A Műszaki Anyagtudományi Kar

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
Leonardo da Vinci szakképzési projektek Magyarországon TÓTH Csenge Tempus Közalapítvány Az Élethosszig tartó tanulás program nemzeti irodája.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Tehetségpont létrehozása
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Kisvállalkozói Szakirány Belső vállalkozásokkal dinamizálni a nagyvállalatokat! Kisvállalkozói Szakirány!
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
TÁMOP /A
Gábor Dénes Tehetségpont
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
Bemutatkozik a Nagykapos és Vidéke Társulás
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
A munkaerő-kereslet és –kínálat előrejelzését megalapozó kutatások a HEFOP 1.2 intézkedésének keretében.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Várakozások az eredmények tükrében,
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Széchenyi István Egyetem, Győr
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű képzési.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
NŐ az ESÉLY! Esélyegyenlőségi program Zala megyében A projekt az Európai Unió és a Magyar Köztársaság támogatásával valósul meg.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: TÉNYEK ÉS TERVEK A legfontosabb teendőink 2010-ben Munkakultúra - Szakképzési Modellek Konferencia Hajdúszoboszló, Február.
Társadalmi Felelősségvállalás Napja szeptember 24.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Az egészségvédelmi program megvalósításának értékelése A program ideje: – A Béres József TIT Kisvárdai Egyesületének Egészségvédelmi.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Dr. Illésné Dr. Kovács Mária Borbás Emese
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
A BEISKOLÁZÁS FOLYAMATA A MISKOLCI EGYETEMEN
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Gazdaságtudományi Kar Faculty of Economics Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről Miskolc, március 25. Veresné dr. Somosi.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Vegyészképzés a Madách iskolában
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

A Műszaki Anyagtudományi Kar gazdasági és társadalmi szerepének növelése, különös tekintettel a duális képzési formákra TÁMOP-4.1.1.F-13/1-2013-0010 „ELTÉRŐ UTAK A SIKERES ÉLETHEZ!” A Miskolci Egyetem társadalmi, gazdasági szerepének fejlesztése, különös tekintettel a duális képzési típusú megoldásokra” Dr. Gácsi Zoltán dékán Dr. Szabó Tamás Roneczné Ambrus-Tóth Judit kari projektkoordinátor kari projektkoordinátor asszisztense

A kar jelenlegi helyzete A Műszaki Anyagtudományi Karon három szinten folyik képzés: alap-, mester- és PhD szinteken. A Karon csak az anyagmérnöki alapképzés folyik jelenleg, az elmúlt három évben közel állandó létszámon. Az anyagmérnök képzés kiemelkedő fontosságát jelzi, hogy az országban itt indult el először az anyagmérnök képzés még hagyományos egyetemi szinten. Országos jelentkezési adatok alapján a Miskolci Egyetem Műszaki Anyagtudományi Kara, mind az anyagmérnöki alapképzésben, mind anyagmérnöki mesterképzésben országos vezető pozíciót tölt be. A kar első helyen áll az anyagmérnöki alapképzés területén mind a jelentkezők, mind a felvettek létszáma alapján; gyakorlatilag egyedül annyi hallgatót vesz fel minden felvételi időszakban anyagmérnöki alapképzésre, mint az összes intézmény együttvéve. A kohómérnöki mesterképzés országosan egyedinek számít képzési tekintetben.

A kar jelenlegi helyzete

A kar jelenlegi helyzete

Gazdasági és társadalmi szerep növelése A projektben megvalósuló pályaorientációs szolgáltatás célja, hogy segítse a középiskolai hallgatók jövőbeni terveinek és műszaki pályán meglévő lehetőségeinek megismerését. A kar népszerűsítését szolgálják továbbá a nyílt napok alkalmával kari programként un. „LABORtúra” keretében megvalósuló laborlátogatások, a „Lányok napja” kari programjai, valamint a Kutatók Éjszakáján és Roadshow formájában megrendezendő Anyagtudományi Játszóház és MAKadémia.

