11. DIREKT MARKETING Direkt marketing

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

S 1SCM© Siemens AG All rights reserved Útmutató a click4suppliers easy használatához Szállítói regisztráció.
A könyvtár és az Internet mindenkié A világ a könyvtárban, a könyvtár a világban.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A direkt marketing fogalma
Készítette: Horváth Zsolt Éliás Krisztián
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Tájékoztató a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központról
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Új trendek a marketing stratégiai szemléletében Marketing Menedzsment előadás Omegaglen, DMS Molnár Attila december 18.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Bemutató Számviteli rendszer. Személyesen Postai úton Vállalat vagy vállalkozás Könyvelőcég vagy könyvelő Ez a megoldás kiszámíthatatlan nem biztos hogy.
E-learning és a multimédia
13.a CAD-CAM informatikus
Marketingkommunikáció
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
A kommunikációs mix elemei
Készítette: Csaja Katalin ISZM 2/14
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
E-beszerzés Bravo csoport.
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
SZEMÉLYZETI MARKETING
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
Bevezetés. Bevezetés FELÍRÁS UNIVERZUMUNK ORVOSLÁTOGATÁS Cég Image Szakirodalom E-marketing Kutatási eredmények Termék tulajdonságai Ár KOL DM Mások.
Reklámozás, Public Relations
A marketingkommunikáció
DIRECT MAIL személyre szóló reklámlevél.
Operációkutatás eredete
AlertPay regisztráció Az AlertPay regisztráció feltételei közt szerepel a legalább 18 éves korhatár betartása. Az alábbi regisztrációs lehetőségek közül.
Konzultációs nap – Minőségfejlesztési Iroda szeptember 18. Fekete Krisztina Fókuszban a formahibák.
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
Elektronikus bankolás Gyors, hatékony és biztonságos módja a kommunikációnak és az üzleti kapcsolatnak a Bankal. Tranzakciókat a saját irodából vagy otthonról.
Az elektronikus levelezés a számítógép-hálózatok klasszikus szolgáltatása, az Internet alkalmazásának egyik legnépszerűbb formája. Szövegen kívül lehetőség.
Levelezési alapismeretek
Kereskedelmi levelezés
8. Az eladásösztönzés.
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
Internet, Elektronikus levelezés
Hivatalos levél szerkesztése
Levelezési alapismeretek
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
A z o n l i n e m a r k e t i n g l e h e t ő s é g e i SZAKDOLGOZAT.
E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS . E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS Az elektronikus posta ( ) olyan rendszer, amelynek segítségével más felhasználók számára.
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
A meghívás alapjai Előadó: Tibai Eszter. - Vannak akik nagyon jó meghívók - Nehezen megy, félnek a kudarctól - A meghívás is értékesítés - A célja időpont.
A reklámtörvény és a hatályos adatkezelési szabályok III. Mfor Marketing Konferencia április 22.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Számítógépes bűnözés.
9. tétel.
Útmutató a click4suppliers easy használatához
Az elektronikus levelezés a számítógép-hálózatok klasszikus szolgáltatása, az Internet alkalmazásának egyik legnépszerűbb formája. Szövegen kívül lehetőség.
LEHETŐSÉGEK ÉS BUKTATÓK Mikor működik a CRM és mikor nem?
„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési.
Törvénytől sújtva: a direkt marketing a túlélés útján?
Internet, Elektronikus levelezés
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
Az online siker feltételei
Az online siker feltételei
ONLINE MARKETING STRATÉGIA
Előadás másolata:

11. DIREKT MARKETING Direkt marketing Rohamosan terjedő kommunikációs forma. Jellemzői: - a potenciális vásárló, illetve ügyfél „testére szabott” promóciós módszerek alkalmazása - közvetlenül éri el a fogyasztót - ezért a válaszreakció is közvetlen - emiatt eredményessége a többi módszerrel ellentétben pontosan mérhető Létrejöttét a gépi adatfeldolgozás számítógép és az Internet gyors fejlődésének köszönheti, ezek teszik lehetővé a szükséges adatnyilvántartást, és a gyors kommunikációs módszereket. Kotler niche (nis) elmélete: a piacon a kisebb, jól körülhatárolható célcsoportok fontosak lehetnek a vállalat számára. Ezen csoportok elérésének új módszere a személyre szabott kommunikáció (one-to-one marketing).

