A TÁMOP 3.2.8/08/B és a TÁMOP 3.2.8/08/B/KMR mintaprojektjei Török Petra Szentendre, 2010. február 16.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
2013. május 13. Budapest Közgyűjtemények és oktatás konferencia
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Tájékoztató TÁMOP-projektünk nyitórendezvényére Kalocsa, november 7. (Katona István ház) A Kalocsai Főegyházmegyei Levéltár gyűjteményére épülő,
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1063 Budapest, Munkácsy M. u. 16.  Tel/Fax: , web: 
TÁMOP /2/A/KMR Digitális tananyagfejlesztés a gyógypedagógus képzés BA és MA szintjén Projektmenedzser: Dr. Stefanik Krisztina Szakmai.
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A gyakorlatvezető mentor
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Ügyfélbarát ügyintézés, partneri kapcsolat a pályázatkezelésben – Az Új Széchenyi Terv pályázatok tanulságai.
MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Ügyfélbarát ügyintézés, partneri kapcsolat a pályázatkezelésben – Az Új Széchenyi Terv pályázatok tanulságai Biró.
Pályázati felelős Kiválasztása:  állandó személy, az igazgató „nevesítse”  a feladata meghatározott, lehetőleg finanszírozott legyen (pl. órakedvezmény)
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Dobbantó projekt pályázati tájékoztató... a sikeres pályázáshoz szeptember.
A közművelődés és az egész életen át tartó tanulás Nevelésügyi Kongresszus Budapest, augusztus 26.
EU-s pályázatok írása és módszertana
1 Közép-magyarországi Operatív Program Közoktatási intézmények beruházásainak támogatása KMOP ADMINISZTRATÍV TUDNIVALÓK.
Pályáztatás, projektmenedzselés az EU operatív programjaiban, gyakorlati tapasztalatok, problémák és megoldások -HEFOP ESZA Kht -
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
„Közgyűjtemények az oktatásért” a hosszú távú együttműködés érdekében Emberi Erőforrások Minisztériuma Közgyűjteményi Főosztály Sörény Edina Budapest,
Felnőttképzési programok a Múzeumi Oktatási és Képzési Központban Káldy Mária Május 12.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.

TÁMOP Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása Cél: - Az óvodai és iskolai nevelési és.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
ISKOLABARÁT MÚZEUM Múzeumok és iskolák partnerségének fejlesztésének lehetőségei Új Magyarország Fejlesztési Terv ( ) Győr, november 7. A.
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
Határtalanul Együtt egymásért a zene és a tánc világában HA /14 Premier Művészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
Muzeológiai szakfelügyelet
Társadalmi Megújulás Operatív Program Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben)
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
Környezeti nevelés uniós forrásokból
Zuglói társasház energiahatékonysági felújításának tapasztalatai Dzsiki Ferenc Lagross Kft. Budapest,
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
TÁMOP / „Új kor új iskola ” Pénzügyi feladatok bemutatása.
„Adj teret, nyiss utat! – Szociális kompetenciákkal a hátrányok ellen” TÁMOP A-12/
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT ÉS TERÜLETI GYERMEKVÉDELMI SZAKSZOLGÁLAT PÁLYÁZATAI A TÁMOP KERETÉBEN PROJEKT ZÁRÓ NAP:
TÁMOP „A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban”
A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT ÉS TERÜLETI GYERMEKVÉDELMI SZAKSZOLGÁLAT PÁLYÁZATAI A TÁMOP KERETÉBEN PROJEKT ZÁRÓ NAP:
Mitől innovatív egy vállalkozás? Nyert a pályázatom! Hogyan tovább? Segítünk a megoldásban!
VÁLTOZÓ KÖNYVTÁR A VÁLTOZÓ VILÁGBAN „Megőriztük a régit, s megújultunk az időben, ahogy kell.” Csukás István.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Pályázati információs nap Június 15.
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Lorem ipsum.
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

A TÁMOP 3.2.8/08/B és a TÁMOP 3.2.8/08/B/KMR mintaprojektjei Török Petra Szentendre, február 16.

2 Cél: Modellezni a pályázás folyamatát az ötlet felmerülésétől a pályázati dokumentáció teljes körű összeállításáig a megvalósításon át az elszámolás szimulációjáig.

3 Miért?

4 Égnek áll a hajunk?

5 OKM feladat: PEMCS – pályázati kiírás „cizellálása” De: rejtett hibák és buktatók Modellezés Gyakorlati segítségnyújtás

6 Automatikus pályázat !

7 Projekt-szimulációs műhelymunkák keretében 10 kisméretű mintaprojekt tervezése és megvalósítása gyakorlati keretek között: a projekttervezés és projektmenedzsment; pénzügyi tervezés és lebonyolítás; pályázatírás; projekt megvalósítás; kommunikációs elvárások.

