Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában 2010. március 17-március 25. készítette:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Advertisements

Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
H Ú S V É T P R O J E K T TÁMOP pályázat
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Nyílt napok látogatottsága
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
„Let’s speak!” angol nyelvi diákkör Jónás Lászlóné.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
Projektzáró konferencia Balatonszentgyörgy TÁMOP „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” „Álmodtam.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
A pedagógiai program Érd,
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A MAGYAR VÖRÖSKERESZT BÁZISISKOLÁJA SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
"Legyen az esély egyenlő ..."
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
„Digitális erőd – információkereső kalandjáték a reneszánsz témakörében ” Készítette: Tóth Krisztina.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Gyermekvilág régen és ma
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A NYANYELVI ISMERETEK ÉS KOMMUNIKÁCIÓ FEJLESZTÉSE A T EHETSÉGHIDAK P ROGRAMBAN Abaújszántó, május 22. Tehetségnap Vezető fejlesztő: Nagy Ottóné Fejlesztő:
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Kollégiumi csoportvezetők módszertani munkaközössége
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Hagyományápoló munkafüzet felhasználási lehetősége
Idegenforgalmi, Kereskedelmi és Vendéglátó Szakképző Iskola Sopron Kompetencia mérések azok visszajelzései és hatása a napi munkára.
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Barcsák Marianna - KPSZTI
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
A dajka a nevelés folyamatában
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
ÁROP /C/A A komplex programmal segítendő leghátrányosabb
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Intézményi szülői munkaközösségi értekezlet
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette: Homoki Zsuzsanna

A projekt célja: Hagyományőrzés, a népi kultúra és nemzeti értékeink megbecsülése. Hagyományőrzés, a népi kultúra és nemzeti értékeink megbecsülése. A hagyományos ünneplés átélése az ünnephez tartozó jókívánságok, köszöntők, dramatikus népszokások megismerése által. A hagyományos ünneplés átélése az ünnephez tartozó jókívánságok, köszöntők, dramatikus népszokások megismerése által. Az adott témához tartozó ismeretek és forrásanyagok önálló, célirányos keresése. Az adott témához tartozó ismeretek és forrásanyagok önálló, célirányos keresése. Tanulói aktivitás, esztétikai érzék és kreativitás fejlesztése. Tanulói aktivitás, esztétikai érzék és kreativitás fejlesztése. A húsvéti ünnepkörhöz tartozó jeles napok, népszokások és a hozzájuk tartozó hiedelmek hagyomány hű felelevenítése, megismerése, ezáltal a nemzeti azonosságtudat megalapozása, elmélyítése. A húsvéti ünnepkörhöz tartozó jeles napok, népszokások és a hozzájuk tartozó hiedelmek hagyomány hű felelevenítése, megismerése, ezáltal a nemzeti azonosságtudat megalapozása, elmélyítése. A személyiség erkölcsi, művelődési, életmódbeli és esztétikai szokásainak megerősítése. A személyiség erkölcsi, művelődési, életmódbeli és esztétikai szokásainak megerősítése. A csoportos együttműködés elsajátítása, közösségépítés. A csoportos együttműködés elsajátítása, közösségépítés. A személyiség sokoldalú fejlesztése. A személyiség sokoldalú fejlesztése. A hagyományos mellett új tanulási technikák megismerése, használata. A hagyományos mellett új tanulási technikák megismerése, használata.

Fejlesztendő kompetenciák: Kognitív, szociális, kommunikációs kompetenciák. Kognitív, szociális, kommunikációs kompetenciák. Kooperatív együttműködés,konfliktushelyzetek megoldása. Kooperatív együttműködés,konfliktushelyzetek megoldása. Tanulási technikák. Tanulási technikák. Problémamegoldás, helyzetelemzés,együttműködés, döntéshozatal, felelősségtudat. Problémamegoldás, helyzetelemzés,együttműködés, döntéshozatal, felelősségtudat. Információszerző és feldolgozó,alkotóképesség. Információszerző és feldolgozó,alkotóképesség. Kreativitás, esztétikai érzék. Kreativitás, esztétikai érzék. Nemzedékek közötti és kortársi kapcsolatok erősítése, kulturált magatartás. Nemzedékek közötti és kortársi kapcsolatok erősítése, kulturált magatartás.

Tervezés téma kiválasztása: életkori sajátosságoknak megfelelő, sokoldalú tevékenységekkel megközelíthető legyen. téma kiválasztása: életkori sajátosságoknak megfelelő, sokoldalú tevékenységekkel megközelíthető legyen. tevékenységek: önálló ismeretszerzés,egyéni és csoportmunka, tevékenységek: önálló ismeretszerzés,egyéni és csoportmunka, kutató tevékenység, kézműves foglalkozás, dramatizálás. kutató tevékenység, kézműves foglalkozás, dramatizálás. csoportalkotás : eltérő képességű tanulók véletlenszerű kiválasztásával. csoportalkotás : eltérő képességű tanulók véletlenszerű kiválasztásával. felelősök : a projektbe bevont pedagógusok, felelősök : a projektbe bevont pedagógusok, segítő kollégák. segítő kollégák.

A projekt résztvevői 3. osztályos tanulók 3. osztályos tanulók az alsó tagozat többi osztálya az alsó tagozat többi osztálya a műveltségterületek tanítói a műveltségterületek tanítói református hitoktató lelkész református hitoktató lelkész szülők szülők fenntartó fenntartó

Erőforrások Humán erőforrások: Humán erőforrások: - tanulók előzetes tudása, tapasztalatai - tanulók előzetes tudása, tapasztalatai - bevont pedagógusok, református lelkész tudása - bevont pedagógusok, református lelkész tudása - családi háttér, hagyományok, szokások - családi háttér, hagyományok, szokások - múzeumpedagógusok szaktudása - múzeumpedagógusok szaktudása - szülők, iskolavezetés, nem bevont kollégák, szülői - szülők, iskolavezetés, nem bevont kollégák, szülői munkaközösség munkaközösség - Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás - Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás - Baracska Község Önkormányzata. - Baracska Község Önkormányzata.

Erőforrások: Tárgyi erőforrások: Tárgyi erőforrások: - rajz, technika órán általánosan használt - rajz, technika órán általánosan használt eszközök és anyagok eszközök és anyagok - audiovizuális eszközök - audiovizuális eszközök - könyvek, internetes adatbázis - könyvek, internetes adatbázis - számítógép - számítógép - utazáshoz használt autóbusz. - utazáshoz használt autóbusz.

Erőforrások Financiális erőforrás: Financiális erőforrás: -TÁMOP /2 nyertes pályázat által. -TÁMOP /2 nyertes pályázat által.