10.
Lesz-e növekedés az „elrugaszkodás éve (2012)” után? március 26. Dr. Molnár László Vezérigazgató GKI Gazdaságkutató Zrt. „2012 igazi rejtélye nem.
GAZDASÁGI ADOTTSÁGOK ÉS FEJLŐDÉSI IRÁNYOK A délkelet-európai országok Novák Tamás MTA – VKI május 16.
Közfoglalkoztatás Magyarországon
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
A START program(ok) Dr. Borbély-Pecze Tibor Bors Inspires, BCE december 8.
Az egészséges és igazságos Magyarországért, a halmozottan hátrányos helyzetű egészségügyi dolgozókért! Balatonfüred Dr. Cser Ágnes.
A félévi tanulmányi munka bemutatása 2014/2015. Összeállította: Kovács Tibor.
Foglalkoztatottság, szegénység. Direkt kapcsolat a jövedelmi helyzet és a munkaerő-piaci státusz között Indirekt összefüggések – gyermeknevelés támogatása,
Az oktatás, az egészségügyi, valamint a szociális ellátás, mint versenyképességi tényezők Április 6. Dr. Molnár László Vezérigazgató GKI Gazdaságkutató.
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
BME Részidős Mesterképzés 2015 tavasz Emberi erőforrás menedzsment Bérek, jövedelmek, trendek Emberi erőforrás menedzsment Bérek, jövedelmek, trendek Dr.
IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER GINOP munkaerő-piaci program Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási Főosztály Szolnok.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A kormány és a szociális partnerek megállapodása a bérek emelésére
„Út a munkához”program
Előadás másolata:

Bérek, foglalkoztatás Siófok, szeptember 29. Herczog László

 A minimálbér és a bérminimum meghatározásával  A versenyszférában együttműködés az ajánlás meghatározásában  A költségvetési szektorban a támogatás összegével és az illetmény-rendszerrel  SZJA  Közfoglalkoztatás Hogyan befolyásolhatja a kormány a bérek alakulását?

A keresetek alakulása (az előző év százalékában) Megnevezés * Bruttó kereset1,35,24,73,44,0 Nettó kereset6,86,42,14,94,0 Reálkereset1,82,4-3,43,13,9

Keresetalakulás (előző év = 100 %) Megnevezés * Bruttó kereset104,7103,4104,0 Versenyszféra107,3103,6104,5 Államháztartás98,3103,6103,0 Nettó kereset102,1104,9104,0 Versenyszféra104,4105,2104,5 Államháztartás96,6104,6103,0 Reálkereset**96,6103,1103,9 Versenyszféra98,8103,4104,4 Államháztartás91,4102,9

A keresetek alakulása és 2010-hez képest (%) Megnevezés2013/ /2009*2013/ /2010* Bruttó kereset 15,419,813,918,5 Nettó kereset21,726,614,018,5 Reálkereset3,87,92,06,0

A minimálbér változása 2010 és 2014 között Év Bruttó érték (Ft) Emelkedés az előző évhez képest (%) Nettó érték (Ft) Emelkedés az előző évhez képest (%) Éves infláció (%) A minimálbér reálértéke az előző évhez képest (%) A minimálbér reálértéke a évhez képest (%) , ,63,9- 3, , ,55,7- 4,9- 7, , ,31,7+ 3,5- 4, , ,6 0,1* + 3,5* - 1,4*

A foglalkoztatás alakulása I. negyedévben (KSH) I. né I. né.Különbség Foglalkoztatottak3.817,74.078,4260,7 ebből: Közfoglalkoztatottak 63,9 176,3112,3 Külföldi telephelyen dolgozók 93,4 95,4 2,0 Foglalkoztatottak közfogl. és külföldön dolgozók nélkül 3.660,43.806,7146,3

A foglalkoztatás alakulása II. negyedévben (KSH) II. né II. né.Különbség Foglalkoztatottak 3931,34121,5190,2 ebből: Közfoglalkozta tottak 146,9154,77,8 Külföldi telephelyen dolgozók 99,694,2-5,4 Foglalkoztatottak közfogl. és külföldön dolgozók nélkül 3684,83872,6187,8

