Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A komplex tehetségfejlesztési program moduljainak tartalma
Advertisements

Tehetséggondozás a testnevelés órán
Magyar Diáksport Szövetség
NAT 2012 Ember és társadalom
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
„Ezt egy életen át kell játszani”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Kompetencia alapú képzés
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Osztályfőnöki helyi tanterv
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Magyar Pedagógiai Társaság Szomatikus-nevelési Szakosztály
A Nemzeti alaptanterv változásai
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Informatika tanítása ea.
Kompetencia alapú oktatás
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
A testnevelési tanterv.
Képesség, készség, adottság, tehetség
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A tehetséggondozás lehetőségei az új Nemzeti alaptantervben
A kerettantervek fejlesztése
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Harmadik matematikakönyvem
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Készítette: Kovács Október Budapest, február.
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Kompetencia -eredményesség
Edzéselméleti témák Kiválasztás
Az új Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
Informatika tanítása ea.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
A magyar nyelv és irodalom Készítette: Raátz Judit és Sályiné Pásztor Judit Szolnok–Budapest és 16.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet FENNTARTHATÓSÁG A NAT-BAN ÉS A KERETTANTERVEKBEN Ökoiskola címátadó
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Barcsák Marianna - KPSZTI
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Testnevelés és Sport Készítette: dr. Bognár József 2012. február 15.

Műveltségi területek közös kiemelt céljai a tevékenykedtetés (cselekvő részvétel) (kísérlet, megfigyelés) középpontba állítása; az informatika alkalmazása; a szociális kompetenciák sokirányú fejlesztése; a közösségi élethez, a munka világába való belépéshez szükséges képességek és ismeretek; az egészséges életmód kialakítása; az aktív részvétel, öntevékenység és a kreativitás biztosítása; a médiumok alkotó használata.

Tartalmi fejlesztés A fejlesztési feladatok – nevelési célok, valamint az új ismeretkörök, tartalmak kereszttantervi „szálként” hassák a pedagógia tartalmakat; a fejlesztés és az ismeretátadás komplex és kiegyensúlyozott folyamatban valósulhasson meg; a kompetenciafejlesztési elvárások összhangba kerüljenek a közműveltségi tartalmakkal; hangsúlyosabb szerepet kapjanak a gyakorlatorientált tevékenységek, az életviteli kompetenciák (egészségre nevelés, testmozgás, pénzügyi, gazdálkodási, vállalkozási ismeretek).

NAT kiemelt fejlesztési területek – nevelési célok Erkölcsi nevelés Önismeret, társas kultúra Családi életre nevelés Testi, lelki egészség Felelősségvállalás másokért, önkéntesség Fenntarthatóság, környezet Nemzeti öntudat, hazafias nevelés Állampolgárság, demokrácia Pályaorientáció Gazdasági, pénzügyi nevelés Médiatudatosság A tanulás tanítása

Kulcskompetenciák Azok az ismeretek, képességek és attitűdök, amelyek birtokában az EU polgárai hatékonyan alkalmazkodhatnak a gyorsan változó modern világhoz a változások irányát és tartalmát cselekvően befolyásolhatják. Anyanyelvi kommunikáció Idegen nyelvi kommunikáció Matematikai kompetencia Természettudományos és technikai kompetencia Digitális kompetencia Szociális és állampolgári kompetencia Kezdeményezőképesség és vállalkozói kompetencia Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőképesség A hatékony, önálló tanulás

Testnevelés és Sport Alapelvek, célok Testi, motoros, lelki, értelmi, érzelmi és szociális fejlesztés Prevenció és egészségfejlesztés Komplex motoros képességfejlesztés (kondicionális és koordinációs képességek) Fittség, edzettség Életkornak, képességszintnek, érdeklődésnek megfelelő sporttevékenység – a sport megszerettetése Élethosszig tartó rendszeres sporttevékenység, aktív életvezetés és életminőség megalapozása Tehetséggondozás

A Műveltségterület kiemelt céljai Fitnesz és edzettségi szint fejlesztése, rendszeres preventív fizikai aktivitással Motoros képességek, kondicionális és koordinációs képességek fejlesztése, a sportági készségek kialakítása Testnevelési és sportági tevékenységhez kötődő ismeretek fejlesztése Szabadidős-, diák- és versenysportban való részvétel, sportágválasztás, kiválasztás és utánpótlás-nevelés, élethosszig tartó rendszeres fizikai aktivitás Személyiségfejlesztés, szociális és emocionális képességek fejlesztése, erősítése Preventív és egészségtudatos szokások fejlesztése

Fejlesztési feladatok (FF) Motoros képességfejlesztés: edzettség, fittség Motoros készségfejlesztés: mozgástanulás Játék Versenyzés Prevenció, életvezetés, egészségfejlesztés

FF 1 Motoros képességfejlesztés: edzettség, fittség Általános és speciális képességfejlesztő, az edzettséget fejlesztő és a fittségi szintet növelő vagy megtartó testgyakorlatok. A motoros képességek fejlesztésének és szerepének tudatosítása. Motoros készségfejlesztés: mozgástanulás Sportág-specifikus és általános technikai, taktikai elemek egyénileg, párban és csoportban. A kognitív, az affektív és a szociális képességek fejlesztése motoros tanulással.

