Készítette: Szalayné Tahy Zsuzsa – Szalay Sándor 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Számítógéppel segített módszerek a természettudományok.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

AZ EPICT TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS HATÁSVIZSGÁLATA IKT-METRIA FELVÉTELEK ALAPJÁN Az IKT-metria mérőeszköz.
Gyakorlati vizsga és szervezésének kérdései mindkét szinten
TIOP 1.1.1/09/ Digitális reál-is? Készítette:Mátisné Szultos Erzsébet.
Szóbeli vizsga és szervezésének kérdései mindkét szinten
Internet és tanulás – a 21. század kihívása
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
A tanári munka értékelése
Iskolai teljesítmény pszichológiai determinánsai
Tantervi műfajok, a tanterv történeti fejlődése
„Ezt egy életen át kell játszani”
Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Értékelés a pedagógiában
Fontosabb fogalmak Képesség :
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
E-learning és a multimédia
Informatikai módszerek
Hagyományos szemléltető eszközök
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Előadó: Komjáthy Zoltán Oktatási Hivatal
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Digitális tartalom előállítási képzés, alternatív foglalkoztatással mozgássérültek és megváltozott munkaképességűek számára HEFOP DAT Konferencia.
„Jó gyakorlatok” Nagyné G. Jordanoff Györgyi. A „jó gyakorlat” újszerűsége  a MiTiok programban szereplő tananyag adaptálása és felhasználása IKT eszközök.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Konstruktív pedagógia és számítógéppel segített tanulás
Készítette: Dobák Dóra 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Digitális vizsgáztató és értékelő környezetek.
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
Készítette: Pethő Balázs 1 Oktatási keretrendszerek A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.
Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Számítógéppel támogatott pályaorientáció. Számítógéppel támogatott orientáció szerepe a munka- pályatanácsadásban Előnyei: Előnyei: A kutatások nagy része.
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Tehetséggondozás informatika. Útravaló – Út a tudományhoz Microsoft Certified Professional Hálózatépítés Diák rendszergazda Iskola honlapja Villanynapló.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Internet a családban Székely Levente –
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Pedagógiai válaszaink az egyéni különbségek elfogadására
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
Kistérségi gyerekesély programok MTA GYEP Iroda SZMI április 21.
E-LEARNING ALKALMAZÁSOK DR. ZÁRDA SAROLTA. AZ ELEKTRONIKUS OKTATÁS KÖVETELMÉNYRENDSZERE JÓL TAGOLT TARTALOM PERCES SZAKASZOK - A TARTALOM A KELLŐ.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
EUCIP konferencia október 20. Cséfalvay Katalin Fejlesztés (BUILD) modul.
Dánia Mérés-értékelés tanulmányút Készítette: Bite Zoltán Kolping Katolikus Szakiskola, Speciális Szakiskola és Kollégium - Pétfürdő.
Új technológiák alkalmazási lehetőségei a mentori munkában Készítette: Lőrinczné Tasi Zsuzsanna.
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
A programozás tanulási-tanítási folyamata
Kompetencia alapú szakoktatás
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Tóth Zoltán (DE) – Szalay Luca (ELTE)
Előadás másolata:

Készítette: Szalayné Tahy Zsuzsa – Szalay Sándor 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Számítógéppel segített módszerek a természettudományok oktatásában

Készítette: Szalayné Tahy Zsuzsa – Szalay Sándor 2 Általános módszerek Mentor módszer Kereszttanterv kihasználása Számítógéppel segített tanári munka – példa

Készítette: Szalayné Tahy Zsuzsa – Szalay Sándor 3 Általános módszerek Órán, iskolában vagy otthon A teremben nincs semmilyen informatikai eszköz Egy gép van a teremben Kevesebb a gép, mint a diák Az órának csak egy kis részét töltené ki a számítógépes munka Az órán nem végezhető el a feladat, de nincs minden diáknak otthon megfelelő eszköze

Készítette: Szalayné Tahy Zsuzsa – Szalay Sándor 4 Feladatspecifikus módszerek Óravázlat Adatgyűjtés Mérés Kísérlet vagy szimuláció Kiértékelés Modellezés

Készítette: Szalayné Tahy Zsuzsa – Szalay Sándor 5 Feladatspecifikus módszerek Egyéni projekt Csoportos munka Javítás, értékelés Gondolatolvasás Korrepetálás, egyéni tanulás Drill Tesztek

Készítette: Szalayné Tahy Zsuzsa – Szalay Sándor 6 Formális vagy informális tanulás – az ÉLMÉNY Formális  Iskola Informális (ráébredés) Az informális tudás felhasználása az oktatásban Tanulás a kutatás közben

Készítette: Szalayné Tahy Zsuzsa – Szalay Sándor 7 Módszerek és eszközök Általános célú programok –irodai alkalmazások –grafikai és média-szerkesztő programok Oktatóprogramok –CD-ROM, internet, kicsi alkalmazások Szakmaspecifikus programok WWW, adatbázisok

Készítette: Szalayné Tahy Zsuzsa – Szalay Sándor 8 A megfelelő módszerek kiválasztása Befolyásoló tényezők –A tanár és a tanulók informatikai képzettsége –A hardver és szoftver mennyisége és minősége –A rendszergazda, oktatástechnikus –A tanulók önállósága, érdeklődése tájékozottsága, készségei –A tanár személyisége, ambíciói –A tanterv időbeli szorítása

Készítette: Szalayné Tahy Zsuzsa – Szalay Sándor 9 A megfelelő módszerek kiválasztása Kezdetben –problémák megoldása, sok előkészület, –néhány módszer, biztos siker Később –rutin, megszokás –változatos alkalmazás kell a sikerhez