E-tananyag fejlesztés és a megvalósult programok értékelése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Halmosné Dancsecs Katalin Informatikus-könyvtáros szak Távoktatás Médiaismeret beküldendő házi feladat Inzert kép Az ötlet rövid leírása: Egy közismert.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Tutori tevékenység a gyakorlatban
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Virtuális oktatási környezet kialakítása
A „MODULFÜZET” készítette B a l á z s T a m á s. - T U D J U K…, - M E R J Ü K…, - T E S S Z Ü K.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
A november 18-i workshop napirendje
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
Szerző neve A foglalkozás címe Egy foglalkozás, ~ 2 Word oldal ~ 4000-karakter 4-6 Kép (Fotó, vonalas rajz, Clipart, táblázat, grafikon) 1 objektum animáció.
Pedagógusok az együttnevelésről Keller Magdolna Eszterházy Károly Főiskola Neveléstudomány Tanszék Eger.
E-learning alapú távoktatásos képzés
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
A TORNATANÍTÁS, TANULÁS TESTNEVELÉS-ELMÉLETI KÉRDÉSEI
| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
E-learning Kovácspál Eszter.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 10. előadás.
2009. november 23. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 11. előadás.
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Tananyagfejlesztés Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Tanulási útmutató Tanulási Útmutató Az Észak-magyarországi Regionális Távoktatási Központ által a TÁVHÁLÓ projektben kifejlesztett e-learning környezethez.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Elektronikus ismeretanyag e-learning/e-könyv/e-book
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
Járt utat a járatlanért… A Moodle bevezetésének és alkalmazásának sajátosságai nagyvállalati környezetben Németh Károly Gödöllő, június 24.
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
Forgó Sándor H: Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák.
MKE XXXI. Vándorgyűlés, Papa Tankönyvek a könyvtárosképzésben Tóvári Judit főiskolai tanár Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola, Eger Tóvári Judit.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
A tanítási órára való közvetlen előkészületek
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Korszerű, hatékony képzési megoldás E-Learning - SzITÁR június 13.
TÁMOP A/1-11/1 Tananyag általános formai és tartalmi előírásai, valamint az önellenőrzés és teszt szerkesztési, publikálási lehetőségei a CooSpace-ben.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
A fizika tanítása 5. lecke Tanítási tervezet. A tanári munka folyamata… Tanterv-tankönyv-tanmenet-óratervezet-óravázlat  A tantervek alapján készülnek.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
E-LEARNING ALKALMAZÁSOK DR. ZÁRDA SAROLTA. AZ ELEKTRONIKUS OKTATÁS KÖVETELMÉNYRENDSZERE JÓL TAGOLT TARTALOM PERCES SZAKASZOK - A TARTALOM A KELLŐ.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Szivák Judit Intézeti értekezlet jún Oktatási asszisztens szakirány.
Önértékelési projektterv
Nemzeti Köznevelési Portál
Pedagógus kompetenciák mérése és mérőeszközök kidolgozása
Előadás másolata:

E-tananyag fejlesztés és a megvalósult programok értékelése Forgó Sándor E-tananyag fejlesztés és a megvalósult programok értékelése

A jó távoktatási anyagok speciális vonásai [1] Világosan megfogalmazott célok. Tanulási tanácsok „Te és én”, közvetlen stílusú, barátságos írásmód. Rövid, „együltőhelyben” tanulásra méretezett anyagrészek. A szokásosnál kevesebb szöveg egy oldalon (vagy képernyőn). Sok, a köznapi életből, gyakorlatból vett példa. Utalások a tanulók korábbi tapasztalataira. Illusztrációk használata ott, ahol azok kifejezőbbek, mint a szöveg. Világos, találó címek, Összekapcsolódás más médiumokkal. Különböző felkészültségű diákok igényeire szabott tananyagok. Gyakorlatok, az új ismereteket kipróbálására. Hely a diákok saját gondolatainak feljegyzésére. Visszacsatolást biztosít, hogy a tanuló ellenőrizhesse előrehaladását. [1] Derek Rowentree: Preparing Materials for Open, Distance and Flexibile Learning. Kogan Page Kiadó London 1995. és az Open Universitity Oktatástechnológiai Osztálya. 1993. In. [1] Derek Rowentree: Preparing Materials for Open, Distance and Flexibile Learning. Kogan Page Kiadó London 1995. és az Open Universitity Oktatástechnológiai Osztálya. 1993. In.

