A könyvtár mint rendszer KÖNYVTÁRI SZERVEZET 1. RENDSZER ALAPSTRUKTÚRÁJA KÖNYVTÁRI SZERVEZET 2 INPUTTRANSZFORMÁCIÓ OUTPUT VISSZACSATOLÁS.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Humán rendszerek, közszféra
Advertisements

A SZERVEZET ÉS KÖRNYEZETE
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Public Affairs – Issues management
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
Zenei könyvtári képzés Magyarországon Múlt és jelen.
Könyvtári munkafolyamatok. Főfolyamatok Alfolyamatok Részfolyamatok Támogató folyamatok.
Az iskolai könyvtár állománya
A pénzügyi és gazdálkodási felelősségvállalás szabályozása
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Sándor Roland tű. alezredes BM OKF Tűzvédelmi Főosztály
DOKUMENTUMKEZELÉS.
MÚZEUMI KÖNYVTÁRAK A STATISZTIKA TÜKRÉBEN - FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK, IRÁNYOK Tóth Máté OSZK - Könyvtári Intézet.
A minőségügy a könyvtárügyért
Közönségkapcsolatok (PR)
Informatika.
Pepper Rendszerház Zrt.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Teljesítménymérés és értékelés
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
A humánerőforrás kérdései, változások menedzselése
Péczeli Katalin előadása
Az információs társadalom jogi alapkérdései, alapfogalmai
A kontrolling rendszer szervezeti és humán vonatkozásai
Könyvtári teljesítménymérés
Etika Könyvtárosi etika Könyvtárosi etikai kódex
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
BLK Könyvtármenedzsment III. 1. előadás 1 Könyvtármenedzsment III. Szolgáltatások szervezése.
SZINTEK ÉS SZEMPONTOK AZ EURÓPAI FELSŐOKTATÁSI TÉRSÉGBEN Előadás a Felsőoktatási Kutatóintézet és az Oktatásügyi Közvetítői Szolgálat „Felsőoktatási konfliktusok”
Ellenőrzés, visszacsatolás
Könyvtár egy kicsit másképp - a Magyar Elektronikus Könyvtárról és legújabb fejlesztéseiről Szombathely, Góczán Andrea OSZK, MEK osztály.
Adatfolyam modellezés az SSADM-ben
S S A D M ELEMZÉSI ÉS TERVEZÉSI MÓDSZERTAN
kiemelt projekt bemutatkozása
Teljesítményértékelés a pedagógiai intézményekben
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Könyvtári informatika II.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Egyetemi Könyvtárigazgatók Kollégiuma Budapest, december 11. Magyar Képzőművészeti Egyetem.
Az EEM helye a menedzsmentben
TÉRÍTÉSES INFORMÁCIÓS SZOLGÁLTATÁSOK = TISZ. JÓ TUDNI… 1. Miért működtetjük a TISZ-t? 2. Miért számítunk fel költségeket?
A KÖZGYŰJTEMÉNYEK gyűjtési elve 1.MÚZEUMOK = tárgyi, plasztikai dokumentumok 2.LEVÉLTÁRAK = írásos dokumentumok, de nem sokszorozottak és nem publikusak.
Teljesítménymérés és értékelés
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.

Tükörkép torzításmentesen, avagy az EKSZ önértékelésének sajátosságai
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.
Belső ellenőrzés az önkormányzatoknál
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
Frank Róza: Szervezési alapok Szervezet és szervezés
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Vállalkozásmenedzsment I.
Nyilvános könyvtárak működésének dokumentumai 1. Alapító okirat /A fenntartó adja ki. Meghatározza benne, hogy milyen céllal milyen elnevezéssel, mikor,
1 Projektmenedzsment Készítette: Zoltánfi Zsuzsanna Vértesszőlős Készült az Új Magyarország Fejlesztési Terv Társadalmi Megújulás Operatív.
Gazdasági informatika - bevezető …avagy miért emlegetünk szakdolgozat írást informatika címén???
Hagyományok és kihívások V
Takáts Béla A teljesítménymérés szolgálatába állított könyvtári statisztika a minőségbiztosításban Takáts Béla
Magyar könyvtárügy 1945 után.
A könyvtárak állományának tagolódása
INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT
Könyvtári munkafolyamatok
Gyűjtemény mint rendszer
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
A könyvtár mint rendszer
Tankönyvellátás és iskolai könyvtár
Közoktatási alapismeretek
Előadás másolata:

