A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása: INNOVÁCIÓ vagy IRRITÁCIÓ? Volume 2 Andrási Monika – Majó Zoltán 2009.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A PÁLYAKÖVETÉSI KUTATÁSOK MÓDSZERTANI SAJÁTOSSÁGAI KABAI IMRE ZSIGMOND KIRÁLY FŐISKOLA TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KUTATÓKÖZPONT (ZSKF TKK) DPR Szakmai Nap 2009.
Advertisements

A munkahelyi egészségfejlesztés lehetőségei, nemzetközi tapasztalatok
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
DPR adatok megjeleníthetősége és tartalmi implementációja az AVIR-ban Ahmed Vivien controller, MISKOLCI EGYETEM AVIR-DPR workshop, július 4.
2008. november 26. Gáti József Pályakövetés intézmény- vezetői szemmel Gáti József.
Vezetéstudományi Intézet Vezetés és szervezés tanszék 1093 Budapest, Fővám tér 8.; 1828 Budapest, Pf Tel.: (1) , (1) ; fax: (1)
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
Felsőoktatási Fejlesztési Tájékoztató Konferencia Budapest, április 16. Intézményi Diplomás Pályakövetési Rendszer.
Informatikai alkalmazások a Széchenyi István Egyetemen – DPR Szakmai Klub I. – Közösségi weboldalak és alumni szervezetek.
V. ETR Konferencia április Dr Majó Zoltán, egyetemi adjunktus
Központi Diplomás Pályakövető program, intézményi szolgáltatások - TÁMOP és TÁMOP kapcsolata november 26. Horváth TamásFodor Szabolcs.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
DPR kommunikáció alapelvei
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
Felsőoktatási változások hallgatói szemmel Miskolczi Norbert.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
A diplomások jellemzőiről és előre- menetelükről készített felmérés Olaszországban prof. Andrea Cammelli Bolognai Egyetem AlmaLaurea igazgatója Konferencia.
TÁMOP 4.1.1/A-0/2/KMR TÁMOP 4.1.1: első intézményi pályakövetési eredmények, tapasztalatok A BCE 2005-ben végzett hallgatóinak 5 éves „jubileumi”
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
„Új irányok a magyarországi távmunka terjedésében” évi monitoring feldolgozása Dr. Tésits Róbert egyetemi docens Bokor Lászlóné Szőke Éva PTE TTK.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
A stratégiai tervezés eszközei: STAKEHOLDER-elemzés
. Egy nemzeti képesítési keretrendszer lehetséges előnyei Vitaindító [ Derényi András ]
Átláthatósági jelentések követelményei, tapasztalatok
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
2004. január 27. Felmérések felhasználása, kapcsolatrendszere Szabó Imre BME Diákközpont igazgató.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
A diplomás pályakövetés egyes jogi aspektusai Dr. Görög Márta, SZTE ÁJTK egyetemi docens Szeged, április 29.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
Kovács Zsolt 1 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Karrier és Öregdiák Iroda.
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
DPR és a Karrier Iroda kapcsolata Koreferátor: Bolgár Zsolt Június 10. Hallgat ó i é s int é zm é nyi szolg á ltat á sfejleszt é s a Szegedi Tudom.
A DPR portál bemutatása Pioker Zoltán Bence november 18.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés a Budapesti Corvinus Egyetemen Andrási Monika.
Széchenyi István Egyetem, Győr
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Alberti Réka Apró Zoltán Baranyi Zsuzsaanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Települési mediációs modellprojektek tapasztalatai Benedek László Június 19.
A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február.
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
Miért érdemes az eMagyarország hálózathoz tartozni? Az eMagyarország hálózat működése kézzelfogható eredményekkel járul hozzá a társadalom és a gazdaság.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Statisztikák. TáTK-n végzettek munkaadó cégformája szerint (ELTE Diplomás pályakövetés adatai 2010)
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
A Szegedi Tudományegyetem DPR programjának eredményei és tapasztalatai.
PTE INNOVÁCIÓS NAP 2015 A PTE marketing eszköztára KKV-k részére felsőoktatási marketing | üzlet vagy sem? Deliné dr. Győrmárton Rita PTE Marketing Osztály.
MUNKAERŐ-PIACI IGÉNYEKRE TÁMASZKODÓ GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSEK, SZOLGÁLTATÁSOK A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM FÓKUSZÁBAN TÁMOP F-14/1/Konv
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Előadás másolata:

A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása: INNOVÁCIÓ vagy IRRITÁCIÓ? Volume 2 Andrási Monika – Majó Zoltán november 18.

