A talentum A tehetségfejlesztés programja 2008-09.27 SZOMBATHELY(kick-off)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Számadás a talentumról
Advertisements

Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
UEFA-A /UEFA PRO Tanfolyan Mérkőzés megfigyelés BELGIUM - SPANYOLORSZÁG Bob Browaeys , 19: :30.
OTP-MOL BOZSIK – PROGRAM Tehetségkutató és Foglalkoztató program
Bozsik Gyermek Egyesületi Program U8/9
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
A koordinációfejlesztés lehetősége
Elmozgó rendszerű támadójáték begyakorlása az Arsenal edzésein keresztül Szombathely 2011.
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
MAGYAR LABDARÚGÓ UTÁNPÓTLÁS KÉPZÉS, MAGYAR LABDARÚGÓ HAGYOMÁNYOK
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
KAPUS KÉPZÉS EDZŐI SZINT 1. (UTÁNPÓTLÁS) ELMÉLET
Minden csapatjátékban, a legfontosabb része a játéknak a VÉDEKEZÉS.
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A Belga LSZ fejlesztési terve
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
1905->. A csapat amióta létrejött még soha nem esett vissza a Spanyol másodosztályos bajnokságába.
 Citybau Junior European Tennisteam július óta Babos Timi ajánlásával (ha többet szeretnél megtudni Timiről: vagy
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A kosárlabda története, rekordjai, halhatatlanjai
Általános, speciális kompetenciák Negyedik félév.
A játék A játékosság.
Kommunikáció az egyetemen Kommunikációs tréning Palkovits Nóra.
Ismétlés Szabály: Minden diák kap egy-egy kártyát 1-8- ig. Minden diák ír egy-egy ismétlő kérdést a lapjára. Click a Gomb-ra. A diák akinek a számnak.
A franchise gazda elengedhetetlen tulajdonságai és felelőssége Tóth-Zsédely Rita Otthon Centrum KKV Akadémia április 24.
Képesség, készség, adottság, tehetség
A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG UTÁNPÓTLÁS NEVELÉSI FILOZÓFIÁJA
A SOKMOZGÁSOS TÁMADÓ JÁTÉK
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
„OLYANNAK LÁTOM MAGAM, MINT EGY
STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ KUTASOKRÓL ÉS ESZMECSERÉKRŐL Dr. G. Tóth Károly STRATOSZ központi szakképzési koordinátor.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
TÁMOP /A Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Ajánlás a nevelés és az oktatás újjáépítésére 2010.
Prevenció Tudatos előkészület a sikeres iskolakezdéshez.
Labdarúgó foglalkozások sajátosságai
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
A szaktanácsadó segítő szerepe
Amatőr labdarúgó csapat felkészítése
Lurkótól a Haladásig Simon Attila Budapest.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A beiskolázás előkészítése
TVK MALI TRIATLON KLUB TISZAÚJVÁROS ELNÖKSÉG TITKÁRSÁG ADMINISZTRÁCIÓ GAZDÁLKODÁS Vezető edző ÚSZÁS EDZÉS OKTATÁS Fodor Ágnes SZÁRAZFÖLD Kerékpár, futás.
KOROSZTÁLY 13 év alattiak.
Edzéselméleti témák Kiválasztás
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
Kiemelt célok és feladatok
EDZÉSTERVEZÉS.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
Nem minden az aminek látszik…
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
A játék A játékosság.
A mennyiségből a minőségbe – az MKOSZ stratégiai terve
Mester(ség) Mócsánné NagyÁgnes innovátor mesterpedagógus
UEFA Grassroots Fesztiválok szervezése
PSV AKADÉMIA 2007/2008.
UEFA Grassroots Tornák szervezése
LÁTHATATLAN VAGYON MENEDZSELÉSE
Előadás másolata:

A talentum A tehetségfejlesztés programja SZOMBATHELY(kick-off)

A program célja A tehetség tökéletes kibontakoztatása játékban A játékosok személyiségének nevelése és fejlesztése

A játékfilozófia értelmezése Irányvonalak Az egyén fejlődése és a csapat fejlődése A tehetség fejlődésének biztosítása A legjobb játékosok egymás ellen való játszatása Szempontok: Technika,játékszemlélet,komm unikáció. A tanulási folyamat szempontjai A futball leegyszerűsítése az edzésben A futball tanítása játékokon keresztül Minden gyakorlásnak mindig értelmet kell adni Alkalmazkodás,a csapathoz a csapat játékához Szempontok: Életkor,színvonal,elhivatottság

