Az internetes médiaintegráció hatása az újságírásra Ungvári Zrínyi Imre.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

A SZEMÉLYES ADATOK VÉDELME A FÓRUMOKBAN ÉS A BLOGOKBAN Felelősség és jogérvényesítés.
??? Reklám!!!.
DISPLAY HIRDETÉSEK. DISPLAY HIRDETÉSEK Fontos a technológiai háttér AZ ONLINE HIRDETÉSEK ELŐNYEI Real-time menedzselhető Mérhető Targetálható Interaktív.
A helyi lapok szerepe az önkormányzati kommunikációban
FÓRUM A KORMÁNYZATI PORTÁLON FÓRUM A KORMÁNYZATI PORTÁLON MEH – EKK * Kopint Datorg Rt. Tartalommenedzsment Divízió 2006.
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Adatvédelmi elvek és gyakorlat – január Készítette: Dr. Detrekői Zsuzsa.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
Élethosszig tartó tanulás a jobb közérzet érdekében
A direkt marketing fogalma
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
Web2 és a blogok. Mi az a web2? 1.Filozófia (tartalom) szabadság nyitottság közösség 2.Eszköz(készlet) egyszerűség integráció kompatibilitás mobilitás.
Web2 a mobilon: mégis, kinek az érdeke? Méhes Krisztián Neo-Play Entertainment Kft.
Az Internet adta lehetőségek
A publicisztikai és tájékoztató műfajok
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
FigyelőNET Mozgásban az üzlet február 6.. Kik vagyunk? A finn SanomaWSOY vásárolta meg a VNU magazin-portfolióját. Az új médiavállalat … • Európa.
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
Onlinemarketing.hu Kft. A Magyar Online Hirdetési Adatbázis rövid bemutatása. Készítette az Onlinemarketing.hu Kft.
Célcsoport elérése – online támogatással Go East! – a ki nem használt lehetőségek birodalma.
Internet alapjai. Szakmák Multimédia szerkesztő Content-szerkesztő Content-Manager Webriporter Infobróker Online-szerkesztő Online-újságíró.
Közösségi portálok használata
Webbányászat (web mining) Mártonffy A: Kutakodom, tehát vagyok cikke nyomán.
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
Közösségi oldalak használata
Az iWiW platform Szabó Márton Origo Zrt.. Az iWiW számokban 4,3 millió regisztrált felhasználó Napi 1,2 millió egyedi felhasználó Az összes regisztrált.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Felhasználói kérdőíves felmérés a MEK-ben Moldován István OSZK MEK.
Az informatika szerepe a XXI.század múzeumaiban
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 7. előadás.
mLearning - A Moodle használata mobil eszközökön
SZPONZORÁLT KÉRDŐÍV TÁMOGATÓI AJÁNLAT február 17.
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
IMK – Mobil marketing február Mobilreklám: a tenyérbemászó médium? Szabados Andrea Marketing vezető Voxline Kft.
Az elektronikus levelezés a számítógép-hálózatok klasszikus szolgáltatása, az Internet alkalmazásának egyik legnépszerűbb formája. Szövegen kívül lehetőség.
Levelezési alapismeretek
IWiW – második hullám Simó György T-Online Magyarország Zrt, vezérigazgató.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
WEB 2.0. Amiről szó lesz… Web átalakulóban, a WEB 2.0 –Újszerű weboldalak… –Első a tartalom! –A felhasználók hatalomátvétele?! –A Web mint platform –
Econet.hu Nyrt év jelentősebb eseményei I i alaptőke-emelés Est Média Group Kft. 70%-ának megszerzése /Pesti Est, Est.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
Az NVU webszerkesztő program
SZPONZORÁLT KÉRDŐÍV TÉMA: ADÓKEDVEZMÉNYEK TÁMOGATÓI AJÁNLAT október 06.
A tömegkommunikáció.
Az EtherCore weboldal Jószai Zoltán 1. Az oldal célja Kedvcsináló a fejlesztés alatt lévő játékhoz 2.
Levelezési alapismeretek
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
A z o n l i n e m a r k e t i n g l e h e t ő s é g e i SZAKDOLGOZAT.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
Google Scholar Wolfram Alpha Scirus Készítette: Varga Ádám.
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
A keresőmarketing szerepe és lehetőségei a könyvpiacon Sziebig Péter ügyvezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség április 15.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
Dr. Földy Ferenc Európa-jogi szakjogász III. EURES állásbörze október 11. EUvonal EU Tájékoztató Szolgálat.
Webszerkesztés. IP cím pl: Domain cím - DNS pl: ország nevehttp:// számítógép címe World Wide Web Webszerverre.
Az elektronikus levelezés a számítógép-hálózatok klasszikus szolgáltatása, az Internet alkalmazásának egyik legnépszerűbb formája. Szövegen kívül lehetőség.
Digitális világ Rólunk a világnak Írjunk blogot!
Internet és kommunikáció
EU Tájékoztató Szolgálat
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
Dr. Lábody Péter Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala
Előadás másolata:

Az internetes médiaintegráció hatása az újságírásra Ungvári Zrínyi Imre

Média integráció/konvergencia Konvergencia: média+informatika+ távközlés Integráció: szöveg, kép, animáció, mozgókép Médiumok és médiatartalmak együttes elérhetősége és kombinálhatósága

Mit jelent az online újságírás? Kihívás a hírmédiának? Milyen értelemben? Egyértelműen sikeresebb-e? Veszélyezteti-e az újságírás hagyományos feladatainak a teljesülését? Új lehetőségeket tár fel? Milyen újságírói műfajokat kedvel? Milyen új műfajokat hoz? Torzítja-e a problémaérzékenységet?

Információ-ipari fejlemények Az info-kommunikációs iparág médiumai: nyomtatás, rádió, mozi, tv, Internet saját kód és befogadói magatartás az Internet minden korábbit integrál Netújság-robbanás ( ) Dotcom-válság ( ): e-újság-csődök Ma: Web-purizmus (David Carr, NYT) Web-print vegyes változatok

Az Internetes szövegolvasási igények Szkennelő olvasás Problémacentrikus keresés Frappáns cím /"ütős" alcím (érdeklődés !) 10 másodperc figyelem bekezdés, tagolások, kiemelések, tördelés, betűszínek, méretekkel stb. egyéni stílus, közvetlen hangvétel, együttérzés, személyesség középpontban az olvasó Táblázatok, illusztrációk, kép, film

Internetes publikációk változatai Internetes lap verziók: külön online verzió (webes tartalomkezelés) fontosabb cikkek + mm és hálózati szolgáltatások a kettő egymás tükörképe a hírdető biztos lehet a print- és a netverzió egyezésében Internetes hírportál: egyetlen oldalon teljes tartalomjegyzék magazin terjedelmű cikkek, ilusztrációk

Az Internetes kiadás előnyei rövidebb átfutási idő; folyamatos frissítés kisebb költségek (alapanyag, nyomtatás, terjesztés) lehetőségek: e-kéziratbeküldés, e-arhiválás, hiperszöveg, hiperlinkek multimédiás illusztráció (film, hang, animáció) olvasottság mérése (webszerver statisztikák) láthatóság a keresőmotorok számára

Nyomtatott formátum

Az internetes kiadás formátuma

Az internetes kiadás különbségei

Hagyományos műfaji prefenciák Gonzo újságírás (Hunter S. Thompson ): tények saját szemszögből, sarkítottan, Rövid színes beszámolók (infotainment) Bulvár témák (közélet + magánélet)

Tóta W. Árpád (index.hu): Javaslat Mitnyan Györgynek „Nohát akkor nekem lenne egy egészen rövid javaslatom. Ez pedig annyiból áll, hogy Mitnyan György, ez az undorító fejű, gusztustalan kis varangyosbéka, ez legyen szíves zsömlészacskóval a fején megjelenni mindenféle nyilvános eseményen. Pirosbetűs ünnepeken vághat rá két diszkrét lyukat.” Tóta W. Árpád : “Felháborított Mitnyan úr gondolata" (...) "Szemléletének abszurd paródiáját akartam megírni. Elismerem, a szöveg prímér jelentésben sértő lehet, de ez a szatíra műfajának velejárója.” Mitnyan György: “Ez nem szatíra, ez nem valaminek a kifigurázása, hanem mocskolódás, tele van becsületsértő kitételekkel, indokolatlanul durva kifejezésekkel.”

Új tartalmi, műfaji preferenciák Kommentált interaktív állóképek (NYT) Kommentált videók Blogok, bloginformációk: szubjektív reagálások, visszaemlékezések Médiahack Olvasói írások, képek, filmek Moderált fórumok

Times Herald Record

Hatása a problémaérzékenységre Gyors, sekélyes érdeklődéssel számol Egyszerűsít, sarkít, sztereotipizál Mozgósítja a véleményeket Megalapozott és véleményszerű adatok Eltörli a reflektált és spontán vélemény határát Segíti a társadalmi kommunikációt Lazítja az előzetes megfontolásokat