Karrier Iroda Andrási Monika - Majó Zoltán november 18. A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása Volume 2. 2 DPR célok/intézményi szolgáltatások - Stake-holderek „… érintett minden olyan csoport vagy egyén, aki befolyásolhatja a szervezet cél-megvalósítását vagy érintve van abban.” (Freeman)  szervezet működésének, eredményességének befolyásolása  előnyök vagy hátrányok érik a szervezet működése következtében

Karrier Iroda Andrási Monika - Majó Zoltán november 18. A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása Volume 2. 3 Az intézményi DPR érintettjei  a szervezet dolgozói  a szervezet vezetői  FOI  a működtető szervezet (egyesület, alapítvány, stb.)  az egykori és jelenlegi hallgatók  felvételizők és családjaik  „versenytársak”  más alumni szervezetek  média, közvélemény  munkaadók  kormányzat/törvényhozás  NGO-k  érdekképviseletek/szakmai szervezetek  társadalmi környezet: helyi közösség  finanszírozók, pályáztatók  hazai és nemzetközi szervezetek stb.

Karrier Iroda Andrási Monika - Majó Zoltán november 18. A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása Volume 2. 4 Érintettség-hatalom mátrix

Karrier Iroda Andrási Monika - Majó Zoltán november 18. A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása Volume 2. 5 A diplomás pályakövetés lehetséges céljai  Az Egyetem figyelemmel kíséri diplomásai munkaerőpiaci helyzetét –milyenek munkaerő-piaci pozícióik  Az Egyetemnek szüksége van azokra a tapasztalatokra, amelyekről végzett hallgatói számolnak be –hogyan vélekednek képzésük eredményességéről  Információnyújtás  Pályaorientáció támogatása  A képzések munkaerőpiaci elvárásokhoz történő igazítását  Kapcsolattartás az „öregdiákok” és az Alma Mater között  Marketingeszköz - versenyelőny  Forrásteremtés…

Karrier Iroda Andrási Monika - Majó Zoltán november 18. A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása Volume 2. 6 Flow (Áramlat) 1.

Karrier Iroda Andrási Monika - Majó Zoltán november 18. A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása Volume 2. 7 Flow 2.

Karrier Iroda Andrási Monika - Majó Zoltán november 18. A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása Volume 2. 8 Marketingeszközök, rangsorok (1.)  „A Semmelweis Egyetem minden dolgozója elkötelezetten tevékenykedik annak érdekében, hogy a XXI. századi Közép-Európa piacvezető orvos- és egészségtudományi egyetemének rangját kiérdemeljük és megőrizzük”.  Ahol tudás és szándék találkozik  Tudással a jövőért  „Korszerű mérnökképzés – az elmélet és a gyakorlat harmóniája”  Versenyképes egyetem - sikeres hallgató - piacképes munkavállaló

Karrier Iroda Andrási Monika - Majó Zoltán november 18. A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása Volume 2. 9 Marketingeszközök, rangsorok (2.)  „Tudtad? Idén is a világ legjobb 500 egyeteme között az SZTE” (shanghai-i Jiao Tong University)  „Világranglistán a Budapesti Corvinus Egyetem” (Financial Times)  Hazai rangsorok: Felvi, HVG, Heti Válasz

Karrier Iroda Andrási Monika - Majó Zoltán november 18. A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása Volume Intézményi szolgáltatások kialakítása – A BCE példája  Karrier Iroda – 14 éve alakult  Közgáz Alma Mater Közhasznú Egyesület, 2001  Közgáz Baráti Kör – informális, ’80-as évek Alumni Iroda nyár - Karrier Irodán belül

Karrier Iroda Andrási Monika - Majó Zoltán november 18. A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása Volume A BCE DPR-e eddig (1.)  7 karra kiterjedő rendszer  2006/2007-ben indult  a Karrier Iroda működteti  a Szenátus június 25-i ülésén elfogadott egyetemi szabályozás szerint.  Keretek: Felsőoktatási törvény és az Oktatási és Kulturális Minisztérium előírásai, iránymutatása, TÁMOP programok  önkéntes adatszolgáltatás alapján történik  a szükséges adatok: Neptun + saját adatgyűjtés

Karrier Iroda Andrási Monika - Majó Zoltán november 18. A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása Volume A BCE DPR-e eddig (2.)  a végzetteket először a diplomázásuk után két évvel elektronikus úton keressük meg (esetleg telefonos ráerősítés)  online kérdőíves felmérés, az alumni honlapján keresztül  a kérdőívek kitöltése és feldolgozása anonim módon történik  a felmérés eredményeit a szakszerű kommunikáció alapelveinek figyelembe vételével megosztjuk a nyilvánossággal, többek között az alumni honlapján  a Karrier Iroda munkáját DPR Bizottság segíti, amelynek tagjai a dékánok által delegált Kari felelősök valamint az egyetemi hallgatói önkormányzat képviselője is

Karrier Iroda Andrási Monika - Majó Zoltán november 18. A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása Volume A BCE DPR-e eddig (3.)  2 hónap  1-2 ember munkaideje  1-3 m Ft  + munkabér  + kommunikáció, kiadvány Következtetések

Karrier Iroda Andrási Monika - Majó Zoltán november 18. A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása Volume És ezután?  ÁSZ audit  TÁMOP programok  TÁMOP és intézményi DPR előírások harmonizációja  Profi kommunikáció