11. DIREKT MARKETING fogalma: Egy olyan interaktív módszer a marketing területén, amelynek alkalmazásával, a vásárlási döntések eredménye pontosan mérhető. alkalmazási területei: - a közvetlen értékesítés („direct order” marketingnek is nevezik) - a napi fogyasztási cikkek kivételével (FMCG – fast moving consumer goods) minden terméknél és szolgáltatásnál alkalmazható - az image erősítés legjobb módszere - Relation Marketing: az ügyfelek fontosságának hangsúlyozása a folyamatos személyes kommunikáció által - üzleti kommunikációban - kutatások lebonyolításánál - adatok gyűjtésénél adatbázis építésénél - a dohánytermékek reklámozására már szinte csak ez maradt (és az éjszakai szórakozóhelyek)

11. DIREKT MARKETING előnyei: a hagyományos személytelen módszerekkel szemben: - személyes hangvétel - folyamatos kapcsolattartás: cél a fogyasztók megtartása; eredményeként a fogyasztóban kialakulhat egy bizalmi viszony, mely hosszú távú kapcsolatot eredményezhet a vállalattal. - visszatér a hagyományos kommunikációs formához: megszólít, kérdez, ill. felel a feltett kérdésekre - információ áramlás idejét lerövidíti a piac és a vállalat között bárhol alkalmazható, a szükséges technikai feltételek birtokában (médiumok, telefon, posta, stb.) - eredménye mérhető: a vevő pozitív reakciója lehet a vásárlás, további információ kérése, de ha a befogadó az üzenetre nem válaszol az is információként szolgál az eladó számára.

11. DIREKT MARKETING Célcsoportjai: -vállalatok (business-to-business) -fogyasztók (business-to-consumer) Mindkét esetben fontos, hogy az üzenet személyre szóló, közvetlenebb, célzottabb, mint a reklám esetében, emiatt időben befolyásolhatja, előbbre mozdíthatja a vásárlási döntéseket. Alkalmazása taktikai előnyt nyújt, mivel a direkt marketing akciók kevésbé feltűnőek a versenytársak számára.

11. DIREKT MARKETING A direkt marketing eszközei 1. telemarketing (telefonos marketing): - előnye az emberi hang, az azonnali visszacsatolás, gyorsan bevehető, kevés idő esetén is - hátránya a vizualitás hiánya, csak olyan termékek esetén alkalmazható, ahol nem szükséges képi demonstráció - alkalmazzák kiegészítő eszközként, egyes marketingakciók utókövetésére (follow-up) Formái: hideg hívás (cold call): olyan embert hívunk aki ismeretlen számunkra meleg hívás (warm call): olyan embert hívunk aki az ügyfelünk SMS: alkalmas nagyon aktuális, pár napig érvényes információk közlésére, kapcsolattartásra telefax: elsősorban az üzleti kommunikáció eleme.

11. DIREKT MARKETING 2. tömegmédiumok: Rendelés a TV-műsorból: A reklámfilmeknél lényegesen hosszabb reklámműsorokban lehetőség nyílik a termék részletesebb bemutatására, gyakran „szakértők” bevonásával történik a tesztelés, a működés közbeni vizsgálat. Lényeges, hogy a bemutatott film azonnali vásárlásra ösztönözzön, ezért gyakran élnek különböző „ajándékok” felkínálásával azonnali megrendelés esetén. Rendelés a rádióműsorból: Lehetőség van az ott népszerűsített termékeket az ismertetett telefonszámon azonnal megvásárolni. A rövid bemutatókban gyakran kedvezménnyel kínálják a termékeket. Internet: Előnye, hogy nem igényel külön eszközt a bemutatás és a megrendelés: a kiválasztott termék egy gombnyomással megvásárolható. E-mail: A direct mail „elektronikus testvére”, a nem várt e-mailek sokkal kedvezőtlenebb megítélés alá esnek, mint a hagyományos direkt levelek. Az e-maileken küldött kéretlen spam-ek nem minősülnek direkt marketingnek. WAP: Az internetes szolgáltatások egy speciális hozzáférési lehetősége, amely a mobiltelefonos kommunikációhoz kapcsolódik. Az internethez hasonló direkt kommunikáció valósítható meg vele.

11. DIREKT MARKETING 3. Nyomtatott eszközök Sajtóhirdetés: Ún. direct response hirdetések lényege, hogy általában a lap alján található jelentkezési ívet kitöltve további információhoz, vagy egyenesen a termékhez juthat az olvasó. A sajtótermékekbe beragasztott a lapok közt elhelyezett anyagok célja: a válaszadás megkönnyítése, ízléses kivitelükkel ösztönöznek. Hátránya: fennáll a kihullás, elvesztés veszélye. Katalógus: A megrendelések generálásának eszköze a csomagküldő kereskedelemben (pl. Quelle). Postaládában elhelyezett anyagok (door-to-door): Előnye: „házhoz jön”, biztosan nem kerüli el senkinek a figyelmét, olcsóbb, mint a névre szóló postai küldemény Hátránya: olyanok is megkaphatják, akik nem tartoznak célcsoportunkba. Geomarketing: Az adott terület ügyfélszám sűrűsége alapján választják ki a megcélzandó területet. Címre (de nem névre) szóló anyagok pontosabb és költséghatékony felhasználása lehetséges így. Szórólapok: Az utcán terjesztett szórólapoknak nagy a meddőszórása. Sokszor más levélküldeményekhez csatolják, leggyakoribb módja: számlákkal együtt postázott tájékoztatók. A csomaggal, számlával érkező anyagok (side along, piggy back) előnye: a címzett ismert, biztosan ki fogja bontani a küldeményt.

