Direkt marketing és esemény marketing kommunikációja

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

A szponzorálás.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
A PR eszközei. Az elmúlt évtizedben a csúcstechnológia három fontos területén, a számítástechnikában, a távközlésben és tömegkommunikációban végbement.
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
A direkt marketing fogalma
A futárszolgálat és a webáruház hatékony együttműködési lehetőségei.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Készítette: Horváth Zsolt Éliás Krisztián
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Több szerződés, lojális ügyfél Erdős Mihály elnök-vezérigazgató.
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
MARKETING.
Marketing Mészáros Judit Renczes Ágoston Adatbázis
Egészségügy Intézmények Kontrollingja
DPR kommunikáció alapelvei
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
munkakör a tanirodai gyakorlatban
A személyes részvétel előnyei Legyünk jelen! Piac & Profit Demcsák Mária alapító főszerkesztő.
Marketingkommunikáció
A könyvtár marketing stratégiája
Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár
Vásárlásösztönzés (sales promotion)
Közönségkapcsolat (public relations)
A kommunikációs mix elemei
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
E-beszerzés Bravo csoport.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Reklámozás, Public Relations
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
A marketingkommunikáció
DIRECT MAIL személyre szóló reklámlevél.
Vállalati arculat.
DPR kommunikáció lehetőségei
Az eseményszervezés formái, eszközei
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban október 24. Baktalórántháza Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka Kék Pont Alapítvány.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Pályáztatás, projektmenedzselés az EU operatív programjaiban, gyakorlati tapasztalatok, problémák és megoldások -HEFOP ESZA Kht -
Sponsorare necesse est
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
A rendezvények előkészítése
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
Projektmenedzsment Mesterkurzus 1.
Előadó: Tarcali Katalin
A sajtókommunikáció lehetőségei, főbb eszközök
© Szöllősi és Társai Bt. Marketingkommunikáció a TISZK rendszerében.
Haszon rendezvények médiaajánlat éves, a gazdasági életben helytálló vezetők Az adott téma iránt érdeklődők szűk, de releváns üzleti döntéshozók.
Sajtótájékoztató szervezése, lebonyolítása
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
A vásárok és kiállítások fogalma Speciális rendezvények Komplex marketingkommunikációs akciók (számos egyéb komm. elem)  PS; PR; SP; POP; DM is kapcsolódhat.
A meghívás alapjai Előadó: Tibai Eszter. - Vannak akik nagyon jó meghívók - Nehezen megy, félnek a kudarctól - A meghívás is értékesítés - A célja időpont.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Rendezvényszervezési technikák Mozgássérültek Budapesti Egyesülete október 5. Lurdy Ház.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
ROAD SHOW SZERVEZÉSE Kőváriné Vida Ildikó PR vezető, kamarai tanácsos
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
Haszon rendezvények médiaajánlat
2/18/2018 Marketingterv Név.
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
Előadás másolata:

Direkt marketing és esemény marketing kommunikációja

Direkt marketing Olyan célzott, az ügyfél számára „testre szabott” interaktív módszerek együttese, amely bárhol a marketing területén, és egy (több) reklámeszközt felhasználva olyan hatást ér el, ahol a vállalkozások és/vagy vásárlások száma jól mérhető

DM célja Közvetlen értékesítés Segítség a promóciók lebonyolításában Imázs erősítése Relationship marketing – ügyfélfontosság hangsúlyozása B2B üzleti kommunikációjának erősítése Marketing- és piackutatások segítése

DM jellemzői Személyes hangvétel Folyamatos kapcsolattartás Bizalmi kapcsolat kiépítése (vállalat és ügyfél között) Hagyományos kommunikációs eszközök használata Interaktivitás (visszacsatolás, párbeszéd) Mérhető eredmények Akciói kevésbé feltünőek a versenytárs számára

Célcsoportjai Vállalatok (B2B) Fogyasztók (B2C) Ritkán közületek, állami szervek, non profit szervezetek (B2A)

A DM eszközei Telefonmarketing: Kimenő hívás (vállalat > fogyasztó) Bejövő hívás (fogyasztó > vállalat) Mobil hívásformák (SMS,MMS,WAP stb.) Telefax TV-s kapcsolat (élő műsor, teletext) Rádiós kapcsolat Fontos: kellően interaktív és mérhető

