A német piacok a hazai KKV-k szemével

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

ITE az innovatív Tudás Egyeteme az Innováció Innovációja Innovatív kérdések és válaszok a fenntartható gazdasági, társadalmi, környezeti-ökológiai, kulturális.
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
BEE Satisfaction / Piackutatás Vélemény felmérés Online elégedettség mérés.
Kvantitatív módszerek
A futárszolgálat és a webáruház hatékony együttműködési lehetőségei.
A METRO Kereskedelmi Kft.
Nemzeti Innovációs Hivatal
E.ON – Versenyben Önökért!
Állami (minisztériumi) feladatok beszállítói területen
FEJLESZTÉSI FORRÁSOK A PIAC SZEMÉVEL ESSŐSY ZSOMBOR Elnök, Magyarok a Piacon Klub.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Értékesítés menedzsment Susányi Tamás V.:
M I A HASZNA A KLASZTEREKNEK A GYORS FEJLŐDÉSBEN ? A Z AKKREDITÁLT KLASZTER KKV - K SZÁMÁRA KIHASZNÁLHATÓ ELŐNYEI, AZ INNOVÁCIÓ MENEDZSMENT LEHETŐSÉGEI.
2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Bács Edit osztályvezető Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály Szeged, január 19.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Az MFB Invest Zrt. tevékenységének bemutatása Buda Sándor Tanácsadási igazgató október 24.
CHIEFTEC – Industrial Co., Ltd
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
1 „Az FSZH hosszú és rövidtávú elképzelései a foglalkoztatási célú civil szervezetekkel való együttműködésre, különös tekintettel a szolgáltatás-vásárlásokra.
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Logisztika 6.előadás.
Benchmarking.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Családi vállalkozás.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Kevés az Ügyfél ?. 1.a legtöbb KKV-nek van weboldala 2.Időt és pénzt költenek a látogatókra Tény.
A MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG VIII. VÁNDORGYŰLÉSE Debrecen, november Az idegennyelv-oktatás szerepe a szervezeti és regionális versenyképességben.
Magyar szakértők és tudásexport az EU szolgálatában - magyar cégek regionális terjeszkedésének lehetőségei Dobozi Sándor, vezérigazgató XXI. Vezérigazgatói.
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
) 27/07/2014 A befektetői tőke szerepe a távhőszolgáltatás fejlesztésében Fernezelyi Ferenc Kereskedelmi igazgató Dalkia Energia Zrt. MaTáSzSz konferencia.
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Termelésmenedzsment Production Management
A válság HR tanácsadása – a HR tanácsadás válsága?
A pénzügyi felügyelés fő irányai Európában Dr. Szász Károly elnök Új kihívások előtt a biztosítási piacok A Magyar Biztosítók Szövetségének I. Biztosítási.
Magyar KKV-k sikerei és együttműködései a globális IT iparban
Somoskői Gábor Froweld kft.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
A kis- és közepes vállalkozások információs rendszerei Erdős Ferenc.
Magyarország és Nagy-Britannia kereskedelmi kapcsolata – rövid áttekintés Arial, Tóth Vazul, elnök BCCH 2014 október 14.
4 Tender Hungary Kft. (Sziklai Zoltán)
Magyar Nemzeti Kereskedőház
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
KÜLGAZDASÁGI ÉS KÜLÜGYMINISZTÉRIUM A külgazdasági kormányzat fókuszában a magyar-kínai gazdasági kapcsolatok erősítése, a kkv-k piacra jutásának segítése.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
Külpiacra lépés az Európai Unióban – Gyurácz Németh Iván.
Dr. Göndöcs István Pécs Mj. V. Hosszú és Középtávú Stratégia végrehajtása Javaslat a Pólus program fejlesztési irányainak kiegészítésére.
Corvinus Nemzetközi Befektetési Rt. Határon átnyúló tőkeprogramok kis- és középvállalkozások számára Márk Péter Igazgató.
2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Düh Gergely tanácsadó Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály 2012.február 20.
1 Néhány fontos jogi aspektus és tudniváló a svájci piacra lépéshez MKIK/HSU Szeminárium Georg J. Wohl Ügyvéd LL.M. Baur.
Magyar Nemzeti Kereskedőház. ALAPÍTÓK: MAGYAR ÁLLAM (99%) és MAGYAR KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA (1%) Magunkról Kormány: Keleti Nyitás stratégia Új piacok,
PREZENTÁCIÓ AZ EU-HOZ CSATLAKOZÓ ORSZÁG KAMARÁINAK DEBRECEN, MAGYARORSZÁG NOVEMBER 24. (hétfő) Michael Geary Vezérigazgató.
Kárpát Régió Üzleti Hálózat Dr. Billo Kármen osztályvezető Regionális és Kárpát-medencei Vállalkozásfejlesztési Főosztály.
Regionális Vállalkozásfejlesztés Dr. Billo Kármen osztályvezető Regionális és Kárpát-medencei Vállalkozásfejlesztési Főosztály.
Enterprise Europe Network Üzletfejlesztés karnyújtásnyira.
Rózsa Viktor Viszonylati menedzser Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. Bemutatkozás.
Megjelentek az infokommunikációs pályázatok
Beszerzések hatékonyság növelése
Első vállalati tapasztalatok az EU felvétel után
A tudás szerepe a járműiparban – bevezető gondolatok
Vállalati terv bemutató
Típusos kockázatértékelési algoritmusok a szervezetek működési sajátosságainak figyelembe vételével Tarján Gábor.
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
Előadás másolata:

