Tudománykommunikáció: helyzetkép Magyarországon 2006/2007 Dr. Fábri György PhD kommunikációs igazgató MTA.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nyiri Lajos, ZINNIA Group
Advertisements

Magyar Oktatók és Kutatók Nyugaton A nyugati magyar szellemi potenciál feltérképezése és reintegrációjának lehetősége a magyar tudományos életbe Magyar.
A külföldi továbbképzések módszertana, menedzsmentje, hasznosítása ( BI 2000 és BioGIS 2005 projektek) A Leonardo program mint a szakmai tanár(tovább)képzés.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Alaphelyzet: Miért kell együttműködni az elektronikus sajtóval?
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. • Telefon: • Telefax: •
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Mire jó a tudománynak a kommunikáció? Dr. Fábri György MTA kommunikációs igazgató.
Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program Csatlakozás az Európai Felsőoktatási Térhez - Infrastruktúra-fejlesztési Program magántőke bevonásával.
Erdélyi Múzeum-Egyesület Magyar Tudományos Akadémia Budapest, november 11. Dr. Bitay Enikő, Az EME Műszaki Tudományok Szakosztályának elnöke.
Tudomány Társadalom Kommunikáció Pojekt-bemutató.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Felsőoktatás nyilvánossága konferencia november 4. PR tevékenység a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen Dallos Györgyi.
MTA Távközlő Rendszerek Bizottság tevékenysége Sallai Gyula, elnök Imre Sándor, titkár.
ÁTALAKULÓ FELSŐOKTATÁS Bevezetés a szociológiába WJLF ÁSZM I. évf. nappali tagozat.
Szabó Pál ELTE TTK Regionális Tudományi Tanszék Budapest.
Az MTA Közlekedéstudományi Bizottság Logisztikai Albizottság tevékenysége Dr. Kulcsár Béla tanszékvezető egyetemi tanár BME Közlekedésmérnöki Kar Építőgépek,
Az adománygyűjtés kezdeti lépései a Magyar Természetvédők Szövetségénél Ladányi-Benedikt Ildikó kommunikációs munkatárs szeptember 20.
Dr. Sztachó-Pekáry István A főiskolák jövője a kétszintű képzési rendszerben FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA NOVEMBER 4-7.
A Magyar Tudományos Akadémia 180. Közgyűlése Bíró JózsefImre Sándor MTA TRB és AKB közgyűlési képviselői TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint.
Povorello XXI – A rend jövője PR és kommunikációs javaslatok.
ELTE BOLYGÓTUDOMÁNYI NAP Az ELTE Planetológiai Műhely bemutatása Sik András ELTE Természetföldrajzi Tanszék A program az ELTE jubileumi rendezvény-sorozatának.
Horizon 2020 program, illetve a nemzeti K+F+I stratégia aktualitásai Dr. Nikodémus Antal Főosztályvezető Nemzetgazdasági Minisztérium Innovációs és K+F.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
A rendszerépítés változó jogszabályi környezetben A pedagógusképzés a magyar bolognai rendszerben – ELTE IV. Pedagógusképzési nap Papp Lajos ELTE Pedagogikum.
Kommunikáció az egyetemen c. konferencia ápr. 28.
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
Megújítja-e a kommunikáció a tudományt? Dr. Fábri György PhD MTA.
BESZÁMOLÓ A ÉVRŐL Horváth Gyula MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság tevékenysége Horváth Gyula.
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
(AGRÁR)EGYETEMEK SZEREPE A HELYI GAZDASÁGFEJLESZTÉSBEN
Találkozások és mélyebb együttműködés a magyar-szlovén határtérségben A Reg-Net projekt bemutatása Készítette: Polgár Tibor és Győrffy Gábor.
2007.XI.30.Csörg ő Tamás MTA Tudománymenedzsment és kommunikáció A PHENIX – Magyarország kommunikációs stratégiája Csörg ő Tamás témavezet ő.
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató Április 7.
Az egyetemi kutatás az akadémia szempontjából Pléh Csaba Vitaindító az MTA 175. Közgyűlésén május 9. Adatok forrása: KSzI, NSF Köszönöm Schubert.
Magyar tudomány és innováció: nemzetközi versenytérben, a hazai gazdálkodókért! PÁLINKÁS JÓZSEF az MTA elnöke.
A magyar tudomány az Országgyűlés előtt Vizi E. Szilveszter a Magyar Tudományos Akadémia elnöke.
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
Új lehetőségek? Az MTA Ökológiai Kutatóközpont kialakulása és kölcsönhatása a magyar ökológiával Báldi András Ökológus Tea, ELTE,
2008. december 10. Látássérült személyek elemi és foglalkozási rehabilitációja programzáró konferencia december 10.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Pálfy Aliz: (N. Colan Általános Iskola, Sepsiszentgyörgy) MENTÁLHIGIÉNÉS KÉPZÉS, MENTÁLHIGIÉNÉS PROGRAMOK ERDÉLYBEN – ÁTTEKINTÉS, KEZDEMÉNYEZÉSEK, TERVEK.
VERSENY MINDEN HATÁRON TÚL: NAGYVÁROSOK KREATÍV FEJLESZTÉSE LUKOVICH TAMÁS, PhD.
Egy sikertörténet állomásai…
TTK T ERMÉSZET T UDOMÁNYOS K OMMUNIKÁCIÓ. Kommunikálunk... A kutatás tömegtevékenység Demokratikus eljárások szerepet kapnak a tudományos igazságok elfogadásában.
ELTE Innováció és kommunikáció szakkollégium Jurecska Laura
Tudományos Gerillamarketing TGM MATHAUSER ANDRÁS ELTE-BTK Filozófia szak Mathauser András TGM 2008.
Tudományos portálok összehasonlítása. Mi a portál? „Port”: kapu, „portal”: bejárat Eredetileg: „internetes kiindulópont” – továbblépés más oldalakra Ma.
The Social Work in Hospice and Palliative Care Network A Szociális Munka a Hospice és a Palliatív Gondozási Hálózatban (SWHPN)
Szakértés és döntéshozatal az oktatáspolitikában *** Az Oktatás és Gyermekesély Kerekasztal Neumann Eszter ELTE TÁTK.
A nemzetközi felsőoktatási térben és a hazai felsőoktatás-politikai térben Pécs október 18. Dr. habil Fábri György egyetemi docens ELTE Egy magyar.
május 13 Hazai kutatói hálózati eredmények és tervek Tétényi István NIIF MT MITE 2003.
Üdvözölöm a Herbalife-nál! „Ha megálmodta, meg is tudja valósítani!” Walt Disney.
A MENTOR(H)ÁLÓ KLUB szélesre tárja kapuit!
Tudománykommunikáció kívül az elefántcsonttornyon – túl a tudományos újságíráson kutatási projekt záró-konferencia.
Szakkollégiumi Műhelymunka: Helyzetkép a szakkollégiumi tehetséggondozásról Benkó Marcell - Széchenyi István Szakkollégium / Szakkollégiumok Egyeztető.
Az ELTE Informatikai Kar és a FÖMI Távérzékelési Központ kapcsolata : Műhold-felvétel kiértékelő rendszer komponenseinek kifejlesztése (tervezés.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság évi tevékenysége Horváth Gyula elnök.
Tudományos kommunikáció: a professzionalizmus haszna és korlátai Dr. Fábri György MTA kommunikációs igazgató.
Líceum a természettudományért TIOP A projekt célja Eszterházy hagyaték: a tudás elérhetőségéhez korszerű feltételek A természettudományos oktatás.
Megújul a Magyar Földrajzi Társaság Az on-line felmérés eredményeinek értékelése Készitette: Erőss Ágnes – Mohai Andrea – Zimay Krisztián MFT évi.
Az Open Access hazai és helyi vonatkozásai International Open Access Week October 21-27, 2013.
A MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA 187. KÖZGYŰLÉSE május 2–3.
Előrelépés a digitális akadémiai világban Béky Endre Elsevier 2006 október 18.
Vasas Lívia, PhD 2018 WHO Vasas Lívia, PhD 2018.
Vasas Lívia, PhD 2018 WHO Vasas Lívia, PhD 2018.
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Előadás másolata:

Tudománykommunikáció: helyzetkép Magyarországon 2006/2007 Dr. Fábri György PhD kommunikációs igazgató MTA

Tudós szerepek Modernkori tudomány: kutató, tudós XX. sz. közepétől: Kutatás-szervező, tudomány-menedzser XX. Sz. végétől: tudománykommunikátor

Magyar tudósok - kívül az elefántcsont-tornyon MTA KSzI - Tudástársadalom Alapítvány kutatás 2004

A Mindentudás Egyeteme keretében az aktív akadémikusok több mint egyharmada az aktív vezető kutatók (akadémikus+akadémiai doktor) egytizede lett aktív médiaszereplő! (és a motiváltság változatlanul erős…)

Kutatók a párbeszédről MTA KSzI - Tudástársadalom Alapítvány kutatás 2004

Tudománykommunikációs útkeresés MTA KSzI - Tudástársadalom Alapítvány kutatás 2004

1997: a Magyar Tudomány Napja első megrendezése 1999: a Nyitott Akadémia program meghirdetése 2002: a Mindentudás Egyeteme indulása 2003: a World Science Forum-Budapest első rendezvénye 2005: a Magyar Tudomány Ünnepének fesztivál-irányú fejlesztése MTA KSzI - Tudástársadalom Alapítvány kutatás 2004

Medián felmérés november

AGB 2006

Audience shares (share 15+) by months, averages AGB 2006

Reputation of Mindentudás Egyeteme / ENCOMPASS Medián felmérés november

Tudománykommunikációs portálok

Usage statistics of the HAS’s site MTA KSzI - Tudástársadalom Alapítvány kutatás 2004 monthly: –29,000 distinct IP-addresses view the portal at least once per month –1 million page impressions most frequently used pages: –members, events diary, news, calls for proposals newsletter –over 2200 registered addressees web-based content management system –quick operation, important news items may be published within a few minutes

2006/2007: a tudománykommunikáció akadémiai éve

Elmélet önálló tudománykommunikációs kutatási program az MTA-ELTE Kommunikációelméleti Kutatócsoportjában kutatási és kommunikációs program a tudománykommunikáció legújabb fejleményeiről: Kommunikáció-kutatási hálózati központ kezdeményezése az MTA-n

Média jelenlét Magyar Tudomány Ünnepe kommunikációs kampánya (napi televíziós tudományhíradó, interaktív honlap, arculati marketing) akadémiai kutatóhelyek filmsorozata televíziós tudáspercek, tudományos kreatív dokumentumfilm-sorozat indulása

Új média Mindentudás Egyeteme megújulása mobiltudástár szolgáltatás indítása új interaktivitás: akadémiai reformrovatok, reform tv-vitasorozat, reformblogok

A legfontosabbak: magyar tudományos tematikus csatorna indítása, napi tudományos híradóval tudománykommunikációs képzés az MTA keretében, valamint MSc szak az ELTE- vel természettudományos kommunikációs és pedagógusképzési program a felsőoktatási rekrutációs bázis erősítésére

Budapest, november 27.