Csörömpölj a cukorkáért!. 1. A pedagógusnak tanulmányai során miben NEM kell fejlesztenie önmagát? a) a választott szakterület tudományos igényű ismeretében.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kapcsolattartás a szülői házzal
Advertisements

Az iskola pedagógusainak válaszai a kérdőíves felmérésre.
A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
A gyakornokok beilleszkedése
Gondolatok és dilemmák
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
A mentori munka kihívásai a mentorképzés tapasztalatai alapján
Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György
Értékek az értékelésben Mik a fontos kérdések?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Értékelés a pedagógiában
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
JÓ GYAKORLATOK AZ IKT ISKOLAI ALKALMAZÁSÁBAN
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Az intézményes nevelés stratégiái
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
Pedagógusok az együttnevelésről Keller Magdolna Eszterházy Károly Főiskola Neveléstudomány Tanszék Eger.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusok etikai kódexe
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
Közösségi oldalak: újabb aspektusok a kapcsolatokban Dr. Kósa Éva PPKE, BTK, VJK Internet konferencia Szeptember
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon KÜLDETÉSNYILATKOZATA MUNKAANYAG: az augusztus i csoportmunkák, a vezetőségi együttgondolkodás,
Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
A hazai és a nemzetközi hadtudományi kutatások műhelyei, főbb képviselői, a legfontosabb hadtudományi kutatási témák GŐCZE ISTVÁN ZMNE, Gőcze.
A pedagógusok megnövekedett feladatai
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
A pedagógus.
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
A testnevelésre vonatkozó sportiskolai kerettanterv ismerete.
Kompetensek lettünk? június 27..
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
KIÉGETTSÉG VIZSGÁLAT 2011/12.
Mottó „A tanítvány nem pohár, amelyet meg kell tölteni, hanem fáklya, melyet lángra kell lobbantani.” (I. Tamm)
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
A 18 éves korra emelt tankötelezettséggel kapcsolatos pedagógusi tapasztalatok Istenes Mónika Budapest január 27.
Let’s coach it!
Pedagógiai válaszaink az egyéni különbségek elfogadására
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Készítette: Kovács Ferencné
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
TÁMOP B ,,Esély a Vass Jenő Óvoda és Bölcsőde gyermekeinek” Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek támogatásának eredményessége 3.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A felnőttek bevonásának fejlesztése a kora gyermekkori oktatásba Chris Pascal, prof. és Tony Bertram, prof.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
A fizika tanítása 10. lecke Az óraelemzés szempontjai.
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
Mester(ség) Mócsánné NagyÁgnes innovátor mesterpedagógus
Dr. Németh Lajos Oktatási Jogok Biztosának Hivatala
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Tanácsok a portfólió készítéséhez
NEVELÉSTUDOMÁNYOK INTÉZETE
Kompetencia alapú szakoktatás
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
Közösen a bántalmazás ellen
Előadás másolata:

Csörömpölj a cukorkáért!

1. A pedagógusnak tanulmányai során miben NEM kell fejlesztenie önmagát? a) a választott szakterület tudományos igényű ismeretében b) a fejlődésben lévő emberről szóló tudás bővítésében c) a tanítványai anyagi hátterében levő ismeretekben d) értelmiségi emberektől megkívánt általános műveltség területén

2. A pedagógus és a szülők közti kapcsolat… a) A pedagógus és a szülők nem dolgoznak együtt b) A pedagógus személye a szülőkéhez képest felsőbbrendű c) A szülők a pedagógia területén való jártasságuk minőségének ismeretében beleszólhatnak a pedagógus munkájába d) Egyenrangú személyek partneri kapcsolata

3. A pedagógus betegség esetén milyen feltételek mellett végezheti tovább munkáját? a) ha betegsége a neveltekre nézve semmilyen ártalommal nem jár b) ha betegsége a neveltekre nézve 0,5m távolságban nem árt c) ha betegsége a neveltekre és a kollegáira nézve 0,5m távolságban nem árt d) ha betegsége a kollegáira nézve semmilyen ártalommal nem jár

4. A pedagógus milyen esetben NEM fogadhat el ajándékot a szülőktől? a) Ha születésnapja van b) Évzáró, illetve évnyitó ünnepségek alkalmával c) Ha ez valamilyen lekötelezettséghez vezet d) Ha a szülők nehéz anyagi helyzetben vannak

5. A pedagógus munkájának az a lényege, hogy… a) csak a kijelölt tananyagot adja le diákjai számára b) tudását átadja diákjainak és biztosítsa fejlődésüket c) jól megismerje növendékeit d) segítsen növendékeinek, ha problémával állnak szembe

6. Mi jellemzi a pedagógus szakmai kapcsolatait? a) Nemtörődömség b) A kollégák megbecsülése c) Közvetlenség d) Tettrekészség

7. Csak abban az esetben megengedett a pedagógusnak a gyermek bántalmazása, ha… a) a gyermek megfizethetetlen kárt okoz b) a tanuló tiszteletlenséget tanúsít c) ha úgy ítéli meg, hogy ez a végső megoldás, diákja már csak ebből tanulhat d) semmilyen esetben sem

8. Hogyan bánik a pedagógus a nevelői tevékenysége alatt szerzett magántermészetű információkkal? a) Titoktartásra kötelezi magát b) Kikéri kollégái véleményét c) Minden esetben az intézmény vezetőségéhez fordul segítségért d) Titoktartásra kötelezi magát, és senkivel nem osztja meg a magántermészetű információkat

9. A pedagógus milyen ismereteket és véleményeket közvetíthet növendékei számára? a) melyeknek igazságtartamáról meg van győződve b) olyanokat, amelyeket elfogadja, hogy vannak, de kételkedik hitelességükben c) olyanokat, amelyeket mástól hallott, és mások elfogadtak d) olyanokat, amelyeket nagy hírességek, tudósok állapítottak meg

10. Milyen körülmények között végezhet pedagógiai kutatást vagy kísérletet a nevelő? a) Az intézmény vezetőségének bevonásával b) A szülők bevonásával c) A diákok beleegyezésével d) A szülők és a diákok tájékoztatását követően

11. A pedagógus kapcsolata a diákokkal a) mester- növendék kapcsolat b) barát- barát kapcsolat c) egyenrangú kapcsolat d) tanár- diák kapcsolat

12. Hogyan viszonyul a pedagógus saját munkájához? a) Csak a külső szakmai ellenőrzés eredményeire támaszkodik b) A szülők és diákok véleményét figyelembe véve alakítja azt c) Önkritikát gyakorolva állandóan ellenőrzi és értékeli saját munkáját d) Mindig elégedett magával