Antonio Di Musciano Tel/fax 0039.085.8798743Cell.0039 3333063338 Insegnante di educazione fisica / Testnevelő tanári végzettség laureato.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az NBI.-NBII. U17-U19 edzők konferenciája
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
UEFA-A /UEFA PRO Tanfolyan Mérkőzés megfigyelés BELGIUM - SPANYOLORSZÁG Bob Browaeys , 19: :30.
Bozsik Gyermek Egyesületi Program U8/9
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
© Copyright 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Önkéntes oktatói tapasztalatok.
Önkéntesség Miért is jó a Nyíregyházi Főiskola diákjaként önkéntes munkát vállalni és miért különösen jó ez egy Tanodában? Készítette: Hajdu Zsolt és Dudás.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
az általános iskolákban
A Bálint Márton Általános és Középiskola
MRGSZ Stratégiai terv Verzió: 2. RC2. JÖVŐKÉP Aktuális MRGSZ cél: Láthatóvá tenni a a rögbit Magyarországon és a Magyar rögbit Európában!
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
MAGYAR LABDARÚGÓ UTÁNPÓTLÁS KÉPZÉS, MAGYAR LABDARÚGÓ HAGYOMÁNYOK
Hogyan készüljünk az óvodás évekre?
KAPUS KÉPZÉS EDZŐI SZINT 1. (UTÁNPÓTLÁS) ELMÉLET
Minden csapatjátékban, a legfontosabb része a játéknak a VÉDEKEZÉS.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
A Belga LSZ fejlesztési terve
 Citybau Junior European Tennisteam július óta Babos Timi ajánlásával (ha többet szeretnél megtudni Timiről: vagy
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
A szakmai nevelés lényege, célja és feladatai
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
Képesség, készség, adottság, tehetség
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG UTÁNPÓTLÁS NEVELÉSI FILOZÓFIÁJA
JÁTÉKRENDSZEREK CSAPATJÁTÉK NAPI TAKTIKA.
A SOKMOZGÁSOS TÁMADÓ JÁTÉK
Horváth Mihály Gimnázium
Fiatalok politikai szocializációja - közösségekben való részvétel Bognár Adrienn PTE - BTK Szociológia Tanszék.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Labdarúgó foglalkozások sajátosságai
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Amatőr labdarúgó csapat felkészítése
Lurkótól a Haladásig Simon Attila Budapest.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Biztos Kezdet Gyerekházak
TVK MALI TRIATLON KLUB TISZAÚJVÁROS ELNÖKSÉG TITKÁRSÁG ADMINISZTRÁCIÓ GAZDÁLKODÁS Vezető edző ÚSZÁS EDZÉS OKTATÁS Fodor Ágnes SZÁRAZFÖLD Kerékpár, futás.
KOROSZTÁLY 13 év alattiak.
Edzéselméleti témák Kiválasztás
Kiemelt célok és feladatok
A talentum A tehetségfejlesztés programja SZOMBATHELY(kick-off)
EDZÉSTERVEZÉS.
Nem minden az aminek látszik…
Út a sikeres tanuláshoz
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Tovább együtt eredményesen … A FELSŐ TAGOZAT ÍGY.
Fordította: Hornok Miklós. Versenyzési formák: Rövid játszmák ( 4-ig ) Rövidített játszmák 3 nyert szettre Előny nélküli számolás Többszörös verseny.
Tervezési folyamat.
PSV AKADÉMIA 2007/2008.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Antonio Di Musciano Tel/fax Cell Insegnante di educazione fisica / Testnevelő tanári végzettség laureato in Scienze Motorie / Mozgástudományokból diplomázott Allenatore UEFA “B” / UEFA „B” edző Specializzazione : Tecnica e Tattica calcistica / Futball technikai és taktikai specializáció Preparatore Atletico Professionista Docente Corsi Allenatori Settore Tecnico Coverciano Responsabile Tecnico Scuole Calcio Regione Abruzzo Allenatore Corsi Milan Junior Camp Docente Università Scienze Motorie di Chieti Docente Corsi Specializzazione S.I.S Università di Teramo Esperienze calcistiche in vari Paesi Europei ed extra Europei: Canada – Grecia – Danimarca – Giappone – Albania – Kosovo – Polonia – Mongolia, Ecc……. Autore libro: Un Anno di Specializzazione nel Calcio Autore di articoli in riviste sportive e della Federazione Italiana Calcio

Az AC Milan gyermek projektje Milan Futball iskola Milan Soccer School Milan Junior Camp Milan Lab 105 egyesület OLASZORSZÁG gyermek 14 egyesület KÜLFÖLD gyermek 300 hét 25 helyszín OLASZORSZÁG ÉS KÜLFÖLD gyermek teszt OLASZORSZÁG ÉS KÜLFÖLD

