A vállalatok piacorientációjának hatása a külső és belső környezet, valamint az eredményesség szubjektív megítélésére Készítette: Bareith Tibor III. évfolyam,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Gugi Bettina GTK- GAM III.évf.
Advertisements

A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Az üzleti terv.
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Reklámtorta 2013 DIMSZ Vámos-Hegyi Attila elnök. A kutatás módszertana • DM Szenzor elnevezésű ágazati kutatásunk célja és módszertana az előző évhez.
Controlling a gyakorlatban
Agrárgazdaságtan II. Előadás
Üzleti terv.
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
Versenyelemzés 8.fejezet.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
© Michel Roggo / WWF-Canon 1 Vállalati autóflották környezettudatos használata Benkő Dániel WWF Magyarország október 17. Zöld flotta program.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Magyar kis-és középvállalkozások kilátásai Előadó: Kiss Ambrus.
Környezettudatos fogyasztói magatartás – a zöld marketing perspektívái
Az Egyetem, mint az innováció motorja ELTE Innovációs Nap Az Egyetem, mint az innováció motorja Fábián István, rektor Debrecen, február 26.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
A vállalkozások környezete
BEVEZETÉS A KÖZGAZDASÁGTANBA II.
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
A vállalkozás aktuális kérdései II. félév
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
A környezeti számvitel és könyvvizsgálat korlátai, lehetőségei és követelményei Dr. Pál Tibor.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 24. Budaörs.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 17. Debrecen.
IPARÁGAK VÁLTOZÁSA : HELYI GAZDASÁGFEJLESZTÉS EVOLUCIONISTA SZEMSZÖGBŐL Bajmócy Zoltán egyetemi adjunktus Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar.
A földhasználat és a területi versenyképesség főbb közgazdasági összefüggései Előadó: Kollár Kitti doktorjelölt, tanszéki mérnök Komárno november.
A Szent István Társulat marketingtervének előkészítése Készítette: Orbán Eszter Konzulens: Dr. Pitlik László egyetemi docens.
ÁLLATORVOSI AGRÁRGAZDASÁGTAN
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
Kisvállalkozások alkalmazkodás és versenyképesség Kállay László GKM.
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
Hogyan alakulnak át az immateriális javak pénzügyi eredménnyé?
Hatékony válságmegelőzés a szervezetben:
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR projekt 1 A NÖVEKEDÉS ÉS A VERSENYKÉPESSÉG REÁLGAZDASÁGI TÉNYEZŐI Chikán Attila egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
Kérdések a második zh-hoz
Alberti Rita Apró Zoltán Balogh Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
Helyettesítő termékek a tej esetében
Pénzügyi-számviteli mutatók
SZERVEZETI MOZGÁSOKAT BEFOLYÁSOLÓ FŐBB ERŐK
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
A marketingkommunikáció szerepe a bio- és reformboltokban Weisz Margit május 17. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
Vállalkozásmenedzsment I.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
A határ menti vállalati együttműködés kulturális gátjai – egy magyar szempontú elemzés Szőke Júlia Gazdasági tanár, abszolvált PhD hallgató Széchenyi István.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM JOG- ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI TANSZÉK Biztosítás és kockázatkezelés (oktatás – kutatás) dr. Farkas Szilveszter.
A beszállító vállalatok marketing tevékenységének elemzése Dr. Ercsey Ida PhD egyetemi docens Győr, má jus 04. A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA A KÖZÉP-
A külső környezet elemzése
A japán projektek sikertényezői – Kutatási beszámoló
Kérdések a második zh-hoz
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Instrukciók a szakdolgozat prezentáció elkészítéséhez
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Üzleti terv.
SEEM alapok.
Üzleti terv.
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Előadás másolata:

A vállalatok piacorientációjának hatása a külső és belső környezet, valamint az eredményesség szubjektív megítélésére Készítette: Bareith Tibor III. évfolyam, pénzügy és számvitel szak Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Konzulensek: Dr. Kövér György, egyetemi docens Dr. Polereczki Zsolt, egyetemi adjunktus

