13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1. A kommunikáció fogalma, fajtái folyamata
Advertisements

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
Modern technológiák az energiagazdálkodásban - Okos hálózatok, okos mérés Haddad Richárd Energetikai Szakkollégium Budapest március 24.
Kognitív nyelvészet Készítette: Molnár Dániel és Herczeg Renáta.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
2. témakör: Az állatok kommunikációja
Tanulás és tanítás a kulturális evolúció rendszerében
A TÁRSADALMI ALAPFUNKCIÓK TÉRBELI RENDSZERE Wood, G.: Stone City, Iowa, 1930, Joslyn Art Museum, Art Institute of Omaha Collect.
A TÁRSADALMI ALAPFUNKCIÓK TÉRBELI RENDSZERE Wood, G.: Stone City, Iowa, 1930, Joslyn Art Museum, Art Institute of Omaha Collect.
Szervezeti formák.
A vállalat szervezete.
A politika intézmény-és rendszerelméleti megközelítései
A személyiség Vagyok, mint minden ember: fenség, Észak-fok, titok, idegenség, Lidérces, messze fény. (Ady)
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
Kommunikáció.
A KOZMIKUS SZÖVEDÉK TULAJDONSÁGAI:
Közönségkapcsolatok (PR)
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Terek 2 (Nemes Nagy József: A tér a társadalomkutatásban)
A TUDÁS TÁRSADALMA A TUDÁSTŐKE TÉRNYERÉSE PARADIGMAVÁLTÁS: –A nemzetgazdaságok szerkezeti átalakulása: az ipar és a mezőgazdaság részarányának csökkenése,
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Szervezeti formák 1. rész
Nemzeti fejlődés és versenyképesség a mai világgazdaságban
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
A marketingkommunikáció
Csoport, szervezet, hálózatok
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Objektumorientált tervezés és programozás II. 3. előadás
EGYETEMES ÉS MAGYAR AGRÁRFEJLŐDÉS DR KOVÁCS JÁNOS.
A szomatikus marker feltevés
Kommunikáció a szervezetben
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Az EEM helye a menedzsmentben
A pszichikumról általában
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségek Régiók, megyék, kistérségek.
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
vizuális kommunikáció
Új technológiák elterjedésének modellezése
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
SZERVEZETI MOZGÁSOKAT BEFOLYÁSOLÓ FŐBB ERŐK
Endogén területfejlődésCélmeghatározás: A TERÜLETFEJLESZTÉS CÉLJA 1 Mandulavirágzási Tudományos Napok – a Fenntarthatóság Európája március 4-5. STRATÉGIAI.
Vállalkozásmenedzsment I.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
A reklám centruma.
Információelmélet 8. 1 Eszterházy Károly Főiskola, Eger Médiainformatika intézet Információs Társadalom Oktató-
Tárgyalás és kommunikáció a tanácsadó és az ügyfél kapcsolatában Szociálpszichológiai szempontok Dr. Dévényi Márta Egyetemi adjunktus Pécsi Tudományegyetem.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
A szocializáció folyamata
Freud motivációs elmélete A strukturális modell
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
A nonverbális kommunikáció. A kommunikáció eloszlása Forrás: C3%A1ci%C3%B3&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ah.
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás

Szervezeti kommunikáció

A szervezeti kommunikáció Klasszikus felfogás .: (Taylor, Fayol, Weber) Írásos formában Szabályozott csatornákon Vertikális kommunikáció Formalizált közlések Szabályozott keretek a környezettel való érintkezésben Mai felfogás : Egy adott szervezet viselkedése a környezet vonatkoztatási keretében A szervezet tervezett és spontán amely jelentéssel bír! aktivitásának összessége PROBLÉMÁK!! Túlzottan általános Viselkedés értelmezése kettős: a, a szervezetben élő emberek viselkedése b, a szervezetnek a viselkedése

A szervezeti magatartás kommunikáció szempontú vizsgálata – Környezeti modell A környezet irányából közelít A rendszer alapvető folyamatai a kommunikációs folyamatok A környezet tudatos befolyásolása kommunikációs kapcsolatokkal, (PR, marketing…) A szervezeti folyamatok végső célja a társadalom természetesítése Az ember a természetet, mint modellt használja fel egy jobb társadalom kialakításához „Felülnézeti modell”: Környezettől a szervezet felé tartó