A német piacok a hazai KKV-k szemével

Bevezető UngarnConsulting tanácsadás Dr. Csordás Ferenc Károly ügyvezető Exportbővítés és üzletfejlesztés a német nyelvterületen Szakértői támogatás 2007 óta Ügyfelek: elsősorban hazai és németországi KKV-k A VMKIK stratégiai partnere A Svájci-Magyar Kereskedelmi Kamara tagja A Bajor Magyar Barát Társaság elnökségi tagja

Miért éppen a német nyelvű piacok? A DACH-régió: Európa legnagyobb egybefüggő piaca Pro: A hazainál 10x nagyobb piac (lakosság) Lényegesen nagyobb fizetőképesség Lényegesen nagyobb fizetési hajlandóság (nem csak pénzük van, de jellemzően fizetnek is) Kontra: ? Költségek (befektetésként kell kezelni) Hosszú távú megtérülés Jelentős konkurenciaharc (3 szint!) Nem alkalmas terület a „menekülésre”

Miért éppen a német nyelvű piacok? Számtalan makrogazdasági mutató létezik → válasszunk egyet! Pl. egy főre jutó vásárlóerő Svájc: 37.153€ 283,4% Ausztria: 21.891€ 167,0% Németország: 21.579€ 164,6% Európai átlag (nem EU!) 13.112€ 100% Magyarország 4.949€ 37,7% Forrás: 2014

EU-marketing vs. nemzetközi marketing a magyar kivitel 2/3-a 1.200 km rádiuszon belülre megy, ezen belül kiemelten EU, azon belül is kiemelt Németország szerepe Gyakorlatilag nincsen szakirodalom Módszertanilag (marketing szempontból): Nem klasszikus külkereskedelem Nem belpiaci értékesítés Elszámolás szerint export EU-marketing, Euro-marketing

Német piacok vs. keleti nyitás Tény: a diverzifikáció rendkívül fontos dolog Nem VAGY-VAGY, egymás mellett is lehet Egymást kiegészítő irányok Nincsen szó a nyugati (pl. németországi export) csökkentéséről! Nem jellemző, hogy a KKV-k ilyen döntési helyzetbe kerüljenek (cégprofilból és prekoncepcióból adódóan eleve van egy elképzelés a terjeszkedéssel kapcsolatban

Komplex verseny – nem (mindig) elég az árelőny Gyakori megközelítés: Német cégek vs. magyar cégek (versenyelőny: ár) → „csőszerű” szemlélet) Életszerűbb megközelítés: komplex és többszintű verseny Német szemszögből nézve legalább 3 szintű verseny: Belföldi (német, osztrák, svájci) piac Német terület vs. Kelet-Európa (hazaihoz hasonló KKV-k) Német terület vs. Ázsia / Kína

Alapvető követelmények a külpiacra lépéssel kapcsolatban Nem fontossági sorrend! Exportképes termék vagy szolgáltatás Megfelelő minőség megfelelő áron Megfelelő pénzügyi háttér Megfelelő szakembergárda (nem kell feltétlenül saját; kiszervezés!) Gyártási és szállítási kapacitás Rövid szállítási határidő Rugalmasság

Trükkök, alapvető fogások Cél: költséghatékony terjeszkedés Rendelkezésre álló erőforrás: szűkös (nincs) Két véglet: „Google-fordított reklámlevél” ↔ 30mFt egy hónap alatt Realitás: valahol félúton Leggyakoribb eszközök: Google (több szinten lehet űzni) (keresés, SEO, hirdetés) Vásárolt adatbázis + megkereség emailben és/vagy telefonon Vásárok, kiállítások (önmagában kevés) Szakmai szervezetek, szakmai fórumok Internet (pl. Ebay B2C esetén) Egyéb „új marketing”

Specialitás: a beszállítói kapcsolat Nem egyszeri, hanem hosszú távú gazdasági, „stratégiai” kapcsolat Mi várnak el a partnertől? Versenyképes ár Folyamatos fejlesztés Hosszú távú megállapodások, partneri gondolkodás Minőségügyi és logisztikai megállapodások, minőségbiztosítási rendszer kiépítése Általános beszerzési feltételek Online kommunikáció Beszállítói értékelések, rövid távú javító értékelések

Gyakori hibák, téves gondolatok A külpiacra lépés könnyű és gyors Olcsó (nulla € befektetés is elegendő, elég pár email) „hiszen olcsóbban dolgozunk, mint a németek” Nem lehet „utolsó menedék”, a csőd előtti utolsó próbálkozás Ne hanyagoljuk el a belföldi piacot! „Gazdag pénzeszsákok, akik mindent megvesznek” „Elég bekerülni, utána már bennmaradunk”

Mit gondolnak a németek a magyarokról? Erősségeink: Találékonyság Rugalmasság Közelség Versenyképes munkaerő Szakértelem Innováció Fejlődési potenciál: Tárgyalóképes nyelvismeret Pénzügyi stabilitás Rend és rendszer Nyitottság a változásra Részletesség, alaposság Aktív részvétel szakmai fórumokon Több lábon állás Hosszú távú stratégia Növekedéstől való félelem

Köszönöm a figyelmet! Kérdés, illetve érdeklődés esetén kérem keressenek bizalommal! + 36 20 476 8058 csordas@ungarnconsulting.hu www.ungarnconsulting.hu