Tudománykommunikáció: helyzetkép Magyarországon 2006/2007 Dr. Fábri György PhD kommunikációs igazgató MTA
Tudós szerepek Modernkori tudomány: kutató, tudós XX. sz. közepétől: Kutatás-szervező, tudomány-menedzser XX. Sz. végétől: tudománykommunikátor
Magyar tudósok - kívül az elefántcsont-tornyon MTA KSzI - Tudástársadalom Alapítvány kutatás 2004
A Mindentudás Egyeteme keretében az aktív akadémikusok több mint egyharmada az aktív vezető kutatók (akadémikus+akadémiai doktor) egytizede lett aktív médiaszereplő! (és a motiváltság változatlanul erős…)
Kutatók a párbeszédről MTA KSzI - Tudástársadalom Alapítvány kutatás 2004
Tudománykommunikációs útkeresés MTA KSzI - Tudástársadalom Alapítvány kutatás 2004
1997: a Magyar Tudomány Napja első megrendezése 1999: a Nyitott Akadémia program meghirdetése 2002: a Mindentudás Egyeteme indulása 2003: a World Science Forum-Budapest első rendezvénye 2005: a Magyar Tudomány Ünnepének fesztivál-irányú fejlesztése MTA KSzI - Tudástársadalom Alapítvány kutatás 2004
Medián felmérés november
AGB 2006
Audience shares (share 15+) by months, averages AGB 2006
Reputation of Mindentudás Egyeteme / ENCOMPASS Medián felmérés november
Tudománykommunikációs portálok
Usage statistics of the HAS’s site MTA KSzI - Tudástársadalom Alapítvány kutatás 2004 monthly: –29,000 distinct IP-addresses view the portal at least once per month –1 million page impressions most frequently used pages: –members, events diary, news, calls for proposals newsletter –over 2200 registered addressees web-based content management system –quick operation, important news items may be published within a few minutes
2006/2007: a tudománykommunikáció akadémiai éve
Elmélet önálló tudománykommunikációs kutatási program az MTA-ELTE Kommunikációelméleti Kutatócsoportjában kutatási és kommunikációs program a tudománykommunikáció legújabb fejleményeiről: Kommunikáció-kutatási hálózati központ kezdeményezése az MTA-n
Média jelenlét Magyar Tudomány Ünnepe kommunikációs kampánya (napi televíziós tudományhíradó, interaktív honlap, arculati marketing) akadémiai kutatóhelyek filmsorozata televíziós tudáspercek, tudományos kreatív dokumentumfilm-sorozat indulása
Új média Mindentudás Egyeteme megújulása mobiltudástár szolgáltatás indítása új interaktivitás: akadémiai reformrovatok, reform tv-vitasorozat, reformblogok
A legfontosabbak: magyar tudományos tematikus csatorna indítása, napi tudományos híradóval tudománykommunikációs képzés az MTA keretében, valamint MSc szak az ELTE- vel természettudományos kommunikációs és pedagógusképzési program a felsőoktatási rekrutációs bázis erősítésére
Budapest, november 27.