„Eltérő utak a sikeres élethez

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Advertisements

A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
Képesítés – képesítési rendszer – képesítési keretrendszer Alcím Spartathlon km 36 Hour Time Limit.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Széchenyi István Egyetem, Győr
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
Foglalkoztatási Fórum Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum 2011
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
TÁMOP / „Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése, 2
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
Balaton-felvidék – Somló Szakképzés-szervezési Társulás TÁMOP /
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
INNOLEARN KONFERENCIA Gödöllő, szeptember 26.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
E 5. Együttműködések a humán szolgáltatásokban
Dr. Illésné Dr. Kovács Mária Borbás Emese
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
Gazdaságtudományi Kar Faculty of Economics Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről Miskolc, március 25. Veresné dr. Somosi.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
„Interdiszciplináris kutatói teamek létrehozása és felkészítése a nemzetközi programokban való részvételre környezetbiztonsági kutatási területeken” GEO-TEAM.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
MUNKAERŐ-PIACI IGÉNYEKRE TÁMASZKODÓ GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSEK, SZOLGÁLTATÁSOK A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM FÓKUSZÁBAN TÁMOP F-14/1/Konv
OPTOMEHU projekt bemutatása Dr. Kiss András Projekt menedzser Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
DUÁLIS KÉPZÉS felépítése
GINOP Gyakornoki program – támogató szolgáltatások
Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
Csecsemő- és gyermekápoló képzés munkahelyi gyakorlat
Lorem ipsum.
TÁMOP-6.2.2/A-09/ Képzési díjak támogatása a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban Sajtótájékoztató.
Sugárterápiás szakasszisztens képzés
Kamarai gyakorlati oktatói képzés és vizsga
Felsőoktatási Szakképzés
Előadás másolata:

„Eltérő utak a sikeres élethez „Eltérő utak a sikeres élethez!” A Miskolci Egyetem társadalmi, gazdasági szerepének fejlesztése, különös tekintettel a duális képzési típusú megoldásokra 2014 - 2015 TÁMOP-4.1.1.F-13/1-2013-0010 Miskolci Egyetem (Főpályázó), Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Területfejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Kft. (Konzorciumi partner)

„A GYAKORLAT A LEGJOBB TANÍTÓMESTER!” „A TUDÁS A LEGJOBB TANACSADÓ!”

kettős színterű képzés (oktatási intézmény – üzem, iroda), kiegészítő jellegű kompetenciákat fejlesztenek, explicit és tacit tudás arányos fejlesztése, alternatív képzési forma DUÁLIS KÉPZÉS 2014.05.03. SzaD'2014

TUDÁS – TUDÁSÁTALAKíTÁS by NONAKA Hallgatólagos tudás Explicit tudás SZOCIALIZÁCIÓ (szakképzés) EXTERNALIZÁCIÓ (tantermi oktatás) Átalakulás indító pozíciója Explicit tudás INTERNALIZÁCIÓ (szakmai gyakorlat) KOMBINÁCIÓ (kutató munka) Átalakulás iránya

DUÁLIS KÉPZÉS GYÖKEREI céhek és iparos testületek életpályát követő képzési rendszerei népiskolai képzésre épülő közép- és felsőfokú tanulmányok struktúrája („community college” – USA; szakképzés – DE, AU) modern többfokozatú képzési rendszerek (Bologna) DUÁLIS KÉPZÉS GYÖKEREI 2014.05.03. SzaD'2014

FUNKCIONÁLIS: munkamegosztás az oktatási folyamatban TUDÁS SZINTEK: akadémiai és vállalati szintek egyesítése IRÁNYÍTÁS: szakmai ellenőrzés diverzifikálása FINANSZÍROZÁS: forrásbevonás – költségmeg- osztás ÉRDEKELTSÉG MEGTEREMTÉSE: anyagi – erkölcsi ösztönzés, pályaorientáció TÉRBENI: előadó terem – munkakörnyezet IDŐBENI: tanéven belüli hosszabb tanulmányi időszak A DUALITÁS DIMENZIÓI 2014.05.03. SzaD'2014

A DUÁLIS KÉPZÉS POTENCIÁLIS HOZADÉKA 01 BEFEKTETÉS A JÖVŐ NEMZEDÉKÉBE: vállalkozások hozzájárulása a szakemberképzés költségeihez GYAKORLATORIENTÁLT OKTATÁS: gyorsabb munkahelyi integráció SZAKÉRTELEM MINDENKINEK: képzési szintenként differenciált kompetenciák kialakítása SOKSZÍNŰ SZAKKÉPZÉSI PIAC: a kereslet – kínálat által mozgatott piaci mechanizmusok beépülése a képzés rendszereibe SZABÁLYOZOTT KERETEK A SZAKKÉPZÉS MINDEN SZINTJÉN: oktatói és tárgyi alkalmasság minősítésének szabályozottsága A DUÁLIS KÉPZÉS POTENCIÁLIS HOZADÉKA 01 2014.05.03. SzaD'2014