Új generációs webes szolgáltatások Az internetes tartalom alakításába a netezőknek a korábbinál jóval nagyobb beleszólást nyújtó úgynevezett web 2.0-s szolgáltatások a felhasználók interaktivitására épülő videomegosztó oldalak, közösségépítő oldalak videomegosztó szolgáltatások Magyarországon: T- Online, Sanoma, Econet, UPC Magyarország Iwiw: több mint egymillió felhasználó MySpace: több mint százmillió

Blogtér ( saját weboldal, napló, blog vagy újság publikálhat olyan témában, amilyenben csak akar Címlap: weboldalak ezreibe beküldött bejegyzések, cikkek, napló bejegyzések A címlapra a Blogter serpái, a blogteren szavazatokat leadó felhasználók juttatják fel a kiválasztott bejegyzéseket. A Blogter szolgáltatásai: statisztikák mérése, sablonok, RSS, blogok kereshetősége, címkék, tartalom elhelyezése, permalink, moderátori funkciók stb.

Blogtér. Adatvédelmi szabályzat és IP cím: látogatók, hozzászólók, ezők aggregált infók: oldal- belépés, meglátogatás felhasználó specifikus infók: old.-hozzáférés, meglátogatása felh. megadott információi (kérdőívek, regisztráció) infók tartalom javítására, perszonalizálására, friss tartalmakról értesítsre sütik (cookies): a felhasználók preferenciái, session információk, felhasználók értesítése, hirdetés szerverek információgyűjése adatgyűjtés új, nem várt és korábban nem tiltott felhasználási módokról

Videomegosztó oldalak Oldal neve/Üzemeltető/Indulás időpont VideoGizmo/UPC/2006. november 27. Videoplayer/Sanoma/2006. október 3. Videa/T-Online/2006. július 28. Freevlog/Econet/2006. augusztus 29. Videobomb/Blogter/2006. június 15.

Felhasználók által készített filmek vlog, azaz videóbloggolás: amatőr videókat, amelyeknek készítője személyes véleményét teszi közzé naplószerű kisfilmben, képi nyelven a civil újságírás nemzetközileg egyre jobban terjedő műfaja

Videomegosztó és közösségépítő oldalak üzleti jelentősége az elérhető közönség, nagy tömege a hirdetők legfontosabb célcsoportjai tematikus oldalak: a hasonló érdeklődésű felhasználók találkozási lehetőséget nyújtó felületei –célzott hirdetési kampányok az internetes reklámköltés évről-évre a hirdetési piac legdinamikusabban bővülő szegmense

Magyar Online Hirdetési Index (MOHI) Internetes kiadók reklámbevételei nyolc kiadó – Habostorta, HáziPatika.com, Index.hu, Napi Online, Portfólió.hu, Ringier Online, Sanoma Online, T-Online Origó portfólió és Iwiw 1,08 milliárd forintos hirdetési bevétel problémák a szerzői jogok területén: összeütközés a zenei vagy video tartalmak tulajdonosaival (Google: 500 millió dollár várható perekre) tartalmak eltávolításának követelése

Tartalomszolgáltatási Kódex a Tartalomszolgáltató felelőssége korlátlan minden szerkesztett és fizetett tartalom esetében; a Tartalomszolgáltató felelőssége korlátozott a felhasználói tartalom („user generated content”) esetében

Tartalomszolgáltatási Kódex mind a szerkesztett, mind a felhasználói tartalmak esetében a szerzői jogokhoz kötődő jogszabályi előírásokat kell érvényesíteni kis- és fiatalkorúak számára káros tartalmak – figyelmeztetés szűrés

Tartalomszolgáltatási Kódex I. Lelkiismeretes tájékoztatás 1. Témaválasztás 2. Pontosság 3. Pártatlanság 4. Jóízlés 5. Közérthetőség 6. Az információszerzés szabályai 7. Az információforrás megjelölésének szabályai

Tartalomszolgáltatási Kódex II. Összeférhetetlenség 1. Rokoni kapcsolatok 2. Politikai kapcsolatok 3. Üzleti kapcsolatok 4. Üzleti érdekeltségek

Tartalomszolgáltatási Kódex III. Kereskedelmi kapcsolatok 1. A reklám elválasztása a tartalom többi részétől 2. A tartalomkészítők reklámszervező tevékenysége 3. Partnerek szponzorált tartalmai 4. Szponzorált eseményekről való tudósítás 5. Jótékony akciók, felhívások 6. A reklámok megjelenítése

Tartalomszolgáltatási Kódex IV. Kapcsolat a közszereplőkkel 1. A közszereplő 2. A közszereplőkkel való kapcsolattartás szabályai 3. Kapcsolat más médiumok képviselőivel V. A közszféra és a magánszféra elválasztása 1. A személyiségi jogok védelme 2. A nyilvánosság jogainak védelme