FF 2 Játék Versenyzés Prevenció, életvezetés, egészségfejlesztés Egyénileg, párban és csoportban végrehajtott játékos mozgásformák. Sportági előkészítő mozgásos játékok. Alkotó és kooperatív játékos feladatok. A kognitív, affektív és szociális képességek fejlesztése játékkal. Versenyzés Egyénileg, párban és csoportban végrehajtott sportág-specifikus versenyek. A versenyzés szerepe a kognitív, affektív és szociális képességekben. Prevenció, életvezetés, egészségfejlesztés Prevenciós és szabadidős sporttevékenységek. Életmódot, életstílust és életminőséget befolyásoló egyéni, társas és csoportos tevékenységek.

Közműveltségi tartalmak Mozgásműveltség, mozgáskultúra Motoros képességfejlesztés: edzettség, fittség Motoros készségfejlesztés: mozgástanulás Játék Versenyzés Prevenció, életvezetés, egészségfejlesztés Ismeretek, személyiségfejlesztés

Közműveltségi tartalmak 1–4. évfolyam: A legfontosabb időszak a motoros képességek és készségek fejlesztésében, az egészségtudatos testnevelési és később sportolási szokások kialakítása a sportmozgás megszerettetésének érdekében. 5–8. évfolyam: A jól megalapozott koordinációs és kondicionális képzésre épülhet a diák- és szabadidős sport, illetve a tehetségesek és elhivatottak számára az élsport utánpótlás-nevelés technikai-taktikai képzése. 9–12 évfolyam: A kimeneti szakaszra a tudatos rendszeres képzés és öntevékenykedés a jellemző, ahol az iskolai motoros aktivitás mellett egyre hangsúlyosabb a rekreatív, szabadidős fizikai tevékenység és a tehetségek számára az élsportban való érvényesülés.

1-4. évfolyam Képességfejlesztés, fittség, motoros tesztek Természetes mozgásformák (torna, atlétika, sportjáték, önvédelmi, küzdő és úszó feladatok, gyakorlatok) Különböző játékok Egyszerűsített sportági versenyek, sor- és váltóversenyek Preventív gyakorlatok, relaxáció, higiénia, baleset-megelőzés Ismeret és alkalmazás, önértékelés, énkép, testkép, felelősség, tudatosság, érzelmek és motiváció, konfliktuskezelés, egyéni és társas folyamatok, sportszerűség, példakép, szokás …

5-8. évfolyam Általános és speciális képességfejlesztés, motoros tesztek Természetes és nem természetes mozgásformák Sportágspecifikus technikai-, taktikai-, és versenyelemek (kibővített sportági mozgásanyaggal) Sportági előkészítő játékok Versenyszabályoknak megfelelő gyakorlás, versenyhelyzetek és versenyek Preventív motoros tevékenységek, relaxáció Ismeret, megértés és alkalmazás, célorientált tevékenység és gondolkodás, összehasonlítás, döntéshozatal, sikerorientáltság, szabályrendszerek, önkontroll és önuralom, esélyegyenlőség …

9-12. évfolyam Általános és sportágspecifikus képességfejlesztés, motoros tesztek Magas cselekvésbiztonság (technika és taktika) a különböző sporttevékenységekben, táncban Játék különböző környezetben, formában és szabályokkal Versenyek, diáksport, élsport Szabadidősport és mozgásgazdag életmód Ismeret, megértés, értelmezés és alkalmazás, tudatosság, elemzés és értékelés, önkifejezés, közösségépítés, baleset-megelőzés, egészséges életvitel…

Kerettantervi irány Források és értékirányok: Egyén – társadalom/közösség – műveltségterület Mi a hangsúlyos a fejlesztésben és miért Ezek alapján hangsúlyos lehet Motoros képességfejlesztés (kondicionális és koordinációs képességfejlesztés) Fitnesz és edzettség Technikai (mozgástanulás) tudás Utánpótlás-nevelés és tehetséggondozás Tudás, megértés és alkalmazás Szabadidősport

Köszönöm a figyelmet bognar@tf.hu