A.C. MILAN EDZŐI KÉPZÉS / TOVÁBBKÉPZÉS 200 tanóra – több, mint 60 résztvevő oktató EDZŐI KÉPZÉS MILAN UTÁNPÓTLÁS 330 tanóra – több, mint 2600 résztvevő oktató EDZŐI KÉPZÉS MILAN JUNIOR CAMP 60 tanóra – több, mint 550 résztvevő oktató Informatív találkozó a SZÜLŐKKEL 60 alkalom – több, mint 3000 résztvevő szülő Továbbképzések A.I.A.C. (Olasz Labdarúgóedzők Egyesülete) WORKSHOP országos és nemzetközi Továbbképző napok az edzők számáraSzolidaritás programok Szakmai anyagok – korosztályra specializáltan

Miben tér el a mi módszerünk? A legkisebbekkel… 5 éves kortól 13 éves korig A játékos megközelítés mindig jelen van A specifikus koordinációs és motoros elemek, amelyek minden, a játék során előforduló technikai mozgást és taktikai helyzetet megelőznek A mozdulattól a cselekvésig, a cselekvéstől a valóságig: ez mind, amelytől az edzéseink felépítése eltér

Miben tér el a mi módszerünk? A legkisebbekkel… 5 éves kortól 12 éves korig Játékos, kognitív megközelítés és taktikus gondolkodás a javaslataink alapján Egyéni technika és taktikai kivétel nélkül mindig, minden egyes edzésen nagy intenzitásban javasolt Aktív mentalitás és szándék a játék kialakításában, ezek minden edzés jellemző jegyei a játék és a taktikai alapelvek fejlődése érdekében

MILAN FILOZÓFIA > Az ütemezés során, igyekszünk a lehető legtöbb ingert beépíteni: TECHNIKAI/TAKTIKAI INGEREK MOTOROS/KOORDINÁCIÓS INGEREK KOGNITÍV INGEREK AZ ELMÉLETTŐL A GYAKORLATIG A labda megtartására irányuló edzőjátékokat hozunk létre

A GONDOLKODÓ JÁTÉKOS Intelligens játékos kiemelkedő személyiséggel Ügyes az egy-egy elleni helyzetekben (a játék két fázisában) Jártas a számbeli FÖLÉNY ÉS HÁTRÁNY felismerésében (a játék két fázisában) (kettő-egy elleni helyzetektől egészen a hat-négy elleni helyzetekig) Különösképpen: Olyan játékosok, akik kiemelkedő képességgel rendelkeznek ahhoz, hogy megválogassák és megoldják a lehető legnagyobb számú játékhelyzetet Melyik játékos?

AZ EDZŐ… …nem akkor remek edző valaki, mikor a játékosokat a saját szándékai szerint játszatja, hanem mikor megtanítja a játékosoknak, hogy hogyan játszanak önállóan EDZŐ VAGY TANÁR?

U10-11 KOROSZTÁLY JELLEMZŐI -Prof. Antonio Di Musciano-

JÁTÉK SZÓRAKOZÁS CÉLJÁBÓL TANULÁS CÉLJÁBÓL HASZNÁLNI AZ ESZÉT KOGNITÍV TEVÉKENYSÉG EGYÜTT LENNI MÁSOKKAL SZOCIALIZÁCIÓ A SAJÁT TESTÉNEK HASZNÁLATA MOTRICITÁS

INSTRUKTOROK – EDZŐK – OKTATÓK MIT IS JELENTENEK EZEK? TANULÁSI FELZÁRKOZTATÓK

A 8 ÉS 11 ÉV KÖZÖTTI ÉLETKOR A TANULÁS ARANYKORÁNAK TEKINTHETŐ

PSZICHOMOTOROS PROFIL

EBBEN AZ ÉLETKORBAN A MÉRKŐZÉS CSUPÁN CSAK AZ ELVÉGZETT MUNKA ELLENŐRZÉSÉRE SZOLGÁL ÉS ARRA, HOGY ÚJ, JAVASOLANDÓ CÉLOKAT KERESSÜNK A TOVÁBBI EDZÉSEKHEZ…

A 8-11 ÉVES GYERMEK SAJÁTOS ASPEKTUSAI 1.AZ U7 KOROSZTÁLYRA JELLEMZŐ EGOCENTRIKUS IDŐSZAKOT KEZDIK MAGUK MÖGÖTT HAGYNI 2.EGYRE INKÁBB HAJLANDÓAK AZ EGYÜTTMŰKÖDÉSRE 3.A CSELEKEDETEIK EGYRE INKÁBB BELEILLENEK A KÖZÖS JÁTÉK KERETEI KÖZÉ

4.A SZITUÁCIÓS JELLEGŰ IMPLUZUSOK SEGÍTSÉGÉVEL A LABDÁVAL VALÓ KAPCSOLATUK A KOGNITÍV SZINTEN SZABÁLYOZVA VAN 5.A TÉR ÉS IDŐ-PARAMÉTEREKET FOLYAMATOSAN ALAKÍTANI KELL ANNAK ÉRDEKÉBEN, HOGY ALKALMAZKODJANAK AZ ÚJ IGÉNYEIKHEZ 6.EBBEN AZ IDŐSZAKBAN …