E-learning szolgáltatások iránti elvárások integrálhatóság, biztonságosság, adatok nyomon követése, információszolgáltatási és kommunikációs lehetőségek, adminisztráció, statisztika, szerver kliens feltételek, hallgatói környezet.

E-learning minőségi kérdései* Hozzáférés, Testre-szabottság, Kommunikáció (sz. asz.) Előrehaladás A hallgatói környezet II. Szerzői környezet III. Tanári környezet és a módszerek III. Ált. tulajdonágok Tananyagfejlesztés Kurzusvezetés, Tudás ellenőrzés (kvíz) Team munka (H-H, TT-HHH) Adminisztráció Technikai (szerver- kliens) platform Több nyelv KIT támogatottság Költségek *www. Edutech.ch

Az értékelő rendszer

Minőségbiztosítási kérdések Informatikus könyvtáros szak!!! n= 160 Minőségbiztosítási kérdések Blended Kimaradtak Tanulmányaikat folytatók

A tanulást támogató eszközök hatékonyságának megítélése Kimaradtak Tanulmányaikat folytatók n= 104

http://www.ektf.hu/tavoktatas/eprotokoll/mediumok.htm

A TANANYAGOK www.ektf.hu/hefopalyazat 2008 február 1-től elköltözik Előszoba - Pilot www.ektf.hu/ Illusztráció, teszt http://elearning.ektf.hu/ Órakedvezményt kap Keretrendszert kap Tananyag + kommunikációs felület

http://www.ektf.hu/tavoktatas/eprotokoll/docs/forgatokonyvek.doc

Az ideális tananyag Check list

A nevelés társadalmi alapjai - képek frissítve 12. 19. A tanári mesterség 2008 jan 10. Illusztrációk készültek (állóképek: azonban ezek nem mindig adekvátak a tartalomhoz. Pl. 3. kép DÖK témakörhöz indifferensenk tartom az iskolaudvart. (DÖK szoba, ülés események aktivitások kellenek) Tesztek teljes mértékben hiányoznak. --- e nélkül nem lehet integrálni. Médiaszegény. Iskolai események vannak csak rögzítve. CSak utána kellene járni :-) Bár egy kép felér ezer szóval, de a képekhez cím is tartozik lásd. nyomtatott könyvek. A feladatok számát tekintve az a kérdés merül fel bennem, hogy teljesíthető ez a mennyiség akkor, amikor egy hallgatónak 10 tantárgya van????? A célkitűzések hiányoznak :( ---- Bár implicit módon, mintha lenne valami a tartalomban, de ezt külön kellene -- a megadott sablon szerint.---- I. Bevezetés II. A tananyag kifejtése. A lecke elméleti anyagának a közlése: III. Kiegészítések

Tanári személyiségfejlesztés és attitűdformálás - frissítve 12. 06. 2008 Január 10.------------------------------------------- Továbbra is hiány. Beadandó feladatok!!! A bevezetés menü csak részben felel meg, mert ide kellene beírni azt, hogy mire lesz képes a tananyagelsajátítás révén, és azt, hogy milyen feladatot kell neki elvégeznie. II. C egységnek nincs címe A VÉGSŐ TESZT IS SZÜKSÉGES AHHOZ, HOGY BEVEZETHETŐ LEGYEN A RENDSZERBE: GRATULÁLOK A TESZTKÉRDÉSEKHEZ. KÖSZÖNÖM, HOGY KOMOLYAN VETTÉK A SZERZŐK. MINTASZREŰ, mert SZINTE teljes mértékben betatotta a didaktikai tagozódást. I. Bevezetés II. A tananyag kifejtése. A lecke elméleti anyagának a közlése: III. Kiegészítések