A DUÁLIS KÉPZÉS POTENCIÁLIS HOZADÉKA 02 ELISMERT SZAKMÁK MEGERŐSÍTÉSE: egységes minőségi szint biztosítása KÉTOLDALÚ VONZERŐ: a képzésbe bekapcsolódó vállalatok és a tanulók oldalán kialakuló kölcsönös előnyök révén LÉPÉSTARTÁS A MODERNIZÁCIÓ KIHÍVÁSAIVAL: a technikai és a módszertani megújulás folyamatos TOVÁBBKÉPZÉSI BÁZISOK: a megújító képzések lehetőségei is kialakulnak KOOPERATÍV TANULÁSI HÁLÓZATOK: a társadalmi munkamegosztás szereplőinek együttműködése erősödik A DUÁLIS KÉPZÉS POTENCIÁLIS HOZADÉKA 02 2014.05.03. SzaD'2014

A DUÁLIS KÉPZÉS POTENCIÁLIS HÁTRÁNYAI TÚLZOTT SPECIALIZÁCIÓ: a gyakorlati képzés egyedi cégspecializációt eredményezhet KÉPZÉSIDEGEN FELADATOK: a képzés terhére végzett álfeladatok KÉPZÉSI HELYEK KÖZÖTTI TÚLZOTT DIFFERENCIÁLÓDÁS: a vállalatok közötti (finanszírozási képesség, szervezettség, technológiai szint) különbségek begyűrűzése FLEXIBILIS TUDÁS HÁTTÉRBE SZORULÁSA: mobilitási potenciál beszűkülése KORAI VÁLSZTÁS MIATTI PÁLYAELHA- GYÁS: kiábrándulás, készségek átalakulása, motivációs változások A DUÁLIS KÉPZÉS POTENCIÁLIS HÁTRÁNYAI 2014.05.03. SzaD'2014

Kiemelt szolgáltatásaink Duális képzési portál működtetése Pályaorientációs szolgálat működtetése Tehetséggondozási programok fenntartása Felzárkóztatási programok indítása DUÁLIS képzési pilot-programok megvalósítása Mentor programok kezdeményezése Egyetemi-Vállalkozói Charta megkötése és hálózat működtetése Kiemelt szolgáltatásaink 2014.05.03. SzaD'2014

ÖSSZEFOGLALÓ ADATOK Kedvezményezett: Miskolci Egyetem Megítélt támogatás: 420.298.930,- Ft Miskolci Egyetem (főpályázó): 297.781.030,- Ft (konzorciumi partner): B.-A.-Z. Megyei Területfejlesztési Ügynökség Közhasznú Non-profit Kft. Támogatás intenzitása: 100 % Támogatás időtartama: 20 hónap (2015. 09. 30.)   Projektmenedzsment, kapcsolattartás Projektmenedzser: dr. Szakály Dezső Projektasszisztens: Bárdosné dr. Soós Viktória Szakmai vezető: Veresné dr. Somosi Marianna Szakmai vezető asszisztense: Illés Balázs Pénzügyi vezető: Varga Beatrix Pénzügyi asszisztens: Kerékgyártóné Petró Anita Projekt menedzsment iroda: E/7. ép. 6. emelet Érintett oktatók + alkalmazottak köre: cca. 100 fő

Indikátor megnevezése Az adatforrás megnevezése INDIKÁTOROK Kapcsolódó cél Indikátor megnevezése Mérték egység Kiindulá- si érték Célérték Céldátum Az adatforrás megnevezése Kimenet indikátorok Piaci szereplőkkel való közös képzési tartományok kifejlesztése Képzésben résztvevő képzők száma fő 150 A projekt fizikai befejezése Jelenléti ív A munka-erőpiaci igényekhez igazodó pályaorientáció a hallgatói szolgáltatások komplexitásának kiterjesztése Pályaorientációs tevékenységgel elért középiskolai diákok száma 1560 Olyan képzési rendszer, amely biztosítja a hallgatók számára a gyakorlati tapasztalatra épülő, önálló részterületi képzettség megszerzését Kialakított képzési modulokhoz tartozó tananyagok száma (címek). db 18 Pályázói adatközlés, továbbá elkészült tananyagok Eredmény indikátorok Együttműködési megállapodással rendelkező gyakorlati képzőhelyek száma Megvalósít hatósági tanulmány ban bemutatni 30 Együttműkö- dési nyilatkozat Megvalósításba bevont gazdasági szereplők száma 10 Együttműkö- dési megállapodás