Budapest, 2007. február 22. A Népegészségügyi Program kommunikációja,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ X. Országos Konferencia.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egymásért fordítsuk meg a napot!. Célok •a fogyatékos emberek elfogadottságának növelése érdekében: ▫integrált események szervezése, ▫a fogyatékos emberek.
Advertisements

Budapest, május 29. Bizalomépítés az alapoktól A public relations szerepe az egészségügyi kommunikációban.
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
A Sajtóinfo online kommunikációs szolgáltatásáról Batki Zsolt kommunikációs tanácsadó (ELTE BTK Kommunikáció Tanszék, Sajtóinfo szolgálat),,Marketing,
Budapest, február 18. Hol és hogyan hirdessünk szűrőprogramot? - ami bevált, és ami nem…,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
az általános iskolákban
Határtalan Európa? Projekt összefoglaló Alattyányi István Szabadka, Borderless EUR Zárókonferencia HUSRB/1002/222/159.
Budapest, február 22. A civil szervezetek szerepe és lehetőségei a „egészség marketingben”,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Dr. Kincses Gyula szept. 1/16 A Nemzeti Rákellenes Program összefoglalása Dr. Kincses Gyula.
15. Egészség-Gazdaságtani Szimpózium Dr. Szócska Miklós Egészségügyért felelős államtitkár EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
Az EU „Városi környezet” tematikus stratégiája – a városi környezetgazdálkodás perspektívái Dr. Buzás Kálmánné KvVM Környezetpolitikai Osztály Szakmai.
„Nyitott kapu” a rendszeres testmozgásért és kapcsolódó egészségfejlesztési programok Vámospércsen Ménes Andrea polgármester.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
A évi EMH kampány csatlakozási feltételei Hogyan szervezzünk sikeres és mégis költséghatékony városi kampányt? Szerencsi Éva Nemzeti Fejlesztési.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Az adománygyűjtés kezdeti lépései a Magyar Természetvédők Szövetségénél Ladányi-Benedikt Ildikó kommunikációs munkatárs szeptember 20.
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Lorem ipsum Széchenyi Programirodák bemutatása ELTE Innovációs Nap február 23.
Várakozások az eredmények tükrében,
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
A kommunikációs mix elemei
Budapest, február 27. Betegtájékoztatás és/vagy betegorientálás?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VII. Országos Konferencia.
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Élj Tovább 5 Évvel! Egy társadalmi felelősséget vállaló program a magánegészségügyben.
Szponzoráció az egészségügyben 2011.február 18. Marketing, public relacitons és reklám az egészségügyben XIV. Országos Konferencia HunguestHotel Grift,
Budapest, február 17. Ritkák, de nem kevesek - avagy sok ritka sokra megy,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ XIV. Országos.
„ Átszűrődő üzenetek'‘ Liliom programok Paplanos Péter PR Manager Lilly Hungária Kft.
Munkahelyi Egészségvédelem Egyéni felelősség vagy vállalati érdek ?
Dr. Éri Vilma igazgató, Környezettudományi Központ
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
Nemzetközi projekt az egészség társadalmi és gazdasági meghatározóiról Taller Ágnes december 4. DETERMINE.
A primer prevenció jelentősége az ifjúsági munkában
A „HÁZASSÁG HETE SZEGEDEN” KOMMUNIKÁCIÓS KAMPÁNYÁNAK ALAPPILLÉREI: KIINDULÓPONT A társadalomban tapasztalható individualizmus propagálását egyfajta intenzív.
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
Sponsorare necesse est
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Innováció-ösztönző együttműködések kiépítése Dél-kelet-európai térség országaiban CLEAR.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető
Mátrai Balázs vidékfejlesztési szakértő Magyarországi LEADER Központ
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
A projekt általános szakmai célkitűzései
Budapest, február 23. Vállalati társadalmi szerep- és felelősségvállalás pr-es szemmel,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Tegyünk Egészségünk Színvonaláért Alapítvány Civil vélemény Dr. Kovács Gabriella Igazgató, TESZ Alapítvány február.
A Roma-Net Helyi Támogató Csoport lehetőségei a szociális városrehabilitáció tervezésében és végrehajtásában Mini-konferencia ,
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Gergely László Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézet
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
AdRisk Community action on Adolescent and Injury Risk – Közösségi összefogás a fiatalok baleseti kockázatának csökkentésére Európai szintű szituáció-elemzés,
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Lorem ipsum.
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

Budapest, február 22. A Népegészségügyi Program kommunikációja,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ X. Országos Konferencia

Miről is beszélünk? „Az Országgyűlés határozatával megerősített Egészség Évtizedének Johan Béla Nemzeti Programja a kedvezőtlen népegészségügyi helyzet javítása érdekében fogalmazza meg a következő évtized feladatait. A három évvel hosszabb születéskor várható élettartam elérésének mindkét elfogadott útja, azaz az egyes állampolgárok egészségének védelme, valamint a főbb betegségek, sérülések, halálokok gyakoriságának csökkentése egyaránt tevékenységeink részét képezik.”

E kettő kell nekem… Egészséges életmód program – azaz hosszabb távon kialakuló és tartósan megmaradó viselkedés(i minta) változás – Attitűdváltás! Az elkerülhető halálozások, megbetegedések – azaz felismerés és prevenció, az érintett aktív részvételével megvalósuló szűrések (életmódváltás más mint fönt!) – Mozgósítás!

A dupla kihívás Egyszerre akarok attitűdváltást és mozgósítást… DE: Attitűdváltás: hosszú távú szisztematikus kommunikációs folyamat, többirányú (tudás, érzelmi elemek, egyéni elfogultság) megközelítést igényel Mozgósítás: rövidebb távú intenzív kommunikációs folyamat, konkrét céllal

Informálás és/vagy mozgosítás? Az üzenetátvitel lépcsői 1. Megismerés 2. Megértés 3. Elfogadás 4. Azonosulás (cselekvés) idő

Informálás csapdái Üzenetek kiválasztása – Fiatalok, a dohányzás és a valódi okok Üzenetek megfogalmazása – Kardiovaszkuláris? Mi az?; USA AIDS kampány Információ torzulása – „Cukrosok láb nélkül, vakon”, „Szájon át szedhető inzulin” Alapinformációk hiánya – Viszér vs. érszűkület

A mozgósítás csapdái Mindenkinek a megfelelő üzenet – Célcsoport szegmentáció a Liliom programban Hiányzó infrastruktúra – Tanult tehetetlenség jelensége Elérhetőség – Tiszta Szívvel a bevásárlóközpontokban Erőforrás korlátok elfogadása –PorGrow (Policy Options for Responding to the Growing Challenge From Obesity) projekt

Reklám és/vagy pr? A kommunikációs program: Célja, téma – Stratégiai megfontolások Hossza – Rövid és hosszabb hatású eszközök Költségvetése – Nagyságrendi megfontolások További eszközök megléte – pl.: nagyrendezvények, roadshow

Reklám és/vagy pr? Integrált kommunikáció! Médiaeszközök aránya, jelenléte – Éljen 140/90 Hgmm alatt! program Változatos célcsoportok – „TCR Médiamix” a Liliom kampányban – Sajtókapcsolatok az Egészség Hídja programban Hírérték! – Megoldások az üzenet ismétlésére Támogató személyiségek integrálása – Sztárok, szakértők

Országos és/vagy lokális? Földrajzi szegmentáció – Veszélyzónák, lokális alprogramok Célcsoportok – Célcsoport kora, lakhelye, státusza Téma szegmentáció – Helyi adatok, szakértők, támogatók Erőforrások – Humánerőforrás, anyagi lehetőségek

Országos és/vagy lokális? Országos megvalósítás – Ismertség növelés a Vese Világnap kapcsán – Imidzs építés az Egészség Hídja programban Helyi és regionális médiumok használata – Az alulértékelt kis testvér – Reklám: megfelelő szelekció esetén költséghatékony megvalósítás – Egészségvonat program – Pr: jó kapcsolati háló és kivitelezés esetén nagy hatékonyság - Liliom program regionális médiakampány

Egyedül és/vagy partnerek? A kommunikáció egységessége – Sok potenciális információforrás kézbentartása Téma és cél – Kampánystratégia Third party endorsement – Akarok-e támogatót

Partnerkapcsolati buktatók Koherens kommunikáció – Szakértői megszólalások az onkológiai programban Támogatás – Civilszervezeti pályázat az Éljen 140/90 Hgmm! alatt programban Third party endorsement – Sztárok a lelki egészség alpogramban? „Etikett”

Központi forrás és/vagy szponzorok? Pénz – Anyagi források Támogatás – Van-e potenciális támogató Együttműködési forma – A támogatás „ára”

Központi forrás és/vagy szponzorok? Médiatámogatók – Járulékos költségek! Természetbeni támogatás – Mérőeszköz támogatás a CV programban – Nyeremények a Liliom programban Gyógyszeripari támogatás – Egyértelmű játékszabályok, transzparens viszonyok

Összefoglalásul… Nincs egységes recept! – Stratégiai, taktikai megfontolások – Célcsoport szegmentáció Egyedül nem megy… – Szakmai és civil partnerszervezetek, támogató személyiségek – Valódi bevonásuk a kommunikációba és a végrehajtásba Integrált eszközhasználat! – Pr és reklám együtt, „POS” eszközök – Terepmunka!

Köszönöm a figyelmüket! Elérhetőségeink: Tel/fax: Mobiltelefon: 20/