ANALITIKUS

SZITUÁCIÓS

TERVEZÉS A TERVEZÉS VONATKOZTATÁSI PONTJAIT A HÁROM NAGY PARAMÉTER ADJA, AMELYEK A JÁTÉKTELJESÍTMÉNY SORÁN KÖLCSÖNHATÁSBAN VANNAK EGYMÁSSAL TECHNIKAI TAKTIKAI FIZIKAI

TECHNIKA A technika, azon túl, hogy egy vonatkoztatási modellt jelent,a gyorsaság keresésére és az ellenfelek jelenlétére vonatkozó idő- és térbeli természetű ösztönzések segítségével, nagy mértékben vagy kevésbé összetett helyzetekben, a megszerzett készség mértékétől függően, a koordinációs szinten fellépő nehézségeket is képes orvosolni

TAKTIKA A taktika (szoros szimbiózisban a technikai környezettel) együttműködő viselkedésformákat hoz létre a labda birtoklásának és az ellenfél labda birtoklásának fázisai során: Védelemmel/támogatással kapcsolatos fogalmak Támogató elől Hátsó biztosító Faljáték ( Védekező helyezkedés A terület fedezése Mozgás az ellenfél felé – aki birtokolja a labdát / védekezési mozgás

EZEN MAGATARTÁSI FORMÁK MINDEGYIKE BIZTOSÍTVA LEHETL: JÁTÉKON KERESZTÜL ÖNÁLLÓ MÓDON HATÉKONY MEGOLDÁSOKAT KERESVE EL KELL KERÜLNI, HOGY MEGOLDÁST ADJUNK A KÜLÖNBÖZŐ HELYZETEKRE !!!!!!

MINDEN GYERMEKNEK JOGA VAN AHHOZ, HOGY RÉSZT VEGYEN A JÁTÉKBAN ÉS SZÓRAKOZZON A MÉRKŐZÉS MINDENFÉLEKÉPPEN MEGHATÁROZÓ RÉSZÉT KELL, HOGY KÉPEZZE AZ OKTATÁSI PROGRAMNAK ÉS A FIATAL FUTBALLISTA KÉPZÉSI FOLYAMATÁNAK

Az alanyok jellemzőinek grafikai megjelenítése ALANYOK ERŐGYORSAS ÁG AEROB ELLENÁL LÁS SPEC. ÁLLÓKÉ PESSÉG ÍZÜL. MOZGÉ KONYS. KOORD. KÉPESS. KOGN. KÉPES SSÉG ÉRZELMI, TÁRSAS FEJLŐD. FONTOS KEVÉSBÉ FONTOS Nem fontos

A TÁMADÁS ALAPVETŐ ELVEI 1.GÓLT SZEREZNI 2.ELŐRE HALADNI 3.A LABDA MEGTARTÁSA

JÁTÉKBELI PROBLÉMÁK „ALACSONY FOKÚ FIGYELEM” ……………. 1.PSZICHOKINETIKA /pl. szinekkel játszás 2.TEMATIKUS JÁTÉKOK 3.KÉRDEZÉS miért így vagy úgy 4.MOTIVÁLNI A FIGYELMET

ÉVES OKTATÁSI TERVEZET

KATEGÓRIÁKU11 Előnyben részesített célkitűzésFutball sportjáték OKTATÁSI ALAPVELVEK- Edzés = játékos tevékenység - Mérkőzés = mindenki egyaránt részt vesz - Eredmény = a nevelő jellegűek kerülnek előnyben részesítésre A MOTORIKUS KÉPESSÉGEKRE VONATKOZÓ CÉLKITŰZÉSEKKoordinációs képességek és technikai rátermettség A KOGNITÍV KÉPESSÉGEKRE VONATKOZÓ CÉLKITŰZÉSEK- A koncentráció és a figyelem fejlesztése AZ ÉRZELMI ÉS BELEÉLŐ KÉPESSÉGEKRE VONATKOZÓ CÉLKITŰZÉSEK -Megfelelő önértékelés elérése -Örömet lelni a futballban A TÁRSAS KÉPESSÉGEKRE VONATKOZÓ CÉLKITŰZÉSEK- Tudni csapatban játszani (az egocentrizmus leküzdése) A SPORTOLÓI ÉLETMÓDRA VONATKOZÓ CÉLKITŰZÉSEK- Egészséges életmód elérése (táplálkozás, mozgás, pihenés - Az ülőtevékenységek csökkentése - Tanulásban való elmélyülés

Fontos a következőt mindig észben tartani: „A FUTBALL HOZZUK KÖZELEBB A GYEREKEKHEZ, NE A GYEREKEKET A FUTBALLHOZ” (Bernicchi „mester”)

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET