ÜGYFÉLORIENTÁLT KOMMUNIKÁCIÓ, AVAGY REKLAMÁCIÓBÓL REKLÁM

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Ez a Tantra Indiából érkezett.. Mindegy, hogy babonás vagy-e vagy sem, érdemes elolvasnod. Ez egy nepáli Tantra Totem és szerencsét hoz. Négy nappal azután,
A kölcsönös befolyásolás
EGÉSZSÉGKULTÚRA Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
ONLINE ÉRTÉKESÍTÉS május 14 A MARKETINGBEN ÉS AZ ÉRTÉKESÍTÉSBEN.
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
Wolf Gábor könyve alapján 2. Rész Moldvai Levente Kisvállalati Marketing.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
1 Bevásárlás, az árak összehasonlítása. 2 Mária, 20 éves egyetemista, félállásban dolgozik Mi a közös ezekben az emberekben? Teréz, 30 éves, dolgozó édesanya.
Ön is szokott vásárolni: élelmiszert , üzemanyagot, ruházatot?
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
Munka-magánélet egyensúlya- a vállalkozás, mint lehetséges megoldás
„Régi jó földből – új erős hajtások”. Miért jelentkezek az SZMT Elnöki poziciójára? - Elvira •Mert nagyon sokat kaptam ettől a közösségtől, Tőletek és.
Gyakori kifogások kezelése
Alapfogalmak (fogyasztó, jótállás, szavatosság, 72 órás cseregarancia)
E.ON – Versenyben Önökért!
TÁMOP JÓTÁLLÁS ÉS SZAVATOSSÁG Előadók: DR. PALOTAI FERENCNÉ, az OFE Baranyai megyei elnöksége és a Baranya megyei Békéltető Testület tagja,
Pénz a cipődben: Gyémánt Kard Technika
T Á N C O L N I AZ E S Ő B E N Zene: Betwe-80’.
Webshop Tuning - Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?
Hogyan gondolkodjunk az árakról Állnak a falak… BUDAPEST május 22.
DREAM-HOME Agency & Consulting Értékbecslés eladástechnika.
TÉNYLEG CSAK EZ MOTÍVÁL?
Nem számít!. Nem számít! Lezárás Lényegi Részei HATÁRIDŐ BEMUTATKOZÁS JÓ STRATÉGIA, ÉS TAKTIKA TERMÉKLÉTRA KIFOGÁSKEZELÉS.
Nem számít!. Nem számít! A jó sorrend a konzultációkhoz: 1. Vágyak. 2. Problémák. 3. A félelmek eltávolítása átbeszéléssel! 4. Következő havi terv.
Néha úgy érzed, hogy az árral szemben úszol?
Készítette: a Dalai Láma
Nyolc gondolat az ANYASÁGRÓL
Preventív kifogáskezelés
Új flotta előfizetés rendelése a Vodafone Online Shopban
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
DISSZEMINÁCIÓ Eredmények, ismeretek megosztása.
5. A mellékelt kép(ek)en egy üzlet elárusítóterét látja. Ön szerint milyen megfigyeléseket végezhetnénk itt el? Milyen módszerekkel egészítené ki az információszerzésnek.
Rögtön megnézzük a részleteket…. Máz? Álarc? Nyomulás? Nem, ez a SZEMÉLYES MÁRKAÉPÍTÉS! Előadó : Dr. Serényi János, Értéktrend Consulting NYUGATMAGYARORSZÁGI.
Családi vállalkozások - prezentáció
10 kérdés, melyeket az Úr nem fog neked feltenni azon a napon… 10 kérdés, melyeket az Úr nem fog neked feltenni azon a napon… Kattints a folytatáshoz.