11. DIREKT MARKETING Személyre szóló reklámlevél (DM – Direct Mail) A direct mail a direkt marketing legismertebb eszköze, személyre, címre szóló küldemény („szárnyas ügynök”). Általában 4 kötelező elemből áll: - boríték - levél - melléklet - válaszadás eszköze (válaszkártya, válaszboríték)

11. DIREKT MARKETING DM levél formai jegyei: - a levélformátum betartása - figyelemfelkeltő megjelenés - jó átláthatóság - könnyű olvashatóság - jó papírminőség - jó nyomtatási minőség - nem hosszú terjedelem - jó beazonosíthatóság (ki küldte?) - képek, egyéb vizuális elemek használata - kiemelések használata - saját kezű aláírás, lehetőleg magas beosztású munkatárstól - utóirat használata - a vállalat címét, elérhetőségét tartalmazza

11. DIREKT MARKETING DM tartalmi jegyei: - pontos megszólítás - tömör, lényegre törő megfogalmazás - helyesírási hibáktól mentes - szakkifejezésektől mentes - meggyőző - az előnyöket kihangsúlyozó - válaszra, cselekvésre ösztönző - pontosan bemutatja az ajánlatot - azt is, hogy mi a teendő - udvarias hangnemet használ - a célcsoport stílusában íródott

11. DIREKT MARKETING Boríték A cél az, hogy a levél felbontásra kerüljön, ne jusson bontatlanul a szemétbe (junk mail). Tehát az érdeklődést fel kell kelteni. Ennek trükkjei: - Hivatalos levél imitálása. - Nagyméretű boríték. - Kíváncsiság felkeltő felirat, pl. "Meg akarja duplázni a fizetését?„ - A boríték átlátszó ablakába belóg a levélen lévő ábrának egy érdekes, de önmagában felismerhetetlen részlete. - Kvázi-bélyeg (céggel kapcsolatos szimbólum a bélyeg helyén).

11. DIREKT MARKETING 2. A levél A felbontásra kerülő reklámleveleket is csak átfutják az emberek. Kb. 20 másodpercet töltenek el mindezzel. Ezért ezen rövid idő alatt meg kell ragadni a figyelmüket. Egy tipográfus pontosan tudja, hogy a levél mely részére mit kell rakni, hogy az ember általában a papír mely részére figyel, hol áll meg a szem. Fixáció: a tekintet átsiklik a számára érdektelen részeken, de néhány pillanatra megáll azokon a pontokon, ahol akár a kép, akár a szöveg valami érdekeset nyújt. Fixációs (érdeklődést kiváltó) pontok a DM levélen: - Képek (ha önmagukért beszélnek, érzelmet hordoznak) - Emblémák, szimbólumok - Díszes kezdőbetű (iniciálé - képként érzékeljük) - Negatív betű (képként érzékeljük) - Szövegben elhelyezett kulcsszavak (most, új, gyors) - ezeket érdemes a szövegből kiugratni dőlt vagy kövér szedéssel, aláhúzással stb.

11. DIREKT MARKETING 3. Mellékletek, egyéb anyagok A melléklet lehet szórólap, prospektus, cédé, termékminta stb. Célja, hogy segítse a címzettet, megválaszolja kérdéseit. 4. Válaszkártya, válaszboríték A direct mail alapvető célja, hogy a címzettet válaszra késztesse. Fontos, hogy az olvasónak a lehető legkönnyebbé és egyszerűbbé kel tenni a visszajelzést, ezért érdemes több elérhetőségi lehetőséget is megadni: e-mail, internet, levélcím, fax, telefon: A válaszkártya: - Kitöltése legyen kényelmes és gyors - Ismételje meg a legfontosabb ígéretet - Megfogalmazása legyen világos

11. DIREKT MARKETING Az adatbázis szerepe A direkt marketing alapja a használható adatbázis: - A direkt marketing legfontosabb eleme, innen ered az adatbázis marketing elnevezés. - A direkt marketing akciók sikere 40%-ban az adatbázison múlik, 60%-a pedig a megfelelő ajánlaton és a kreativitáson. - adatbázisokban bármilyen adat tárolható: az alapvető információkon kívül (név, cím, telefon) egyéb hasznos adatok: a rang, szakterület, döntési kör, életkor, születési idő, családi állapot, gyermekek száma, életkörülmények stb. az adatállományokat folyamatosan frissíteni kell az összetartozó adatok (pl. házastársak) összeillesztése fontos (merging: megfelelő adatok párosítása, átfedések megszüntetése)

11. DIREKT MARKETING Az adatbázisok forrásainak 3 csoportja: saját adatok: minden vállalat rendelkezhet vele, különböző forrásokból pl: eladószemélyzettől, számlákból vásárolt adatok: előnye: gyorsaság; hátránya: nagyobb költségvonzat, a későbbi frissítés is gondot jelenthet bérelt adatok: vállalat „bérbe veszi” az adatokat, nem kerülnek a vállalat birtokába, csak használja: a megbízott cég juttatja el a küldeményeket a megadott kritériumok alapján kiválasztott címzettnek (a Magyar Postának van ilyen szolgáltatása)