E-tananyag fejlesztés és a megvalósult programok értékelése Forgó Sándor E-tananyag fejlesztés és a megvalósult programok értékelése
A jó távoktatási anyagok speciális vonásai [1] Világosan megfogalmazott célok. Tanulási tanácsok „Te és én”, közvetlen stílusú, barátságos írásmód. Rövid, „együltőhelyben” tanulásra méretezett anyagrészek. A szokásosnál kevesebb szöveg egy oldalon (vagy képernyőn). Sok, a köznapi életből, gyakorlatból vett példa. Utalások a tanulók korábbi tapasztalataira. Illusztrációk használata ott, ahol azok kifejezőbbek, mint a szöveg. Világos, találó címek, Összekapcsolódás más médiumokkal. Különböző felkészültségű diákok igényeire szabott tananyagok. Gyakorlatok, az új ismereteket kipróbálására. Hely a diákok saját gondolatainak feljegyzésére. Visszacsatolást biztosít, hogy a tanuló ellenőrizhesse előrehaladását. [1] Derek Rowentree: Preparing Materials for Open, Distance and Flexibile Learning. Kogan Page Kiadó London 1995. és az Open Universitity Oktatástechnológiai Osztálya. 1993. In. [1] Derek Rowentree: Preparing Materials for Open, Distance and Flexibile Learning. Kogan Page Kiadó London 1995. és az Open Universitity Oktatástechnológiai Osztálya. 1993. In.
E-learning szolgáltatások iránti elvárások integrálhatóság, biztonságosság, adatok nyomon követése, információszolgáltatási és kommunikációs lehetőségek, adminisztráció, statisztika, szerver kliens feltételek, hallgatói környezet.
E-learning minőségi kérdései* Hozzáférés, Testre-szabottság, Kommunikáció (sz. asz.) Előrehaladás A hallgatói környezet II. Szerzői környezet III. Tanári környezet és a módszerek III. Ált. tulajdonágok Tananyagfejlesztés Kurzusvezetés, Tudás ellenőrzés (kvíz) Team munka (H-H, TT-HHH) Adminisztráció Technikai (szerver- kliens) platform Több nyelv KIT támogatottság Költségek *www. Edutech.ch
Az értékelő rendszer
Minőségbiztosítási kérdések Informatikus könyvtáros szak!!! n= 160 Minőségbiztosítási kérdések Blended Kimaradtak Tanulmányaikat folytatók
A tanulást támogató eszközök hatékonyságának megítélése Kimaradtak Tanulmányaikat folytatók n= 104
http://www.ektf.hu/tavoktatas/eprotokoll/mediumok.htm
A TANANYAGOK www.ektf.hu/hefopalyazat 2008 február 1-től elköltözik Előszoba - Pilot www.ektf.hu/ Illusztráció, teszt http://elearning.ektf.hu/ Órakedvezményt kap Keretrendszert kap Tananyag + kommunikációs felület
http://www.ektf.hu/tavoktatas/eprotokoll/docs/forgatokonyvek.doc
Az ideális tananyag Check list
A nevelés társadalmi alapjai - képek frissítve 12. 19. A tanári mesterség 2008 jan 10. Illusztrációk készültek (állóképek: azonban ezek nem mindig adekvátak a tartalomhoz. Pl. 3. kép DÖK témakörhöz indifferensenk tartom az iskolaudvart. (DÖK szoba, ülés események aktivitások kellenek) Tesztek teljes mértékben hiányoznak. --- e nélkül nem lehet integrálni. Médiaszegény. Iskolai események vannak csak rögzítve. CSak utána kellene járni :-) Bár egy kép felér ezer szóval, de a képekhez cím is tartozik lásd. nyomtatott könyvek. A feladatok számát tekintve az a kérdés merül fel bennem, hogy teljesíthető ez a mennyiség akkor, amikor egy hallgatónak 10 tantárgya van????? A célkitűzések hiányoznak :( ---- Bár implicit módon, mintha lenne valami a tartalomban, de ezt külön kellene -- a megadott sablon szerint.---- I. Bevezetés II. A tananyag kifejtése. A lecke elméleti anyagának a közlése: III. Kiegészítések
