A TÁMOP 3.2.8/08/B és a TÁMOP 3.2.8/08/B/KMR mintaprojektjei Török Petra Szentendre, február 16.
2 Cél: Modellezni a pályázás folyamatát az ötlet felmerülésétől a pályázati dokumentáció teljes körű összeállításáig a megvalósításon át az elszámolás szimulációjáig.
3 Miért?
4 Égnek áll a hajunk?
5 OKM feladat: PEMCS – pályázati kiírás „cizellálása” De: rejtett hibák és buktatók Modellezés Gyakorlati segítségnyújtás
6 Automatikus pályázat !
7 Projekt-szimulációs műhelymunkák keretében 10 kisméretű mintaprojekt tervezése és megvalósítása gyakorlati keretek között: a projekttervezés és projektmenedzsment; pénzügyi tervezés és lebonyolítás; pályázatírás; projekt megvalósítás; kommunikációs elvárások.
8
9 Hol? 9 helyszínen különböző fenntartású különböző besorolású különböző földrajzi elhelyezkedésű különböző lehetőségekkel bíró eltérő tapasztalatokkal rendelkező muzeális intézmények
10 Az adott helyszínen Az adott szakemberekkel Más múzeumokból érdeklődő kollégákkal MMP-MOKK koordinátori csoport szerepvállalásával
11 Szabadtéri Néprajzi Múzeum „Érted?! – Értem!” – Hogyan fogadjuk fogyatékos embertársainkat a múzeumainkban? Szórakaténusz Játékmúzeum és Műhely Múzeumi kommunikáció az oktatás szolgálatában Munkácsy Mihály MúzeumOktatási célú kiadványok – a feladatlaptól az on-line csoportmunkáig Vasvári MúzeumMúzeumi vezetői ismeretek Herman Ottó Múzeum – Magyar Nyelv Múzeuma Kiállítás-rendezés A-Z-ig: az ötlettől a megvalósításig a közoktatás szolgálatában Völgységi Múzeum„Hálózatosodás az iskolán kívüli szervezett tanulásban” Intercisa Múzeum„Szórakoztatva tanulni, tanulva szórakozni!” – Projektmódszer a múzeumpedagógiában Jósa András MúzeumIskolák és múzeumok partnersége – pedagógus- továbbképzés Déri MúzeumPedagógus képzők-képzése: múzeumok közoktatási hasznosítása Fertőszéplaki tájházakIskolabarát múzeumi környezet
12 Szakmai megvalósítás: OK de:
13 Mi estünk szét vagy zsinóron rángatnak bennünket?
14 Elszámolási-beszámolási szimuláció: az elszámolási dokumentáció bemutatása; NFÜ nyomtatványok ismertetése és kitöltésük módja: kifizetési kérelem; összesítők; változás- bejelentő stb.; alátámasztó dokumentumok formai sajátosságaink ellenőrzése; elszámolási dokumentáció összeállítása; ismerkedés az EMIR rendszerével; kifizetési dosszié összeállítása; projekt előrehaladási jelentés - dokumentációjának elemei, kitöltés módja; helyszíni ellenőrzés szimulációja.
15 Hasznos dokumentumok a TÁMOP 3.2.8/B pályázat megírásához: TÁMOP 3.2.8/B pályázati adatlapja (DOC)TÁMOP 3.2.8/B pályázati adatlapja Nemzeti Alaptanterv /NAT/ (PDF)Nemzeti Alaptanterv /NAT/ A koherens és átfogó egész életen át tartó tanulás stratégiája /LLL/ (PDF)A koherens és átfogó egész életen át tartó tanulás stratégiája /LLL/ Az informális és nem-formális keretek között szerzett tudás elismertetése /többek között az LLL-ről/ (PDF)Az informális és nem-formális keretek között szerzett tudás elismertetése /többek között az LLL-ről/ A fejlesztés célcsoportjainak definícióját segítő táblázat (DOC)A fejlesztés célcsoportjainak definícióját segítő táblázat Fenntartói nyilatkozat-minta (DOC) Fiktív árajánlat minta szolgáltatásra (DOC)Fiktív árajánlat minta szolgáltatásra Fiktív árajánlat minta eszközbeszerzésre (DOC)Fiktív árajánlat minta eszközbeszerzésre Állásfoglalás a közoktatásban tanuló diákok múzeumlátogatásáról (DOC)Állásfoglalás a közoktatásban tanuló diákok múzeumlátogatásáról Hogyan kerüljük el a hiánypótlás nélküli elutasítást? - Formai tanácsok a TÁMOP /08/B és TÁMOP /08/B/KMR beadásához (DOC)Hogyan kerüljük el a hiánypótlás nélküli elutasítást? - Formai tanácsok a TÁMOP /08/B és TÁMOP /08/B/KMR beadásához
16 Ki mit tud a múzeumban? És te? Másképp? – A felnőttlét szerepeire felkészítő múzeumpedagógiai foglalkozások (Beadó: Szabadtéri Néprajzi Múzeum) Elérhető: Mintaprojektek menüpont Belépési kóddal!
17 Elszámolás (elfogadása) után… rózsaszínben látjuk a világot!
18 Török Petra vezető tanácsos OKM Közgyűjteményi Főosztály 1055 Budapest Szalay utca Tel: (1) ; (1) Fax: (1)