8

9 Hol? 9 helyszínen különböző fenntartású különböző besorolású különböző földrajzi elhelyezkedésű különböző lehetőségekkel bíró eltérő tapasztalatokkal rendelkező muzeális intézmények

10 Az adott helyszínen Az adott szakemberekkel Más múzeumokból érdeklődő kollégákkal MMP-MOKK koordinátori csoport szerepvállalásával

11 Szabadtéri Néprajzi Múzeum „Érted?! – Értem!” – Hogyan fogadjuk fogyatékos embertársainkat a múzeumainkban? Szórakaténusz Játékmúzeum és Műhely Múzeumi kommunikáció az oktatás szolgálatában Munkácsy Mihály MúzeumOktatási célú kiadványok – a feladatlaptól az on-line csoportmunkáig Vasvári MúzeumMúzeumi vezetői ismeretek Herman Ottó Múzeum – Magyar Nyelv Múzeuma Kiállítás-rendezés A-Z-ig: az ötlettől a megvalósításig a közoktatás szolgálatában Völgységi Múzeum„Hálózatosodás az iskolán kívüli szervezett tanulásban” Intercisa Múzeum„Szórakoztatva tanulni, tanulva szórakozni!” – Projektmódszer a múzeumpedagógiában Jósa András MúzeumIskolák és múzeumok partnersége – pedagógus- továbbképzés Déri MúzeumPedagógus képzők-képzése: múzeumok közoktatási hasznosítása Fertőszéplaki tájházakIskolabarát múzeumi környezet

12 Szakmai megvalósítás: OK de:

13 Mi estünk szét vagy zsinóron rángatnak bennünket?

14 Elszámolási-beszámolási szimuláció: az elszámolási dokumentáció bemutatása; NFÜ nyomtatványok ismertetése és kitöltésük módja: kifizetési kérelem; összesítők; változás- bejelentő stb.; alátámasztó dokumentumok formai sajátosságaink ellenőrzése; elszámolási dokumentáció összeállítása; ismerkedés az EMIR rendszerével; kifizetési dosszié összeállítása; projekt előrehaladási jelentés - dokumentációjának elemei, kitöltés módja; helyszíni ellenőrzés szimulációja.

15 Hasznos dokumentumok a TÁMOP 3.2.8/B pályázat megírásához: TÁMOP 3.2.8/B pályázati adatlapja (DOC)TÁMOP 3.2.8/B pályázati adatlapja Nemzeti Alaptanterv /NAT/ (PDF)Nemzeti Alaptanterv /NAT/ A koherens és átfogó egész életen át tartó tanulás stratégiája /LLL/ (PDF)A koherens és átfogó egész életen át tartó tanulás stratégiája /LLL/ Az informális és nem-formális keretek között szerzett tudás elismertetése /többek között az LLL-ről/ (PDF)Az informális és nem-formális keretek között szerzett tudás elismertetése /többek között az LLL-ről/ A fejlesztés célcsoportjainak definícióját segítő táblázat (DOC)A fejlesztés célcsoportjainak definícióját segítő táblázat Fenntartói nyilatkozat-minta (DOC) Fiktív árajánlat minta szolgáltatásra (DOC)Fiktív árajánlat minta szolgáltatásra Fiktív árajánlat minta eszközbeszerzésre (DOC)Fiktív árajánlat minta eszközbeszerzésre Állásfoglalás a közoktatásban tanuló diákok múzeumlátogatásáról (DOC)Állásfoglalás a közoktatásban tanuló diákok múzeumlátogatásáról Hogyan kerüljük el a hiánypótlás nélküli elutasítást? - Formai tanácsok a TÁMOP /08/B és TÁMOP /08/B/KMR beadásához (DOC)Hogyan kerüljük el a hiánypótlás nélküli elutasítást? - Formai tanácsok a TÁMOP /08/B és TÁMOP /08/B/KMR beadásához

16 Ki mit tud a múzeumban? És te? Másképp? – A felnőttlét szerepeire felkészítő múzeumpedagógiai foglalkozások (Beadó: Szabadtéri Néprajzi Múzeum) Elérhető: Mintaprojektek menüpont Belépési kóddal!

17 Elszámolás (elfogadása) után… rózsaszínben látjuk a világot!

18 Török Petra vezető tanácsos OKM Közgyűjteményi Főosztály 1055 Budapest Szalay utca Tel: (1) ; (1) Fax: (1)