Internet: Sajtóhirdetés: >direct response hirdetés > jelentkezési lap kitöltése után kap további információt ill. jut el a szolgáltatáshoz, termékhez a vásárló (interneten is gyakran használják) Katalógus: csomagküldő kereskedelemből indult ki

Postaládás anyagok: (D2D) > házhoz jön, de nem célcsoportirányítható (a geomarketing segíthet) Szórólapok: igen magas a meddőhányad Számlákkal postázott/átadott tájékoztató Direct Mail > névre szóló levél

A Direct Mail Címre szóló (perszonalizált) küldemény, amely alapvetően négy elemből áll: Boríték Levél (névre szóló megszólítással) Egyéb a témához kapcsolódó anyagok Válaszadási eszközök

Formai jegyei Levélformátum Figyelemfelkeltő megjelenés Jó áttekinthetőség (kellő rövidség, tömörség, lényegre törés) Jó hordozó anyag és dekoratív megjelenés Vizuális látványelemek használata (szín, kép, különleges betűtípus stb.) Célcsoport beszédstílusának használata

Tartalmi jegyei Pontos megszólítás (titulusok is) Sajátkezű aláírás vezető, vagy vezető menedzser részéről Meggyőző, hiteles érvelés Címzett érdekeire való hivatkozás Korrekt tájékoztatás (kondíciók, határidők, lehetőségek) Vállalat minden címe és elérhetősége

Adatbázis szerepe a DM esetében A sikeres DM kulcsa a jól megalapozott, megfelelően differenciált és karbantartott adatbázis. DM = adatbázis marketing Fontos a fejlett információs hálózat és az ezt támogató informatikai rendszerek biztos működése

Csak naprakész, folyamatosan frissülő adatbázissal lehet eredményesen tevékenykedni A sok területről érkező adatokat össze kell hangolni, párosítani, csoportba rendezni, átfedéseket megszüntetni Feltétlen létre kell hozni egy saját adatbázist, amelyet a közvetlen ügyfelek adataiból, az eladóktól, közönségszolgálattól, más adatgyűjtő szervektől, listákból, ügynököktől, akciókban résztvevők névsorából állítottunk össze

A vásárolt adatok gyorsaságot biztosítanak, de nagyon drágák A bérelt adatok egy-egy akció erejéig hatnak, nem maradnak a tulajdonunkban.

Eseménymarketing A rendezvényjellegű vállalati megmozdulá-sok tervezésére, és szervezésére szako-sodott marketingkommunikációs terület, amely magán viseli a BTL eszközök jellegzetességeit, a szelektivitást, a költségek optimális és célirányos felhasználását, valamint a gyors mérhetőséget

Elemei Tervezés Előkészítés Lebonyolítás Utógondozás (folow up)

Tervezés Célok kijelölése Célcsoport kiválasztása Mondanivaló-stílus meghatározása Hatáselemek kidolgozása Költségvetés elkészítése

Előkészítés Helyszín kiválasztása Személyzet és technika összeállítása Időpont és időtartam meghatározása Kommunikációs rendszer és eszközigény rögzítése Reklámtárgy – kínálás mikéntjének eldöntése Esemény meghirdetése (reklám, meghívások) Forgatókönyv, vagy „check list” elkészítése (mit, minek, mikor, hol, kivel, kinek)

Lebonyolítás Program alapján Esetleges ad-hoc elemekre nyitottan Egyedüli, vagy csoportos rendezés sajátosságainak szem előtt tartásával Folyamatos munka összehangolással (főszervező feladata)

Utómunkák A teljes rendezvény műveleti értékelése Hatásértékelés Együttműködés esetén a közreműködők és a saját feladatok esetében szükséges együttműködés értékelése Rendezvény szervező szakcsoport esetében az adott csoport eredményességének értékelése

Rendezvénytípusok A cég saját kezdeményezésű programja A cég által kezdeményezett, de más meghívottakkal együtt bonyolított programok Más szervek által kezdeményezett programokon való részvétel

Saját rendezvények Vállalati belső rendezvények Tréningek Szakmai értekezletek Jubileumi, vagy más ünnepségek ( állami ünnepek, alapítási évfordulók, belső PR-t erősítő rendezvények stb.) Szakmai napok, programok: Érintettekkel tapasztalatcsere Külső PR rendezvények ami tipikus marketing rendezvénytipus

Helyi ügyek Tájékoztatók Szórakoztató összejövetelek (általában egész naposak) Fogyasztói rendezvények Családi programok Road show Versenyprogramok, sportnapok Közös társadalmi célú rendezvények (szemétgyűjtés, parlagfűírtás stb.) Sajtórendezvények Sajtótájékoztató sajtórendezvény

Más szervezetek által generált rendezvények Konferenciák, szimpóziumok: Szakmai szövetségek, kamarák általi Cégcsoportok rendezvényei Iparági találkozók Területi érdekű rendezvények eltérő iparági szintet képviselő vállalatok között Kiállítások vásárok (külön tárgyalva)

Sajtótájékoztatók A PR munkában a sajtó/tájékoztató/ gyűjtőfogalom. Ide tartozik minden tömegtájékoztató eszköz, amely a közvélemény formálására alkalmas a PR gyakorlatban ez a munka kiemelt jelentőségű Szabályai kevéssé ismertek, és ha egyesek ismerik is, azt nem minden esetben tartják be

Általános alapszabályok Csak akkor forduljunk ehhez az eszközhöz, ha van hírértékű közlendőnk (új, érdeklődére számot tartó üzenet, információ) A megfogalmazás során kerüljük a szakzsargont és válasszuk ketté a csak szakpublicisták illetve a tömegtájé-koztatásank adott információkat

A szóbeli tájékoztatás mellé ha lehet, adjunk ki írásos összefoglalót (ezzel pontosabbá, átgondoltabbá lehet tenni) Tartsuk be mind a szóbeli, mind az írásbeli tájékoztatás szabályait

A lebonyolítás szabályai Legyen körültekintő a tájékoztató időpontjának kijelölése (általában a délelőtti órák, és 1-1,5 óra időtartam) Jelöljük ki időben a vezető kommunikátort (szóvivő jó megoldás lehet, de nem minden esetben megfelelő) Külföldi résztvevők esetében szinkrontolmácsot kell biztosítani

Ha várható vita, akkor moderátort kell felkérni a tájékoztató kézben tartására A meghívottak kiválasztásának alapja, hogy rajtuk keresztül tudjuk elérni a kijelölt célközönséget A meghívók, telefonos felkérések időbeni kijuttatása (min. 1 héttel a rendezvény előtt). Az MTI-nek minden esetben kell meghívót küldeni

Tartalom és forma fő motiválója, hogy csak a leglényegesebb dolgokat közöljük Helyszín és a meghívottak létszámának összehangolása Sajtótájékoztató előtt 2-3 nappal a meghívottak létszámának pontosítása (meghívás visszaellenőrzése) Nyitás és a levezetők jelenléte a rendezvény előtt 1-1,5 órával elvárható

Büfé, esetleg fogadás és ajándéktárgyak elvárhatóak Vendégfogadás – névjegy kérés és leadás – vagy jelenléti ív aláírása szükséges A rendezvénye elhangzottakat érdemes, sőt kell is dokumentálni Fölszólalók esetében – ha ezt önmaguktól nem teszik meg – fel kell kérni a bemutatkozásra és arra, hogy kit képviselnek Rendezvény után hagyjunk időt a konzultációra és kérdésekre

Utómunkálatok Résztvevők adatainak feldolgozása (újak, régiek, eredeti meghívottak, képviseleti helyettesek stb.) Az elhangzottak média megjelenését figyelemmel kell kísérni, az esetleges reagálásokat meg kell tenni (helyreigazítás, köszönetnyilvánítás stb.)

Kiállítások, vásárok A téma marketing szempontú megközelítése a marketing tantárgy keretein belül hang-zott el. A kommunikációs és a marketing anyag egységes ismerete szükséges.

A kiállítás, vásár ismertető jegyei A marketingkommunikáció legkomplexebb eleme Napjainkban egyre meghatározóbb elem-mé válik a gazdasági életben Jelentős piacbefolyásoló hatása van a vállalatok életében A vásár és a kiállítás a gazdaság és a kereskedelem iránytűje Egyedi, sajátos és komplex eszközrendszerrel rendelkezik, melyben a termék/szolgáltatás népszerűsítése, megismertetése az elsődleges szempont.