Gondolkodók a nevelésről A szöveggyűjtemény, mint melléklet alkalmazható a szaktárgyhoz. A főiskolai rendszerbe történő (L FENTI TÁBLÁZAT) illesztéséhez szükséges egy tanulási útmutató és a tesztsor. I. Bevezetés -Bevezető (motiváció megteremtése, érdeklődés felkeltése) -Tartalmi áttekintés (modulcímek, leckék felsorolása) -Célkitűzések, követelmények meghatározása(Milyen kompetenciákkal fog rendelkezni a kurzus végeztével, milyen feladatokat kell elvégeznie.) II. A tananyag kifejtése. A lecke elméleti anyagának a közlése: -Önellenőrző (nyitott) kérdések (bekezdéscímek alapján) -Tesztkérdések (2-3 eldöntendő, párosításos, feleletválasztásos) III. Kiegészítések -Irodalomjegyzék -Glosszárium, dokumentumok (opcionálisan) -Próbavizsga (a 10 lecke alapján 20 db kérdést állítson össze.) -Záróvizsga (a 10 lecke alapján 2*20 db kérdést - A, B variánst- állítson össze.)

Pszichológia elméleti alapok - tesztek elkészítve 12. 04. 2008. JAN 10. a Próbavizsga ÉS A Záróvizsga KÉRDÉSEI HIÁNYOZNAK.(ha elkészülnek ezek legyenek elrejtve)Leckénként 2-3 tesztet kértem csak!!! Itt szépen szerepel a Cél, követelmény, tartalom hármas (másoknál nem így van sajnos) Tesztek vannak, de nem minden arab számmal jelölt egység végén. ÜGYELJÜNK A TAGOLÁSRA..... I. Bevezetés II. A tananyag kifejtése. A lecke elméleti anyagának a közlése: III. Kiegészítések

A nevelés társadalmi alapjai 2008. január 10. Teljes mértékben hiányoznak: -- Tartalmi áttekintés -- Célkitűzések, követelmények A későbbi rendszerbe-illesztéshez szükséges lenne a gyakorló, és végleges tesztek elkészítésére, valamint a glosszáriumra. Az ábra számok és címek között nincs rend. Sok helyen szám van és cím nincs, vagy fordítva. Úgy kellene mint egy tankönyvben.... (ott is elvárás ez) TARTSUK SZEM ELŐTT A TAGOZÓDÁST I. Bevezetés -Bevezető -Tartalmi áttekintés -Célkitűzések, követelmények II. A tananyag kifejtése. - Önellenőrző (nyitott) kérdések -Tesztkérdések III. Kiegészítések -Irodalomjegyzék -Glosszárium, dokumentumok (opcionálisan) -Próbavizsga (a 10 lecke alapján 20 db kérdés -Záróvizsga (a 10 lecke alapján 2*20 db kérdést - A, B variáns

SWOT - GYELV elemzés Erős Veszély Lehetőség Gyenge Cél: Intézményi rendszerbeillesztés. Feltétel: eProtokoll (ÖNÁLLÓ tanulás) Didaktikai tagoltság Text és Média design Tesztek SWOT - GYELV elemzés Kifogástalan szakmai anyag, Ötletes tananyag-gyártók Erős Csak az íróasztal fióknak készül! MÉDIASZAKÉRTŐK eLearning Team, Líceum TV Veszély Lehetőség Gyenge HIÁNYOS STRUKTÚRA ÉS MÉDIA (ingerszegény ) nem adekvát médiumok A próbatesztek zömében hiányoznak

Köszönöm a figyelmet. Dr Köszönöm a figyelmet. Dr. Forgó Sándor Eger, Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet http:// www.ektf.hu/~forgos e-mail: forgos@ektf.hu