A foglalkoztatás alakulása I. félévben I. félév I. félév Különbség Foglalkoztatottak 3.874,54.100,5226,0 ebből: Közfoglalkoztatottak 98,9 178,779,8 Külföldi telephelyen dolgozók 96,5 94,8-1,7 Foglalkoztatottak közfogl. és külföldön dolgozók nélkül 3.679,13.827,0147,9

Közfoglalkoztatás I.-VII. (KSH) Létszám (ezer fő)Előző év azonos időszaka = 100 % Január198,4592,8 Február200,3742,2 Március209,1227,2 Április211,8151,9 Május98,866,1 Június153,6101,2 Július179,2121,1 Január-július178,7168,8

Közfoglalkoztatás I.-VII. Létszám (ezer fő) (KSH) Előző év azonos időszaka = 100 % (KSH) Nyilvántartott állás- keresők (NMH) Január198,4592, Február200,3742, Március209,1227, Április211,8151, Május98,866, Június153,6101, Július179,2121, Január-július178,7168,8

A főátlag nő, a részátlagok csökkennek I. időszakII. időszak A 1x200 = 2003x180 = 540 (-10 %) B 1x100 = 1001x80 = 80 (-20 %) Átlag (+3,33 %)

A teljes munkaidőben foglalkoztatottak havi bruttó átlagkeresetének változása a költségvetési intézményekben I. félévben Költségvetés összesen Közigazgatás, védelem, kötelező társadalom- biztosítás OktatásHumán- egészségügyi, szociális ellátás Közfog lalkozt atottak kal együtt Közfog lalkozt atottak nélkül Közfog lalkozt atottak kal együtt Közfog lalkozt atottak nélkül Közfog lalkozt atottak kal együtt Közfog lalkozt atottak nélkül Közfog lalkozt atottak kal együtt Közfog lalkozt atottak nélkül 100,7107,6100,4102,3117,9118,093,4106,6

A munkanélküliség változásának jellemzői (éves átlagok alapján) Munkanélküliek száma, KSH (ezer fő) Munkanélküli- ség rátája, KSH (%) Passzív munkanélkü- liek (ezer fő) Regisztrált munkanélkü- liek (ezer fő) ,27,8 88,2442, ,710,0 106,3564, ,811,2 115,8582, ,910,9 130,5582, ,610,9 127,3559, ,910,2 126,8527,6

 Gazdasági  Igazságügyi  Oktatási  Egészségügyi  Külügy  Belügy  Munkaügy Mit vár a minisztériumoktól egy vállalkozó, aki bővíteni szeretné a foglalkoztatást?

 Kiszámíthatóság  Jogbiztonság  Szubszidiaritás  Intézményes érdekegyeztetés Vannak a foglalkoztatás bővítésének politikai feltételei?

 Definíció  Értelmes munka, valós szükséglet  Termelékenység  Bér Közfoglalkoztatás 1 Elvi kérdések

 A közmunkát végzőkre ugyanazokat munkajogi és munkavédelmi szabályokat kell alkalmazni, mint a többi munkavállalóra. Így – egyebek mellett – meg kell szüntetni a minimálbért el nem érő béreket.  Közmunkát csak közszolgáltatásra lehet szervezni. Ezen nem csak gátépítést, csatornatisztítást, takarítást lehet érteni, hanem pl. kórházakban szakképesítést nem igénylő feladatokat (betegszállítás, ágynemű-csere, bevásárlás, beszélgetés a betegekkel), a közoktatásban korrepetálás, gyermekkísérés, gyermekfelügyelet, illetve bizonyos szociális feladatok ellátása (pl. idős emberek otthonában takarítás, mosogatás, bevásárlás, azaz segítés a mindennapi feladatok ellátásában).  Közmunkát központilag (minisztérium), valamint a helyi munkaügyi központok által lehet meghirdetni.  A versenyképes tudással nem rendelkező közmunkások részére elhelyezkedésre esélyt nyújtó képzést kell szervezni.  Vissza kell állítani azt a rendelkezést, hogy a munkaügyi kirendeltségnek az álláskereső képzettségének és végzettségének megfelelő munkát kell felajánlania. Közfoglalkoztatás 2

 Minimálbér  Szabad béralku  Előmeneteli rendszer, ágazati-szakmai bértáblák a költségvetési intézményeknél Bérpolitika