A KKK-rendszer és az OKKR viszonya a felsőoktatásban László Gyula Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar
Az OKKR és a KKK viszonya EKKR OKKR FKKR KKK A felsőoktatási és a munkáltatói oldal együttműködése a mesterszintű képzési és kimeneti követelmények kidolgozásában (2006) Az OKKR felsőoktatási szintjei leírásának előkészítése (2009)
1. Az EKKR/OKKR felsőoktatási „következményei” (1.1) Tanulási eredményeken alapuló szintleírás (1.2) Kettős kimeneti követelmény (1.3) Külső rendszerekhez illeszkedés (1.4) Kompetencia-központúság (1.5) Új típusú program- és tárgy-fejlesztés
1. Az EKKR/OKKR felsőoktatási „következményei” (1.6) Új típusú oktatási és számonkérési módszertan (1.7) Az életen át tartó tanulás kiszolgálása (1.8) Minőségbiztosítás (1.9) Munkaerő-piaci kapcsolatok (1.10) Oktatásirányítási eszközök
2. A KKK-k jellemzői (2.1) Gyenge jogszabályi háttér, kettős követelmény (2.2) „Vegyes” szerkezet (2.3) Nem egységes megfogalmazás (2.4) Formális teljesítés (2.5) A BA/MA egymásra épülés hiánya (2.6) Munkaerő-piaci kontroll nélkül
3. Az FKKR kialakítása (3.1) A ciklusok és szintjellemzők definiá-lása, tartalmi tisztázása (3.2) Az EKKR/OKKR megfelelő mélységű prezentálása (3.3) Az FKKR módszertani megalapozása (3.4) A ciklus (szint) lebontása, konkreti-zálása képzési területekre, szakokra (3.5) A munkaadók bevonása (3.6) Minőségbiztosítás, ellenőrzés
4. Az áttérés feltételrendszere (4.1) Szemléletváltás (4.2) Nemzeti konszenzus (a parciális érdekek, a lobbierők kiszorítása) (4.3) A közvélemény tájékoztatása, láthatóság
4. Az áttérés feltételrendszere (4.4) A felsőoktatás felkészítése (oktatók, menedzsment/adminisztráció, hallgatók) (4.5) A munkaerőpiac bevonása (4.6) Szervező erő és controlling (4.7) Pénz