K-MOOC 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Dr. HASSAN Elsayed egyetemi docens DUCHON Jenő műszaki tanár Trefort Ágoston Mérnökpedagógia Központ, Óbudai Egyetem AZ ONLINE FORRADALMAK NEVELŐ SZEREPE.
Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Tutori tevékenység a gyakorlatban
E-learning alapú távoktatásos képzés
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
2010. Augusztus 16. és Augusztus 17. hajnala.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
E URÓPAI D OKUMENTÁCIÓS K ÖZPONTOK. Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) hálózatát az Európai Bizottság hozta.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Humánkineziológia szak
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
A SABEDU Kft. Oktatási Ágazata Tarr Dániel december 09. A Sabedu Kft. oktatási ágazati céljai Az e-learning technológiák megismertetése és elterjesztése.
Microsoft IT Akadémia Sisák Zoltán
Energetika II. energetikai BSc szak (energetikai mérnök szak)
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Hipermédia tanulási források az interneten
E-learning alapú távoktatásos képzés
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Közoktatás – pedagógusképzés - neveléstudomány
A határon túli magyar felsőoktatás és kutatás fejlődése a rendszerváltozás után A határon túli magyar felsőoktatás és K+F támogatása és hasznosulása Kutatásvezető:
A határmentiség kutatása a számok tükrében Tiner Tibor Selye János Egyetem, Révkomárom MRTT évi Vándorgyűlés, Szabadka, nov
A kisebbségi (magyar) felsőoktatás kialakulása és perspektívái Szatmárnémetiben Készült a Debreceni Egyetem Nevelés – és Művelődéstudományi Doktori Program.
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
szakmérnök hallgatók számára
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
3. Szakmai műhelykonferencia Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása, ÁROP
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Éves Konferencia- Annual Report Irányító Bizottság: Elnök: D. Terdik György DE IK dékán Tagok: Dr. Kardon Béla EMMI Dr. Sallai Gyula BME, FIRCC Nagy Miklós.
Tájékoztató megbeszélés a projekt előrehaladásáról
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
A külhoni tehetséggondozás szervezete az EDUTUS Főiskolán a Bethlen Gábor Alap támogatásával.
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor
A HUNAGI közösség és a CASCADOSS Dr. Remetey-Fülöpp Gábor főtitkár HUN A GI CASCADOSS REGIONÁLIS MŰHELY SZEGED, JANUÁR
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Szakfordító és tolmácsképzések Csillebérc augusztus 29. Dr. Sárvári Judit OKM Felsőoktatási Főosztály
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
ügyvivő szakértő, országos versenyszervező
Kiválóság és verseny a felsőoktatásban. Globális folyamatok Prof. Dr. Hrubos Ildikó Budapesti Corvinus Egyetem „Fókuszban a tudományos műhelymunka” – harmadik.
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Az Óbudai Egyetem Könyvtárának bemutatója lib.uni-obuda.hu szeptember.
SZEPSI MAGYAR TANNYELVŰ ALAPISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Tanodavezető, Motiváció Tanoda-Tiszasziget
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
 Carpathian Basin ~ Óbuda University Dr. Ősz Rita
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
1 Budai Attila Költséghatékony e-learning képzés Tananyag és támogatás új ILIAS felhasználók számára Vitaindító előadás 8. Nemzetközi ILIAS Konferencia.
Óbudai Egyetem FENNTARTÓ Rektor Kancellár Szenátus
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Makovecz-program Jakabné dr. Szalai Krisztina Pécs, augusztus 31
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Az állami fenntartású felsőoktatási intézmények gazdálkodása az erőforrásokkal Budapest, november 18. Földesi Gabriella főosztályvezető Intézményfinanszírozási.
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
NGB_AJ040_1 Forgácsolás és szerszámai
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉSEK
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

K-MOOC 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

KÁRPÁT-MEDENCEI ON-LINE OKTATÁSI CENTRUM Az Óbudai Egyetem Szenátusa által, az Egyetemi Kutató és Innovációs Központ (EKIK) részeként létrehozott fejlesztő és szolgáltató központ K-MOOC KÁRPÁT-MEDENCEI ON-LINE OKTATÁSI CENTRUM 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

MOOC és K-MOOC A MOOC a Massive Open Online Courses rövidítése, ahol a „massive” a tömegoktatási célt, az „open” az összes oktatási anyag szabad hozzáférhetőségét, míg az „online” a tetszőleges böngészővel, tetszőleges számítógépen vagy mobil eszközön történő elérhetőséget jelenti. A MOOC egyik fő célja, hogy nagyobb tömegek számára legyenek elérhetőek a felsőoktatás kurzusai. A lehetőség mindenki számára nyitott, a kurzusok nem helyhez kötöttek. A K-MOOC célja ezzel megegyezik, viszont a kurzusok magyar nyelvűek, és a célközönség a Kárpát-medence magyar közösségei. 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