A könyvtár mint rendszer KÖNYVTÁRI SZERVEZET 1

RENDSZER ALAPSTRUKTÚRÁJA KÖNYVTÁRI SZERVEZET 2 INPUTTRANSZFORMÁCIÓ OUTPUT VISSZACSATOLÁS

Rendszer fogalma KÖNYVTÁRI SZERVEZET 3 egymással kölcsönhatásban álló elemek olyan együttese, amelyre bizonyos rendszertörvények alkalmazhatóak rendszerelemekből áll a rendszer több, mint az elemek összessége meghatározott cél érdekében jön létre Külső környezetével, mint egység kapcsolatban áll alrendszerekre osztható

Rendszer elemzése KÖNYVTÁRI SZERVEZET 4 Kölcsönhatások nagy része az információs kapcsolatok minőség alapszik Lényeges az információ áramlása, információ csere intenzitása, hatékonysága Csak akkor működik jól a rendszer, ha a rendszerelemek között jó a kapcsolat, megfelelő az információ áramlás.

RENDSZER ALAPSTRUKTÚRÁJA KÖNYVTÁRI SZERVEZET 5 INPUTTRANSZFORMÁCIÓ OUTPUT VISSZACSATOLÁS

A könyvtár 3 fő tevékenysége tehát… KÖNYVTÁRI SZERVEZET 6 1. Gyűjtemény építése, amely a különböző információhordozókból a könyvtár funkciójával összhangban történő, tervszerű válogatása. 2. Az összegyűjtött dokumentumok rendezése a hozzáférés biztosítására, formai és tartalmi elemek feltárása, tájékoztató eszközök létrehozása. 3. A rendezett és feltárt gyűjtemény egyes dokumentumainak, valamint az összességében képviselt információknak közvetítése, illetve szolgáltatása

KÖNYVTÁR MINT RENDSZER (KÖNYVTÁROSOK KÉZIKÖNYVE. BP., OSIRIS, KÖT. P.297.) KÖNYVTÁRI SZERVEZET 7 GYŰJTEMÉNY- SZERVEZÉS INF. HORD. GYŰJTEMÉNY KATALÓGUSOK SZOLGÁLTATÁS MÁS INF. SZOLG. INF. HASZN.

„KÖNYVTÁRI FUTÓSZALAG” KÖNYVTÁRI SZERVEZET 8 INF. HORD. INF. HASZN. GYARA- PÍTÁS FELDOL GOZÁS TÁROLÁS ELŐ- SZERZ. LELTÁRSZERZE MÉNY FORMAISZAKMAITECHN.RAKTÁROLVASÓ TEREM SZOLGÁ LTATÁS KÖLCS.

JELLEMZŐI KÖNYVTÁRI SZERVEZET 9 NYÍLT RENDSZER – állandó kapcsolat a környezetével; meghatározott helye és feladata van a társadalomban RÉSZFOLYAMATOK DINAMIKUS EGYENSÚLYBEN VANNAK – állandóan változó, bővülő elemek, de SZTOHASZTIKUSAN CÉLIRÁNYOS – halad a megjelölt cél felé, de valószínűsíthető változásokhoz igazodik HIERARCHIKUS, amely felosztható – ALRENDSZER – PL. FELDOLGOZÁS – RENDSZERELEMEK – PL. SZAKOZÁS

KÖNYVTÁRI SZERVEZET RÉSZLEGEI KÖNYVTÁRI SZERVEZET 10 DOKUMENTUMOK SZERINT FOLYÓIRATOLVASÓ MÉDIATÁR FUNKCIÓK SZERINT KÖLCSÖNZ Ő FELDOLGOZÓ HASZNÁLÓK SZERINT FELN Ő TT RÉSZLEG GYEREKKÖNYVTÁR

A szervezet működtetése KÖNYVTÁRI SZERVEZET 11 Weber, Max: bürokratikus modell – Egyirányú, felülről érvényesülő kommunikáció – Működés minden mozzanata szabályozott – Nem flexibilis, nem teszi érdekelté a munkatársakat Likert, R: „System 4” – Kétirányú kommunikáció – Humánerőforrás motiválásának fontossága – Döntési és ellenőrzési pontok decentralizálása – Interaktív, nyitott munkafolyamatok

Írásos alapdokumentumok KÖNYVTÁRI SZERVEZET 12 Fő vonalakban meghatározzák a rendeltetésüket és tevékenységük menetét Alapító okirat Küldetésnyilatkozat (mission statement) Szervezeti és működési szabályzat (SZMSZ) – gyűjtőköri szabályzat, használati szabályzat ügyrend – SZMSZ alapján, működés részletezése Munkaköri leírások Fenntartó Könyvtár

Vár a Könyvtár! KÖNYVTÁRI SZERVEZET 13