Gazdasági és társadalmi szerep növelése 2013. április 25-én került megrendezésre első alkalommal a Lányok Napja interaktív nyílt nap a Miskolci Egyetemen a három műszaki kar részvételével, a Műszaki Anyagtudományi Kar főszervezésében. A Nők a Tudományban Egyesület (NATE) kezdeményezi országos szinten a programot, melyhez az idén is csatlakoztunk. 2013-ban Borsod-Abaúj-Zemplén megye 22 középiskolájából összesen 106 lány vett részt az eseményen.

Gazdasági és társadalmi szerep növelése 2014. április 24-én a régió 16 középiskolájából érkező 80 lány járta végig az egyetemi laborokat, és ismerkedett meg többek között a lángorgonával, a puding készítésének tudományos hátterével, a porcelánöntés technikájával, a robbanó festékesdobozokkal, vagy éppen azzal, hogy hogyan dolgoznak a fiúk a bányában, hogyan készül a leveskocka, vagy hogyan lesz az ásványokból ékszer.

Gazdasági és társadalmi szerep növelése Évek óta nagy sikert aratnak a Kar programjai a Kutatók Éjszakáján. Általában 7-8 laborhelyszín, és egy-két nagy előadás színesíti az egyetemi rendezvényt. 2010-ben első alkalommal került megrendezésre az un. „MAKadémia” – az Anyagtudományi Játszóház, ahol az egészen fiatal generáció (5-10 évesek) figyelmét hívták fel a kollégák a tudományos pálya szépségeire.

Gazdasági és társadalmi szerep növelése A népszerűsítő rendezvények részét képezik a középiskolai tanulmányi versenyek. A Kar 2009-től folyamatosan rendezi az Anyagtudományi Verseny. Emellett látványórák tartását és duális pályaválasztó work-shopok rendezését tervezzük.

Gazdasági és társadalmi szerep növelése A Kar minden évben meghirdeti középiskolás csapatok számára az Anyagtudományi Versenyt. Minden évben olyan témát választunk, amely a középiskolai diákok számára évfolyamtól függetlenül érdekes és figyelemfelkeltő. A verseny központi témája évente változik, első alkalommal a közlekedésről, majd a napenergia hasznosításáról, később a polimerekről, műanyagokról írhattak a diákok. 2013-ban az „archeometallurgia” segítségével a középkori (gyártás)technológiák világába utazhattunk el.

Gazdasági és társadalmi szerep növelése Annak érdekében, hogy évfolyamtól függetlenül mindenki egyforma eséllyel induljon, a verseny során nem a lexikális tudást értékeljük, hanem elsősorban a kreativitást, a verseny témájával kapcsolatos önképzést, valamint a mai világban elengedhetetlen csapatmunkát. A versenyben 2-5 diákból és 1 csapatvezető pedagógusból álló csapatok vehetnek részt, egy-egy iskolából, osztályból akár többen is!

Gazdasági és társadalmi szerep növelése A verseny több fordulóból áll. Először a csapatok versenyképességét a témába vágó tesztkérdésekkel mérjük fel, majd a megoldások alapján rangsoroljuk a teljesítményüket, és megfelezzük a mezőnyt. A 2. fordulóba jutott csapatok kiválasztanak maguknak egy szűkebb témakört, amelyből készítenek egy dolgozatot. Azon csapatokat, akiket a dolgozatok alapján a Karunk oktatóiból álló zsűri alkalmasnak talál rá, meghívjuk a miskolci DÖNTŐRE (május-június körül), ahol oktatóink látványos kísérleteket mutatnak be, illetve ahol a döntős csapatok is prezentálják a továbbjutást érő pályaműveket!

Gazdasági és társadalmi szerep növelése

Gazdasági és társadalmi szerep növelése A Műszaki Anyagtudományi Karon, mind az alap mind a mester képzési szinten négy hetes nyári szakmai gyakorlat teljesítése van előírva a hallgatók számára. A gyakorlatok szervezését a karon a szakirányokért felelős szervezeti egységek végzik, a hallgatói érdeklődés függvényében összeállítva a gyakorlati helyeket ipari kapcsolataiknál. A projekt keretében a jelenleg működő gyakorlatok felmérése, elemzése, értékelése, és ezek alapján egy összefoglaló tanulmány összeállítása a cél. Emellett kialakítjuk a szakmai gyakorlatok adatbázisát.

Ipari kapcsolatok, duális képzés

Ipari kapcsolatok, duális képzés

Ipari kapcsolatok, duális képzés A képzés gyakorlati oldalát erősíti, hogy a Műszaki Anyagtudományi Kar az ipari kapcsolatait nagyon komolyan veszi és folyamatosan építi. Kihelyezett laboratóriumok és tanszékek alakultak a Kar és partnerei együttműködésével, ami tovább bővíti a gyakorlati helyek elérhetőségét. Kihelyezett tanszékek : Vegyipari Technológiai (BorsodChem) Intézeti Kihelyezett Tanszék, Petrolkémiai Technológiai (TVK) Intézeti Kihelyezett Tanszék, Metallurgiai (ISD Dunaferr) Intézeti Kihelyezett Tanszék.

Ipari kapcsolatok, duális képzés Laboratóriumi partnerek: Fux Zrt. Miskolc, Vezeték- és Kötéldiagnosztikai Intézeti Laboratórium, Zollner Elektronik Gyártó és Szolgáltató Kft. Vác, Polimertechnológiai Kihelyezett Laboratórium, Nemak Győr Kft., Győr, Alumínium-Öntészeti Kihelyezett Nemak Oktató Laboratórium

Duális képzés új szervezeti megoldásai A Wanhua-BorsodChem Zrt., mint a Kar kiemelt partnere együttműködésével, valamint a térség vegyipari szakképzéssel foglalkozó középiskolák bevonásával olyan gyakorlati képzőcentrum kialakítását célozzuk meg, amely lehetőséget biztosít a tehetséges középiskolások számára magasabb szintű modulok hallgatására, illetve az egyetemi hallgatók számára is piacképes ismereteket, gyakorlati tudást biztosít.

Duális képzések új szervezeti megoldásai A BorsodChem Zrt., Európa egyik piacvezető MDI, TDI, PVC és klóralkáli termék gyártója. Széles körben felhasznált, kiváló minőségű alapanyagokat biztosít számos iparág számára. Termék portfóliójuk folyamatosan bővül, piaci pozíciójuk napról napra erősödik. A Műszaki Anyagtudományi Kar 2008-ban megalakította a Vegyipari Technológiai (BorsodChem) Intézeti Kihelyezett Tanszéket, amely elsősorban a Vegyipari-technológiai szakirány gyakorlati és szakmai gyakorlati lebonyolításában segédkezik, de a polimerek oktatása területén is kulcspozíciót tölt be a BrosodChem Zrt.

Duális képzések új szervezeti megoldásai A projektben kialakítandó gyakorlati képzőcentrumnak kettős helyszíne a BorsodChem területén található félüzemi kémiai laboratórium, valamint a kazincbarcikai Irinyi János Református Szakközépiskolában lévő műveleti laboratórium. Az első a Kar Kémiai Intézetének hosszu távú (10 év) bérleménye amelyben 10 mérőkör félüzemi méretével az országban egyedülálló képzési lehetőséget kínál. A mérőkörök fejlesztése, up to date állapotba hozatala többéves fejlesztési terv része. Eddig a szakképzési források felhasználásával 16 MFT ráfordítással három mérőkört tudtunk rendszerbe állítani. A szakközépiskola laboratóriuma jól áttekinthető módon kínál lehetőséget a kémiai technológiákban használt műveletek tanulmányozására.

Duális képzések új szervezeti megoldásai A gyakorlati képzőcentrum, mely kiegészül egyetemi laboratóriumi gyakorlati foglalkozásokkal a középiskolás diákság körében kíván olyan hatást kifejteni, amely a kémia, vegyipar irányába orientálja őket, szinvonalassá teszi a vegyipari szakmunkás, a vegyipari technikus képzést. Valós ipari környezetet biztosít a Miskolci Egyetemen folyó vegyipari technológiai szakirányos ill. gyakorlati terepe lesz az indítani szándékozott vegyészmérnök BSc, MSc képzéseknek.

Duális képzések új szervezeti megoldásai, felnőttképzés A Karon létező két felnőttképzésben akkreditált programot, az Ipari polimertechnika képzést, valamint az Öntészeti alap- és technológiai ismeretek képzést ipari partnerek bevonásával duális formába kívánjuk átalakítani. A duális képzés előnye, hogy két formában is megvalósulhat: egyrészt az ipari partner megkeresésére (dolgozók továbbképzése, felnőttképzés); amikor a gyakorlati részeket helyben, a már ismert gépeken, gépsorokon tudjuk megvalósítani, másrészt az ipari partnerekkel való kapcsolataink szorosabbá tételével az esetlegesen lemorzsolódó hallgatók számára hasznos, gyakorlati tapasztalatokat adó kompetenciák megszerzését tudjuk biztosítani, amellett, hogy a partner esetleges humánerőforrás igényét is kielégíthetjük.

Duális képzések új szervezeti megoldásai, felnőttképzés Az Ipari polimertechnikai, műanyag alapanyag és műanyagfeldolgozási ismeretek képzés elsőrendű célja az, hogy a műszaki alapismerettel rendelkező szakembereket a polimertechnika műveléséhez elengedhetetlenül fontos korszerű szakismeretekhez juttassa. A tanfolyam feladata az alapismeretekre építendő, kizárólagosan polimer anyagokkal foglalkozó, elsősorban műanyagfeldolgozási szakterület kibontása és szakirányos ismeretek átadása. A képzési program polimertechnikus jellege lehetővé teszi az iparvállalatoknak azt, hogy szakirányos ismeretekkel rendelkező szakembereket vehessenek fel, illetve a saját nem szakirányos ismeretekkel rendelkező technikusaikat a műanyag-feldolgozás területén korszerű ismeretekkel láthassák el.

Duális képzések új szervezeti megoldásai, felnőttképzés Az Ipari polimertechnikai képzés 2005-től folyamatos a Karon, nyolc képzési cikluson vagyunk túl. Ezek közül hat kihelyezett képzés volt. A képzések átlaglétszáma 20-40 fő között mozgott. A becsült hallgatói részvétel: 160 fő. A képzések az egyetemnek mintegy 8 MFt bruttó bevételt jelentett. A képzést igénybe vevő cégek: Bosch Rexroth Pneumatika Kft. (Eger) - 2008 Zollner Kft. (Vác) – 2010, 2011 Robert Bosch Elektronikai Kft. (Hatvan) - 2013

A Műszaki Anyagtudományi Kar projektköltségvetése Szakmai tartalom Kapcsolódó költségek 1.       Intézményi együttműködések nemzetközi tapasztalatainak tanulmányozása. 1.1.  Nemzetközi tapasztalatok tanulmányozása   1.1.1. A jelenleg működő gyakorlat felmérése, elemzése, értékelése (Dr. Török Béla egyetemi docens) 1 fő oktató kereset-kiegészítése járulékkal (50.000.-Ft/hó×2hó×1,27) 127 000 Ft 1.2.  UNI-DUO modell specifikációjának megalkotása: konzorciumi partner feladata 2.       UNI-DUO modell alapelemei 2.1.  Pályaorientációs szolgálat 2.1.1. A központ létrehozásának célja az egyetemi felvételhez és bennmaradáshoz szükséges készségek fejlesztése Középiskolai jártasságmérő és fejlesztő központ kialakítása és működtetése (Némethné Dr. Sóvágó Judit egyetemi docens) 1 fő oktató kereset-kiegészítése járulékkal (50.000.-Ft/hó×1hó×1,27) 63 500 Ft 2.1.2. Középiskolai mintamérések végrehajtása és értékelése Középiskolai mintamérések végrehajtása és értékelése: a mintamérést 300 középiskolás diákon kívánjuk elvégezni. A költség az egyetemi közreműködők bérköltségét foglalja magában. (Zákányiné Dr. Mészáros Renáta adjunktus) 1 fő oktató kereset-kiegészítése járulékkal (5.000.-Ft/db×40db×1,27) 254 000 Ft 2.1.3. Középiskolai fejlesztések végrehajtása a kiválasztott mintára A komplementer és szakmai kompetenciák mérési eredményeinek függvényében 14 csoportban fogunk kompetenciafejlesztést végrehajtani. A csoportok között horizontális átjárhatóságot biztosítunk. (Dr. Fejes Zsolt adjunktus) 1 fő oktató kereset-kiegészítése járulékkal (40.000.-Ft/hó×3hó×1,27) 152 400 Ft 2.1.5. A hallgatók pályaválasztásra való felkészítése és pályaorientációs szolgáltatások biztosítása A kompetenciamérésekbe szervezetten be nem kapcsolódó hallgatók számára nyújtandó tanácsadási tevékenység. (Némethné Dr. Sóvágó Judit egyetemi docens) 1 fő oktató kereset-kiegészítése járulékkal (30.000.-Ft/hó×18hó×1,27) 685 800 Ft 2.1.6. Gyakorlatalapú TDK rendszerkoncepció kialakítása és pilot bevezetése Gyakorlatalapú TDK rendszerkoncepció kialakítása kipróbálása a munkaerő-piaci kivezetést támogató készségfejlesztés céljából (Dr. Szemmelveisz Tamásné egyetemi docens, Dr. Erdélyi János adjunktus) 1 fő oktató kereset-kiegészítése járulékkal (200.000.-Ft/hó×1hó×1,27) 1 fő oktató kereset-kiegészítése járulékkal (150.000.-Ft/hó×18hó×1,27) 190 500 Ft 2.1.7. Road-show (konzorciumi partner feladata) Meghívott előadók bérköltsége (Dr. Palotás Árpád Bence, Dr. Szabó Tamás, Némethné Dr. Sóvágó Judit) 3 fő oktató kereset-kiegészítése járulékkal (50.000.-Ft/hó×1hó×3fő×1,27)

Költségvetés 2. Kereslet-kínálat modul   UNI-DUO MODELL Kereslet-kínálat almodulban résztvevő bérköltsége (Dr. Szabó Tamás egyetemi docens, Dr. Géber Róbert adjunktus, Balázsdi-Szabó Gabriella ügyvivő szakértő) 1 fő oktató kereset-kiegészítése járulékkal (25.000.-Ft/hó×12hó×1,27) 381 000 Ft 1 fő oktató kereset-kiegészítése járulékkal (80.000.-Ft/hó×12hó×1,27) 1 219 200 Ft 1 fő munkatárs kereset-kiegészítése járulékkal (70.000.-Ft/hó×12hó×1,27) 1 066 800 Ft 2.3. Pályaorientációs modul 2.3.1. Vállalati együttműködésen alapuló duális és moduláris képzések fejlesztése (Dr. Molnár Dániel egyetemi docens) 1 fő oktató kereset-kiegészítése járulékkal (50.000.-Ft/hó×3hó×1,27) 190 500 Ft 2.3.2./2.3.3.Tanulástámogató anyagok kidolgozása (Dr. Czél György egyetemi docens) Ipari polimertechnika ismeretek gyakorlatorientált képzéséhez új oktatási anyag, oktatási módszertan és képességfelmérő teszt kerül kidolgozásra 1 fő oktató kereset-kiegészítése járulékkal (12.000.-Ft/óra×30 óra×1,27) 457 200 Ft 2.4. Munkaerőpiaci modul (partneradatbázis kialakítása - konzorciumi partner feladata) 2.5. Duális típusú képzések új szervezeti megoldásainak kialakítása Már akkreditált programok vállalati partnerekkel duális formában történő megvalósítása 2.5.1. Módszertan kidolgozása 2.5.2. Koncepció kialakítása - kihelyezett gyakorlati centrumokkal együttműködés 2.5.3. Koncepció kialakítása - hálózat kialakítás 2.5.4. Vállalatokhoz kihelyezett képző centrumok kialakítási koncepciójának elkészítése A vállalatokhoz kihelyezett képző centrumok kialakítási koncepciójának kidolgozása (Dr. Lakatos János egyetemi docens) 1 fő oktató kereset-kiegészítése járulékkal (200.000.-Ft/hó×3 hó×1,27) 762 000 Ft 2.5.5.A vállalatokhoz kihelyezett képző centrumok működtetése (Dr. Leskovics Katalin adjunktus) Wanhua-BorsodChem Zrt. Kihelyezett képzőcentrum működtetése 1 fő oktató kereset-kiegészítése járulékkal 100.000-Ft/hó×12 hó×1,27) 1 488 000 Ft Műveleti laboratórium fejlesztése 7 mérőkörrel (5.000.000.-Ft/mérőkör×7) 35 000 000 Ft Műveleti laboratóriumot üzemeltető üzemvezető bérköltsége 1 évre (400.000.-Ft/hó×12hó×1,27) 6 096 000 Ft Műveleti laboratóriumot üzemeltető vegyipari szakmunkás bérköltsége 1 évre (200.000.-Ft/hó×12hó×1,27) 3 048 000 Ft 2.6. Lemorzsolódás kezelés 2.6.1. Módszertan kidolgozása a lemorzsolódó hallgatók aktív bevonására a felsőoktatási szakképzésbe illetve szakmák megszerzéséhez való hozzásegítéshez (Mende-Tokárová Monika tanársegéd) 1 fő oktató kereset-kiegészítése járulékkal 50.000-Ft/hó×4 hó×1,27) 254 000 Ft 2.6.2. Teljesítményproblémákkal küzdő hallgatók beazonosítása 2.6.3. A teljesítményproblémákkal küszködő hallgatók felzárkóztatása (Dr. Erdélyi János adjunktus) 1 fő oktató kereset-kiegészítése járulékkal 12.000-Ft/óra× 60 óra×1,27) 914 400 Ft

Költségvetés 2.6.4. A teljesítményproblémákkal küszködő hallgatók képességein és készségein alapuló pályaorientáció végrehajtása (Dr. Kollár Mariann adjunktus)   Pályaorientációs útvonalak meghatározása, egyedi értelmezése, pályaorientációs szolgáltatás végzése, kereteinek rögzítése. 1 fő oktató kereset-kiegészítése járulékkal 50.000-Ft/hó× 8 hó×1,27) 635 000 Ft 2.6.5. Tanácsadás a lemorzsolódó hallgatók számára (Némethné Dr. Sóvágó Judit egyetemi docens) 508 000 Ft 3. A modell realizáláshoz kapcsolódó tevékenységek 3.1. Karok és képzési programok népszerűsítése 3.1.1. Nyílt napok szervezése (konzorciumi partner feladata) Kar népszerűsítése (Roneczné Ambrus-Tóth Judit ügyvivő szakértő, Mende-Tokár Mónika tanársedég) -          MAK LABORtúra az Egyetemi Nyílt Napon (2014. decembere, 2015. januárja) -          MAK LABORtúra a „Lányok Napján” (2014. és 2015. áprilisa) Lebonyolításban résztvevő 5 fő oktató-kutató kereset kiegészítése 30.000.-Ft/fő 4 alkalommal járulékkal 762 000 Ft Programokhoz szükséges demonstrációs anyagok Catering költség adóval 125 172 Ft Lebonyolításban résztvevő 7 fő hallgató megbízási díja 15.000.-Ft/fő 4 alkalommal, járulékkal 522 600 Ft -          Anyagtudományi Játszóház a Kutatók Éjszakáján (2014. és 2015. szeptembere) főszervező 1 fő 60.000.Ft 7 alkalommal (roadshow is!) járulékkal 533 400 Ft előadók 5 fő×30.00.-Ft/fő 7 alkalommal (roadshow is!) járulékkal 1 333 500 Ft anyagköltség irodaszer 120 000 Ft Lebonyolításban résztvevő 5 fő hallgató megbízási díja járulékkal 652 575 Ft -          Anyagtudományi Játszóház Roadshow formájában (2014. tavasza, 2015. tavasza) Főszervező kereset-kiegészítése 60.000.-Ft/hó, járulékkal 381 000 Ft szállítás autóbusz bérleti díj 350.-Ft/km átlagköltséggel, adóval szállás 20 fő×8.000.-Ft/fő adóval 621 411 Ft étkezés 20 fő×4.000.-Ft/fő adóval 406 400 Ft terembérlet 40.000.-Ft/alkalom, 5 alkalommal 782 320 Ft hirdetés Est lapok címlapján 200.000.-Ft/hirdetés átlagköltséggel, adóval, 5 alkalommal 200 000 Ft plakát 350.-Ft/db átlaköltséggel 100db/alkalom, 5 alkalommal, adóval 1 270 000 Ft -          MAKadémia a Kutatók Éjszakáján főszervező 1 fő keresetkiegészítése 60.000.-Ft/alkalom, 2 alkalommal járulékkal 152 400 Ft előadó lebonyolításban résztvevő 15 fő oktató kereset-kiegészítése 30.000.-Ft/fő 2 alkalommal járulékkal 1 143 000 Ft utazás lebonyolításban résztvevő 5 fő kutató utazási költsége Miskolc-Budapest 96 200 Ft anyagköltség programok lebonyolításához szükséges 300.000.-Ft/alkalom átlagköltséggel, adóval, 2 alkalommal