Küldetés és jövőkép 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

A K-MOOC küldetése A MOOC rendszer egész világot behálózó angol nyelvű kihívásának ellensúlyozására magyar nyelvű online kurzusok indítása, elterjesztése, elfogadtatása elsődlegesen a Kárpát-medencei magyarság, de minden magyar anyanyelvű számára. Biztosítson kredittel elismert online oktatási formát a Kárpát-medencei, részben, vagy egészben magyar tannyelvű képzést folytató felsőoktatási intézmények, karok, tanszékek hallgatói számára, illetve egy újabb oktatási formát az élethosszig tartó tanulás megvalósítására. 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

Jövőkép A K-MOOC olyan Kárpát-medencei hálózat legyen, amelybe egyenjogú partnerként beletartozik az összes teljesen vagy részben magyar tannyelvű képzést folytató felsőoktatási intézmény, kar, tanszék. A hálózathoz csatlakozó intézmények minden tudományterületen maguk is készítenek és meghirdetnek mindenki számára ingyenesen elérhető, online, kredites magyar nyelvű kurzusokat, diákjaik pedig felvehetnek kurzusokat a hálózat bármely intézménye által meghirdetettekből. 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

K-MOOC a határon túl 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/ A határon túli intézményekben ezzel tovább erősödik az anyaországhoz tartozás, élővé és a mindennapok gyakorlatává válik az összes magyar tannyelvű képzést folytató intézmény és az összes magyar anyanyelvű hallgató kapcsolata, a határon túli magyar diákok a magyar felsőoktatás részének is tekinthetik magukat. 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

K-MOOC Mészáros Alajos 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

A K-MOOC hallgatói A K-MOOC kurzusok mindenki számára elérhetők mind az anyaországban, mind a határon túli magyar közösségekben. A K-MOOC küldetésének megfelelően kurzust vehet fel bárki: aki Kárpát-medencei felsőoktatási intézmény hallgatójaként, vagy az egész életen át tartó tanulás részeként a K-MOOC valamely meghirdetett kurzusára a vonatkozó szabályok szerint beiratkozik. A kurzusokra a www.kmooc.uni-obuda.hu oldalon lehet regisztrálni! 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

A Moodle elérhetősége: https://elearning.uni-obuda.hu/kmooc/ A KMOOC - kurzusok az Óbudai Egyetem Moodle e-learning keretrendszerében érhetők el. A Moodle elérhetősége: https://elearning.uni-obuda.hu/kmooc/ Minden K-MOOC kurzus eredményes elvégzése kreditigazolással és oklevéllel kerül elismerésre. 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

Kurzusok meghirdetése: A rendszerbe csak olyan kurzus kerülhet, amelyet a K-MOOC hálózat tagjaként a meghirdető egyetem vagy főiskola saját kredites kurzusaként elfogadott. Az adott egyetem saját követelményei és időbeosztása szerint hagy jóvá és indít el egy kurzust. K-MOOC kurzusaiba a meghirdetett időszakban bármikor be lehet kapcsolódni regisztrációval a www.kmooc.uni-obuda.hu honlapon. 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

Kurzusok időtartama, indulási, időpontok: A kurzusok blokkokból állnak, egy blokk jellemzően egy heti tananyagnak felel meg. A féléves, kredites kurzusok időtartama és kezdési időpontja igazodik az adott egyetem vagy főiskola féléves szorgalmi időszakának időbeosztásához, de a blokkok száma nem lehet kevesebb, mint 12. 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

Kurzusok időtartama, indulási, időpontok: A kurzus összeállításának és indításának feltételeiről a továbbiakban Hegyesi Franciska kolléganőm fog előadni, illetve erre vonatkozó tájékoztató anyag Rólunk címszó alatt van honlapunkon is - www.kmooc.uni-obuda.hu Tisztelettel kérem, az ülés során esetleges hozzászólásukban jelezzék, hogy az Önök által képviselt intézmény szándékozik-e a tanév második félévében a K-MOOC keretében online kurzust indítani, illetve tervez-e közeljövőben ilyen jellegű kurzust előkészíteni, meghirdetni. 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

K-MOOC kurzusok elfogadása: Az Óbudai Egyetem a MOOC fajta képzést, mint új oktatási formát szenátusi döntéssel tette a tantervek kredittel elismerhető részévé. A MOOC kurzusok elfogadása a többi tantárgy elfogadásának mechanizmusához igazodik. 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

A 2014/2015-ös tanév első félévében a K-MOOC keretében négy kurzus indult: A jazz kultúrtörténete I. Bevezetés az ergonómiába Egyéni és csoportos problémamegoldó technikák A pedagógia alapjai 65 jelentkezőből 39 végzett 38 jelentkezőből 23 végzett 97 jelenkezőből 51 végzett 71 jelentkezőből 39 végzett Összesen 271 jelentkezőből 152 végzett 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

A 2014/2015-ös tanév második félvében a K-MOOC keretében tervezett kurzusok: A jazz kultúrtörténete I. A jazz kultúrtörténete II. Bevezetés az ergonómiába A pedagógia alapjai Egyéni és csoportos problémamegoldó technikák Összetett hálózatok vizsgálata ASP.NET MVC web application development using the Orchard content management framework Mobil alkalmazás fejlesztés FirefoxOS platformon 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

