Új modulok a szakképzésben Projektmenedzsment – MS Project 2007 Szentirmai Róbert.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
A Microsoft Office Project kapcsolódása a PM folyamataihoz
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Projektoktatás április 8. Papp Dolli.
Nyílt napok látogatottsága
Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában.
ECDL ELEKTRONIKUS HITELESSÉG, ELEKTRONIKUS ALÁÍRÁS MODUL
Piacképes programozói tudás a középiskolában
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Nemzeti alaptanterv Választható kerettantervek Vizsgák és mérések követelményei Helyi tantervek Oktatási program- csomagok A tanítás gyakorlata A háromszintű.
JÓ GYAKORLATOK AZ IKT ISKOLAI ALKALMAZÁSÁBAN
Az ötlettől a projekttervig
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
időbeli tervezés ALAPISMERETEK
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
MS IT Akadémia Sisák Zoltán kuratóriumi elnök HTTP Alapítvány.
Új OKJ vizsgafeladatok
A szakképzési rendszer változásai Szabó András. Új kihívások, régi problémák Tanulói létszám folyamatos csökkenése Szakképzés presztízsének hanyatlása.
Informatikai Szakképzési Portál
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Az e-tanítás. Felépült az e-tanulás épülete – az Internet. Épülnek a tantermek – a tanulásszervező rendszerekkel felszerelt helyi Intranet hálózatok.
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
(kép – Philip Shriver) Tanítsunk portfóliókészítést Papp Gyula Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola.
Funkciói, feladatai és területei
ELEMÉR
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Informatikai Szakképzési Portál
1 Csontó Béla Az új OKJ bevezetése Informatikai rendszergazda Informatikai hálózattelepítő és –üzemeltető.
Egészséglelkesek az iskolákban Az egészségfejlesztés helyzete az általános iskolákban.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Felnőttoktatási tájékoztatója
Az Apáczai Kiadó átdolgozott matematika tankönyveinek bemutatása 5. -6
Inklúzív nevelés Magyarországon
VIR intézményi követelmények Kádár-Csoboth Péter ÚMFT Programfejlesztési Iroda.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Az MS Project szoftver alapfunkcióinak
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A cél-meghatározási, projektdefiniálási fázis Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
A képanyagokat dekoratőr diákjaink készítették 2016-ban.
Az ötlettől a projekttervig
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Üdv, tanulók! Tanár neve.
Előadás másolata:

Új modulok a szakképzésben Projektmenedzsment – MS Project 2007 Szentirmai Róbert

Projektmenedzsment az informatikai szakmacsoportban Minden informatikai szakma tananyagába bekerült egy ilyen tanegység Kötelező és nem választható Vizsgatárgy

Mi is valójában a projekt- menedzsment és mire való Bizonyos kritériumoknak eleget tevő feladatok hatékonyabb elvégzését segíti. Egy lehetséges szervezési módszer a sok közül Az informatika területén általánosan és magától értetődően alkalmazott módszer Szorosan kapcsolódik más módszerekhez, módszertanokhoz (Pl.: rendszerfejlesztési módszertanok)

Miért van szükség ennek a modulnak a tanítására? Az informatika minden területén szűkek az erőforráskorlátok. Szorosak a határidők Behatároltak a költségkorlátok Az informatika minden területén alkalmazzák a projektszemléletű munkavégzést

Meg lehet-e tanítani a kérdéses korcsoportoknak? Már a rendszerváltás előtt is tanítottak hasonló ismereteket szakközépiskolában az üzemgazdaságtan tantárgy keretén belül Bizonyos elemei már az általános iskolai oktatás-módszertani gyakorlatba is beépültek (lásd.: projektmódszer) A még el nem fogadott központi programban mintegy 80 óra áll rendelkezésre az ismeretek elsajátítására

Elmélet és gyakorlat Interdiszciplináris terület Önmagában az elmélet kevés A gyakorlatban az elméleti ismeretek alkalmazását várják el, de hogyan?

A projektmenedzsment eszközkészlete Szervezési, tervezési módszerek Eljárások Gondolkodásmód Szoftveres támogatás

Milyen szoftvereszközök használatát tanítsuk meg? Az általános irodai alkalmazások nem elég projekt-specifikusak. A projekttervezés és nyomon követés a leglátványosabban, és egyben a leghatékonyabban támogatható szoftverekkel. A használatukhoz szükséges ismeretek megtanítása adja a legtöbb gyakorlatban élvezhető hasznot a tanulóknak.

Miért éppen a Microsoft Office Project valamely verziója? Magyarországon ez a legelterjedtebb Nagyon hasonlít az egyéb közismert Office termék használatához Könnyű tanítani, és megtanulni a használatát

Mire helyezzük a hangsúlyt a program oktatása során? Nem rajzot, egyszerű ábrát, hanem modellt hozunk létre A tervezés elvei eszköz-függetlenek A projektmenedzsment folyamataiba integráltan mutassuk be és tanítsuk meg a használatát, ne csupán egy önálló programként

Milyen egyéb tanulságokkal szolgálhat a program tanítása? A projekttámogató eszközök használata nem egyszerűsíthető le egy program telepítésére, és használatára Komplex rendszert vezetünk be Szabályokat alkotunk, testre szabjuk a programot

Miben segíti más tananyagegységek tanítását? Lehetőséget kínál a csapatmunka erősítésére A tervszerűséget a középpontba állító szemléletmódja megegyezik több más tanegység szemléletmódjával Mint egy komplex informatikai rendszer (ha szervert is telepítünk) lehetőséget kínál egy valóságos összetett rendszer kialakításának minden részletének bemutatására.

A tanári munka támogatása Tankönyvszerű felépítés –Lehetőséget biztosít az önálló munkavégzésre és tanulásra –Gyakorlati példák –CD melléklet Oktatói prezentációk Kidolgozott feladatok, Köztes állapotok 30 napos teljes változat –A kiadó tájékoztatása szerint a könyvet sok helyen megelégedéssel alkalmazzák

Köszönöm a figyelmet!