BEVEZETÉS Piacorientáció Kérdőív: 250 db KKV –50 mezőgazdasági –200 élelmiszeripar cég Skála –26 skála –206 állítás

A KUTATÁS EMPIRIKUS MODELLJEPiacorientációMKTORVevőorientácóVersenytárs-orientáció Funkciók közötti együttműködés MARKORInformációszerzésInformációáramlásVálaszképesség Vállalati eredményesség Fogyasztói elégedettség Pénzügyi eredményesség Alkalmazottak elégedettsége Hosszú távú fejlődési képesség Belső tényezők Menedzsment Szervezeti struktúra Stratégia Vállalati kultúra Alkalmazottak Marketing eszközök Marketing Külső tényezők Állam Technológiai környezet GazdaságTermészeti Jogi-, szabályozási KulturálisVevőkSzállítókVersenytársak Ágazati sajátosságok Vállalati tényezők: relatív költségek és relatív méret Piacspecifikus elemek: méret, koncentráció, belépési korlátok, vásárló erő, értékesítési alkuerő, technológia változása 1. ábra

CÉLKITŰZÉS A piacorientáció befolyásolja-e a vállalatokat abban, ahogyan megítélik külső-, belső környezetüket és vállalati eredményességüket?

MÓDSZERTAN Missing values Split Cronbach alfa Szum- máció Klaszter- elemzés 2. ábra Parametri- kus próba Normalitás vizsgálat Nem normális eloszlás Nem- parametri- kus próba Normális eloszlás

A piacorientációt mérő skálák alapján képzett klaszterek 1. táblázat Klaszterek MKTORMARKOR MezőgazdaságÉlelmiszeriparMezőgazdaságÉlelmiszeripar 1 (alacsony) (3)54(6)50 2 (közepes) (magas)

Eredmények - Mezőgazdaság - Külső tényezők 3. ábra A piacorientáció javulásával az állami szintű politika trendjeit kedvezőbben, míg az ágazati kilátásokat negatívabban ítélik meg.

Eredmények - Mezőgazdaság - Belső tényezők Klaszter 4. ábra A piacorientáció emelkedésével a marketing képességek javulása tapasztalható, ugyanakkor az innovativitás mértékének stagnálása/csökkenése.

Eredmények - Mezőgazdaság – Vállalati eredményesség 5. ábra Klaszter A fogyasztói elégedettség javul a piacorientáció erősödésével.

Eredmények - Élelmiszeripar - Külső tényezők 6. ábra Klaszter A versenytárs orientáció mértéke csökken a piacorientáció erősödésével.

Eredmények - Élelmiszeripar - Belső tényezők 7. ábra A piacorientáció javulásával egy pontig emelkedik az innovativitás is, de ezt követően stagnál. A marketing képességek javulnak. Klaszter

Eredmények - Élelmiszeripar – Vállalati eredményesség 8. ábra A piacorientáció javulásával mind a pénzügyi eredményesség, mind a fogyasztók elégedettsége pozitívan változik. Klaszter

KÖVETKEZTETÉSEK ÉS JAVASLATOK Eredményeim összhangban vannak a nemzetközi szakirodalommal. A piacorientáció pozitív összefüggést mutat szinte valamennyi területtel. Piacorientációra való ösztönzés: –Képzéssel –Eszközrendszer megismertetésével

ÖSSZEFOGLALÁS A piacorientáció alapján sikerült klasztereket létrehoznom.A piacorientáció alapján sikerült klasztereket létrehoznom. Igazoltam a pozitív kapcsolatot a piacorientációIgazoltam a pozitív kapcsolatot a piacorientáció –és a külső tényezők –a belső tényezők –és a vállalati eredményesség között.

Köszönöm a figyelmet!