Tanári személyiségfejlesztés és attitűdformálás - frissítve 12. 06. 2008 Január 10.------------------------------------------- Továbbra is hiány. Beadandó feladatok!!! A bevezetés menü csak részben felel meg, mert ide kellene beírni azt, hogy mire lesz képes a tananyagelsajátítás révén, és azt, hogy milyen feladatot kell neki elvégeznie. II. C egységnek nincs címe A VÉGSŐ TESZT IS SZÜKSÉGES AHHOZ, HOGY BEVEZETHETŐ LEGYEN A RENDSZERBE: GRATULÁLOK A TESZTKÉRDÉSEKHEZ. KÖSZÖNÖM, HOGY KOMOLYAN VETTÉK A SZERZŐK. MINTASZREŰ, mert SZINTE teljes mértékben betatotta a didaktikai tagozódást. I. Bevezetés II. A tananyag kifejtése. A lecke elméleti anyagának a közlése: III. Kiegészítések
Gondolkodók a nevelésről A szöveggyűjtemény, mint melléklet alkalmazható a szaktárgyhoz. A főiskolai rendszerbe történő (L FENTI TÁBLÁZAT) illesztéséhez szükséges egy tanulási útmutató és a tesztsor. I. Bevezetés -Bevezető (motiváció megteremtése, érdeklődés felkeltése) -Tartalmi áttekintés (modulcímek, leckék felsorolása) -Célkitűzések, követelmények meghatározása(Milyen kompetenciákkal fog rendelkezni a kurzus végeztével, milyen feladatokat kell elvégeznie.) II. A tananyag kifejtése. A lecke elméleti anyagának a közlése: -Önellenőrző (nyitott) kérdések (bekezdéscímek alapján) -Tesztkérdések (2-3 eldöntendő, párosításos, feleletválasztásos) III. Kiegészítések -Irodalomjegyzék -Glosszárium, dokumentumok (opcionálisan) -Próbavizsga (a 10 lecke alapján 20 db kérdést állítson össze.) -Záróvizsga (a 10 lecke alapján 2*20 db kérdést - A, B variánst- állítson össze.)
Pszichológia elméleti alapok - tesztek elkészítve 12. 04. 2008. JAN 10. a Próbavizsga ÉS A Záróvizsga KÉRDÉSEI HIÁNYOZNAK.(ha elkészülnek ezek legyenek elrejtve)Leckénként 2-3 tesztet kértem csak!!! Itt szépen szerepel a Cél, követelmény, tartalom hármas (másoknál nem így van sajnos) Tesztek vannak, de nem minden arab számmal jelölt egység végén. ÜGYELJÜNK A TAGOLÁSRA..... I. Bevezetés II. A tananyag kifejtése. A lecke elméleti anyagának a közlése: III. Kiegészítések
A nevelés társadalmi alapjai 2008. január 10. Teljes mértékben hiányoznak: -- Tartalmi áttekintés -- Célkitűzések, követelmények A későbbi rendszerbe-illesztéshez szükséges lenne a gyakorló, és végleges tesztek elkészítésére, valamint a glosszáriumra. Az ábra számok és címek között nincs rend. Sok helyen szám van és cím nincs, vagy fordítva. Úgy kellene mint egy tankönyvben.... (ott is elvárás ez) TARTSUK SZEM ELŐTT A TAGOZÓDÁST I. Bevezetés -Bevezető -Tartalmi áttekintés -Célkitűzések, követelmények II. A tananyag kifejtése. - Önellenőrző (nyitott) kérdések -Tesztkérdések III. Kiegészítések -Irodalomjegyzék -Glosszárium, dokumentumok (opcionálisan) -Próbavizsga (a 10 lecke alapján 20 db kérdés -Záróvizsga (a 10 lecke alapján 2*20 db kérdést - A, B variáns
SWOT - GYELV elemzés Erős Veszély Lehetőség Gyenge Cél: Intézményi rendszerbeillesztés. Feltétel: eProtokoll (ÖNÁLLÓ tanulás) Didaktikai tagoltság Text és Média design Tesztek SWOT - GYELV elemzés Kifogástalan szakmai anyag, Ötletes tananyag-gyártók Erős Csak az íróasztal fióknak készül! MÉDIASZAKÉRTŐK eLearning Team, Líceum TV Veszély Lehetőség Gyenge HIÁNYOS STRUKTÚRA ÉS MÉDIA (ingerszegény ) nem adekvát médiumok A próbatesztek zömében hiányoznak
Köszönöm a figyelmet. Dr Köszönöm a figyelmet. Dr. Forgó Sándor Eger, Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet http:// www.ektf.hu/~forgos e-mail: forgos@ektf.hu