Tibai Eszter Indíts el új munkatársat! A képek származási helye: internet és saját.
Fülemüle informatika verseny
A CRM rendszerek sikeresen gyűjtik az adatokat, a DM rendszer pedig biztosítja azt, hogy a vállalatok ne csak tudjanak az ügyfelekről, hanem meg is értsék.
A cég alapítója, és tulajdonosa James Ward
Titokzatos vásárlók.
Alvás Világnapja, március 13. Kiss Katalin, kutatás vezető Szinapszis Kft. Így alszanak a magyarok - Egy piackutatás tanulságai -
Amiről szégyenlősen nem beszélünk korrupció és árverseny Korrupció, kiváltó okok, következmények és azok hatása a kereskedő és az importőr piacára. A felhozott.
Hogyan készüljünk fel a szóbeli interjúra? Milyen kérdések várhatóak?
A DÖNTÉSHOZATAL METODIKÁJA.
10 kérdés, melyeket az Úr nem fog neked feltenni azon a napon...
Pozitív gondolatok.
Létezik valamilyen emberi alkotás, amely megközelíti a természet szépségét? Talán a zene! Kapcsolja be a hangszórókat! Automatikus diatovábbítás.
2014. augusztus 20. Új kialakítási koncepció augusztus 20.2 A postabolt elhelyezésével és belső elrendezésével kapcsolatos levárások Egyfelől legyen.
Személyiségteszt.
Saját magunkat mindig arról próbáljuk meggyőzni, hogy mennyivel boldogabb lesz az életünk majd, ha megházasodunk, megszületik az első gyermekünk, majd.
Konkrét ügyfélkezelési technikák, gyakorlatok egy cég életében
Feltétel nélküli szeretet
Az ŐV tábor utat mutat az őrsvezetőknek, ad egy alap tudáskészletet - merre, hogyan lehet – de csodákat nem tudunk tenni a jelöltekkel. Igyekszünk minél.
Mit gondol, okoz-e jelentős hatáscsökkenést, ha kimarad néha a gyógyszer bevétele? (százalékos megoszlás)
A 10 apró különbség férfi és nő között.
ENERVÁLTSÁG hatékonyság csökkentő tényező? RESTART Sári István június
Van egy rossz hírem, máshogy nem megy!
Hogyan, és miért gondolkozzunk vállalkozóként rendszerben az üzleti tervezés során és a gyakorlatban? „Ötletből pénzt”
Név: Születési név: A megpályázott munkakör: Boltvezető Fejlődésének érdekében, és a cég igényeit is szem előtt tartva, az ország különböző részein történik.
2015.május 14.. A kérdőív elkészítésének a célja A szoftvert használók mindennapos problémáinak bemutatása A jelenlegi helyzet javítása a felmérés alapján.
Tantra Indiából
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Szavatossággal, jótállással kapcsolatos fogyasztói kifogások intézése, a gyakorlatban el ő forduló jogellenesen félrevezet ő tájékoztatások, az új PTK-nak.
Kapcsolja be a hangszórókat! Automatikus diatovábbítás.
Feltétel nélküli szeretet
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
Vásárlás az interneten
Előadás másolata:

ÜGYFÉLORIENTÁLT KOMMUNIKÁCIÓ, AVAGY REKLAMÁCIÓBÓL REKLÁM Dr. Fodor Kinga Ph.D. egyetemi adjunktus 2014. November 22.

FOGALMAK Jótállás (garancia): az az időtartam, amely alatt az eladó garantálja, hogy az érintett termék kifogástalanul fog működni. az élő állat NEM garanciális áru! meghibásodás a garancia ideje alatt A „három napos” (vagy 24 órás stb.) visszavételi tévhit

FOGALMAK Szavatosság: az eladó kijelenti, hogy az általa eladott termék, vagy szolgáltatott dolog a teljesítés időpontjában megfelel az elvárt tulajdonságainak, azaz nincs ismert rejtett hibája ha van valami hibája, arról tájékoztatja a vevőt szavatossági idő 6 hónap Az élő állatra is vonatkozik a SZAVATOSSÁG! Az Alpha-ZOO állatainak állategészségügyi ellátási menete

ÁLLATSZAVATOSSÁG AZ ALPHA-ZOO ÁRUHÁZAKBAN Tüsszögő nyúl esete Tetves tengerimalac esete Bőrproblémás zöld leguán („rohad a bőre”) esete Zoonózisok – gombás megbetegedés

MENNYIRE GYAKORI A REKLAMÁCIÓ? Egy nemzetközi felmérés (2012) szerint csak minden 27. elégedetlen ügyfél jut el a ténylegek reklamálásig Okai: konfliktuskerülés, félelem a vitától időhiány nem veszik a fáradtságot az intézésével járó Tehát a reklamálók jelentős részére jellemző: van erre ideje, energiája nem fél a konfliktusoktól (sőt, még lehet, hogy kedveli is) vagy egyszerűen csak úgy érzi, hogy jelentősen nagy kár/igazságtalanság érte

AZ ÜZLETI SIKER TITKAI KÖZÜL AZ EGYIK Az igénybevevők megtartása Újak megszerzése DE egy új igénybevevő megszerzése kb. 4-6szor kerül többe, mint a régi megtartása! reklám és marketingköltségek, az új piaci lehetőségek felkutatására szánt idő és energia, a konkurencia legyőzése stb. a bevétel 50-70%-a a visszatérőkön keresztül realizálódik (15-20% a legjobb üzletmenet mellett is lemorzsolódik) 8-10 kellemes benyomás = 1 negatív élmény

ELLENKEZÉSEK TÍPUSAI Körülményekre utaló Tények említése tolerancia, megértés mentsük fel a körülmények alól! Tények említése nem szabad vitatkozni, közömbösen kell fogadni a saját erősségeket megemlíteni Kifogások keresése kifogás keresés = HEZITÁLÁS, INFORMÁCIÓ HIÁNY megerősítést és visszaigazolást szeretne

MINŐSÉGMENEDZSMENT SZÜRKE ZÓNA FELSŐ SZINT – amit az igénybevevő elképzelt azt nyújtani, amit a vevő elvár, vagy elképzelt túl kell teljesíteni a tippelt elvárásokat, de minimum meg kell haladni az ideálisnak tartott szintet az összes lehetséges információt átadni, de csak olyat ígérni, ami be is tartható – KOMMUNIKÁCIÓ SZÜRKE ZÓNA ALSÓ SZINT – ami reálisan elvárható, ami meg lett ígérve

AZ ELVÁRT SZOLGÁLTATÁSON TÚL… Kifogásolt termék: akváriumba való nagyon apró szemű homok Tájékoztatást kapott a vásárláskor? Igen, külön hangsúlyozva, hogy az ülepedési idő 2-3 nap Reklamáció ideje, módja: másnap, telefonon Megoldási javaslat: Várjon, higgyen az eladónak – NEM Az eladó – aki profi akvarista – elmegy a vásárlóhoz személyesen, és megnézi a problémát, illetve tanácsot ad – NEM Az eladó szívesen látja az otthonában (!) a vásárlót, ahol megmutatja, hogy a saját akváriumaiban ez hogyan néz ki – NEM Jöjjön vissza az üzletbe, és ha vásárol mást, abból levonják a homok árát – NEM Eredmény: Továbbra is rendszeres vásárló, de azóta a feleség megy be az üzletbe, a férfi jó messze leparkolva várja

AZ ELVÁRT SZOLGÁLTATÁSON TÚL… Kifogásolt termék: Túl nehéz/bonyolult összerakni, nem tudja kicipelni az autóhoz, otthon összerakni Tájékoztatást kapott a vásárláskor? Nem, mert elvárható volt, hogy ez nem szükséges (pl. lapra szerelt, a kasszáig cipelve is érezhette a súlyát stb.) Reklamáció ideje, módja: aznap, az üzletbe visszaszállítva Megoldási javaslat: az eladó összerakta, és saját kocsijával hazaszállította a vevőnek Eredmény:   

A PROFI PANASZKEZELÉS LÉPÉSEI megelőzés észlelés felkészültség kompetencia elve Kompenzáció Összegzés

A PROFI PANASZKEZELÉS LÉPÉSEI 1. MEGELŐZÉS Előre szólok, ha tudom, hogy a termékkel kapcsolatban milyen kifogások szoktak előfordulni Példák: az akvárium oldalfalait érdemes szilikon ragasztóval megerősíteni gyógyszerek esetleges mellékhatásai, és annak kivédési lehetőségei a kezelés esetleges sikertelenségének esélye és okai

A PROFI PANASZKEZELÉS LÉPÉSEI 2. ÉSZLELÉS Észre kell venni a vevőn, hogy mivel LESZ gondja a termékkel kapcsolatban Példák: hezitál, vagy tanácstalanul áll a nyakörv/kutyaruha/fekhely stb. előtt láthatóan nem ért hozzá (akváriumhoz levegőztető) számára felesleges dolgot akar vásárolni (mást kell ajánlani) gondja lesz a gyógyszerbeadással

A PROFI PANASZKEZELÉS LÉPÉSEI 3. FELKÉSZÜLTSÉG Tapasztalat azonnali segítségnyújtás a vásárláshoz (tudás) lehet, hogy nem tudok azonnal segíteni, de azonnal megfelelő csatornám van hozzá (pl. telefonos segítség ) a munkatársak közötti összhang (egymásnak nem mondunk ellent!) – EGY BOLT = EGY CÉG = EGY FILOZÓFIA Példák: óriás méretű ( 122x81x89) szállítóboxot keres parazitaellenes csepp tehető-e más állatfajra

A PROFI PANASZKEZELÉS LÉPÉSEI 4. KOMPETENCIA A panasz kezelője legyen jártas a probléma megoldásában tompítani kell az igénybevevőben kialakult „ellenszenvet” tompítani kell a igénybevevőben kényszerűségből kialakult újabb „vásárlási, döntéshozási stresszt” előzékenység, nagyvonalúság a munkatársak összhangja, együttműködése ha kell, a legilletékesebbet vonjuk be

A PROFI PANASZKEZELÉS LÉPÉSEI 5. KOMPENZÁCIÓ „Jogász elv”: A reklamálónak kapásból érdemes felajánlani azt, amit egy esetleges per esetén biztosan megítélnének neki ellenünk Ha a panaszkezelés miatt a panasztevőnek várakoznia kell, biztosítsunk kényelmes körülményeket (pl. kávé) Az eset után felhívni telefonon a reklamálót, és érdeklődni az iránt, hogy elégedett volt-e a panaszkezeléssel? trükk: a vezető hívja fel, és többször is bemutatkozik

A PROFI PANASZKEZELÉS LÉPÉSEI 6. ÖSSZEGZÉS A tanulságok levonása hatékony volt-e a panaszkezelés a mi oldalunkról? mit csináltunk jól? mit csináltunk rosszul? melyik munkatárs nem alkalmas erre a feladatra? sikerült-e megtartani a vásárlót? mely területen van szükség fejlesztésre/átalakításra?

TÉVEDÉSEK VÍGJÁTÉKA Kifogás: Több tételt ütöttek be, mint amit vásárolt/hazavitt Reklamáció ideje, módja: másnap, e-mailen Megoldási javaslat: Utánanéztek, és a vásárló által jelzett napon és időben nem is volt olyan tételek vásárlása az üzletben – NEM HISZI Szkennelje be a blokkot, és küldje el – NEHOGY MÁR MÉG Ő… Jöjjön vissza az üzletbe a blokkal együtt, és az általa „túlszámlázottnak” gondolt tételt levásárolhatja – NEM KELL ÖNÖKTŐL SEMMI SOHA TÖBBÉ Név alapján utánanézni a FB-on a vásárlónak – kutyás fotók, és Budakeszin lakik. Az üzlet pedig Dunakeszin van Megírni a panaszosnak, hogy valószínűleg tévedés történt, és nem is a kifogásolt helyen vásárolt Eredmény: nincs több válasz   

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!