Következtetések Az alapirányok megjelennek a cégek: - stratégiáiban, - célrendszereiben, - strukturális elveiben Napjainkban a szervezetek a környezeti modellt alkalmazzák Jövőben: szinergián alapuló modell elterjedése lehetséges (1+1=3) a különböző együttműködések hatása összegződik

A kommunikáció rendszerszintjei 1. szint: Sejt szintű (biológiai) kommunikáció Az emberi kommunikáció az idegrendszer teljesítménye. Az idegrendszeri teljesítmények alapja az alkotók (sejtek, hálózatok, kémiai és elektromos folyamatok stb.) valamint a környezet közötti interaktív kölcsönhatás.

2. szint: Az intrapszichés kommunikáció Az ember esetében a tudatos és tudattalan folyamatok kölcsönös egymásra hatása, a test- agy - tudat kapcsolat, a két agyfélteke eltérő és mégis összehangolt működése, az emocionális és kognitív folyamatok kölcsönviszonya olyan intrapszichés és szomatikus kommunikációs folyamatokon keresztül valósul meg, amelyek csak részben emelkednek a tudatosság szintjére, s csak részben kaphatnak nyelvi kifejezést, ugyanakkor jelentős részük valamilyen testi - szomatikus jelzésként értelmezhető és megragadható.

3. szint: Az interperszonális kommunikáció Az ember-ember kapcsolatban kialakult és a kapcsolatban alakuló kölcsönhatások összessége, amely a két fél közötti viszony kifejeződésére szolgál. A rendszer egy része tudatos, ennek egy kisebb része verbális, míg a kommunikáció további részei döntően, bár koránt sem teljes egészében a non-verbális kategóriába sorolhatók. Megjelenik a felosztások között a metakommunikáció, a szimbolikus kommunikáció kifejezés is, amelyek a jelentés tulajdonítás alapján kísérlik meg rendszerbe foglalni a kommunikációs aktusok folyamatát.

4. szint: A csoport szintű kommunikáció A csoport önálló entitás: létrejötte a mi tudat egyesítő - megkülönböztető hatásán alapszik. A csoport struktúráját és dinamikáját a csoport léte, fejlődése szempontjából releváns képességek mentén történő széttartó, hierarchizáló erők és az együttességet kifejező kohéziós erők dinamikus egyensúlya tartja fenn. Sajátos életgörbe mentén szűnik meg és alakul újjá, de valamennyi jelenségét sajátos kommunikációs jellemzők kísérik. Ezek együttese a csoport kommunikáció.

5. szint: A szervezeti kommunikáció A szervezet egyének, csoportok. gépek, gépcsoportok és társadalmi viszonyok cél, funkció és struktúra mentén elrendeződött anyag-energia-információtermelő-fogyasztó- átalakító rendszere, amely környezetével interaktív kapcsolatban áll. Az interaktív kapcsolatok szinte mindegyike jelentést kap, így a kapcsolat kommunikációként is felfogható. Az csak szemléletmód kérdése, hogy a logisztikai rendszer anyagtovábbításként és/vagy információ rendszerként kap jelentést. A szervezeti kommunikáció a szervezeti létből fakadó sajátosságok mentén kaphat értelmezést, az alapfolyamati és információs technológiák, termékek, kapcsolódó szolgáltatások, a termelési- értékesítési folyamat, a szervezeti magatartás, a szervezeti kultúra, a vállalatkép és arculat stb. azaz materiális és immateriális erőforrások egymásba alakulásának folyamataiban jelenik meg. A szervezeti kommunikációban sajátos tükröződésként jelenik meg a szervezet kora, mérete, földrajzi, társadalmi elhelyezkedése stb.

6. szint: A társadalmi kommunikációs rendszer (TKR) A TKR az adott társadalom jelrendszerét, a társadalmi szinten elfogadott információ termelő, fogyasztó és átalakító folyamatokat, ezek forrásainak, csatornáinak és közös kódrendszerének és szabályrendszerének birtoklását jelenti.