A K-MOOC hálózathoz eddig csatlakozott intézmények: 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

13 határon túli magyar tannyelvű felsőoktatási intézmény: Sapienta Erdélyi Magyar Tudományegyetem, Románia, Újvidéki Egyetem, Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka, Szerbia, Babes-Bolyai Tudományegyetem, Kolozsvár, Románia, Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem, Románia, Nyitrai Konstantin Filozófus Egyetem, Közép-Európai Tanulmányok Kara, Szlovákia   Comenius Tudományegyetem, magyar tanszék, Pozsony, Szlovákia, 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

Selye János Egyetem, Komárom, Szlovákia Szabadkai Műszaki Főiskola, Szerbia, Vajdasági Magyar Tudományos Társaság, Szerbia, Strossmayer Egyetem, Eszék, Horvátország, Danubius Univerzity, Szlovákia, MÜFT Oktatási Központ, Székelyudvarhely, Románia, II. Rákóczi F.Kárpátaljai Magyar Főiskola, Beregszász, Ukrajna - megfigyelői státuszban 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

16 magyarországi felsőoktatási intézmény: Kecskeméti Főiskola Gábor Dénes Főiskola, Szolnoki Főiskola, Miskolci Egyetem, Budapesti Műszaki Egyetem - megfigyelői státuszban, Budapesti Corvinus Egyetem, Szegedi Tudományegyetem, Nyíregyházi Főiskola, 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

Apor Vilmos Katolikus Főiskola, Szent István Egyetem, Dunaújvárosi Főiskola, Pécsi Tudományegyetem, Sárospataki Református Teológiai Akadémia, Eszterházy Károly Főiskola, Eger, Kodolányi János Főiskola, Fehérvár    Bhaktivedanta Hittudományi Főiskola 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

K-MOOC Hegyesi Franciska 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

MOOC A MOOC példátlan lehetőséget nyújt a jól bevált online oktatási formák átgondolására. a K-MOOC fő céljai között szerepel: - hogy nagyobb tömegek számára legyenek elérhetőek a felsőoktatás kurzusai, - a lehetőség mindenki számára nyitott, a kurzusok nem helyhez kötöttek, - a tananyag elsajátításának ütemét a hallgató szabályozza. 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

Előzmények 2013/2014-es tanév II. félévében 5 e-learning kurzus: A pedagógia alapjai (Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ), 53 hallgatóval ASP.NET MVC web application development using the Orchard content management framework (Neumann János Informatikai Kar), 18 hallgatóval Bevezetés az ergonómiába (Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar), 41 hallgatóval Egyéni és csoportos problémamegoldó technikák (Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kar), 16 hallgatóval Összetett hálózatok vizsgálata (Alba Regia Egyetemi Központ), 12 hallgatóval 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

Következtetések Kínáljunk a tanulóknak különböző gazdag média elemeket, hogy felkeltsük és megtartsuk figyelmüket, használjunk minél több videót, interaktív bemutatókat. A segédletek, leírások maximálisan biztosítsák és támogassák az egyéni tanulás folyamatát. Világos tanulási tervet kell ismertetni, legyenek megfogalmazva az oktatási célok és annak elérésének lehetőségei. Étékelésnél fontos az objektív osztályozási rendszer kialakítása, a pontos kritériumok meghatározása. 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

Szempontok Technikai háttér – 2.5 Moodle tartalomkezelő rendszer – a tananyag illeszkedjen a rendszer sajátosságaihoz Pedagógiai és módszertani szempontok – A kurzus ismeretanyagát egységekre (blokkok-ra) kell bontani. A tanulási folyamat optimalizálásához a tananyag logikai összefüggésrendszerét vesszük alapul, minden egység a Moodle-ben egy „Témát” takar. 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

Kurzus követelmények A kurzusnak tartalmaznia kell: a tananyag figyelemfelkeltő rövid ismertetését – kb. 10-15 sorban, a tananyag céljait, azaz, hogy mire lesz képes a tanuló a tananyag elsajátítása után, a kurzus-követelményeket, a félévzárás-, az értékelés módját: milyen teljesítményekből tevődik össze a félévi jegy (pl.: írásbeli feladatok, ellenőrző feladatok, tesztek, kisebb tanulmányok stb.), milyen súllyal szerepelnek az egyes elemek, megoldásra vonatkozó kritériumok (végtelen/kötött számú próbálkozás), időkorlát, beadási határidő. 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

https://kmooc.uni-obuda.hu/r-lunk 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

Jazz kultúrtörténet 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

Összefogás Az Óbudai Egyetem elindította, működteti a K-MOOC rendszert A stratégia utat mutat, és az eredmények határozzák meg a célt. Számítunk a csatlakozott intézmények javaslataira, tapasztalatára, arra, hogy kurzusaikkal részesei lesznek ennek a projektnek. Az eredeti cél csak az intézmények összefogásával valósulhat meg. 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/

Köszönöm a figyelmet! 2015.01.08. http://kmooc.uni-obuda.hu/