Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Advertisements

Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Az iskolai dokumentumok
„Ezt egy életen át kell játszani”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM.
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
Tantervtípusok; NAT-ok
Informatika tanítása ea.
Kompetencia alapú oktatás
KORSZERŰ PEDAGÓGIAI PARADIGMÁK TÁMOGATÁSA SZÁMÍTÓGÉPES ESZKÖZÖKKEL
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
Hunya Márta módszertani szakértő
Az IKT kompetenciaterület specialitásai
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
e-Learning a tanárképzésben
intézményi folyamat-szaktanácsadó
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Kompetenciafejlesztés3
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Kompetensek lettünk? június 27..
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Harmadik matematikakönyvem
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Kompetencia -eredményesség
Forgó Sándor H: Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák.
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Kht
Informatika tanítása ea.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
PARADIGMAVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN ÁDÁM PÉTER NEMZETI PEDAGÓGUS KAR SZEPTEMBER 21.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Szegedi Tudományegyetem
Nemzeti Köznevelési Portál
A digitális kompetencia fejlesztése
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei

3 betűs világ IKT IST SDT

Digitális kompetencia Európa és a munkaerőpiac elvárásai –kulcskompetenciák pedagógiai célok –kulcskompetenciák fejlesztése - ismeretek, képességek és attitűdök egysége A 202/2007. (VII. 31.) kormányrendelet a Nemzeti Alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról (a 243/2003. (XII. 17.) kormányrendelet módosítása) –anyanyelvi kommunikáció –idegennyelvi kommunikáció –matematikai kompetencia –természettudományos kompetencia –digitális kompetencia –a hatékony, önálló tanulás –szociális és állampolgári kompetencia –kezdeményezőképesség és vállalkozói kompetencia –esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőképesség

Tanár tervez –pedagógiai dokumentumok Nemzeti Alaptanterv, kerettantervek helyi tantervek, pedagógiai programok, (IKT) programcsomag –taneszközök: hagyományos taneszközök: digitális taneszközök: –ikt.sulinet.hu pedagógiai dokumentumai és taneszközei –SDT publikus taneszközei (sdt.sulinet.hu) –Sulinet portál ( –„jó gyakorlatok” – –Innovatív Tanárok Oldala - –további internetes (online) és offline források –A digitális kompetencia fejlesztésének támogatása

Konzerv vagy friss? SDT egyéb dig. tart. IKT dokumentumok IKT dokumentumok Javasolt tanmenet + SDT tevékenységek Saját tanmenet

Technikai eszközök A hagyományos eszközök mellett –projektor, interaktív tábla –szavazórendszerek –mobil eszközök (m-learning) –dokumentumkamera –mikroszkóp –számítógépre kapcsolt kísérleti eszközök

BETT Show London

Tanulásszervezési formák forrás: Kerber Zoltán - A tantárgyközi oktatás helyzete

Web 2.0 Közösség a tanulásban, az internetes tartalom fejlesztésében –wiki rendszerek, blog, videomegosztók Kapcsolati hálózatok –tanár-diák, tanár-tanár A keresés és az információkezelés forradalma –Könyvjelzőkezelők keresők helyett –Címkék és folkszonómiák

És a diákok? Értékelés IKT eszközökkel –táblázatkezelő, adatbázis-kezelő, űrlapok alkalmazása –web-es technológia kihasználása (dinamikus weboldalak, adatbázis használat): nyilvántartás, betekintés, naplózás –LMS rendszerek – Educatio LMS komplex tanulásmenedzsment, tanulói nyomon követés –e-portfólió „Copy+paste tudás”

Háttér IKT-alapú kooperatív tanulás (Kagan módszerei számítógéppel) tartalommenedzsment rendszerek használata (LCMS, pl.: SDT) tanulásmenedzsment rendszerek alkalmazása (LMS, pl.: Educatio LMS) számítástechnikai és egyéb interaktív eszközök IKT mentor szaktanácsadó Help desk: