Új modulok a szakképzésben Projektmenedzsment – MS Project 2007 Szentirmai Róbert
Projektmenedzsment az informatikai szakmacsoportban Minden informatikai szakma tananyagába bekerült egy ilyen tanegység Kötelező és nem választható Vizsgatárgy
Mi is valójában a projekt- menedzsment és mire való Bizonyos kritériumoknak eleget tevő feladatok hatékonyabb elvégzését segíti. Egy lehetséges szervezési módszer a sok közül Az informatika területén általánosan és magától értetődően alkalmazott módszer Szorosan kapcsolódik más módszerekhez, módszertanokhoz (Pl.: rendszerfejlesztési módszertanok)
Miért van szükség ennek a modulnak a tanítására? Az informatika minden területén szűkek az erőforráskorlátok. Szorosak a határidők Behatároltak a költségkorlátok Az informatika minden területén alkalmazzák a projektszemléletű munkavégzést
Meg lehet-e tanítani a kérdéses korcsoportoknak? Már a rendszerváltás előtt is tanítottak hasonló ismereteket szakközépiskolában az üzemgazdaságtan tantárgy keretén belül Bizonyos elemei már az általános iskolai oktatás-módszertani gyakorlatba is beépültek (lásd.: projektmódszer) A még el nem fogadott központi programban mintegy 80 óra áll rendelkezésre az ismeretek elsajátítására
Elmélet és gyakorlat Interdiszciplináris terület Önmagában az elmélet kevés A gyakorlatban az elméleti ismeretek alkalmazását várják el, de hogyan?
A projektmenedzsment eszközkészlete Szervezési, tervezési módszerek Eljárások Gondolkodásmód Szoftveres támogatás
Milyen szoftvereszközök használatát tanítsuk meg? Az általános irodai alkalmazások nem elég projekt-specifikusak. A projekttervezés és nyomon követés a leglátványosabban, és egyben a leghatékonyabban támogatható szoftverekkel. A használatukhoz szükséges ismeretek megtanítása adja a legtöbb gyakorlatban élvezhető hasznot a tanulóknak.
Miért éppen a Microsoft Office Project valamely verziója? Magyarországon ez a legelterjedtebb Nagyon hasonlít az egyéb közismert Office termék használatához Könnyű tanítani, és megtanulni a használatát
Mire helyezzük a hangsúlyt a program oktatása során? Nem rajzot, egyszerű ábrát, hanem modellt hozunk létre A tervezés elvei eszköz-függetlenek A projektmenedzsment folyamataiba integráltan mutassuk be és tanítsuk meg a használatát, ne csupán egy önálló programként
Milyen egyéb tanulságokkal szolgálhat a program tanítása? A projekttámogató eszközök használata nem egyszerűsíthető le egy program telepítésére, és használatára Komplex rendszert vezetünk be Szabályokat alkotunk, testre szabjuk a programot
Miben segíti más tananyagegységek tanítását? Lehetőséget kínál a csapatmunka erősítésére A tervszerűséget a középpontba állító szemléletmódja megegyezik több más tanegység szemléletmódjával Mint egy komplex informatikai rendszer (ha szervert is telepítünk) lehetőséget kínál egy valóságos összetett rendszer kialakításának minden részletének bemutatására.
A tanári munka támogatása Tankönyvszerű felépítés –Lehetőséget biztosít az önálló munkavégzésre és tanulásra –Gyakorlati példák –CD melléklet Oktatói prezentációk Kidolgozott feladatok, Köztes állapotok 30 napos teljes változat –A kiadó tájékoztatása szerint a könyvet sok helyen megelégedéssel alkalmazzák
Köszönöm a figyelmet!