25. Utómunka, FILMSZERKESZTÉS, VÁGÁS

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
lámpák, neonok stb.) helyének kiépítésére. (A legelső üvegtetős
Advertisements

Szimmetrikus 3f mennyiségek ábrázolása hatékonyan
A hangtan Az akusztika Lingvay Dániel XI. oszt.
A Powerpoint használata (gyorstalpaló)
A képkészítő nemcsak rögzíti, de mindig ábrázolja is, amit felvesz…
HOGYAN KÉSZÍTSÜNK DOKUMENTUMFILMET IFJÚSÁGI PROJEKTÜNKBEN?
Készítette: Nyírő Mátyás 8.b
Molnár András bemutatja. WAWEL-DOMBON: WAWEL KIRÁLYI PALOTA, VÁRFAL ÉS KATEDRÁLIS.
Molnár András bemutatja. Ebben a házban rendezték az első „Anna-bált”
Molnár András bemutatja. SANTA MARIA DELLE GRAZIE TEMPLOM - A VILÁGÖRÖKSÉG RÉSZE. EBBEN A TEMPLOMBAN TALÁLHATÓ LEONARDO DA VINCI AZ UTOLSÓ VACSORA.
PYRAMIDENKOGEL WÖRTHERSEE
A MOZGÓ KÉP és hang TÖRTÉNETE
1. Megszilárdulás (kristályosodás)
Matematika II. 2. előadás Geodézia szakmérnöki szak 2012/2013. tanév Műszaki térinformatika ágazat őszi félév.
Operációkutatás szeptember 18 –október 2.
A tudatos zenehallgatás
A reklámügynökség Budapest,
Krúdy Gyula: Szindbád Érettségi tételminta
Adatbáziskezelés az MSAccess programmal Makány György 5. rész: Jelentések.
A körlevél készítésének menete
„Országos” feladat. Feladat: Egy tetszőleges, színes országokat tartalmazó térképen akar eljutni egy kommandós csapat egy országból egy másikba. Viszont.
Molnár András bemutatja. MÁRIA-TEMPLOM A XIII. SZÁZADBAN ÉPÜLT, MAJD A XIV. SZÁZADBAN ÁTÉPÍTETTÉK - GÓTIKUS STÍLUSBAN.
Molnár András bemutatja.
Kapacitás, átbocsátóképesség, időalapok, az erőforrás nagyság, átfutási idő, a termelő-berendezések térbeli elrendezése. Átfutási idő számítások.
1. kísérlet Látható rezgések Fábián Orsolya. – gondolkodott Marci, amikor meglátta ezt a Különös szerkezetet a Csodák Palotájában… Hm… Vajon ez hogyan.
Képek beillesztése. A beszúrandó képnek abban a mappában kell lennie, ahol a html oldalad forráskódja található! Először mindig a képet szúrjuk be, majd.
Modern idők Modern Times (1936). Információk a filmről Rendező:Charles Chaplin Producer:Charles Chaplin Forgatókönyv:Charles Chaplin Operatőr:Ira H. Morgan.
A reformkori színjátszás
Színész Szerep Nézők  Színház lényege, ami nélkül, nincs színház  Nincs színház  Színész / szerep-be lépés,  Néző (közönség), több ember  Közös.
A prezentációkészítés alapjai
Irodalom filmen. 1. Bevezetés A mozi, a film jelentősége a 20. századi európai (amerikai) kultúrtörténetben.
Web-grafika II (SVG) 8. gyakorlat Kereszty Gábor.
Web-grafika II (SVG) 9. gyakorlat Kereszty Gábor.
3. FORDULÓ C. KÉZMŰVES FELADAT Megoldások OZIRISZ FÖLDJÉN VETÉLKEDŐ
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
Gumicukor készítése Készítette: Szanda Brigitta
DIAZÓ TÍPUSÚ FÉNYÉRZÉKENY RENDSZEREK
24. FILMES MUNKAKÖRÖK, FILMFORGATÁS
1. ELBESZÉLÉS Összeállította: Nikli Károly
4. A FILM formanyelvi eszközei
Akusztikai mérések Sztahó Dávid
Filmelemzési szempontok
FILMGYÁRTÁS – FILMMŰVÉSZET
A prezentációkészítés
Összeállította: Nikli Károly 2013
Összeállította: Nikli Károly
MICA képeken. MICA 1. kísérlet Vettünk 6 db 50x50 pixeles képet. Ezeket 1-1 kétdimenziós sűrűségfügvénynek (2D-hisztogram) fogjuk fel, és importance sampling-gel.
Molnár András bemutatja. EURÓPA EGYIK LEGNAGYOBB VÁROSHÁZÁJA.
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
PowerPoint A PowerPoint szerkesztői felülete öt fontosabb részre osztható fel. menüsor és eszköztár - ahonnan az utasításokat, eszközöket, opciókat,
7. NÉMET EXPRESSZIONIZMUS
Molnár András bemutatja. FRAUENKIRCHE – A NEUMARKT TÉR ÉKESSÉGE.
1 13. AZ OBJEKTÍV LÁTÓSZÖGE Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013.
Molnár András bemutatja. A KASTÉLYBAN A SZÖVETSÉGI GYŰLÉ S (LANDTAG) ÜLÉSEZIK ÓTA.
Adalékok egy véges összegzési feladathoz
Filmezés alapjai, ötlet-forgatókönyv 6. témakör. A forgatókönyv játékfilmek és dokumentumfilmek írásban rögzített anyaga. Hasonló a szövegkönyv, amely.
ÚTI BESZÁMOLÓ Tanártovábbképzés Barcelonàban
Molnár András bemutatja VALTICE FÉNYKÉPALBUMÁT.
Molnár András bemutatja BERCHTESGADEN SASFÉSZEK FÉNYKÉPALBUMÁT.
Molnár András bemutatja BADACSONY FÉNYKÉPALBUMÁT.
DAVOS JAKOBSHORN HEGY 2. RÉSZ
Molnár András bemutatja VELENCE 3. RÉSZ FÉNYKÉPALBUMÁT.
Molnár András bemutatja LILLAFÜRED VIRÁGOK TERASZA FÉNYKÉPALBUMÁT.
Az elkészült faliújság értékelése videoklip szerkesztése Windows Movie Maker programmal 10. témakör:
Molnár András bemutatja GRAAL-MÜRITZ FÉNYKÉPALBUMÁT.
Pályázati azonosító: NTP-MŰV
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
Avagy a szén felhasználása a nano méretű világban.
Web programozás és haladó fejlesztési technikák – C#
A szolgáltatási szféra és az infrastruktúra
Előadás másolata:

25. Utómunka, FILMSZERKESZTÉS, VÁGÁS Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2014

Utómunka Az utómunka a filmgyártásban a forgatást követő végső, utolsó munkaszakasz, mely több elkülönülő fázisból áll.

Az utómunka fázisai Előhívás Válogatás Vágás előkészítése Vágás Utószinkron, szinkronizálás Hangkeverés Negatív vágás Fénymegadás Pozitív kópiák készítése

Előhívás Az utómunka során a leforgatott (negatív) anyagot előbb a laboratóriumban előhívják (ezt az ún. eredeti negatívot rendkívül gondosan tárolják), és egy pozitív kópiát készítenek belőle.

Válogatás Ez a muszterkópia, melyből a rendező kiválasztja és beállításonként (snittenként) megnevezi a legjobbnak ítélt felvételeket.

Vágás előkészítése Ezeket a vágóasszisztens kimetszi, majd a snittekhez tartozó hangszalagokat a csapó segítségével szinkronba hozza a képpel, ily módon készítve elő a tényleges filmvágást. 

Vágás   A vágás során a vágó a rendező közreműködésével a film szerkezetének, cselekményének megfelelően a vágóasztalon sorrendbe rakja, összeragasztja az egyes snitteket, tekercsenként összeállítja a munkakópiát, amely aztán a finomra vágás (a mozgások illesztésének, a tempó, a ritmus fokozatos finomításának) során hetek, sőt hónapok alatt nyeri el végső formáját.   A vágásban közreműködi, a rendezőn kívül a hangmérnök is, aki a filmkészítésnek ebben a munkafázisában a párbeszédek, a zene és a képek összehangolásában segít.   A vágás során a muszterből végtelen számú filmvariáns készíthető. 

Utószinkron, szinkronizálás A munkakópia elkészítése után - amennyiben szükséges, mert a film nem eredeti hangos - az utószinkron következik (szinkronizálás), majd a hangkeverés, ahol a film akusztikus világának részeit képező dialógus, atmoszféra, zajok és zörejek, ill. a zene dinamikai arányait állítják be.

Hangkeverés A hangkeverés során a film akusztikus világának részeit képező dialógus, atmoszféra, zajok és zörejek, ill. a zene dinamikai arányait állítják be.

Negatív vágás Végül a munkakópiát a filmlaborban a filmtekercsen lévő azonosítók (a lábszámok) segítségével az eredeti negatívból kivágva a szükséges darabokat, összeállítják (negatív vágás).

Fénymegadás Az ily módon előkészített negatív kópiát átvizsgálva az operatőr és a fénymegadó beállítják a kopírfényeket (fénymegadás), amelyeknek segítségével az egymáshoz kapcsolódó részek megvilágítási egyensúlyát, a film végső szín- és kontrasztvilágát lehet korrigálni.

Pozitív kópiák készítése Végül a filmszalagra ráexponálva a kevert hangot (fényhang) előkészítik a végleges standart pozitív kópiákat, amelyeket a moziban a közönség megtekint."

Vége