Költségvetés irodaszer 50.000.-Ft/alkalom átlagköltséggel, adóval 2 alkalommal 127 000 Ft hallgató lebonyolításban résztvevő 22 fő megbízási díja 15.000.-Ft/fő, 2 alkalommal járulékkal 820 380 Ft Versenyek, speciális rendezvények szervezése   Anyagtudományi Verseny szervezése (Dr. Mende Tamás adjunktus) 1 fő oktató kereset-kiegészítése járulékkal 50.000-Ft/hó× 1 hó×1,27) 63 500 Ft Verseny főszervezőjének kereset-kiegészítése járulékkal 60.000-Ft/hó× 7 hó×1,27) 522 060 Ft Hirdetés, catering áfával 304 800 Ft Demonstrációs eszközök díjak áfával 254 000 Ft Verseny szervezésében közreműködők keresete járulékkal 880 900 Ft Kémia felzárkóztató nyári tábor megszervezése (Freshmen tábor, BsC-képzésbe menetelhez zárkóztat fel) (Dr. Zákányiné Dr. Mészáros Renáta, Dr. Muránszky Gábor adjunktus, Hutkainé Göndör Zsuzsanna mérnöktanár) Szervezésben közreműködők keresete járulékkal 50.000-Ft/fő×3fő×2 hó×1,27) 762 000 Ft 3.1.2. Látványórák megtartása (Dr. Palotás Árpád Bence egyetemi tanár, Dr. Szabó Tamás, Némethné Dr. Sóvágó Judit) Látványórák megtartása a régió középiskoláiban, illetve az Egyetemen. 3 fő oktató kereset-kiegészítése járulékkal 50.000-Ft/hó× 1 hó×1,27) 190 500 Ft 3.2.3.Duális pályaválasztó work-shop-ok rendszerének kialakítása és 7 db work shop megtartása (Dr. Mende Tamás adjunktus) 4.4. Információs kiadványok -          Beiskolázási kiadvány elkészítése Kiadvány nyomdaköltsége 1 587 500 Ft -          Kari molinó és roll-up készítése Molino 50 000 Ft Roll-up 100 000 Ft -          Intézeti plakátok készítése 5 db intézeti plakát és 1 db kari plakát nyomdaköltsége 120 000 Ft -          Szakmai tematikájú rendezvények, workshopok megszervezése Verseny főszervezőjének kereset-kiegészítése járulékkal 149 160 Ft Lebonyolításban résztvevő 7 fő hallgató megbízási díja 15.000.-Ft/fő 4 alkalommal, járulékkal 261 300 Ft Hirdetés és catering áfával Dr. Szabó Tamás kari koordinátor kereset-kiegészítése 110.000.-Ft/hó×18 hó×1,27 4 572 000 Ft Roneczné Ambrus-Tóth Judit kereset-kiegészítése 90.000.-Ft/hó×18 hó×1,27 3 429 000 Ft MAK költségek mindösszesen 81 356 433 Ft

Köszönöm a figyelmet!