A játékfilozófia beépítése a gyakorlatba A tanulási folyamat kiemelt tényezői Egyéniség,eredetiség Kreativitás-alkotóképesség Improvizáció-rögtönzés Virtuozítás-tökéletes technika Feltételek Szervezettség,összefogás Tömegbázis,széles alap Elhivatottság Futball mindenkinek Bámulatos,hogy mit lehet elérni,ha az ember nem nézi ki kapja az elismerést

Improvizáció Jellemzők Rögtönzés Véletlenszerűség kiszámíthatatlanság Megnyilvánulások Előzetes,felkészülés nélküli megoldások Nem az előre begyakorolt séma Az egyén,pillanat alatt dönt Azonnali végrehajtás

Kreativitás Jellemzők Alkotóképesség Teremtőképesség Helyzetfelismerés Tájékozódóképesség Megnyilvánulások Alkotó cselekvés a játék bonyolult helyzeteiben Újat létrehozó,új helyzeteket teremtő megoldások A még nem tanult,újszerű megoldások kreálása. Megoldások ügyességi és megismelhetetlenségi jellemzők

LÉPÉSEK TANÁCSOK A JÁTÉKOSOKNAK Nézz sok mérkőzést Sajátítsd el a TE-TA elemeket Tanuld meg az összjátékot Fejleszd a rögtönzést a játékban Játsszd meg a társaid Játssz nagy tehetségű játékosokkal Elemezve nézd a mérkőzéseket „Rúgd fel” a szabályokat

Virtuozitás Jellemzők Tökéletes technikai tudás Káprázatos technika Rendkívüli képesség Mesteri utólérhetetlen Megnyilvánulásk Művésze a szakmájának Tökéletes tudással bíró játékos

TEHETSÉGFEJLESZTÉS SZEMPONTJAI Programok,szervezési,szakmai,orvosi és mentális tervek készítése Tehetségek kiválasztása:meghirdetett kiválasztók,nyári tábor,Lurkó,Haladás,megyei,regionális és országos kiválasztók. Tehetségkutatás:meglátni kiszűrni és kiválasztani a jól futballozó játékosokat

TEHETSÉGFEJLESZTÉS SZEMPONTJAI Első lépések segítése:hozzáértés,vállalkozó szellem,beleélés, Elsődleges a játékos képzése:helyzetmegoldá- sok,technika,csapatszervezés,csapatépítési alapok,kommunikáció a csapaton belül. Az edző szerepének a helyének meghatározása

Tehetségfejlesztés az elképzelés beépítése a gyakorlatba Alapképességektől a szerepszerű játékig majd a csúcsképességig Felismerés és figyelem a saját képességekre Kapcsolat(csapattal,csapatrészekkel,egyénnel) Az elképzelés érthetővé tétele Játékhelyzetekben történő gyakorlás: Labdabirtoklás- ellenfél labdabirtoklása,labdabirtoklás váltása

Tehetségfejlesztés az elképzelés beépítése a gyakorlatba A tanulási folyamat szenzetív időszakainak kihasználása:ismétlés,a pillanat kihasználása Az edzői háttér szerepe:visszajelzések Az egyéni fejlődés biztosítása: képességfejlesztés az előző pontok alpján Választásos helyzetek felismerése:-váratlan helyzetekre való fekészítés

A magyar képzés negatívumai Tapasztalat A játékosok ok nélkül túl sok energiát használnak fel Mozgásuk gazdaságtalan Túl nagy cél esetén a nagy nyomásra nem tudunk teljesíteni Okok A nemzetközi sikerhez nincsmeg a (koordináció,pontos. Gyorsaság,TE-TA játéktudás -A képzésünknek az a tulajdonsága,hogy a futball tanítása nem áll arányban a mérkőzésteljesítmény terhelésfaktorával.

Megoldások Az elképzelések és a játékok érthetőek legyenek Milyen a csapatjátékunk minősége Mit tesznek az egyének a csapatjátékért Hogyan illeszkednek a csapatrészek Posztok pozíciók működése

Köszönöm a figyelmet Simon Attila