A sorok tanításáról a gazdaságtudományi alapképzésben Klingné Takács Anna Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Matematika és Fizika Tanszék MAFIOK.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
X. abas vevőfórum Katonáné Dr. Erdélyi Edit
Advertisements

Felvételi jelentkezések I.
Függvények Egyenlőre csak valós-valós függvényekkel foglalkozunk.
KAPOSVÁRI EGYETEM CSOKONAI VITÉZ MIHÁLY PEDAGÓGIAI FŐI S KOLAI FŐI S KOLAI KAR.
Oktatás, kutatás és fejlesztés a PPKE BTK-n Cser András PhD habil. tudományos és kutatási dékánhelyettes.
KLASSZIKUS SZOCIOLÓGIA ELMÉLETEK BBTE Szociológia és Szociális Munkásképző Kar Szociológia Tanszék Szociológia szak Péter László.
50 éves a szegedi informatika
ALAPKÉPZÉS SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Moson Péter, BME, Matematika Intézet Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
A hazai pedagógusképzés stratégiai problémái, a. alapképzés/továbbképzés Érdemi lezárása képesítő vizsgával vagy szakvizsgával 1. BA/MA Szakosodás.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Tájékoztató a szakmai gyakorlatról
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Mesterképzés az EKF-en
Mesterképzés az EKF-en
Alapok 2013/2014, őszi szemeszter gyakorlati foglalkozás Automatizálási tanszék.
Másodfokú egyenletek.
Nyugat-magyarországi Egyetem M M EZŐGAZDASÁG - és É LELMISZERTUDOMÁNYI K AR K É Alapképzési (BSc) szakok Alapképzési (BSc) szakok2010. Mosonmagyaróvár.
Nyugat-magyarországi Egyetem
Nyugat-magyarországi Egyetem
Képzések a pécsi bölcsészkaron
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Modellezés és tervezés c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Alkalmazott Matematikai Intézet Mérnöki Informatikus MSc 9. Előadás és.
Év eleji információk Előadó: Hosszú Ferenc II. em Konzultáció: Szerda 9:50 – 10:35 II. em
SzTE JGYTFK Matematika Tanszék
Rendszerező összefoglalás matematikából
FELSŐOKTATÁSI FELVÉTELI A 2013/2014-ES TANÉVRE A JELENTKEZÉS HATÁRIDEJE: augusztus 12.
Külső tantárgyi koncentráció matematika
VE Georgikon Kar Keszthely 2005 március 30
Bemutatkozik a Georgikon
LEGYÉL TANÍTÓ!.
Számítástechnikai szoftver üzemeltető
Matematika I. 1. heti előadás Műszaki Térinformatika 2013/2014. tanév szakirányú továbbképzés tavaszi félév Deák Ottó mestertanár.
Klingné Takács Anna Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Matematika és Fizika Tanszék MIDK Szatmárnémeti, január KOGNITÍV KATEGÓRIÁK.
Felvételi eredmények Lovassy László Gimnázium1 Felvételi értékelés.
P E D A G Ó G I A I K A R. Alapképzési (BA) s z a k o k Nappali tagozat SzakKöltségtérítésKépzési idő (félév) Andragógia Ft6 Gyógypedagógia 110.
Transzformációk egymás után alkalmazása ismétlés
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
A Kaposvári Egyetem Készítette: Lang Diána.  A magyar országgyűlés január 1-gyel alapította a Kaposvári Egyetemet, ezzel a döntéssel Kaposvár a.
Erdőmérnöki Kar QUO VADIS ERDÉSZETI OKTATÁS? Mészáros Károly dékán.
Ráckeve, Matemetika oktatás mérnök és informatikus képzésekben 1 Dunaújvárosi Főiskola
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4.; B. Szendrei Mária, SZTE Szegedi Tudományegyetem (1872, 1921, 2000) 12.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
Perjésiné Hámori Ildikó
A gazdasági matematikaoktatás eredményességének növelése
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
FELVÉTELI 2015 SZIE-ABPK JÁSZBERÉNY.
Integrálszámítás.
előadások, konzultációk
Beiskolázási tevékenység értékelése2009. Gáti József.
GeoGebra Dinamikus matematika mindenkinek
Érettségi előkészítők GONDOLATOK AZ ÉRETTSÉGI ELŐKÉSZÍTŐKRE VALÓ JELENTKEZÉSSEL KAPCSOLATBAN.
MISKOLCI EGYETEM. A TUDÁS ÉS KÖZÖSSÉG CAMPUSA Dr. Bányai Tamás DUÁLIS KÉPZÉS Logisztikai mérnöki BSc Gépészmérnöki és Informatikai Kar.
Az átjárhatóság vizsgálata a Gyógy-és fűszernövény-termesztő technológus és a Természetvédelmi mérnöki szakok között Horváthné dr. Baracsi Éva egyetemi.
Budapesti Corvinus Egyetem A évi mesterszakos felvételi eljárás Budapest, február 4.
ÉRETTSÉGI VIZSGA A XÁNTUSBAN A XÁNTUSBAN Fehérvizi Judit közismereti igazgató helyettes.
Köszöntjük a Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar nevében!
Savaria Egyetemi Központ
HUMÁN TAGOZAT TÁJÉKOZTATÓ
II. konzultáció Analízis Sorozatok Egyváltozós valós függvények I.
Készítette: Papp-Varga Zsuzsa
Budapesti Műszaki és gazdaságtudományi egyetem
Agrár- és Gazdaságtudományi Kar
Matematika I. BGRMA1GNNC, BGRMA1GNNB előadás.
Tájékoztató a felsőoktatási felvételi eljárásról és az emelt szintű képzés választásról február 21.
A Mercedes-Benz duális szakmunkás képzés bemutatása
Előadás másolata:

A sorok tanításáról a gazdaságtudományi alapképzésben Klingné Takács Anna Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Matematika és Fizika Tanszék MAFIOK 2014 Pécs, agusztus 25-27

Kaposvári Egyetem Pedagógia Kar Állattudományi Kar Gazdaságtudományi Kar Művészeti Kar

Egyetemünkön folyó képzések: Állattudományi Kar Állattenyésztő mérnök BSc Mezőgazdasági mérnök BSc Növénytermesztő mérnök BSc Természetvédelmi mérnök BSc Lótenyésztő, lovassportszervező agrármérnök BSc Művészeti Kar Alkalmazott látványtervező BA Elektronikus ábrázolás BA Fotográfia BA Képi ábrázolás BA Mozgóképkultúra és médiaismeret BA Plasztikai ábrázolás BA Pedagógiai Kar Andragógia BA Gyógypedagógia BA Informatikus könyvtáros BA Kommunikáció és médiatudomány BA Magyar BA Nemzetközi tanulmányok BSc Óvodapedagógus BA Szabad bölcsészet BA Tanító BA Gazdaságtudományi Kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök BSc Kereskedelem és marketing BA Pénzügy és számvitel BA Nemzetközi tanulmányok BSc

Hallgatói felkészültség 1- számfogalom, algebrai azonosságok 2- egyenletek megoldási módszerei 3- másodfokú függvény transzformációi 4- kifejezés előjele 5- paraméteres egyenlet 6- függvényjellemzés szemlélet alapján

Számítógépes matematika módszertan tantárgy tanításában alkalmazott módszerek differenciál és integrálszámítás (hagyományos út) Excel használattal (értéktáblázat készítés és ábrázolás diagrammal) GeoGebra (szemléltetés-ellenőrzés) Maple (szemléltetés- ellenőrzés) Maple TA (gyakorlás- vizsgáztatás)

Félelmi toplista Integrálás70% Terület meghatározása integrálással63% Függvényvizsgálat60% Térfogatszámítás integrálással17% Többváltozós szélsőérték13% Határérték10% Deriválás10% Cotangens, tangens3% Érintősík3% Monotonitás vizsgálat3% Sorok3% Teleszkópikus sor3% Függvény átlaga integrálszámítással3% Függvényábrázolás3% Saját felmérés alapján (2013)

A határérték meghatározása (BSc vagy BA képzésben) SOROZATOK esetében történhet : Tétel alapján: monoton+korlátos A határátmenet szabályai és nevezetes sorozatok határértékének alapján Algebrai azonosságon alapuló Analógiás módszerrel Hatványozás azonosságain alapuló Rendőr-elvvel SOROK ÖSSZEGE: Definíció alapján Nevezetes sorok határértékének alapján Függvény határértéke: Sorozatoknál tanultak alapján Szemlélet alapján

Elméleti összefoglaló

Hagyományos oktatási módszerek

Példa mértani sorra

Általánosan!!! A teleszkópikus sor

SOR ÖSSZEGE EXCELBEN Órai munka 7 (saját szerkesztés)

SOR ÖSSZEGE EXCELBEN Órai munka 8 (saját szerkesztés)

SOR ÖSSZEGE EXCELBEN Órai munka 9 (saját szerkesztés)

SOR ÖSSZEGE EXCELBEN Órai munka 10 (saját szerkesztés)

SOR ÖSSZEGE EXCELBEN Órai munka 11 (saját szerkesztés)

SOR MAPLE-vel Saját szerkesztés

Eredmények

Következtetés

Köszönöm a figyelmet!